Fyllecell
Japp,inatt fick jag spendera min första natt i fyllecell...hade uppenbarligen slagits med nån och varit överdrivet full...fick även pissa då det fanss misstanke om ringa narkotika brott... fan va störda vakterna är då,jävla nazi's.... vad har ni för erfranemheter av fyllecell? det va fan drygt
ny text i lyricism - Tjalle - En alkoholist's bekännelser (del 1 av 3) /Tjalle -08
Producent
2008-04-20 10:09
har suttit 3 gånger i fyllecell...har alltid blivit behandlad bra....det enda som e drygt e att det e riktigt jävla kallt i dessa fyllecell...+att jag hatar att sova på en galonmadrass
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Graffare
2008-04-20 10:13
galonmadrass är lyx! Stålbritsarna däremot är inte allt för sköna.
Yall done fucked up, turned me back to the old me!
blev inte alls bra behandlad på natten,menpå möra så va det lugnt.... det va svinkallt därinne ja :(
ny text i lyricism - Tjalle - En alkoholist's bekännelser (del 1 av 3) /Tjalle -08
Det är fan ingen höjdare. Alla är otrevliga, de plockar in en utan anledning, allt stinker pissa, och de släpper ut en precis när man somnat.. Usch för fyllecell, aldrig mer :)
äh, nånstans ska man sova, ibland slår de fel lixom... "jag minns ingenting, men jag tror de va lördagskväll" som Dageby skulle sagt
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
fyllecell rockar!!!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha här har vi uppenbarligen nån som hamnat i fyllecell och tycker det är fruktansvärt ballt...
www.soundcloud.com/lirzproductions
Att polisen tar in packade barn som slåss på stan så att dom får nyktra till och sova av sig gör dem verkligen till nazister. Fyllecellerna är till för fjortisar och alkoholister. Väx upp istället. :)
Toastare
2008-04-20 12:21
CrashworkZ, eller för de som är misstänkta för brott men har tagit sig nån öl så de inte anser att de kan förhöra personen.
Jag skyller allt på Emma!
en kompis när polisen pratade med han -jadu, du ser ltie för full ut. vi får nog ta in dig tror jag allt - ha! ta mig om ni kan! han börjar löpa och hinner 10 meter..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bra BountyBoo att du klargjorde det för mig. Jag som på fullständigt allvar trodde att dessa celler endast nyttjades av ovan nämnda folkslag. Suck...
Alltid Rumpsaft också, alltid!
be the change
Jag har suttit en gång, det var helt ok, var fett full, fett trött och fick skjuts till min sovplats;) Vaknade halv sju på morgonen och fick en kaffe av vakterna och sen träffa snackade jag med en annan kille som också spenderat natten i fyllecell, fett trevligt var det och sen skildes våra vägar i tunnelbanan och jag drog hem och sov vidare.
Anima Sola
Fyllecell är väl förfan itne för alkisar & fjortisar.... Man får sitta i fyllecell om man löper amok på klubbarna & slår ner polisen
ja för fan en alkis hamnar ju inte i fyllecell, dom är u fulla hela tiden det är personer som fått extra mycket i lön eller har en anledning att "fira" extra mycket som hamnar i fyllecell
hansomknarkar För full -15år = Skjuts hem till mamma För full +15år = fyllecell Ditt exempel = anhållningen Värre än så = häktning (anhållning -> häktning) Undantag finns naturligtvis, men med tanke för den uppenbara skämtsamheten i mitt tidigare inlägg ser jag ingen anledning att vidare diskutera frågan.
Redaktionen
2008-04-20 13:47
Jag och polaren hamnade i samma fyllecell tillsammans med ca. 5 andra råknackade testosteronidioter. det var mindre nice.
namaste
första gången jag satt i fyllecell sög eftersom jag flippade och slog på dörren och skrek i flera timmar. dom släppte mig ungefär kl 2-3 på natten, inga tåg eller bussar gick som tur var stannade en taxi som tog mig hem för bara 30kr! andra gången blev jag misshandlad av väcktare dom ringde polisen sa att jag misshandlade dom. jag blev behandlad som skit eftersom polisen och vakterna där inne trodde på dom och inte mig. aaaaaaaaaaaah känns skönt att dela med sig lite.
kallar fan häktning för fyllecell.
Redaktionen
2008-04-20 13:51
aahfan, man ska vara lugn i cellen. Jag var full och dum. Försökte rista i dörren med gylfen, så när snuten kom och kollade vadfan jag gjorde stog jag med brallorna i handen..
namaste
hansomknarkar Du får kalla det Komvux om du vill. Blir inte mer rätt för det! :)
där har du en poäng.
det värsta är att man vaknar upp utan mågot minne av man har gjort eller vart man är, och galonmadrasser är sjukt obekväm asså.. sista gången jag är i fyllecell asså
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>
har suttit där nykter bara, sjukt vidrigt, är man full kan man ju kanske däcka iallafall.. ingen galonmadrass eller brits, fick ligga rakt på golvet som var klibbigt och luktade piss.. satt där misstänkt för bilstöld en natt.. var 15 tror jag.. antar att de hade nån idé om att göra det riktigt läskigt och jävligt för oss för att avskräcka men tycker de skötte oss rätt dåligt med tanke på vår ålder.. en kompis som var 14 slapp fyllescellen men blev hotad att bli uttagen till hundgården för att "leka med hundarna" om han inte erkände och en annan blev hotad med ett knogjärn han hade snott av sin brorsa som han hade på sig.. jag hade lite cellskräck i den åldern, åkte aldrig hiss t ex, och nämnde det helt lugnt och fick självklart sitta längst i cellen, hehe! upplevelsen var väl rätt obehaglig men inte så farlig ändå, man får ju oftast inte sitta så länge.. har en polare som fick sitta i 36 timmar i fyllecell en gång för misshandel, släkt ljus större delen av tiden.. måste vart mindre nice..
Spenderat för många nätter i dessa celler, både full och nykter (anhållen). Får ju ångest bara man tänker på skiten. Frölunda, Skånegatan, Alingsås, Mölndal, Kortedala är avklarade änsålänge, blir säkert fler, innom kort dessutom. =(
hur fan kan man sitta nykter i en fyllecell? när jag har blivit gripen har jag fått sitta i cell men båda gångerna hade cellen säng och toa. en jäääääävla skilnad från det och fyllecell.
Statsminister P21 För att du bor i en bonnehåla antagligen. I gbg tar man vad man har, har suttit veckor i fyllecell som HÄKTAD! Det är emot alla regler men vad ska man göra
hur i helvete kan någon från göteborg kalla andra bönder? sätt dig ner. skulle vara kul om någon kunde förklara alla olika celler man kan hamna i, eller är visa bara finare en andra? snackar inte fängelse nu.
Statsminister: mndre orter är inte lika överbelagda i cellerna så där får man förmodligen alltid en ordentlig cell om man sitter häktad, i göteborg som är en lite större ort, stockholm och malmö förmoidar jag så kan det vara rätt fullt på¨häktena och därför trycker de in folk i fyllecellerna istället.. hänger du med?
Jag satt anhållen (i "fyllecellerna" på Skånegatan) i tre dagar, utan glasögon och strumpor. Jävla lyx när dom drog upp mig till häktingscellerna där en tandborste och en tub tandkräm väntade på mig. Släpptes dock efter häktningsförhandlingen så jag "slapp" njuta av tandborsten.
Minns att jag vaknade upp av att några vakter snackade med mig sen somnade jag igen. Vaknade på morgonen och satt i säkert 1 timme utan att nån jävel kom. Förbannat kallt utan byxor. Polisen kom och frågade om jag hade lugnat ner mig, jag hade tydligen slagit och sparkat som satan på celldörren i under en halvtimme på natten. Gick och tog pissprov för misstanke om narkotikabrott. Klädde på mig. Snackade med nån polis i några minuter och fick gå hem sen. Gör hellst inte om det.
www.myspace.com/danielbylund
Graffare
2008-04-20 17:37
Jag har suttit i fyllecell nykter, det var en blöt kväll (för mina kompisar som inte är nykterister) i södertälje, och eftersom jag inte dricker överhudvud taget så var jag spiknykter men har en felande gen eller dylikt som tvingar mig att vara pajas, hur som helst så gick vi ut från en krog eftersom en av mina kompisar hade fått lite för mycket under västen, när han passerat genom den öppna dörren och ser polisen så asgarvar han, varav polisen tror att han är narkotikapåverkad. polisen går då fram för att tala med oss, så här löd konversationen: - God kväll, hur mår du? - Skitbra, svarade min drängfulla kompanjon. - Har du druckit eller tagit någonting annat? frågade polisen Då avbröt jag samtalet med: - Han tar inga droger alls, jag känner honom tidigare - Jag frågade inte dig, respektera min arbetsplats svarade polisen uppnosigt. - Jobbar din fru också på gatan? Det ena ledde till det andra och jag fick sova i södertäljehäktet
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Om man är tillräckligt smart finns det knep så du slipper hamna i fyllecell om dom tar dig, då får du istället åka till ett sjukhus och sova ruset av dig på en skön säng med trevlig personal.
bylund_90 P17 har du varit byxlös under din fyllecells vistning har du förmodligen jävlats en hel del på väg in till cellen :p dom brukar straffa folk på det sättet som beter sig som idioter även fast dom sitter i polisbilen på väg in till cellen
Medans de som faktiskt behöver vård får sitta ett antal timmar i ett väntrum.
CrashworkZ dom som behöver vård mitt i natten är nog på akuten och får den vård dom behöver.
fifan suttit 3 gånger, varav 2 av gångerna var två helger i rad! usch lagom ångest hade jag efteråt!
inte sovit i fyllecellen iår.. duktigt av mig!
maomakke sommarn är inte här än ;OI
noeL.. spelar nog ingen roll när de e för mig.. hehe
Jag har alltid hamnat på akutpsyk istället för fyllecell när pilosen tyckt jag vart för full .Det är softare man får ett sömnpiller och en rätt skön säng.Sen får man frukost när man vaknar.Woohoo.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Fick sova i fyllecell för första gången förra torsdagen. Jag fick sova helt naken av någon anledning och när jag vaknade fick jag vänta 2 timmar på att få gå ut och hämta mina kläder för dom "glömde" att ta med dom in i cellen.
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe
fyllecell är helvete .. fick sitta 1 vecka i en fucking fyllecell , blev överglad när dom flytta en till häktet som är paradis gemfört med fyllecell .
Survival of the fitest only the strong survive.
Hur stora är cellerna? Hur är de inredda? Får man käk?
huset röd
2x3m kanske. golvbrunn vid dörren, madrass, stålbrits eller golvet. Fina grejer!
och om man måste skita? får man käk eller?
huset röd
169: du får ringa på en knapp så låser de in dig på toa medan du skiter, sedan hämtar de dig och sätter dig i cellen igen.. ja klart man får käk om man sitter länge.. dock inte om det bara är över natten såklart..
Joel413 P24 eller så får man helt enkelt bajsa och pissa genom ett galler i golvet innuti cellen, så fungerar det här.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.