I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Måste jag betala tillbaka?

Övrigt - Blandat

   

2008-01-22 18:44

Måste jag betala tillbaka?

När jag bodde i 2:a hand hyrde killen jag hyrde av även ut garaget i 2:a hand, till en annan kille, som betalade in 300:- till mitt konto varje månad för garaget, eftersom jag betalade in hyran + garaget till bostadsbolaget.

Jag flyttade från den lägenheten för ett halvår sedan och nu ringer bostadsbolaget mina föräldrar.. (stör mig på det eftersom jag är 24 år å inte 17..och dom har mitt mobilnummer vet jag). iaf så säger dom tydligen till mina föräldar att nu måste jag betala tillbaks dom där 300kr/mån för det halvåret som jag fått in pengar på mitt konto.
Jag brukar inte kolla upp när jag får pengar utan bara att jag får det varje månad och det är från csn.

Så min fråga är..om nån är så jävla dum så den sätter in 300kr/månad på mitt konto i ett halvår - måste jag då betala tillbaks det nu?
Är det inte killen som jag hyrde av i andra hands sak? Eftersom d va han som ordna hela grejen med andrahandsuthyrningen av garaget som gick via mig?
Jag flyttade ju och har inte haft en tanke på det.

Finns det verkligen en lag som säger att man är skyldig att kolla upp om nån sätter in pengar på ens konto..hänvisa mig till den paragrafen isåfall..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.