Ja, verkligen...tur att man ska till Tyskland på lördag :)
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
ja det kommer ju typ bli att man får ta och göra sånna resor regelbundet ju...
Ja, som det ser ut nu kostar ju en öl säg 10-15kr. Ska de chockhlja så lär det väl bli 15-20 istället. USCH USCH USCH!
jag vet inte riktigt men om spannmålat och allt hade blivit dubbelt så högt så måste ju nästan priserna bli dubbelt men det skulle väll ändå inte gå eller?
Det blir högre livsmedelspriser över huvud taget, skyll på miljödårarna. Sen undrar jag över logiken att det man nu "måste" dra till Tyskland - de drabbas ju också av högre kostnader, så det borde ha varit ett lika stort måste redan innan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha, självklart inte dubbelt så högt. räkna med en 10-20 procent kanske. sen ska väl iofs ölskatten höjas i Sverige också, men det är nog ganska lite.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Suntzu Det har du rätt i. Jag ska dit och köpa ett lager för våren, alltid skönt att slippa gå till systemet.
haha nej 100% är det inte tal om men 25-50%?
Enligt DN så var det påtal om en höjning med 5% förutom den skatteökning som redan har skett. Det säger säg självt att det inte höjs så mycket, då råvarorna till öl antagligen är rätt billiga i sig. Man betalar ju även för arbetet, transport, samt skyhöga skatter.
biffko to di world
"skyll på miljödårarna" Så jävla rätt.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
Skivsamlare
2008-01-10 11:36
Det bör väl höjas överallt om det nu varit en dålig skörd på malt & humle.
Yes! In Concert — For the love of music
gäller det bara svensk öl ?
ja givetvis så borde väll hojjas i tyckland med men jag tror ju fortfarande det är bra mycket billigare där ändå....
Läste i DN att det skulle skatten höjdes med 13% + 5% för transport, humle etc. Så totalt 18%
om ni läste ordentligt så står det ju att grunden till prishöjningen på malt o humle beror på att kineserna börjat dricka öl tydligen. De borde hålla sig till sitt jävla risvin och inte ge sig på något de inte klarar av att dricka, fattas bara att de vill importera 100.000 liter Absolut från oss också... Och med våra alkoholskatter så kommer vi snart se att endagsresorna till tyskland kommer öka.
Min bild är... för mycket naket kanske?
äh...planeten kan väl gå åt helvete så länge vi får supa oss fulla till ett rimligt pris? jävla miljödårar. inte för att jag i praktiken är insatt i varför priserna höjs eller så...
Alla törstiga svenskar står inför tuffare tider när ölpriserna spås rusa i höjden. ”Prisökningarna är dramatiska”, varnar känd bryggare. Underbart, de får det att verka som att svenskar inte dricker någonting annat. Hihi.
•pave paradise•
SunTzu P22 Vi har väl redan höjt ölskatten?
Sen kommer priset ALDRIG dubblas.. hur många skulle köpa öl öht om en sfiero kostade 20:- liksom? och vart skulle staten få in skattepengar ifrån då?
WNT HAPPEND i tell you..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
haha, så skönt att det helt plötsligt ploppar upp massa naturaktivister bara för att ölpriserna förväntas stiga. jag gillar det skarpt! hata usa! (älska budweiser)
mest en kul grej...? (känns barre bus)
hata usa! (älska budweiser) gillar man budweiser så gillar man inte öl. budweiser är "öl".
den enda skiten man gillar höjer dom skatterna på. 18 kr för en dosa snus som det kostade när jag bestämmde mig för att snusa resten av mitt liv kan idag jämföras med 41 kr som jag fick betala häromdan hos nån okrare. nu även ölen, det är ju för fan skamligt. dags att dra från sverige och börja röka cigg istället.
Varför ska alla ständigt överge Sverige så fort nånting negativt händer? Återspeglar det inte lite varför allt höjs, jo för att det är aldrig någon som gör något här! Alla suckar, och tänker typ "Överge skutan". Fan, om det nu betyder något, stanna kvar för att kämpa! Vill vi dricka billig öl i vårt eget land, får vi väl ställa oss upp och säga ifrån. Vad skulle fransmännen göra?
Varför ska alla ständigt överge Sverige så fort nånting negativt händer? Återspeglar det inte lite varför allt höjs, jo för att det är aldrig någon som gör något här! Alla suckar, och tänker typ "Överge skutan". Fan, om det nu betyder något, stanna kvar för att kämpa! Vill vi dricka billig öl i vårt eget land, får vi väl ställa oss upp och säga ifrån. Vad skulle fransmännen göra?
Sorry, mitt internet är fucked up:S
kleton P24 fransmännen skiter väl i öl.. hade det varit deras vin dock så hade vi sett folk som tände eld på sig själva på något stort torg i paris.. xD
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
tycker det är bra, man slipper bli så full jämt och ständigt.
Priserna på malt och humle beror knappast på "miljödårar".
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
ohh johnny-v8 p29 det har jag inte ens tänkt på! det är ju genialiskt med höjda skatter =)
Alltså VAAAAAAD! Sverige suger bara mer och mer skit.
Demento P21 äh, sluta leka cool, jag vet att du också innert inne föredrar buds
mest en kul grej...? (känns barre bus)
Refused P27 Höjningen av spannmålspriserna beror delvis på etanolsubventioner.
SunTzu: Malt och humle är knappast de som i första hand fått ge vika för ökad majs-/sockerodling. Det stod väl till och med i artikeln att prisökningen berodde på ökad efterfrågan främst i Kina?
Ölpriset stiger och NickeMannen firar med ett rejält sockerdrickakalas ;)
Still in the bridge
Sverige är fan det enda landet där man måste ha ett heltidsjobb för att vara alkolist. Blä.
SkyhigH: Yes, såklart. Var glad att man inte behöver stava det rätt här för att vara det bara.
•pave paradise•
dra dit jag är istället, här kostar en liter öl på krogen 10 spänn...
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Cluny P20 nej, det är blaskigt och smakar piss.
Clydisch P21 har han ett eget träd? som pippi långstrump? :)
Refused Visst. Under förra året menade man ju att det handlade om två huvudfaktorer; ökad produktion av majs (pga etanolsubventioner) som gör annat jordbruk mindre attraktivt, och ökad efterfrågan i Asien.
The Economist - The End of Cheap Food
Demento: Det får du fråga honom själv :)
Still in the bridge
lhabia Men herregud, alkoholist. Mupp.
men vad seegt Det här leder väl bara till att vi handlar mer sprit utomlands. Är det inte bättre om pengarna stannar i Sverige :\
"I lay chicks like mother goose"
kung känns ännu mer som en budgetöl nu när det bara står 10:- En tia burken liksom. Inga konstigheter, bara öl.
skatten höjdes väl ändå med 13%? svensk starköl är iofs under tian fortfarande, så jag klagar inte alls.
Kung i undre världen
Kleton Fransmännen hade gjort revolution!
SkyhigH Du har missuppfattat det här, Sverige är ett av få länder i världen där man får både boende betalt och lön av staten för att vara alkoholist.
Den här ölskatten är nog de jag stör mig mest på! skulle in på konsum och som vanligt skulle jag köpa ett 6-pack odin, något att chilla på. och så står det 42.50kr! DE SKA STÅ 38.90!!! då blev jag ledsen i ögat :(
På alkoholskatteområdet föreslås en höjning av skatten på öl från 1,47 kronor till 1,66 kronor per volymprocent och liter
Flasktapp Buhuhu, det är en prishöjning på 3 kr och 60 öre. dvs en ökad summa på 60 öre ölen. Sluta dricka om du tycker det är så jävla dyrt.
SunTzu: Jo jag är medveten om den prismekanismen, men tror att mer nischade grödor som malt och humle inte påverkats av majsens utbredning i samma utsträckning som t ex vete har. Men det har jag förstås inga belägg för =) För övrigt är det väl få "miljömuppar" som förespråkar majsetanol. Det gör nog bara USAs bönder och deras bondepresident.
jaja, då får jag väll börja bli sådär cpfull som jag brukar bli av sprit varenda gång jag går ut då!! Öl känns inte som en lika kraftig beståndspelare i den ökande alkoholismen? Nää jag bara skojja, öl kommer jag dricka mer i fortsättningen, när jag själv blir 20 så blir de nästan bara det.. Men det där andra som jag sa kan gälla andra!
Men lika glad är jag för det!