I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad du gör på jobbet mer än ditt jobb?

Övrigt - Blandat

Producent

2008-03-11 14:06

Vad du gör på jobbet mer än ditt jobb?

Hallå!

Vad sysselsätter sig folk med på jobbet förutom att göra sitt jobb, t.ex, när jobbet inte är så krävande och man har möjlighet att göra något mer samtidigt..

Själv så brukar jag sitta och rita massor, kollar lite på whoa (som just nu t.ex) och kollar runt bland nyhetssajter och så!

Kan ju vara kul att veta vad det är folk arbetar med också,
så ja.. jag ringer och bokar möte åt telge energi!
Sitter vid en laptop och med headset å brukar skissa medans jag snackar i telefon!

Vad jobbar ni med och vad gör ni medans/när ni inte jobbar?

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2008-03-11 14:09
Kollar en jävla massa forum (just nu detta), läser tidningar och spelar små spel. Snackar med folk på msn, lyssnar på musik, ser på serier och filmer. I princip allt man kan göra på en dator, gör jag på jobbet.

2008-03-11 14:13
CrashworkZ
vart jobbar du? :O
Karlsson, ska vi dunka på dem?
- Lillebror (tjackmonster)

2008-03-11 14:14
www.facebook.com
www.dagensmedia.se
www.resume.se
www.realtid.se
www.whoa.se
www.xperteleven.com
www.myspace.com
www.icanhascheezburger.com
http://www.sthlmmd.se
Toastare

2008-03-11 14:15
jag har praktik nu och då sitter jag vid datorn hela tiden.. jag brukar sitta och surfa, köra en betapet, msn och allt det vanliga GP, DN, Sydsvenskan, aftonbladet, Resumé, vårt klassforum osv . Sen lyssnar jag iof på radio hela tiden..brukar gå och göra mig lite smörgåsar och äta. Sitter och ritar i illustrator... pratar i telefon. Snackar med de andra.. Läser tidningar, men det är bara om det verkligen är dötid.

och jag praktiserar som originalare/ad-assistent på en reklambyrå.
Jag skyller allt på Emma!

2008-03-11 14:21
lite film, lite forum, lite musik, lite allt möjligt..
beroende på hur mycket som händer..
Johan Spinnell<br>www.eyesharp.se<br>[email protected]

2008-03-11 14:21

Går igenom forumen på whoa,  bilder på bilddagboken.se,   tjuvlyssnat.se och skissar lite.
Så dricker jag massa varm oboy och tvättar mitt skrivbord med våtservetter hundra gånger om.   Jag jobbar som webbansvarig på ett investment-bolag.

jag är discoverys ansikte utåt

2008-03-11 14:23
BountyBoo F28
fan lirar du betapet? trodde jag bara gamla gubbar o gummor gjorde;) men kan säga att betapet är grymt skoj ibland!

2008-03-11 14:25
ah den glömde jag faktiskt, blir en del betapet också.

glömde skriva vad jag jobbar som också : säljare.

2008-03-11 14:28
snelryss,
I nuläget jobbar jag för Glocalnet.

Toastare

2008-03-11 14:34
snelryss, varför det? Ordkunskap och hjärngympa är fan viktigt..

2008-03-11 14:38
BountyBoo F28
I know! Jag var lite ironisk, höhö! Mor o far lirar de där 24/7, och de kan vara jävligt kul att se på. Man lär sig en hel del nya ord också ;)

Skönaste ordet nån någonsin har rullat är nog "Haschförsäljare" som gav 4500 poäng! Ba' what?

hehe
Producent

2008-03-11 14:38
betapet är fettttt, det hade jag glömt!
logggin on
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2008-03-11 14:39
Crashworkz

Aditro?
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-03-11 14:40
För att tillföra något, när jag jobbar (en dag i veckan, går skola fortfarande) så blir det en hel del whoa, en hel del flashbacks, kollar runt på olika trackers och läser lite nyheter. Händer att jag kollar på någon serie också.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Toastare

2008-03-11 14:43
snellryss, nu tror jag du ljuger om det inte var i vanligt alfapet du rullade det. För haschförsäljare fungerar icke på betapet. ;)

2008-03-11 14:54
jag har inte tillgång till datorer på jobbet, jag fyller min dödtid med att prata med folk, läsa tidningar och lyssna på musik.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-03-11 14:56
Bounty: om du går in på rullningstoppen på betapet så ser du mycket väl att HASCHFÖRSÄLJARE är en rullning
Toastare

2008-03-11 15:02
puszel, my bad... trodde inte det fanns med. Men om crazyfars finns med så... deras ordlista är ju inte riktigt korrekt.. ungefär som T9 ibland.

men det är en annan diskussion.

2008-03-11 18:24
när jag jobbar i lund (skånetrafikens kundcenter) så finns det egentligen inte så mycket att göra, med tanke på att jag är stuck i kassan. så...lite whoa, lite nyheter, snacka skit med kollegor och röka.

är jag på mitt andra jobb, där jag jobbar natt..då har jag ju en massa fri tid..då kollar jag film eller hänger på mobilmsn :)
We call them winerbrods.
Toastare

2008-03-11 18:40
skunkafied, på centralen eller botulfs? ska komma å hälsa på dig i påsk när jag hälsar på himma ;)

2008-03-11 18:50
Är de bara jag som jobbar på jobbet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2008-03-11 18:55
Fooly, jag jobbar som fan..men ibland väntar man på texter, skisser, bilder, korr etc. och då kan man inget göra. Å eftersom jag är slutstation så får jag istället asmycket att göra och får jobba över!

2008-03-11 22:13
Läser böcker, studerar, snackar skit med andra, äter, lyssnar på konserterna som pågår.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-11 22:22
Sitter vid msn, spelar litegran, går runt och leker lite

2008-03-12 00:24
msn...itunes...last.fm...whoa och andra forum...sportsajter...fikar...går runt och snackar skit med dom andra avdelningarna...

jag skulle uppskatta att jag effektiv tid faktiskt JOBBAR ungefär 25% av arbetstiden. skulle kunna ha en skrämmande produktionstakt om jag framförallt la ner internet, men det skulle ju bli vansinnigt mycket tråkigare. jag är väl typ addicted eller nåt.
skriv kort, helst inte alls

2008-03-12 01:24
Sköna jobb ni har. Jag jobbar på en restaurang så det blir inte så mycket dötid. Äter och röker när man hinner. Snacka skit får man göra under service.
puss
Poet

2008-03-12 01:51
sitter i en skön stol och njuter till plankan fasats klart, tar en snus, slår på mp3, gruvar att jag måste ställa mig upp om ca 20 min och göra om allt jag gjorde för 20 min sedan men tänker att jag ska fundera på nått annat. och spelar kort...
"life's a garden, dig it."

2008-03-12 10:16
Sitter på Kundtjänst och Bredbandssupporten på telia. Surfar en hel del, bla här.
Snackar med polare på msn, nba.com, basketsverige.se.
Snackar skit med mina arbetskamrater, tittar på film och fjärrstyr min dator mest hela tiden.
Har ett väldigt lugnt och skönt jobb. Skulle dock vara väldigt mer effektiv emot företaget om det var så att man inte fick surfa som man ville.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2008-03-12 10:40
Blir en hel del surfande... kollar bloggar och den personliga mailen. Vill jag känna mig lite nyttig plockar jag in/ur disk i diskmaskinen. Föredrar att göra det jag är anställd för att göra faktiskt men just nu råder lite arbetsbrist...
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats

2008-03-12 10:50

BountyBoo - oftast på centralen, men ibland tvingas jag till en dag på botulf (eller "botan" som det så skojfriskt kallas här...) Du är välkommen :)

We call them winerbrods.

2008-03-12 10:55
Lyssnar på podcasts, testar nya prylar, går igenom RSS-flödena, whoa osv. osv.

2008-03-12 10:57
Skunkafied

Ska tjalla hos din chef att du sitter och surfar.
Toastare

2008-03-12 10:59
skunkafied, Botan säger jag med... (inte som botan som i botaniskaträdgården..som också kallas botan..eller botán) och speciellt om restaurang Botulfs.. det är Botan det :)

2008-03-12 11:25
Snackar med kollegor och luffar runt...
Signatur får rum här

2008-03-12 11:33

daviden - äsch. skulle det bli problem så charmar jag sönder henne så hon glömmer allt :)

Bounty - botán...det där lät inte alls pretto ;)

We call them winerbrods.

2008-03-12 11:36
Jag lyssnar på ljudböcker hela dagarna på jobbet, det får mig att ta mig igenom den tråkiga arbetsdagen.
Jag jobbar som truckförare på DHL.
Idag är jag farlig

2008-03-12 12:16
Jag brottas med mina kollegor. Eller så kastar vi mjölk på varandra.
Lo veo pero no lo creo

2008-03-12 13:19
Nintendo wii, playstation, fotbollsspel, dricka kaffe, göra egna jobb..... och framförallt Facebooka!
New job. New Life. Good life

2008-03-12 13:27
brukar spela hackisack och surfa
LEGALISERA CANNABIS

2008-03-12 14:42
Jag kör truck och sliter röven av mig tvingas lyssna på dålig musik. Eftersom de har koll på allt vi gör och när vi gör det så finns det verkligen inte tid för något annat mer än att plocka lådor (med en massa frukt i). Käkar iof sjukt mkt om dagarna.
 HELSINGBORGS IF!

2008-03-12 14:54
jag sitter och läser, jag studerar, jag dricker te, jag dricker te igen, jag tar lite choklad/kaka, jag testar egna teblandningar, jag tittar i alla skåp/förråd och hittar coola saker från 30-talet och 40-talet (från vårt företag), jag observerar min gamla farfar i kontorsstolen där han åter igen dåsat till, jag tar lite godis från hans godisgömma, jag sticker ner handen i nyrostat kaffe, jag sätter mig på en kaffebönssäck och trallar för mig själv

jag jobbar inom familjeföretaget, kaffe & tehandel

2008-03-12 15:33
Jag gör mitt jobb sen drar jag hem

2008-03-12 17:45
idag gjorde jag en jason-mask i kartong efter jag hittat en motorsåg, sen gick jag ut med masken och sågen och hotade min vän.. Kartonglager ftw!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-03-12 18:46
På jobbet jobbar man! Klar med det du gjort? Hjälp någon annan..

Dysläktikär

2008-03-12 18:50
jag städar på ett sjukhus och unnar mig väl en sittpaus i några minuter var tionde minut, brukar alltid sätta mig ner på alla soffor jag ser.. finns en soffgrupp som är så skön så måste sitta där någon timma, har ett helt sjukt schema eftersom det tar ungefär 4 timmar att göra jobbet och får betalt för 8, så blir en del soffsittning.

2008-03-12 19:00
Ritar penisar, printar penisar, förstorar upp penisar i löjliga storlekar.
Hänger på whoa, last.fm, dricker stört många Latté, dolar i photoshop,
skriver ut posters som jag stjäl på internet.
Bygger kartongrobotar.
Röker, snusar, dricker läsk. skjuter gummisnoddar.
kollar på youtube.
Samlar på mail till min kommande coffetable-bok.

Jobbar som.. hmm, va fan gör jag eg?
Är typ distrubitör/producent/samordnare för tågtrafik & operatör
på en "grafisk verkstad" (finare ord..) copyshop. typ.

2008-03-12 19:04
Jag hänger bakom kassan, dricker kaffe, läser tidningar. Sitter på lagret och läser tidningar. Går runt i butiken.

2008-03-12 19:08
Mitt bästa är iofs att gå på muggen o titta på Family Guy i min mobil.

2008-03-12 19:16
Äter mat, nallar choklad, låser in mig på toan och softar, går på upptäcktsfärd...

2008-03-12 20:36
Säger som olik. jag gör jobbet sen drar jag. har inte tid för att lalla.
Om det vore så roligt att arbeta som många påstår, så skulle borgmästaren hugga sin ved själv.