I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad tjänar ni som vad?

Övrigt - Blandat

2008-01-22 19:41
Dricks får man inte svart, man behöver ju ändå inte betala skatt på den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-22 19:43
Städare, 96sek/tim

Inte värt det, totalt värdelöst.

vill inte vakna klockan 6, å sedan moppa golv
jag är en zombie som inte klarar av att somna om
du ser mig vanka runt med påsar under ögonen
är det inte jobb, så är det ångesten som dödar mig

yo yo deppig freestyle bré!
work some magic

2008-01-22 20:00

potatissuger

Har själv inte mycket kurslitteratur den här terminen, för ca 4500:- allt som allt. Däremot ska jag inhandla längdskidor, alpina skidor, långfärdskridskor, första hjälpen-utrustning samt betala 1400:- extra för en obligatorisk alpinvecka. På det har jag en hyra på 2300:-, 300:-/termin för den obligatoriska kårlegitimationen, mat går på ca 1000:- i månaden, eftersom jag måste ta "järnmagistern" i simning så går det även på en hel del pengar för att komma in i simhallen någon timme lite då och då. Diverse räkningar på det och jag har ändå tillräckligt med pengar för att göra någonting skoj varje månad.

kurslitteratur 750
alpinvecka 1400
hyra 2300
kårobligatoriet 300
mat 1000
= 5750

antingen får du tag i jävligt billiga skidor eller jävligt billig öl eller så smiter du in på simhallen, eller så dår du pengar av din mamma....
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2008-01-22 20:20
19600 innan skatt, 14400 efter, nå sånt ere, 14000 efter iaf, o ja kör lastbil 5 dar i veckan 8 timmar om dan med en obetald timmes rast där i mitten av de
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2008-01-22 20:25
14700kr efter skatt, jag monterar el för ett skumt företag som säljer ladare stora som kylskåp till usas arme och danska telecom bolag. förstår inte mycketav jobbet men får skruva massor och lyssna på radio.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-22 20:25

Jag städar, tjänar 91,70 kr i timmen. Ingenting jag rekommenderar. Du sliter ihjäl dig för absolut ingenting.

Skåne!

2008-01-22 20:26
work some magic
Graffare

2008-01-22 20:28
18500 innan skatt, jobbet funkar, sjyssta kollegor
They called me Mr. Glass

2008-01-22 20:29
jag känner mig dum i bland efter som jag karade av att leva på soc förut eller inget alls och i dag på jobbet hörde jag mig själv klaga på min lön som är 3gånger det jag tjänade då. skumt det där med pengar.
Graffare

2008-01-22 20:30
människan är sån, vill alltid ha mer
They called me Mr. Glass

2008-01-22 22:24
520kr/h innan skatt, Snowboard

2008-01-22 22:30
520kr/h innan skatt, Snowboard

vadå? snowboard? förklara, är du lärare? tävlingar?

2008-01-22 22:57
Studiebidrag 1900/m eller vad det är, inte fått mitt första studiebidrag denna terminen än. Men eftersom jag läser 75% så blir det väl en femhundring mindre i månaden än förra året då jag läste 100% :(
Fast det blir väl en 6000kr tillsammans med studielånet, så det är helt ok. Speciellt eftersom jag inte har några avbetalningar eller nån hyra att oroa mig över.

"I lay chicks like mother goose"

2008-01-22 23:03
Just det, jobbade extra med telemarketing ibland för ett litet tag sen, iaf då jag inte hade mkt plugg.
50 kr fast lön + provision. Fick man sålt en order i timmen(vilket var målet) så låg man på 150kr/timmen.
 Sålde glocalnet bredband/telefoni/mobil. Men har lagt ner skiten nu. Telefonförsäljning är verkligen inget för mig. Så jävla ostimulerande jobb haha
90% av alla man talar med är otrevliga som fan. Jag förstår dom, men ändå.
Även ibland då det gick bra så var det inte så kul :P.
Men pengarna är ok för ett extraknäck antar jag. Vissa av dom som var duktiga och jobbade heltid där tjänade 25.000-30.000kr i månaden.
"I lay chicks like mother goose"

2008-01-22 23:17
Inredningsmontör och grafisk kommunikatör på IKEA, 24 000 - 26 000 beroende på hur mycket jag har att göra. you aaaasked
www.erikbergstrom.se

2008-01-23 00:53
potatissuger

snusförnuftiga fjant, du låter helt seriöst torrare än moder theresas ömma sköte.

"Inga problem att klara sig, trots att det går lite hårt åt ekonomin vissa månader. Jag vet många studenter som är ute och festar minst två gånger i veckan för att sedan klaga när de inte har råd med kurslitteratur. Livet handlar till stor del om att göra rätt/rationella prioriteringar."

Hahaha komma med svar på livets frågor, kvasifilosofproffesor.

Haha "Livet handlar om att göra rätt prioriteringar"
HMOR

2008-01-23 01:05
jag är studerande nu men driver även eget företag som frisör/makeupartist. där tjänar jag olika beroende på hur många uppdrag jag får. Ibland får jag 2000:- för tre timmars jobb, ibland 2000:- för en 8-timmarsdag.

Jag kan tipsa om hantverksyrken eller inom programmering. En kompis som är programmerare fick jobb direkt efter gymnasiet och tjänar grymma pengar (exakt hur mkt vet jag inte men runt 30k)

En annan bekant är elektriker och fick jobb i danmark - tjänar ca 40 k/månad som nyutbildad.

2008-01-23 01:06
får ut 16-17000/mån, jobbar som montör.

2008-01-23 01:16
Jag tjänar 17000 k på ett sketet lager jobb där jag jobbar kväll var eviga dag. Suger som fan!!
Stay in school kids!
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2008-01-23 01:27
Jag jobbar som Ljudtekniker, just nu jobbar jag " fast " på ett ställe och då är det inte lika mycket, 70 %Ljudtekniker jobb 30% av tiden är jag bartender..

Denna månad plocka jag ut 19600 brutto..

När jag jobbar freelans utomlands är det de dubbla!
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU

2008-01-23 01:31
dekay: jag läste inte ditt inlägg, tyvärr.

2008-01-23 02:10
Jag tjänar runt 34000 som fredssoldat i afghanistan.

2008-01-23 02:24
Lite off-topic äger det med studenter som inte kan prioritera för fem öre och ylar över hur ont om pengar de har. Har en månadshyra på 5200:- för 10 kvm, 600-800:- i månaden för tågkort (bara den fasta sträckan, sen tillkommer merkostnad om jag vill röra mig utanför den specifika rutten). Studielitteratur tillkommer givetvis också. Käkar ute 4-5 ggr i veckan, dricker när jag känner för det. Trots detta har jag råd att köpa prylar titt som tätt och lever rent allmänt ett jävligt drägligt liv. Men visst, det är tufft att vara student!!!!!!
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-01-23 02:51
317.129:-/år. 26427.50/Månad eller 165.17:-/timmen har jag räknat ut.
Jobbar som hjullastarförare, lastar mestadels vvs rör på lastbilar. Inte direkt rocket sience, men viss fingervärdighet krävs ;).

Som min förman sa nångång, "kan du pilla klittan me gaffeln, då e du braaaa"
Då är de stora maskiner som utan problem kan lyffa upp en lastbil på bara gafflarna.
Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.

2008-01-23 07:35
fimp

antingen får du tag i jävligt billiga skidor eller jävligt billig öl eller så smiter du in på simhallen, eller så dår du pengar av din mamma....

Siktar på att skaffa billig utrustning. Det är en engångsavgift för just den här månaden så det lär bli ganska kärvt. Utöver det har jag inga större ekonomiska problem.

DJ Josh

Är det skönt att känna sig så mycket coolare än mig? Det är aldrig fel att sträva efter ett någorlunda rationellt beteende. I mitt fall har jag inte råd att dra ut och dricka varje helg, bör jag alltså göra det ändå?
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-01-23 09:38
För tillfället är jag mammaledig och får ut ca 11.000 om jag tar ut 7 dagar i veckan.
Annars jobbar jag som adminstratör, tjänar 19500 brutto.

Helt okej tycker jag. Vill dock plugag vidare efter min "ledighet" Ska bli socionom, kommer väl tjäna ungefär samma då antar jag. Sjukt egentligen..

2008-01-23 13:03
Auro P19: det lät mycket intressant! hur länge jobbar du som ljudtekniker om dagarna och vad gör du?c(mer detaljerat)
kan du berätta mer om freelans grejjen utomlands också?

2008-01-23 13:10
potatissuger

Du fortsätter att gå från klarhet till klarhet. "Det är aldrig fel att sträva efter ett någorlunda rationellt beteende." Rykten gör gällande att det är bäst att torka sig efter man har skitit  och så sent som igår blev det officiellt att betalar du inte hyran blir du vräkt.

Varför skulle du vilja supa varje helg om du inte har råd? Varför skulle jag vilja att du gör det?
HMOR

2008-01-23 13:12
Jag vill hävda att _babyphat F24 tjänar absolut bäst av alla som skrivit i tråden.
 Varför är folk så dumma?

2008-01-23 13:12
Runt 40,000:- mån. Målare

2008-01-23 13:17
Driver ett fönsterputs företag och har nyligen startat ett företag som bygger och river montrar på Svenska Mässan i Gbg. Jan och Feb är lågsäsong för fönsterputsning så då kännar jag ca 10000 i månaden efter skatter och arbetsgivaravgift. När det är högsäsong så ligger det runt 20000-30000.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2008-01-23 13:22
74 kr/h som dagis vikarie ^^
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.

2008-01-23 13:22
hans X62

Vad är det för bolagsform?
 Varför är folk så dumma?

2008-01-23 13:30
Enskildfirma men påväg att ombilda till Ab.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2008-01-23 13:33
hans X62

Okej. Jag trodde att det var AB och blev så förvånad över att du tog ut upp till 30 000 i lön efter skatter och avgifter vissa månader. Det var som att du tömde företaget på likvida medel varje månad :) Skönt att höra att så inte var fallet ;)
 Varför är folk så dumma?

2008-01-23 13:44

Satsar själv på ett högavlönat yrke men får lite ångest när jag ser att vissa i så ung ålder redan nått upp det genom att vara försäljare...för vilka jobbar ni då?

Pluggar heltid och vid sidan av det jobbar jag för en videobutik som också är postenombud. Ett riktigt lågavlönat skitjobb men är rätt soft eftersom man har tid att sköta lite privata ärenden och surfa på internet (som nu).

Tar nu bara ut studiestödet som är på 2500kr och jobbar till mig runt 6000 i månaden. Lever inte närheten av en kung men klarar mig ändå väldigt bra. Dels pga lever ihop med min flickvän så vi delar på alla fasta bokostnader.

Fimp>> Vad är det för något du studerar så att du behöver 190 timmar i månaden för klara av dina studier? Låter ofantligt mycket...Sedan 600kr på mat för en hel månad? Lär mig, hur gör du det? Själv lägger jag minst 1500kr!

Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2008-01-23 14:10
goodfellas, hon jobbar ju knappast heltid förstår du väl...

Jag jobbar på en terminal, natt, och får ut 15-16000 i månaden. verkligen, verkligen inte min dröm och inte mitt mål (även om jag inte direkt har några mål just nu)
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2008-01-23 14:53

DrKista>> Hon pluggar heltid vilket ska motsvara 40tim i veckan, dvs 8 tim varje vardag. Det blir 160 tim i månaden. Har aldrig förutom någon juriststudent eller vissa KTH pogram hört någon som verkligen utnyttjar 40 tim i veckan till plugg.

Därför blev jag lite nyfiken på vilkaet pogram som gör att en student behöver lägga ut mer än 40 (47.5) tim per vecka. Eller har jag missförstått något?

Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2008-01-23 15:06
har 2 jobb
ett som behandlings- och utredningsassistent, 60% (oftast natt, tar dagpass vid behov) lön för 100% är 20 000 :-

extrajobb på skånetrafikens kundcenter ca. 93:-/h

får ut allt mellan 15-23' / månad, beroende på hur mycket jag jobbar extra.

har f.ö. ingen utbildning för nåt av jobben (sam.ek. på gymnasiet, media & kommunikation på högskola)
We call them winerbrods.

2008-01-23 15:07
Jag pluggar heltid och får bara csn plus förhoppningsvis cash från vårt nystartade bolag snart, när jag är klar med utbildningen är jag projektledare och eventmanager och siktar då på runt 8500:-/dagen innan skatt.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2008-01-23 15:10
LoRia 

När du säger 8 500 om dagen, kan du utveckla det lite? Det är den dagliga intäkten, men har du några kostnader att betala då? Är det din personliga inkomst eller företagets?
 Varför är folk så dumma?

2008-01-23 15:15

16000- receptionist

2008-01-23 15:16
Användaren är inloggad riennevaplus F0
Ja, såklart har jag kostnader eftersom jag har räknat på vad jag skulle tjäna som egen företagare, dvs konsult.
Sociala avgifter, skatt och blabla ! massor av grejer, har inte all fakta framför mig precis nu..
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2008-01-23 15:18
Inga problem att klara sig, trots att det går lite hårt åt ekonomin vissa månader. Jag vet många studenter som är ute och festar minst två gånger i veckan för att sedan klaga när de inte har råd med kurslitteratur. Livet handlar till stor del om att göra rätt/rationella prioriteringar.

haha eller hur. faktum är att dom enda studenter jag känner som har riktigt svårt att få ekonomin att gå ihop och klagar på det fattiga studentlivet är just dom som super flera gånger i veckan...de allra flesta klarar sig utmärkt utan att behöva be föräldrarna om hjälp.

fimp F24
då kanske du borde se över vad du betalar för under "övriga räkningar" samt hur mycket du pratar i mobilen varje månad? om du nu bara hade 300 kr kvar att leva för efter alla obligatoriska utgifter dvs. sen så är kåravgiften som sagt per termin och inte per månad som du verkar räkna.

2008-01-23 15:18
LoRia 

Okej, jag tänkte bara kolla om eventfixare var en guldgruva man glömt gräva djupare i helt enkelt ;) Vad räknar du med att kunna ta ut i lön på 1 000 kronor i timmen?
 Varför är folk så dumma?

2008-01-23 15:45
DJ Josh

Varför skulle du vilja supa varje helg om du inte har råd? Varför skulle jag vilja att du gör det?

Du bör träna på din argumentationsteknik då jag fortfarande inte har en aning om varför du tog en diskussion med mig överhuvudtaget. Eller ditt syfte kanske var att visa upp att du faktiskt kan "avancerade" ord genom att använda kvasi- som ett prefix?

Det är även intressant att notera hur du gör en sådan distinkt feltolkning av vad jag skrev. Hur får du:
Livet handlar till stor del om att göra rätt/rationella prioriteringar.

Till:
Livet handlar om att göra rätt/rationella prioriteringar.

?
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-01-23 16:11
jo många heter välla janne, men min mästare heter verkligen janne, det är en skön jävel, idag var vi i ett ruskigt spökhus i hjulsta, då säger janne "fan grabben det är inget att oroa sig, ligger väl nån död jävel där borta moooaha"
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-01-23 16:18
potatissuger

jag tog ingen diskussion med dig utan jag störde mig bara på dig som person och din förmåga att spy ur dig urvattnade allmänsanningar uppifrån dina höga hästar. Vad det gäller argumentationsteknik så kan du få en lång utläggning om du är sugen över pm, vad din argumentation anbeträffar så har du hört talas om fallacier(ett till svårt ord).

slutligen så felciterade jag uppenbarligen dig, och där har jag inget att komma med för där sket jag i det blåa skåpet.
HMOR

2008-01-23 16:48
Dj_Josh

Det var inte mitt syfte att påstå att jag är förmer än någon annan. Dock stör jag mig, precis som du uppenbarligen stör dig på mig som person (alltid lätt att fördöma bakom den anonymitet som internet erbjuder), på personer som prioriterar nöje före utbildning och sedan klagar över ekonomiska svårigheter.

Fallacier ja, vad var det med dem? Har jag på något sätt använt mig av mer personangrepp än vad du gjort i din argumentation mot mig?

2008-01-23 16:53

I och för sig syftade du kanske inte på en Argumentum ad Hominem fallaci utan en fallaci där jag på något sätt dribblade bort mig själv.