Tv gubben är seriöst ute efter mig!
Ja, det stämmer verkligen exakt han går utanför porten och försöker få ur oss att vi inte betalar TV-licens vilket vi inte gör.
Det är min tjejs lägenhet vi talar om, men jag är ju där rätt ofta jag också. Jag har vid flera tillfällen sätt samma man stå utanför våran port och vänta på att någon av oss ska komma hem så han kan fråga ut oss så man måste gå runt och ta bakvägen.
Min tjej har t.om råkat ut för att han plingat på dörren och vill ställa en massa frågor, men då har min tjej nekat honom att komma in eller nått kommer inte ihog vad hon sa...
Det verkar som att han ska in till varje pris, han ger sig fan inte!
Vad ska vi göra? kan han ta till polis? och hur i helvete kan han veta att vi INTE betalat för licencen? och får han verkligen ta sig in? han är inte vem som helst, jag menar hemfridsbrott jag menar han är inte en polis!
Detta är bara så mysko och jag börjar bli så trött på att behöva ora mig för att gubben står och väntar på mig vid dörren... i värsta fall får vi bära ner tv:n i källaren men det är ju inte heller så roligt eller tycker ni det?
Och kom inte och säg att "betala bara avgiften" det är fullkommligt onödigt då vi står för allt annat som har med radio,tv,kanaler att göra
Tack på förhand!
MVH / MR-JAY