I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saker som får dig att känna dig..

Övrigt - Blandat

2007-12-21 10:41

Saker som får dig att känna dig..

.. cool?

Ganska ofta (när man t.ex är nere på stan) märker man att folk gör saker vars enda syfte är att folk ska tycka att de är coola, eller för att de själva ska få känna sig tuffa. Det kan vara allt från att göra en burnout med bilen eller snorungar som röker (allt som oftast röker ju 13-14 åringar enbart för att framstå som tuffa) eller folk som bråkar osv.

Man skakar ju oftast på huvudet eller lägger ned lite extra energi på att totalt strunta i dem, men det gäller ju ALLA andra ;) Tänkte att vi skulle erkänna våra egna saker som INTE är coola, men vi ändå gör och att de sakerna kanske tyvärr får dig att känna dig just för stunden lite coooooool.

För att föregå med gott exempel som trådskapare så tänkte jag bjuda på några rätt pinsamma småsaker som kan få mig att känna mig lite töff.

¦ När man river av en bra låt på Guitar Hero, sätter ett svårt solo hemma i vardagsrummet (även om jag är helt ensam i lägenheten) så kan det ändå få mig att känna mig lite cool.

¦ Ha en tandpetare i munnen, nästan jämförbart med att tugga tuggumi egentligen, men ibland kan jag sitta, gå göra vad fan som helst och den där jävla tandpetaren kan ändå få mig att känna mig lite cool.

¦ Gå på stan med sin iPod på hög volym och så kickar det igång en riktigt bra låt (allt som oftast Guns N' Roses) och då kan man få ett helt annat gung i gången och man känner sig för stunden lite coolare än alla människor man struttar förbi eller möter.

Det var lite småsaker, erkänn nu.. Vad får dig att känna dig cool?

"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2007-12-21 10:46

Det e ju bara att erkänna att man ser jävligt cool ut när man röker. Så därför röker jag ibland.

2007-12-21 10:51
Jag känner mig rätt cool när jag går runt i mina kläder för jag vet att de är så jävla schyssta.
Samma med alla skor jag har.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Manager

2007-12-21 10:55
Det där med musiken håller jag med om. Fast det är inte bara coolhetsfaktorn som kan höjas, allt beror på låten. Jag har flera gånger kommit på mig själv med helt mordiska tankar när jag pumpar Three 6 Mafia ute bland folk till exempel.

Redline!

2007-12-21 10:58
När jag har högklackat på mig, det ger lite makt när man hör det där klick klackandet när man går.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-21 10:58
¦ Gå på stan med sin iPod på hög volym och så kickar det igång en riktigt bra låt (allt som oftast Guns N' Roses) och då kan man få ett helt annat gung i gången och man känner sig för stunden lite coolare än alla människor man struttar förbi eller möter.

Exakt sådär.
känner mig också ganska cool när vi i min klass kör bänkpress tillsammans på skolan, klarar mer än hälften så mycket som dom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-21 11:51
Jag känner mig cool när jag hånglar med en fräsch böna.
It's only gay if balls are touching

2007-12-21 11:52
(Både offentligt och inte.)
It's only gay if balls are touching

2007-12-21 11:53

står ofta med armarna i kors när jag tex väntar på nått,inte sådär vanligt..utan armarna i kors högt upp,under armhålorna typ.Då känner jag mig cool:D

...

2007-12-21 11:58
Jag känner mig cool när jag dricker mer drinkar än någon annan på ett ställe, och när jag köper en guinness där alla andra köper blasköl.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-12-21 11:59
När jag drar igång lite Watain eller Marduk i hörlurarna så börjar jag direkt att störa mig på mänskligheten överlag. Allt jag ser; reklam, klädstilar, bilar, gester, byggnader, kyrkor m.m. får mig att känna ett genuint hat mot samhället. Då känner jag mig inte "cool", snarare "förmer" än alla andra efterson jag "genomskådat" samhällsstrukturen ;P
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-12-21 12:01
en sak till,jag känner mig cool när jag beställer nått på krogen för kanske 60 spänn,och betalar med en hundring och säger "behåll växeln!".
...

2007-12-21 12:04
"behåll växeln!"

Sant, de två orden kombinerat är lika med coolhetsfaktor även om man inom sig hör "VAD FAN HÅLLER JAG PÅ MED!?!?"
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2007-12-21 12:07
Jag känner mig cool när jag sitter med en basker i ett hörn och dricker sprit och är mystisk
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2007-12-21 12:08
En 14-årig tjej satt grænsle på en 14-årig kille vid en busshållsplats, detta før att "dølja" att han satt och meckade en fet på sitt schema. Jag gick fram och sa "KOMPIS, DU SER JÆTTEKNAS UT" sen gick jag vidare.

Jag kænde mig cool.

2007-12-21 12:10
Håller med Potatissuger faktiskt, det känns grymt att lyssna på jävligt ond musik och bara förakta människorasen lite för sig själv. Brukar gå till jobbet medans jag lyssnar på Naglfar - Plutonium Reveries för att bygga upp lite ånga!
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-12-21 12:44
Haha.. tänkte på just detta efter min tågresa från nyköping till sthlm igår.. satt där och var uttråkad. började läsa i min Projektledningsbok samtidigt somjag pumpar Queens of the stoneage, tänker inte på att det är annat folk i vagnen, ssitter och sjunger med samtidigt som jag biter på naglarna och slänger iväg dem till vänster om mig (sitter längst in).. efter jag är färdig biten kollar jag upp. och där sitter en stackars sate, jag har bara slängt mina bitna naglar på. dem ligger över hela hans jacka och han vågar inte kolla mig i ögonen eller har inte sagt någonting under hela tiden.. då kände jag mig taskig men ändå lite häftig haha.. det var mina coola stund på dagen ;)
 hej hej

2007-12-21 13:05
Brunsås

Naglfar fungerar alltid, precis lagom mörkt och misantropiskt för att det ska pirra lite i "spontanhatamänskligheten-nerven" :)
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-12-21 13:23
När jag har vissa outfits kan jag känna mig cool. Fast jag vet inte. Jag brukar sällan tänka på sånt där. Ja, det är sant. Jag tror jag missat hela den grejen. Om det är ngt jag känner mig som så är det fan en tönt, haha! :)
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2007-12-21 14:39
haha kaladze X1 va ju fan bäst i tråden än så länge :D
Sleep is the cousin of death

2007-12-21 15:19

Jag känner mig jävligt cool när jag idrottar och gör mål eller fixar hem ett poäng. När jag spelar basket så känner jag mig så jääääävla cool. Jag har ju bara ett så jääävla stort övertag på alla jag spelar med.
Det är nästan så med alla stora bollsporter, jag är bara så sjukt grym på det.

Jag känner mig även lite cool när jag sitter med mina bröder där dem är lokal-kändisar. Då får jag övermod och tänker att jag är så jävla mycket häftigare och jag är verkligen den alla brudar önskar att dem va. Fast det är väl min fantasi som skenar iväg.

Sen är jag bara allmänt cool, så mina exempel får mig att känna mig extra cool.

whoopzidoo
Producent

2007-12-21 16:40
jag kände mig cool när jag hade bakat bullar till min pojkväns jam, och så blev alla uppätna, och jag fick massa komplimanger! sedan så känner jag mig lite cool när jag får gå backstage och alla dödliga ba glor på mig, och önskar att dom var mig som fick gå backstage. jag försöker alltid se asviktig ut när jag ska gå bak där! hihihihi
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-12-21 16:42
när jag går med nya sneakers & ny keps känner jag mig jävligt fräsh och att alla kollar på mig! hahaha

2007-12-21 16:51
lite äldre immortal och kyligt o jävligt på stan..då känner jag mig cool iaf
Heretic ,Thou Art Cast Down!

2007-12-21 16:52
menar allså mp3spelare
Heretic ,Thou Art Cast Down!

2007-12-21 18:45
Blasta högtalarna med högsta basen i jeepen och köra fort, de är coolt

Vara på fyllan mitt på dan är också grejjer!
Men lika glad är jag för det!

2007-12-21 19:05
hmm....

att hänga backstage känns rätt coolt, och att komma in gratis och bakvägen. bara se alla stackars satar som står i kö och kommer få punga upp en jävla massa cash när jag glider in där helt cool med mina vänner. händer med jämna mellanrum som den konsertfotograf man är

Moderator

2007-12-21 19:16
Musik är givet. Finns få saker som får en att känna sig coolare än att lyssna på Jedi Mind Tricks. Och det känns verkligen som att varenda jävel runt omkring mig också tycker det.

Och röka då. Röka är sjukt coolt. En grej som jag tycker är lite pinsam är att jag nästan alltid ser till att ha en halvrökt cigarett när jag ska möta någon. Tillräckligt mycket för att man ska hinna se att jag röker från en bit bort och tills man når varandra men tillräckligt lite för att det inte ska se ut som att man just tände den.

Att söka kaxiga småungars blickar och se hård ut samtidigt som man skrattar inombords gör också att jag känner mig cool. Även fast jag aldrig skulle vågat göra det med någon större person.

Tänka på knark gör också att jag känner mig cool.

Nu när jag kollar på vad jag har skrivit är det mest töntiga grejer som får mig att känna mig cool. Paradoxalt :D
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Producent

2007-12-21 19:25
Och röka då. Röka är sjukt coolt. En grej som jag tycker är lite pinsam är att jag nästan alltid ser till att ha en halvrökt cigarett när jag ska möta någon. Tillräckligt mycket för att man ska hinna se att jag röker från en bit bort och tills man når varandra men tillräckligt lite för att det inte ska se ut som att man just tände den.

hahaha! sådär gjorde jag när jag var typ 16-17. åååh minnen
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Moderator

2007-12-21 19:39
Haha :D  Som sagt är det mest töntiga grejer som får mig att känna mig cool.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-12-21 19:51

Ibland när jag befinner mig i större grupper så (jag vet inte varför) händer det att alla slutar prata för att lyssna på mig när jag säger nåt.
Folk verkar tro att jag har nån sorts chefsroll där ute på byggena ibland haha.
Varje gång det händer så känner mig lite euforisk, som en sorts frälsare som kan leda dom från ovissheten höhö. Känner mig cool, häftig och ball? svar ja.

Och röka grejjen funkar för mig oxå ibland av nån anledning fortfarande. Väldigt nördigt faktiskt.

4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2007-12-21 19:55
Finns få saker som får en att känna sig coolare än att lyssna på Jedi Mind Tricks. Och det känns verkligen som att varenda jävel runt omkring mig också tycker det.

det gör vi inte.

Moderator

2007-12-21 19:57
Oj. Var kom den negativiteten ifrån?
Förresten tycker ni visst det. Jag är oändligt cool när jag lyssnar på JMT.

2007-12-21 20:02
Ja när man spelar Guitar Hero så känner man sig råkool!! =)

Moderator

2007-12-21 20:04
När man spelar The Trooper och står på knä, bakåtlutad och gitarren bakom huvudet. Då känner man sig jävligt cool.

Även om det är på easy...

2007-12-21 20:06
Att röka är ett tecken på svaghet och svagt psyke.

Moderator

2007-12-21 20:12
Att döma andra grundat på en sak tyder på brist på empati.

2007-12-21 20:24
KaptenKrok P22
jag är så gott som uteslutande negativ på whoa, ventilerar bort det onda ;)
men seriöst...JMT har aldrig gjort någon cool. har du överhuvudtaget sett vinnie paz? kom igen...

för att besvara trådskaparens fråga så känner jag mig ärligt talat nog mitt favorit "coolmoment" att ha sex, duscha och sedan dricka öl. naken och nyduschad. det är verkligen den där råa essensen av coolhet. löjligt men sant.

Moderator

2007-12-21 20:26
Jag har sett Vinnie Paz. Men jag tycker ändå att man känner sig skitcool när man lyssnar på dem bland folk. Så det så!

2007-12-21 20:29
En sak till..När man har hällt upp en finwhiskey till sig själv och man får luta sig tillbaka i soffan och bara få njuuuuta... aaahh!

2007-12-21 20:32
xplizit P28
ångrar ännu idag att jag förstört whiskey genom en brutal snedfylla med extrema mängder spya i högstadiet...vill lära mig att uppskatta whiskey men det är en lång bit kvar. får fortsätta jobba på vinet istället :)

2007-12-21 20:46
Demento - ooouch! nää fyy det där kan inte vara kul haha.
Whiskey som e så gott! Du får börja mjukt med kaffe och andra saker till då ;)
Producent

2007-12-21 20:50

JMT är lite töntigt! jag måste hålla med.
man får leta efter större attentionwhores.

men aja. smaken är som baken :D

Moderator

2007-12-21 21:09
Här öppnar man sig och erkänner pinsamma saker som får en att känna sig cool (bara för att TenFingers ska gilla mig lite mer) och så blir man bara trackad för det. Dålig stil whoa!

Skulle jag inte ha så tråkigt skulle jag logga ut och göra något annat i ren protest.
Istället bidrar jag med en annan pinsam grej som fick mig att känna mig cool.

Nämligen att gå runt i Husby med min dåvarande flickväns (hur gulliga som helst) rottweiler.
För där var en sådan hund alltid automatiskt ihopkopplad med farlighet och därför var folk rädda på riktigt.
Stod utanför en pizzeria med henne i väntan på att ägaren skulle hämta våra pizzor. Då kommer en kille i 18årsåldern och ska gå ut, öppnar dörren men får syn på hunden och backar in igen och kollar på mig genom glaset med rädsla i ögonen. Jag bara ler och vinkar åt honom att han kan komma ut och signalerar att hunden inte är farlig alls.
Då kände jag mig cool. Ska ni trakassera mig för det nu också va?

Elakingar.
Producent

2007-12-21 21:24
haha jag har bott i husby! vi är typ tvillingar nu
Moderator

2007-12-21 21:30
Nej det är vi inte. Hade min tvilling varit sådär elak hade jag dödat fostret i magen för att slippa lidandet.

Jag vill läsa fler saker som gör att folk känner sig coola!
Producent

2007-12-21 21:31
pah!

2007-12-21 21:40
"sedan så känner jag mig lite cool när jag får gå backstage"

Exakt! Som när man spelar med bandet och har käkat innan. Så kommer man in igen och rummet är smockfullt. Sen glider man upp på scenen och smuttar på sin cola, kollar på alla lite snabbt samtidigt som man snackar med bandmedlemmarna, skrattar lite och glider in backstage!
Eller när man står utanför efteråt och folk kommer fram och säger "bra spelning, grabbar". Då är man cool!

Och när man sätter ett svårt trick på skateboard i parken en varm sommardag. Man har kepsen bak-och-fram och kör utan tröja och det sitter sjukt cleant, folk aplåderar. Sen sätter man sig bland polarna och känner sig skitball!
Moderator

2007-12-21 21:45
Får jag fråga varför alla alltid tycker att det är skitcoolt att hänga med artister?

2007-12-21 21:47
Jag är fett me ball när jag lagar mat! speciellt när jag bakar pizza och kastar upp den i luften och fångar den på pekfingret!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-12-21 21:47
haha backstagekänslan ja...minns när jag gick högstadiet och hade smugit in backstage till en av logerna på ett lokalt ställe. hängde där med ett par kompisar när en kille kom in och undrade om vi var en rapgrupp, för vi såg ut som rappare enligt honom. sen ville han köpa weed av oss istället...haha då kände man sig typ cool...