Nu vart jag lite glad iaf Mamma erbjuder sig att betala hela min student :D det är inte så jävla självklart för alla
pantburkar, trisslotter, utför småtjänster, sälj alla dina prylar om du nu råkar ha några, barnsitt din kusin, gå ut med grannens hund, leta pengar (parkeringsautomater,colamaskiner, flipperspel), sluta köp gräs för alla dina pengar, sno mat från skolan om du inte redan får gratis någonstans ifrån, spela på hästar, bjud hem fynd på tradera och sälj för kukpriser, sluta snusa/gör eget/byt till knåd, sälj din dator. cash rules everything around me
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
du kan vara glad som fortfarande bor hemma o lever livet ! KLIPP DAJ O SKAFFA ETT JOBB
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
vänta lite, bor du hemma? vad ska du med pengar till
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Gambla lite? worth a shot?
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
hur fan ska han gambla utan pengar då ? assface
Fattar inte tråden riktigt. Du är ju i precis samma sits som alla andra studenter i sverige, förutom att du är lat och vägrar jobba.
Vill man tjäna pengar måste man vara beredd att anstränga sig lite oxå.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Gör en tråd på whoa, då blir man rik! RICH I TELL YA'!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
jag har exakt samma problem..har kanske sjukt många jobb, frågar alla jag känner men det nappar ingenstans..sen har jag så dyra avgifter varje månad, bensinen dödar mig, att jag har flickvän gö det inte bättre..och sen har jag bokat biljetter till fotbolls match i england så jag borde skylla mig själv, nu måste jag köpa flygbiljetter och fixa hotell oxå, inte billigt asså... ja tar oxå studenten i år, måste köpa kostym och mössa o allt...pengar pengar pengar...har lust att råna nån
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har sökt sjukt många jobb*
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
att jag har flickvän gö det inte bättre vad menar du? fungerar din flickvän som en eskortflicka? annars är det gratis att ha flickvän
Det var väl mest det här med studenten jag var orolig över, nu känns det bättre När man bor hemma behöver man ju iofs inte så mkt pengar, men jag har ett stort sinne för shopping så att... får väl vänta 3 månader tills jag börjar jobba påriktigt
Skivsamlare
2008-03-14 17:51
vadå, vet du att du har jobb om 3 månader eller? varför inte fråga om du får börja extraknäcka lite redan nu isf?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
aa har jobb om 3 månader nästan säkert... men grejjen är den att dom har inte helgjobb tror jag inte iaf
Du bor alltså hemma, och klagar på att du inte har pengar? va synd det är om dig.. Vänta tills du får eget.
Det är soft att inte ha pengar, sen när man får det blir man nöjd och glad. Jag har inte haft pengar att göra något vettigt för sen december. Och i somras hade jag ingenting, inte i höstas heller. Har råd med hyran och 500:- till mat och snus per månad.
Men åh, jag trodde ju att du inte bodde hemma först. Aja, du har ju fått en hel del tips. Telefonjobb kan du som sagt få imorgon. Bara att kolla platsbanken på arbetsförmedlingens hemsida. Sälja grejer på tradera, t ex, är ju soft, i & med att man ofta får mer än man tänkt för saker & ting. Fick 355 spänn för en ful skinnjacka här om veckan. Sedan tror jag att man kan starta studiecirklar & få cash. Men då får man nog bara köpa en viss sorts prylar, har inte så jättebra koll på det där. Har någon skrivit panta burkar? Bor du hemma blir det ju fler burkar också, än om du bara köper alla själv. Har du tur i spel? Spela på lotto eller köp en trisslott eller whatever. Sedan fattar jag inte det här med studenten. Jag tar också studenten i år men vägrar köpa någon ful mössa. Fattar inte vad det ska vara bra för? De är sjukt dyra & man ska bara ha dem en enda gång i livet. Fuck no. Det är inte världens största grej att ta studenten. Det är fan asmånga som fortsätter plugga ändå. Men nu får du ju det betalt, så whatever. Men som sagt, det är värre när man måste ha mat, betala hyra & el osv. Jag hade inte klagat om jag bodde hemma, det är sjukt lyxigt, faktiskt. Vänta bara, säger jag.
börja med kriminella aktiviteter
Det är inte mössan som är speciellt dyr, utan snarare 200 :- inträde 4 gånger i veckan i ett halvår för diverse studentskivor, som är dyrt.
Det med. Jag blir så jävla trött på all studentSKIT.
Just det, MR-J; du kan sälja en njure på svarta marknaden också. Ger ett par lax. Fast så jävla gärna kanske du inte vill ha märkeskläder ändå?
du har inte tid att jobba??? du hänger ju på whoa mer än någon annan har jag sett. så hur fan kan du inte ha tid?
frankieLamps P0 HAHAHAHAHA :D
kown Jao, alltså... finns det inget i kroppen man kan ta bort och få stora pengar på? typ levern?
pyramidspel
Awaiting Beheadment and Mutilation
hahah ja men drog ett dåligt exempel
Jag har fan inget problem att klara mig på 1050 spänn alls och jag har inte ens sommarjobbat i hela mitt liv. Visserligen så dricker, snusar eller röker jag inte och jag slösar inte en massa på kläder och grejer. Dessutom kan det ju vara jävligt värt att inte hasta när man ska köpa nåt och beställa det billigaste man hittar. Fan jag får typ dåligt samvete för att jag belastar skattebetalarna med mitt studiebidrag :P Det är ju mycket pengar jag får, behöver inte snåla heller för at klara mig
Visserligen så dricker, snusar eller röker jag inte och jag slösar inte en massa på kläder och grejer. Dessutom kan det ju vara jävligt värt att inte hasta när man ska köpa nåt och beställa det billigaste man hittar. Vad gör du för pengarna då? Riktigt ohiphop att hålla på sådär, coolt folk pissar alla pengar på en kväll och lånar sen ihop till resten av månaden
ja fan du är 17 år börja supa ner dig nu som oss andra du vill väl inte leva ett långt liv? gamla människor luktar illa
handla inte "dyr" mat, käcka itne på donken eller andra snabbmats resturanger, inget godis, inga snacks, ingen läsk på lunchen osv. och sluta snusa. då spar du säkert in 3-400 om månaden. + spar pengar på mobilen med så du inte behöver fylla på så ofta.
Du kan få städa hos mig för ett par hundringar. Finns säkert nån deal du kan göra med din morsa, du städar, lagar mat, handlar, fixar allt i hushållet, vilket tar lika mycket tid som ett extraknäck, du kan plugga medan maten står på spisen, och det känns kanske hyggligt att hon betalar din student om du har hjälpt henne med avlastning när hon hjälper dig med pengar ... ?
conspicious, misstänker att hans morsa inte heller har speciellt med deg att avvara, och att alla andra hade den goda smaken att inte föreslå det .-)
Nej nej, inte så jag menade. Killen sa att hans morsa skulle pröjsa för studenten, right?! Och då föreslog jag att han skulle erbjuda henne denna hjälp som tack, eftersom han nu inte behöver spara pengar till att ha råd med mössa, skiva, och hela den baletten.
Man kan också köpa biljetter till konserter man är 100% säker på kommer sälja ut. Varpå man säljer biljetterna dyrt när det väl är utsålt. Men då måste man ju ha lite cash från början så man kan köpa åtminstone en biljett.
Sälj dig.
I tego arcana dei!
Sluta snusa så kommer du spara mest. Sen som föreslaget så är det ganska lätt att skaffa jobb som telefonförsäljare om du är över 18.
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"
vid det här laget bör du ha skaffat dig ett jobb på helgerna. man väljer själv hur man vill ligga.
Funderar mer och mer på att skaffa en jobb på helgen, men fattar inte att det inte gick hem för alla att jag INTE bor själv
eftersom det är jävligt dumt, och även ovanligt, att gnälla om ekonomin när man bor hemma o har allt gratis, så trodde väl dom flesta att du inte gjorde det.
MR-J P19 hur troru du ska få pengar då? troru jag ska ge dig en mille bara för att mina föräldrar är rikast i sthlm?.. dom har väl KÄMPAT för sina pengar..
och vi vill inte ha några trummandes utan för lägenheten tack!
Racka...
Ride 13"s y que?