I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad är sexigt då ..?

Övrigt - Blandat

2007-12-30 12:39

vad är sexigt då ..?

hos tjejer eller killar, skit samma...

Jag tycker det är sexigt med tjejer som:
1. Har ett soft intresse, typ lirar gitarr eller nått
2. Med skön humor, inte så "fina i kanten"
3. Som inte är blyga på nått sätt, typ här om dagen var vi ett gäng på typ 7-8 pers, varav en var tjej. Så tog alla killar av sig alla kläder utom kalsongerna, och utan att nån ens säger nått till tjejen så gör hon det också (utom trosorna då förstås), det tycker jag e soft! otippat o roligt ... o sexigt förstås

Man behöver väl inte vara polare för att suga av en bög?

2007-12-30 12:41
1. Har ett soft intresse, typ lirar gitarr eller nått

haha fan jag vet inte, men det lät så jävla kul bara.. sådär lagom bondigt på nått sätt :)
..

2007-12-30 12:44
Jag tycker det är sexigt med killar som verkligen bryr sig om sina nära. Tar hand om sina småsyskon och sådär.
Sen är det sexigt med badguys, tatueringar och ärr. ;) hahaa
- same shit, different color

2007-12-30 12:48

fofoyafoster: haha, aa faktiskt, men jag tycker det. Det e sjukt osoft med brudar som inte gör nått! T.ex. "aaaah, jag gillar typ liksom att shoppa, öööh, vara med mina vänner och typ träffa nytt folk .... ja, typ det tror ja"

Man behöver väl inte vara polare för att suga av en bög?

2007-12-30 12:50

som Major_sabeltand skrev

Ett soft intresse, gitarr eller vad som helst
En skön stil
Vill hitta på massa saker
Luktar gott .. jävligt sexigt faktiskt.

"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-12-30 12:55
Intelligens, sunt förnuft och bryr sig om sitt utseende.

2007-12-30 13:00
Att vara ateist eller agnostiker.
Att gilla Dylan, Beatles och hiphop.
Att inte vara mer höger än Socialdemokraterna.
Att tycka att TV inte är töntigt eller tråkigt, utan helst spenderar en stor del av dygnet framför TVn alternativt framför datorn för att titta på nerladdade avsnitt från valfri serie som inte kommit till Sverige än.

Det är sexigt!

Sen håller jag med Chris Rock också.
Jag vill ha en tjej som gillar Seinfeld och Wu-Tang Clan.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-12-30 13:03
åååh skäggiga män med bruna ögon, smilegropar och som luktar gott
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-30 13:05
Låt oss va ärliga nu:
1. Stor, lagom fast rumpa.
2. Tuttstorleken spelar ingen roll men inte platta eller hängiga.
3. Ej tjock, men gärna lite hull att mysa med när man ligger sked.
Spinkiga brudar är osexiga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-30 13:05

En kille som är mogen, säker i sin manlighet, ödmjuk och omtänksam med sunt förnuft, galen humor och glatt humör, det är sjukt sexigt! Bra musiksmak och en schysst klädstil ger en massa extra sexighetspoäng.

2007-12-30 13:13
Stadiga menande blickar är sexigt, sådär så det ruskas om i huvudet när man får en menande blick på sig.

2007-12-30 13:14

Funkenteller: "låt oss vara ärliga nu" haha som om ALLA delar exakt samma smak! Många kanske delar din åsikt, speciellt i ett hippety hop-forum som Whoa, men det gör det inte till en universiell, objektiv sanning om vad som "egentligen" är sexigt.

2007-12-30 13:18
inte för smal.. eller, inte alls smal! ... ganska smart, hatar dumma människor! bra sångröst, fina ögon =) hålla på med en sport och självklart gilla att spela tv/dator-spel, SJUUK TURNON där!
Get Random!

2007-12-30 13:18
Snygg röst. Nån som bryr sig om sitt yttre men inte för mycket. Soft slapp stil. Struntar i vad andra tycker. Nån som inte rädd för att tycka o tänka. Och nån som är vänsterlagd i politiken.

2007-12-30 13:22
JanieJones F22, hehe, nej jag menade inte just mina mått men det första man tänker på när man tänker sexigt är ju inte "gillar Heroes säsong 3".
Iofs så är det ju inte bara kroppen som räknas, en stor del är ju vad hon (eller han) gör med kroppen.
Det där andra är ju mer på en kompisnivå och det behövs för en relation men har ingenting med sex att göra (enligt mig).

2007-12-30 13:35

Funken: Hehe ja det finns ju fysiska attribut som enabrt kan tända en, men personligen går jag ofta igång på det i kombination med/eller endast inre attribut som smak, typ "älskar The Clash" haha och kan tycka att ens personlighet och sätt kan göra någon sjukt sexig och man får bara bara lust oatt "anfalla" personen. Det räcker liksom inte bara med att snubben är snygg, iaf inte för att jag ska bli våldtäktskvinna i sinnet haha. :P

2007-12-30 13:38
Ok första menngen blev lite knasig men det jag försökte skriv var att man kan tändas av enbart fysiska attribut, inte att en del fysiska attribut har en enda funktion som är att upphetsa. Bla bla :P

2007-12-30 13:43
Ok, jo jag håller faktiskt med. Blev sjukt tänd på Mat-Tina när hon stod där i sitt förkläde och snackade med sin dialekt, och det är inte för att jag vill han en kvinna som slavar i köket eller nåt, jag lagar mat till min tjej, men det var nåt speciellt, och hon är ju inte så jävla snygg ändå.

Men jag tyckte bara det kändes så jävla politiskt korrekt av alla (de flesta i alla fall) att inte skriva något om utseende för när man ser en person på stan som man tycker är sexig så är det ju inte pga dens musiksmak.

Funkenteller P22
Är bara lite trött på att alltid när det snackas sexighet så är det det fysiska som ska framhävas. Klädstil eller whatever, aldrig människans tänkande och psyke.

Sen så har jag inga direkta ideal för hur en kvinna ska se ut.
Kroppsliga ideal är löjliga och något vi oftast blivit övertalade eller övertalat oss själva om.
Mått, ögonfärg och hårfärg är sånt man släpper väldigt snabbt när man märker att allt annat stämmer.

"Det där andra är ju mer på en kompisnivå och det behövs för en relation men har ingenting med sex att göra (enligt mig)."

Enligt dig, ja.
Själv skulle jag aldrig kunna ha sex med någon jag inte respekterar på en psykisk nivå.
Känns bara inte rätt helt enkelt.
Skulle nog ha rätt svårt att få upp den (ballen) för den delen med.

Ska vara minst lagom snygg.
Brunett.
Lukta gott.
Bra allmänbildning.
Råkar hon vara socialdemokrat får hon ta att bli hånad ibland, mer vänster än så är sjuuuuukt osexigt, snudd på at mer vänster än centern är osexigt.
Inte vara överdrivet krävande men inte bara göra som man säger utan att ha någon egen vilja.

2007-12-30 13:45
"Ska vara minst lagom snygg."
Hahaha...

2007-12-30 13:51

Funkenteller: Om de inte har en band-t-shirt på sig dvs. ;) Nej men ser man någon som är snygg som går förbi en på stan så blir det ner fokus på ytan, eller så kanske man själv undermedvetet även tillskriver personen en massa personliga egenskaper utifrån vad man  hinner se och uppfatta av personen.

Eccan: Jag håller med dig! Uppfriskande att höra en man uttrycka sådana tankar, även om jag är säker på att det finns fler män som tänker likadant, så är det ju oftast inte det man hör utan just "ass, titties, ass, eyes, ass". :P

2007-12-30 13:55
Eccan , shit va jobbigt. Så du har en enkät som bruden måste fylla i när du tagit hem henne från krogen, eller?
Sen under akten så disskuterar ni filosofi...
Nej, jag skoja bara, alla får tycka som dom vill, vi har väl bara olika definitioner på sexighet.

2007-12-30 13:56

Haha vad är "minst lagom snygg" enligt dig då? Jag tycker man gör sig själv en björntjänst genom att begränsa sina val till enbart en del få ytliga kriterier, så mycket man går miste om, även sexuellt, genom att stirra sig blind på utseende!

2007-12-30 13:56
Jag tycker att snygga brudar är sexigt. =)
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2007-12-30 13:58
JanieJones F22, äsch, ni tjejer är lika goda kålsupare ni ocskå.
Som jag skrev till Eccan så handlar det bara om definitioner. Det är ju inte så att ass & titties är det enda jag uppskattar hos en kvinna MEN jag uppskattar ass & titties.

2007-12-30 13:59

Funken: Haha enkät! Ärligt, det skulle vara lite kul, sådana är roliga att fylla i!:D Nej men förhoppningsvis hinner man snacka och umgås lite innan mannen klubbar ner en och drar en till grottan! Sedan har man gått igång på personen av vilka skäl de nu må vara så räcker det igenom hela akten, speciellt om personen även "got the moves" hehe.

2007-12-30 14:00
Funkenteller P22
Aldrig tagit hem en tjej från krogen.
Det kanske är svar nog på din fråga?
För mig är sex är mer än att bara komma/spruta.

Åker hellre hem och runkar till hårdporr... How's that for PK?!

2007-12-30 14:01
Kan lägga in en lite ändring i förra inlägget.
Jag har inte tagit hem en tjej från krogen som inte är/varit flickvän.

2007-12-30 14:04
tattuerade och våldsamma brudar är hett som fan.
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!

2007-12-30 14:05

Funken: Nu syftade jag inte på dig, att du var så enkelspårig, men ja visst finns det brudar som bara tänker "stora muskler, stor kuk, solbränna, whatever". Alla är olika- och bra är väl det, finns det något för alla smaker - yaaay! Nothing wrong with ass and titties...

2007-12-30 14:06
Eccan , Meh... Om du runkar till hårdporr så tycker du väl att bruden är sexig?
Som, sagt, det är bara definitionen som är annorlunda.

2007-12-30 14:09
Okej!
Då får jag väl skriva mina lista över sexighet utifrån funkentellers ytliga perspektiv.
Vad jag tycker är sexigt hos kvinnor:
Att visa sin rakade/ansade/inte fullt håriga fitta.
Punkt.

2007-12-30 14:11

Eller hur, porrfilmer är ju inte kända för att osa intellektualitet direkt. Hellre dra hem någon från krogen som är någorlunda vettig och attraktiv och köra the real deal än att gå hem och onanera till en p-rulle, men alla har ju sina preferenser!

2007-12-30 14:16
"porrfilmer är ju inte kända för att osa intellektualitet direkt."
Inte krogens berusade kvart-i-tre-ragg heller.
Plus att jag slipper vakna upp bredvid filmen. Jag slipper även prata med den.
För även om jag i mitt berusade tillstånd tyckte att den var rätt ok och hade en hyffsad intelligens och ok musiksmak så upptäcker jag nu, hyffsat nykter, att herrejävlar! Det är ju bara fitta och rövhål och nån enstaka mening.
Tur att jag slipper laga frukost till min porrfilm, tänker jag och sätter på Curb Your Enthusiasm säsong 3 på DVD och ligger kvar i min säng och undrar jag om nånsin kommer få den där tjejen som är nästintill perfekt och som förstår mig tillräckligt för att älska mig, förlåta mig och kunna kritisera mig ut till tåspetsarna.

2007-12-30 14:18
För att fortsätta på min diskussion med Funkenteller.
Förstår du nu vad jag menar?
Den ytliga sexigheten har inga ideal hos mig.
Jag tänder på alla olika sorter. Jag tänder på dem tillräckligt för att få stånd.
Men utan den psykiska/mentala biten så tänder jag inte tillräckligt för att vilja trycka in mitt stånd.

Tydligt nu?

2007-12-30 14:21
HAHAHAHAHA!!! Nu ska vi inte bli upprörda här, jag medgav ju att det fanns flera olika aspekter och inte bara det ytliga, men det jag ville få fram var ju att det ytliga är minst lika viktigt. Nu tänker jag lämna lite plats för folk som vill följa trådens ursprungliga ämne.

2007-12-30 14:21
Tjejer som inte är fake och spelar massa shiet.

That's sum rare shiet.

Öh...aa..exakt,,
•pave paradise•

2007-12-30 14:22
För att vara lite ontopic också:

En tjej med blickar som verkligen knockar en är typ..läskigt sexigt.
•pave paradise•

2007-12-30 14:22
postade mitt inlägg lite sent såg jag nu

2007-12-30 14:26
Funkenteller P22
Jag är inte upprörd.
Ville bara få fram min poäng och hoppas nån förstår.

Vad jag från allra första början ville få fram var att det ytliga är bara en så liten del. För mig i alla fall.
Rent utseende-mässigt kan en människa vara på massa olika sätt för att jag ska tycka att den är sexig.
Men rent intellektuellt/mentalt/psyksiskt så har jag en mycker mer bestämt åsikt.
Kan nästan dra riktlinjer. Vilket gör att det psykiska hämmar det fysiska hos mig, medan det fysiska allt mer sällan hämmar den psykiska dragningskraften.
Mitt första inlägg var lite överdrivet, men jag försökte bara få fram min poäng.
En poäng som fortfarande verkar ha gått förlorad.

2007-12-30 14:26

Inget säger att man behöver vara aspackad kvart i tre. Nu brukar jag inte dra hem ragg från krogen, men har jag haft en one nighter så har jag umgåtts med snubben några timmar och ingen har varit så packad att man inte kunnat ha en vettig konversation!

Men är det inte roligare att ha någon att skratta åt Larry Davids pinsamhet och förmåga att hamna i dråpliga situationer? Dessutom kan ni ju laga frukost tillsammans eller kanske ragget rentav serverar frukost på sängen åt dig? Sist när jag hade vad jag trodde var en one nighter så utmynnade det i en härlig morgon efter och en ännu härligare relation, man vet aldrig hur och när man hittar det man söker! Sedan tycker jag inte att man kan kräva att någon ska vara nästintill perfekt när man själv inte är fulländad. Vill du att någon ska visa förståelse och älska och förlåta dig på djupet måste du själv kunna vara likadan tillbaka. Vill du att folk ska ge dig en chans så ge folk en chans!

2007-12-30 14:34
JanieJones F22
Själv har jag inte haft så många vettiga konversationer nykter ens...
Så detta handlar mer om att jag har väldigt svårt att hitta rätt.
Och jag tror knappast jag hittar rätt på krogen. Eller om jag är full.
Eller om vi har sex innan vi lärt känna varandra ordentligt.
Klart det är roligare att hitta någon att skratta med åt Larry David, men den chansen är ju inte stor.

Det är svårt att hitta någon som förstår och som man respekterar.
Framförallt när ingen ens verkar förstå det lilla jag vill säga i den här tråden.

Sade jag att personen är/ska vara helt perfekt föresten?

2007-12-30 14:39
Buhu! :*(

Så, nu har jag lipat färdigt.

2007-12-30 14:46
Ok, Eccan men för mig är det nog tvärtom. Visst så är det avtändande med en riktigt dum bimbo men jag försöker att inte döma någon efter ett samtal. Utseendet däremot är ju som det är. Jag har svårt att vilja göra nåt annat än att prata med en brud som inte attraherar mig fysiskt.
Jag har har tex inte mycket gemensamt med min flickvän om vi snackar musiksmak & intressen och det hela började med att jag tyckte hon var söt. Egentligen tyckte jag att hon var lite dum i början och var inte alls min typ. Nu, efter 3 år så är vi som en liten familj och hon är egentligen den enda personen som verkligen känner mig och jag är glad att jag lärde känna henne.

2007-12-30 14:50

Synd för dig om det är så. Kanske har du för hårda, kanske rentav absurda krav? Man kan inte alltid förvänta sig att någon ska kunna leva upp till alla ens krav, speciellt inte via första intrycket. T ex om du träffar en tjej på en fest och tjejen kanske är nervös och har svårt för att kallprata så betyder det inte att hon är helt blåst bara för att hon för stunden inte är avslappnad nog att föra en intellektuell och djup konversation och genast vågar berätta om vad som verkligen intresserar henne. Ju mer tid man är villig att lägga ned på person desto mer upptäcker hur pass mycket gemensamt man kan tänkas ha.
Men sedan när man  det är ju upp till dig var du vill söka, själv dömer jag inte ut några platser, anser man sig själv vara vettig och befinner sig krogen så finns det möjligheten att någon annan minst lika vettig också kan befinna sig där.

Curb your enthusiasm är väl inte någon särskilt smal, obskyr serie, finns väl många tjejer som sett den, gick ju på Sveriges television. Jag älskar ju den serien t ex, finns säkert många tjej eri din smak som också gör!

Nej inte helt, men "nästintill" och det skrev jag. Oh well, tråkigt om du känner dig missförstådd, men det är inte alltid så att folk är idioter utan för att man själv kanske inte uttrycker sig så pass tillräckligt och väl som man tror att man gör eller att man rentav förväntar sig att folk ska kunna läsa ens tankar. Påstår inte att du gör någodera, men skadar ju inte att tänka på att ibland kanske man måste tala klarspråk eller försöka förstå hur andra kan tolka en.

Nåja nu ska jag sluta svamla, har inte ätit något på hela dagen, lite sen frukost ska det bli!

2007-12-30 14:53

Funkenteller: Du låter bara vettigare och vettigare ju mer du skriver. :)

2007-12-30 14:57
Man tackar ödmjukast, du låter inte helt dum du heller :)

2007-12-30 15:01
en kille som man kan ligga och sjunga "Bohemian Rhapsody" med. Även fast man inte kan texten, eller sjunga falsett eller sjunga över huvudtaget.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-12-30 15:02
Haha..jag kan "Bohemian Rhapsody" och kan sjunga den i falsett och kan texten..men jag är inte ett stort Queen-fan så..
•pave paradise•

2007-12-30 15:07
Som jag redan antytt i den motsatta tråden; killar som är säkra och självklara i sig själva och i sin sexualitet, bör gärna ha skills inom dans, intressen och målsättningar i livet och som vårdar sitt yttre på ett sunt sätt - kläder/mode/lukta gott bör inte vara främsta intressen i livet, men jag pallar inte heller någon som byter kalsonger endast runt julafton och som tror att deodorant är en synonom för tjejparfym.
Att han är intellektuell tänder mig också, betyg eller cv intresserar mig inte men snubben ska kunna ha något att komma med när jag vill diskutera. Han får inte vara mesig, vända-kappan-efter-vinden-typ men inte heller jobbigt arrogant självupptagen.
 Det är mina kriterier för sexigt pojkvänsmaterial.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se