revolutionären, det funkar inte på gymnasiet tyvärr.. jag kände precis samma sak när jag gick på gymnasiet. Jag önskar nu att jag skärpt till mig, även om det är lättare att få bra betyg på komvux sen. Men gymnasietiden är en rolig tid.Nu vet jag inte vilken klass du går i, men det är inte försent att ta tag i det. Ta med en förälder på mötet och din klassföreståndare och sen kommer ni fram till nått gemensamt som passar dig. Det viktiga är att komma bort från lögnerna, för jag gissar att du inte är ärlig för dina föräldrar om att du inte är i skolan. Jag skrev på ett kontrakt i tvåan på gymnasiet och en gång i månaden hade jag möte med kuratorn på min gymnasieskola och så fort jag var frånvarande var jag tvungen att ha intyg. Om inte detta funkade skulle jag få gå om tvåan. Jag fick upp 11 IG till G och VG innan trean. Iof gick jag ut utan fullständigt gymnasiebetyg men det fixade jag som sagt på komvux och satte då mvg i allt. det är också viktigt att du känner efter att du inte mår dåligt, att du känner att ingenting är värt någonting. Kan ju vara så att du är deprimerad.. men det kan skolsköterskan hjälpa dig med. Det är viktigt att hon tar dig på allvar, när du går därifrån ska det kännas bra.. inte "varför förstod hon mig inte där" eller "varför sa jag inte det"
Jag skyller allt på Emma!