I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stereotyper på fest

Övrigt - Blandat

2007-12-12 15:14
Åka och hämta mer kola 4 på morgonen på andra sidan stan-typen

Vägrar spara, usch, kan inte ens identifiera mig lite

2007-12-12 15:18
Snygga tjejens fula/feta kompis
Hon är tjejen som tror hon är bästis med den snygga tjejen. Hon är ful, hon är fet som fan, tar upp mycket plats i soffan och är högljud och följer snygga tjejens skugga. Den ända anledningen till att hon får följa med den snygga tjejen är för att den snygga tjejen inte vill gå ensam och vill få sig ett stuv…
Hihi

2007-12-12 15:45
håller med angående lumpenmänniskor...har själv en polare som blev helt jävla förstörd efter lumpen. har inte umgåtts så mycket med honom sen dess men allt han kunde prata om var menlösa historier om idiotövningar, vapen som han lekt med och annat som man skiter fullständigt i. lustigt överhuvudtaget med människor som drar på vuxenkollo och tror att andra tycker att det är häftigt att dom sprungit runt i en granskog och lekt att ryssen kommer...

2007-12-12 16:01

Reserv-Tjejen!

I varje fest brukar det finnas en tjej som inte ser så bra ut.
Dock kan man se att hon är lättfotad.
Man struntar i henne för att ragga på snyggare tjejer
men det slutar alltid med att man inte får någon annan
så tar men den lättfotade tjejen och får en avsuging/ligg..

Highfive anyone, anyone?

2007-12-12 16:26
Tråkmånsen.
"Han som kommer till festen med ett sexpack 3,5:or som han såklart dricker i extremt långsam takt, just för att han inte "vill bli för full". När alla andra står och dansar så sitter han i soffan utan att röra en min och stampar takten."

Ha, jag känner mig träffad..

The absence of evidence is not the evidence of absence

2007-12-12 16:31
Demento

Du vet vad jag pratar om. Mest fantastiska är nästan att de måste förvänta sig avundsjuka blickar efter sina penismätar-historier.

Macho-töntarna och Lumpen-killarna går f ö hand i hand.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-12 18:48
Tjata politik samt sätta på en låt är nog tyvärr jag när jag fått i mej för mycket. Jag brukar över huvud taget inte ha några högre tankar om mig själv dagen efter.

2007-12-12 19:19
"sätta-på-en-låt" är det största rövhålet i världen, hur trevlig denna person än är i verkligheten. när man är hos någon accepterar man deras musikval. punkt. står ut med techno när den spelas hos techno-lyssnare (som jag å andra sidan rent kategoriskt tycker illa om), men om de sätter på techno hos nån soft folkrockare bör de skjutas till döds.

"Glesbygdsbon med storstadskomplex" kommer från förorten till det samhälle man befinner sig i för tillfället, särskilt om nämnda samhälle egentligen är mindre än en riktig förort, men försöker framstå som lika världsvan och berest som invånarna i Linköping och andra världsmetropoler. Om det är en han har han massor med vax i håret och snusar, om det är en hon har hon hårsprej och -färg och röker (ryska LM light). verkar sträva efter att vara så menlös och genomsnittlig som möjligt, i såväl klädstil och uppträdande som samtalsämnen, eventuell musiksmak ("typ sånt som går på radio. Green Day också.") med mera. är ofta Sverigedemokrat. Målet för kvällen är undantagslöst sex, men när han/hon fått sig ett par glas innanför västen är det oftast de som ställer till med tumult, i form av vandalism och handgripligheter med punkare och invandrare.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2007-12-12 19:39
Jag ska bara ner till ICA och tjacka en grej-Personen
Finns på alla fester, ett litet tag! Ofta en jävligt tankspridd person som alltid glömmer någonting. Springer ner till närmsta butik för att han glömt groggvirke, senare på kvällen får personen i fråga slut på cigg/snus och springer ner en gång till, ännu lite senare så är personens sprit slut så nu är det folkpiss som måste inhandlas, nästa gång ska personen ner och hitta fyllekäk och sista gången så kommer han tillbaka med butiksbiträdet.

Butiksbiträdet
Blivit insläpad av en person som han/hon knappt känner och eftersom det är en fullkomligt spontan grej från hans/hennes sida så är han/hon sällan ett dugg berädd på att gå på fest. Därför sitter han/hon där och känner inte en kotte men tröstar sig själv med att svepa folköl genom en tratt.

Det sjuka med dessa två stereotyper är att jag varit med om dom ett tiotal gånger! Och "Jag ska bara ner till ICA och tjacka en grej-Personen" är faktiskt inte samma person varje fest! Det händer alltid mig, speciellt när jag själv står för partyt...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-12-12 19:48
hahahahha
Sjysst med uppföljaren "butiksbiträdet"

2007-12-12 19:54
tjejen som sitter surt i ett hörn med mobilen
tuggar tuggummi och dricker några alkoläsk, tycker festen är det tråkigaste som hänt sen vasa sjönk och måste smsa sina väninnor som hon senare ska möta på finklubben om detta elände

2007-12-12 19:57
Varför har ingen nämnt Nakenfisen?
Intressepenisen hårdnar!

2007-12-12 20:34
HAHAHA!
känner igen mig på nästan alla, förutom brud grejorna, gitarrbögen (han f ö HATAR JAG! en rolig historia kort, där va en sån i sommras, min polare fick flipp tog hans gitarr, slog den i marken sen slängde den i elden) lumpen/macho folket hatar jag också. sjukt jobbiga
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-12 20:42
pool - De redlöst fulla haha, tänkte du på oss där eller?
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
DJ

2007-12-12 20:55
Jag vet inte hur många stereotyper man kan komma på innan det tar slut.. Många går ju in i varandra iofs :) Jag har två till:

Bonen:
Alltid en kille som har keps eller ful frisyr och är allmänt bonig. Han snusar och lyssnar på typ Joddla med Siv och Eddie Meduza. Han gillar att mecka och kan inget om politik, men tycker att Sverigedemokraterna "säger sanningen". Han gillar att berätta historier som om när han var full och körde på en ko med moppen.

Den ordentliga påhittiga (tjejen)
:
Kanske inte det bästa namnet.. men kom inte på något annat. Är i alla fall en person som är ordentlig och snäll mot alla. Personens grej är att dra igång aktiviteter på fester, t.ex. spela sällskapsspel eller leka lekar. Självklart ska alla som vill kunna vara med :)

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Moderator

2007-12-12 21:33
NickeMannen

t.ex. spela sällskapsspel eller leka lekar. Självklart ska alla som vill kunna vara med :)

Och dom som inte vill vara med blir tvingade; "Mäh, de blir ju ba såååååååååååå roligt!"
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2007-12-12 22:45
Smyger iväg och lägger sig i ett rum -killen
Helt okej men småtöntig kille som mår lite dåligt och är lite trött och letar ögonkontakt med tjejerna på festen. Försvinner spårlöst strax innan 00.00 och ligger med största sannolikhet i sängen i det mörka rummet bredvid och "Vilar" eller tänker. Bara för att nån full tjej som gått fel ska lägga sig bredvid.

Klottraren
Känner sig grymt viktig och hemlighetsfull. "ska bara möta några polare -kommer om nån timme eller så" och försvinner ner till den lokala layupen. Kommer tillbaka två timmar senare ännu mer hemligshetsfull med chromestänk över hela jackan och tror att alla vet, bryr sig och beundrar.

Klottergroupien
Den fula bruden i adidaströja som efter fyra öl berättat om alla 30 målare hon knullat med. Försöker få kontakt med klottraren men som försvinner spårlöst och totalignorerar stackarn. Slutar med att hon har en trea med klottrarens kompis som lurat i henne och gett henne falska förhoppningar om att han också är fett cool.

Fjortisbrudarna
Festens höjdpunkt, skriker, gråter, klär av sig, dricker, dansar. Allt detta i senaste oufit från hm, glitter - partylinne, leggings, fula stövlar och en jävla massa smink. Slutar oftast med att en av dom somnar bredvid lägger sig i ett rum killen- för att hon ändå är för ung att komma in på krogen/efterfesten.
your bitches ain't nothing compare to meeeee

2007-12-12 22:57
Varför är alla så emot H&M? Det är billigt, bra & sitter som det ska.

Moderator

2007-12-12 23:01
Jag ska lätt bli Smyger iväg och lägger sig i ett rum - Killen
Fan vad skönt att bara ligga lite halvfull och vänta på att en full fjortis ska komma och vilja mysa lite.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-12-12 23:31
Helt okej men småtöntig kille som mår lite dåligt och är lite trött och letar ögonkontakt med tjejerna på festen. Försvinner spårlöst strax innan 00.00 och ligger med största sannolikhet i sängen i det mörka rummet bredvid och "Vilar" eller tänker. Bara för att nån full tjej som gått fel ska lägga sig bredvid.

HAHAHAHA
DET DÄR ÄR JAG :D:D:D:D:D:D
(men jag e inte småtöntig, och verkligen inte "HELT OKEJ" jag e skitsöt .. ) ps . mår inte dåligt heller :)

fan va glad man blir när man hittar sig själv i tråden
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-12-12 23:35
haha om det blir som förra året att man kan rösta på årets tråd har jag min röst klar !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-12-12 23:39
word står mellan den här och core's trådar om hans tankar och påhitt.
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-12-12 23:56

Haha, den snubben får ta mycket skit från mig... Slutar alltid med att jag gör något riktigt fulknep på honom. En böghög är till exempel aldrig fel, inte heller en av mina patenterade sprutfisar...
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-12-13 00:20
Snyltaren

Oftast en kille. Går runt och frågar varenda jävel om han kan få en bärs för att han e snål eller inte kunnat fixa egna. Alla säger nej för att han e så jävla jobbig men han ger aldrig upp! Hatar dom haha

2007-12-13 00:22
Bonen:
Alltid en kille som har keps eller ful frisyr och är allmänt bonig. Han snusar och lyssnar på typ Joddla med Siv och Eddie Meduza. Han gillar att mecka och kan inget om politik, men tycker att Sverigedemokraterna "säger sanningen". Han gillar att berätta historier som om när han var full och körde på en ko med moppen.

hahahahahahaha

2007-12-13 00:43
"Ernst Kirschteiger": Pålitlig typ som fixar allt från ölbongar till sönderfestade vattenledningar (det händer till och med ibland att festfixaren kommer hem efter inköp el. dyl. för att hitta Ernst Kirschteiger sittandes i soffan – han har dyrkat upp dörren eftersom han råkade komma tidigt), och dessutom den käckaste och mest sociala på festen. Alla gillar honom (det är alltid en han) från början men tröttnar snart på att han alltid har och gör rätt. Har alltid dålig humor och ett oändligt lager små anekdoter och kvasifilosofiska samtalsämnen på lut.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2007-12-13 00:57

" Den bestulna tjejen"

Brukar alltid ses springa omkring helt hysterisk i mitten av festen med gråten i halsen och fråga alla om de har sett hennes kamera eller dyl. ingen bryr sig förutom hennes vänner som är för berusade för att hjälpa henne panikleta igenom hela lokalen.

Om det är värden för festen brukar oftast alla bli utslängda runt en halvtimme efter denne har upptäckt att något har försvunnit.

-

2007-12-13 01:05
Dmrocker,sen hittar hon sin försvunna sak jämt:)
...

2007-12-13 02:35

Feströkaren

Säger väl allt?
t.e.x "Du har inte en cigg jag kan sno?"

fyfan synd att man alltid glömmer hammaren hemma

Fix & Trix AB

2007-12-13 02:41
daviden P26
haha eller hur...

- Jag kutade med 20 kg packning på ryggen och blödande skavsår i 25 minusgrader!  Jag levde på bär och stekt mossa i ett halvår! Jag fick skala potatis med ögonlocken!
- Jag tog sovmorgon, delade säng med en kvinna och åt chips!
- ...

2007-12-13 03:01
LastKaj P3

Det är väl ändå ganska harmlöst. Är det så farligt att bjuda på en cigg?

2007-12-13 03:15
Demento
Hahhaha skön. Du vet hur man lever livet, du.

2007-12-13 10:20
som nån sa, en sån här bok är ju klockren!
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-12-13 11:27

Blazarna
ett gäng grabbar som är helt okey. skitfulla eller sänkta av rökat, socila men sega. sitter och snackar, minglar när dom från ingenstans blir hemlighetsfulla och smyger iväg till nåt rum och ber alla som kommer in att gå ut.

Baxarna
beter sig skittrevligt mot alla har ofta ingen sprit när dom kommer till festen men efter 10minuter där så har dom flera olika flaskor (i alla möjliga färger). dom lär känna han som har festen, blir skitbra kompis med han och bjuder på den baxade spriten när festen börjar ta slut och folk börjar gå hem så märker dom flesta att deras mobil, jacka, mp3, busskort osv är borta.

Shmunkarna
Absat folk som också vill blaza efter ett gäng bärs. försöker bli skitbra kompis med "blazarna" och håller koll på vart dom går och är nånstans hela tiden för att inte missa en gås. dom är vanligtvist galet många så det blir lite uppdelade grupper på festen eftersom blazarna inte vill bjuda massa shmunkar som dom aldrig träffat förut.

Träningsbögarna
sitter i soffan och diskuterar träning. dom flesta ser lite dana ut; jeans + tight t-shirt med korta ärmar. dom diskuterar träning, spänner armarna när dom pekar vart toaletten är, oftast lite högljudda när dom ska visa sin biseps för sin kompis:
"ÖÖJ!!" *spänn* allt för att så många som möjligt ska se muskeln

Idioterna
Shonnar som beter sig allmänt idiotiskt, tex proppa munnen full med nötter och spotta ut dom över bordet för att sedan ta en lika stor portion nötter i mönnen å spotta ut dom igen.

Sooofta ner aight?

2007-12-13 11:30
wooops glömde sätta lite ounkter lite överallt i texten haha

" dom lär känna han som har festen, blir skitbra kompis med han och bjuder på den baxade spriten." obesrvera punkten, de ska vara en punkt dära dom bjuder inte på sprit när festen börjar ta slut
Sooofta ner aight?

2007-12-13 11:42
Öltaxin

Snubben i 40årsåldern av utländsk bakgrund glider förbi i sin sletna volvo/saab strax innan festen kommer igång, försöker impa på brudarna genom att visa all spriten i bakluckan, säljer skiten, blir nekad att komma in. Gör därefter en burnout för att återigen försöka impa på brudarna.
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"
Moderator

2007-12-13 15:39
Hemvändaren.
Ofta en halvsöt och helylletjej som flyttat till Lindköping, Göteborg eller kanske till och med uppsala eller någon annan stad ingen bryr sig om. Hon är egentligen ganska trevlig men nånstans där inne finns den där attityden av att hon är lite förmer, var mening ur hennes innehåller trots allt frasen "Nu i Umeå".
Dricker alkoläsk eller vitt vin.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-12-13 17:12
VI var inte bjudna men glider hit för att kolla läget och för att bevisa att vi är bättre än er :

oftast två guys rätt ledigt klädda eftersom dom chillar, dom dricker inget och ifall dom gör det tattar dom en öl av nån sen sticker igen.

haha kul att jag kände igen mig en bit där XD

..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2007-12-13 17:13

Baxarna
beter sig skittrevligt mot alla har ofta ingen sprit när dom kommer till festen men efter 10minuter där så har dom flera olika flaskor (i alla möjliga färger). dom lär känna han som har festen, blir skitbra kompis med han och bjuder på den baxade spriten när festen börjar ta slut och folk börjar gå hem så märker dom flesta att deras mobil, jacka, mp3, busskort osv är borta.

HAH, det där är jag i 16-års åldern. på pricken.. det var bra tider
vi hade iförsig alltid bärs med oss själva men annars är det flashback som fan
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Moderator

2007-12-13 17:19
fredrickson Nej men värre när de är några stycken och det händer några gånger under kvällen. Det är helt lugnt att bjuda på cigg, men man vill ju att det ska räcka till en själv också.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-12-13 17:26
KaptenKrog P22

Nej men värre när de är några stycken och det händer några gånger under kvällen.

Iofs sant. Tycker bara att han överreagerade rätt mycket med hammare och grejer
Moderator

2007-12-13 17:33
Haha ja det är väl att ta i en liten aning kanske. Och oftast är det ju polare och då bjuder man självklart. Men det är ändå lite jobbigt när man får slut på cigg och måste pallra sig iväg till affären för att köpa nya. Eller, om det är stängt, vara utan.

2007-12-13 17:41
Kukviftaren: Självklart av manligt kön. Så fort tillräcklig alkoholnivå har uppnåtts så åker kläderna av. Och som alla vet kan en blottad kuk vid fel tillfälle vara ganska underhållande men allt som oftast är det ganska vidrigt. Det är inget som bekommer denna person dock, könsorganet används flitigt för att locka fram skratt och äckel.

Mongoliden: Kvick, vältalig och intelligent person i nyktert tillstånd men i en mycket högre grad än vanliga dödliga blir den här personen fullkomligt utvecklingsstörd när tillräckligt mycket alkohol intagits. Förlorar all förmåga att uppfatta signalerna den yttre världen sänder den här personen. Har ingen jävla aning om personen han/hon försöker konversera med vill ligga med honom/henne eller vilket oftast är fallet banka skiten ur en.
Kan vara väldigt underhållande, men hamnar lätt i trubbel.

Dra-vidare-personen: Vart man än befinner sig så måste den här personen till varje pris ta sig vidare nån annanstans. Gräset-är-alltid-grönare-på-nästa-ställe mentaliteten.

2007-12-13 17:43

För övrigt hamnar Lumpar-snacket-killarna högst upp på min lista över vilka jag skulle vilja framför en firing squad

2007-12-13 17:50
Jag har för tillfället ett heligt krig mot alla idioter med gitarrer. Som tur är så hamnar jag nu förtiden på fester utan sådant pack, men nästa gång kommer jag verkligen smälla gitarren i huvet på honom.

"Jag får visa ett nytt ackord jag uppfunnit!" *KLONK*

Har idioten sjungt Jens Lekman, Håkan Hellström eller Nationalteatern eller nått så slår jag honom en gång till.

2007-12-13 18:48
brudarna utan musiksmak:

Uppklädda till öronen, alldeles för fulla - alldeles för tidigt. Vill desperat synas till varje pris men vill inte att det ska vara för uppenbart. En av dom tar mod till sig och sätter på någon känd, hemsk, Carola-låt och *vips* har alla dessa tjejer en anledning att "göra bort sig". plötsligt är det allsång i gruppen till "Hey mickey mickey heeeey, du e heeelt okeeeeey" och någon ligger halvt däckad på golvet och fnittrar sådär jobbigt som bara den ovan nämnda "gråt-lisa" kan göra innan hon kommer på att livet är mörkt och att hon inte vill leva längre.

gud vad jag hatar dessa personer. sånna dramaqueens och attentionwhores så det skriker om det men ändå ska dom försöka "tona ner det" för alla vet ju att det är JÄTTEPINSAMT att bjuda på sig själv och vara lite lustig. sen när dom släpper hämningarna så blir det inte lustigt, det blir bara hemskt och olustigt.

2007-12-13 18:54
Nej nationalteatern kan han ju inte sjunga det vore ju bra!
Det är ju alltid tears in heaven och liknande.
 DIF!

2007-12-13 18:55
Och gyllenetider
 DIF!

2007-12-13 18:56
Glöm inte killen med gitarren ofta lirar poppunkiga ballader.. vänta bara tills han lär sig "Hey there Delilah".. :(
annars kan jag lova dig att han har en del Dashboard Confessional låtar i sin arsenal.. som givetvis varvas med svenska klassiker.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2007-12-13 18:57
Ip-flickorna

Dom som drar på sig overallen, drar ner på stan och skryter om nån skoter som deras pojkvän har.

Badar gärna i smuts och smetar till en oljefläck på kinden

Mycket vanliga här i bushen
Mikael Söderlund was here!