I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny film från planka.nu

Övrigt - Blandat

2008-01-24 12:55

Ny film från planka.nu

2008-01-24 13:16
rätt meningslös film, sen har dem lagt till en hård hiphop låt för att det ska se hardcore ut att planka hehe

2008-01-24 13:19
filmen är meningslös, planka är meningsfullt.

2008-01-24 13:21
Haterz...
Det är en utbildningsfilm om hur man öppnar spärrar typ som utbildningsradion. Sen att Adam och Täppas gillar planka det är bara en bonus.

2008-01-24 13:28
 som inte alla vet hur man plankar?
CHILLNANI

2008-01-24 13:32
men herregud vilken fjant han är...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-01-24 13:52
Orka..
Henkish a.K.a ProNooB.

2008-01-24 13:59
hahahah fan va människorna såg nördiga ut .

BORING SHIT är va den här filmen är.
Sleep is the cousin of death

2008-01-24 14:02
Härligt Kribba, har inte reflekterat över att de nya spärrarna inte stängs om man blockerar sensorn. Ska se över ifall det går bra med transparent självhäftande vinyl (eftersom den p.g.a. klibb o.s.v. inte släpper genom allt) för lite mer STEALTH.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-24 14:04
Oj, planka är en seriös politisk och social proteströrelse, helhäftigt! Om du tjänar under 50000 i månaden skulle du även vinna på skattefinansierad avgiftsfri mellanmjölk.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2008-01-24 14:07
Om du vill ha tjänsten som erbjuds får du väl betala för den?!

2008-01-24 14:36
planka roCkZ. synd bara att man verkligen ser hur de medverkande känner sig skitballa.. de borde softa mer

2008-01-24 14:39
Mmm. synd att dom inte spelar coolare...då hade dom varit coolare.

2008-01-24 15:16
Bobs, jag har aldrig varit i stockholm, jag vet inte hur man plankar där. Svar på din fråga.
 HELSINGBORGS IF!

2008-01-24 15:25
B.N.B X0

Ja alla kan inte vara lika hårda som 14-åringar på whoa.

matadåren P25

Ja man ska alltid acceptera levnadsvillkor oavsett hur dåliga, korkade dem är...
 DIF!

2008-01-25 02:03
Adam tensta kan suga min tjorre, vilken jävla pissluffare. Jag skulle skämmas om jag bodde i tensta.

Däremot kul med plankanvisnigar.
Shit bre

2008-01-25 02:35
Måste man va medlem i G-unit för att planka?
Visar väl bara att det är helt "normala" som också plankar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-25 02:39
bob P19
Once again..

Så det är cool att jag går in på ICA och plockar på mig lite mat och går hem med den utan att betala? Jag menar, vad är det för jävla levnadsvillkor att behöva betala för mat? Mat är väl en mänsklig rättighet.

Och när vi ändå är där är det cool om jag knatar in i ditt vardagsrum och plockar med din TV? Min gick nämligen sönder, vad är det för jävla levnadsvillkor att leva utan TV liksom?

2008-01-25 02:43
Robbie det är precis samma sak jag svär
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-01-25 02:45
Industrigatan X0
Ja, mer eller mindre.

2008-01-25 03:07
Robbie p23

Så skattebetalarna har finansierat företaget ica med att betala skatt då eller?

2008-01-25 04:15
Roligt med Täppas iaf :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-01-25 09:44
S-line
Sitter du och påstår att skattebetalarna finansierar SL eller vad var det som precis hände?

2008-01-25 10:43
Ja, det var nog ungefär vad han menade.
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2008-01-25 10:51
Var det bara jag som faktiskt tyckte att filmen var rolig o se?

2008-01-25 11:03
Måste man va medlem i G-unit för att planka?

:D word.

när kommer den lite mer jazziga varianten, med folk i slimmade 20-talskostymer och smala slipsar använder sina paraplyer för att finta sensorn, allt till 'lady is a tramp'?
It's only gay if balls are touching

2008-01-25 14:48
götttt!!

Gratis kollektivtrafik åt allla!!!!!

Å ni som tycker att det är lika dåligt som att gå in på ica o ta käk eller nått....Vadådå?

Har man inte pengar till en oxfile så tar man den?:)

ja e så busig ...nej allvarligt

2008-01-25 16:18
Robbie P23

Det där var nog så korkat att det inte ens förtjänar ett motsvar..
 DIF!

2008-01-25 16:47
aeh ni klagar... för 10 år sedan kostade det 6spänn att åka i tätområdet (under kommunalt styre) nu när skiten är privatiserad kostar det 12 för skolungdom 19 för ungdom och 24 för vuxen...

+ ok, bussarna är fräshare (vem bryr sig? tar 30 min att åka från start till slut då klarar man av att bussen är lite sleten)
- kostnader. SICK

btw har aldrig åkt tub:)
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Hangaround

2008-01-25 16:55
Haha, de som plankar på filmen får det att se ut som en urban sport. Och utanför kameran så kommer det någon snubbe som kommer fram till plankarna och ger dem High Five samtidigt som han säger "fan vad jävla sköna vi är".

2008-01-25 19:00
this is not le parkour
Meep meep

2008-01-25 19:06
Oj. Har Ken Ring skaffat en ny användare i form av Meckish? Hehe.
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow

2008-01-25 19:37
färdas kommunalt, så jävla arbetarklass, fy fan!

2008-01-26 00:28
bob P19
På vilket vis? Förklara tack. Stöld är stöld.

2008-01-26 05:23
Hahahaha, vilken jävla mupp film!

2008-01-26 20:57
Robbie P23

När du stjäl på ICA så gör du det för egen vinning, när man plankar, så som planka.nu gör så är det arbetssätt för att få igenom en förändring som en överväldigande majoritet av befolkningen skulle tjäna på.

Och alla fördelar med en skattefinansierad kollektivtrafik behövs väl inte ens nämnas?
 DIF!

2008-01-26 22:45
bob P19
Det där är bara pinsamt, skrattretande. Försöka få det till en politisk aktion när du vet lika väl som jag att det bara är för egen vinnings skull. Att ni vill få kollektivtrafiken skattefinansierad ändrar ingenting. Faktum är att om den skulle skattefinansieras så skulle inte mycket ändras från nuvarande situation. Ni skulle fortfarande åka gratis och andra skulle fortfarande få betala för er. Enda skillnaden skulle vara att då skulle även folk som inte nyttjar den få betala, nu är det bara de som nyttjar kollektivtrafiken som betalar för era gratisåk.

Nej, fördelarna behöver inte nämnas, de känner jag till. Jag antar att nackdelarna inte behöver nämnas heller? Fast du har ju iofs aldrig varit så mycket för det där med rättvisa eller mänskliga fri- och rättigheter, så jag antar att du inte ser några problem med inskränkanden på dessa.

2008-01-26 23:02
Robbie P23

För det första så plankar jag inte även fast jag anser att det är en legitim handling.

" Fast du har ju iofs aldrig varit så mycket för det där med rättvisa eller mänskliga fri- och rättigheter, så jag antar att du inte ser några problem med inskränkanden på dessa."

Ja för att hindra skitbolaget veolia transport som pissar på sina medarbetare och resenärer från att agera inom Stockholms kollektivtrafik skulle vara en stor förlust för alla oss som värnar om de mänskliga rättigheterna.

DIF!

2008-01-26 23:05
Ska man argumentera så som du gör så det ju inte ur miljöperspektiv legitimt att inte åka kollektivt då man på så sett tvinga andra att leva i en ohälsosam miljö tack var din överdådiga livsstil
 DIF!

2008-01-26 23:11
1. Arbetarna arbetar där frivilligt, de har skrivit på avtal.

2. Att skattefinansiera trafiken skulle bara leda till att de får fler resenärer, mer jobb och alltså mer pengar. Hur är det dåligt för företaget?

3. Att t.ex. folk som valt att cykla till jobbet för att slå ett slag för miljön och sin plånbok helt plötsligt ska straffas genom att betala för alla andra tycker jag är ett fett jävla inskränkande på både fri- och rättigheter tycker jag.

Men, okej, jag formulerar om litegrann. Du gillar fri- och rättigheter men har en lite skev syn på dem verkar det som. Rättighet är att rätten att få allt finanserat av andra som faktiskt tjänar pengar, och frihet är att slippa jobba. Eller hur? Jag längtar verkligen tills du fyller 40.

2008-01-26 23:38
Jag bor inte i stockholm,men brukar det inte vara väktare som går runt och vaktar så ingen plankar?Tänkte man harju hört om folk som åkt på stryk för plankning.
...

2008-01-26 23:45
Ja blir du upptäckt så är risken stor att Steroid-Oskar från G4S knäpper dina bollar med en nötknäppare .

Vem vaktar väktarna ?

2008-01-26 23:53

"1. Arbetarna arbetar där frivilligt, de har skrivit på avtal."

Ja för de som har valt den branschen har ju väldigt stort val, efter att ha jobbat som lokförare i 30 år, han kanske ska sadla om och bli entreprenör i stället för att på ett bättre sett passa in Borgs nyliberala projekt mer känt som Sverige.

"2. Att skattefinansiera trafiken skulle bara leda till att de får fler resenärer, mer jobb och alltså mer pengar. Hur är det dåligt för företaget?"

Tanken är att det skall vara statligt ägt.

"3. Att t.ex. folk som valt att cykla till jobbet för att slå ett slag för miljön och sin plånbok helt plötsligt ska straffas genom att betala för alla andra tycker jag är ett fett jävla inskränkande på både fri- och rättigheter tycker jag."

Ja för det är säkert dem du tänker på och inte ni bilägare.
Och de som kan ta cykeln till jobbet är en väldigt liten del av hela Stockholms befolkningen.
Frihet är att inte vara helt beroende av tjockleken på ens plånbok ja. 40 vet jag inte men jag ser fram i mot den dag som ja är klar med högskolestudierna.

DIF!

2008-01-27 01:53
bob P19
"Ja för de som har valt den branschen har ju väldigt stort val, efter att ha jobbat som lokförare i 30 år, han kanske ska sadla om och bli entreprenör i stället för att på ett bättre sett passa in Borgs nyliberala projekt mer känt som Sverige."

Haha, nyliberalt.. Sverige? Ja, den dagen ser jag sannerligen fram emot. Tyvärr är socialdemokratins verklighetsfrånvända idéer institutionaliserade i det här landet, så nyliberalt, eller ens liberalt ska vi glada ifall Sverige blir någon gång under våran livstid.

"Tanken är att det skall vara statligt ägt."

Ja, för staten äger/lägger sig inte i långt mer än tillräckligt som det är? Och statligt ägt, skulle det finansieras statligt också hade du tänkt? Isåfall börjar vi nå nya höjder i urbota korkadhet nu.

"Ja för det är säkert dem du tänker på och inte ni bilägare.
Och de som kan ta cykeln till jobbet är en väldigt liten del av hela Stockholms befolkningen.
"

Jag äger ingen bil, jag åker kollektivt. Och ja jag tänker på bilägarna, lika mycket som jag tänker på cyklisterna och kollektivpendlarna. Alla borde ha rätt att vara fria från statens förmyndigande, alla individer borde ha rätt att äga sin egen person och egendom.

2008-01-27 02:22

"Haha, nyliberalt.. Sverige? Ja, den dagen ser jag sannerligen fram emot. Tyvärr är socialdemokratins verklighetsfrånvända idéer institutionaliserade i det här landet, så nyliberalt, eller ens liberalt ska vi glada ifall Sverige blir någon gång under våran livstid"

Nej det menades inte heller att Sverige är nyliberalt utan att vi har en pajas till finansminister som ser det hela som ett projekt där man säljer ut bolag som går med vinst, endast för att det är i linje med sin nyliberala ideologi.
Men som tur är så lär segern bli röd vid nästa val.

"Ja, för staten äger/lägger sig inte i långt mer än tillräckligt som det är? Och statligt ägt, skulle det finansieras statligt också hade du tänkt? Isåfall börjar vi nå nya höjder i urbota korkadhet nu."

Förklara vad det är som är korkat med att anse att kollektivtrafiken inte bör vara privatiserad.

"alla individer borde ha rätt att äga sin egen person och egendom."

Det är just det man aldrig kommer ha som möjlighet att göra i ett liberalt samhälle, där friheten endast kan åtnjutas av en liten del av befolkningen.

DIF!

2008-01-27 02:52
Offentlig/Privat-diskussionen går ju på rundgång här på whoa så den tänker jag inte ens ge mig in på. Den här gången frågade jag om du tycker att den ska finansieras statligt?

"Det är just det man aldrig kommer ha som möjlighet att göra i ett liberalt samhälle, där friheten endast kan åtnjutas av en liten del av befolkningen."

Där tar du fel, alla får åtnjuta friheten. Visst kommer det alltid att finnas vissa som är rikare än andra, men jag ser inget fel i det. Snittlevnadsstandarden skulle däremot öka ifall Sverige liberaliserades.

2008-01-27 12:16
handlar väl om att man inte kan privatisera monopol. kan ju inte gärna välja en annan tunnelbana. och traffiken går med stora vinster men biljet priserna höjs sjukt mycket mer än inflationen. är som att arla skulle ta 25kr för en liter mjölk helt plötsligt efter det köpt upp alla andra mejerier.

2008-01-27 12:20
skulle lät snatta mjölk vid 25kr litern om nu robbie undrade. jag har jobb och har därför råd med månadskort men när jag gick på soc eller fick bidrag från ams m.m. eller studerade hade jag extremt svårt att få 5000kr i månaden att räka till alla räkningar plus ett månads kort för snart 700kr. det är en helt sjukt prisättning.

2008-01-27 12:29
Spelar ju ingen roll hur priset har utvecklats, det som spelar roll är den absoluta nivån. Och faktum kvarstår att det skulle vara dubbelt så dyrt om inte skattepengar också användes. Man får lite intrycket att ingen fattar att det kostar pengar att driva kollektivtrafik.

Men som sagt, jag är för nolltaxa helt. Samhällsekonomiskt lönsamt, och bra för miljön.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2008-01-27 12:39
monopolet är helt sjukt, sen i dessa tider så ska man fan göra allt för att få folk att åka kolektift, sen är prisutväkligen helt oförsvarbar i det här falet så det är helt rubbat.

lika så vill jag inte pynta för en lokaltraffik där det står semiagressiva guljackor som ändast kostar pengar och förpästar trafik miljön. samma gäller alla svin dyra spärar och otroligt dyra system för att kläma åt enskilda oftas fatigare medborgare som försöker röra sig i staden.

2008-01-27 12:46
storpajsarna:

Vad menar du med sjukt monopol? Det går ju knappast att ha flera spår parallellt.

Och som sagt, prisutvecklingen är helt ointressant.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår