Stereotyper på fest
En sak jag har haft för ovana att notera är när jag är på fest så ser jag hur vissa typer återkommer. Det kan vara ganska roligt, oavsett vilken stad jag än är i och bara det är en lite större fest så finns det vissa sorters individer som verkar återkomma. Exempel på en sånn typ är: Killen som gör samma sak hela tiden: Har varit med om det ett flertal gånger att det finns en sånn här lirare bland festdeltagarna. Den här snubben skålar hela tiden eller bjuder upp till high fives eller liknande nästan på ett tvångsmässigt sätt. Den överviktiga tjejen som super som en rysk alkoholist: Också en bekant syn, har ganska roligt nog alltid kommit till festen när den har börjat urvattnas, smäller upp en nästan helt urdrucken explorer vodka på vardagsrumsbordet och kör rent tills flaskan är över. Äcklande men det går inte att titta bort, ungefär som en apa som sväljer en handgranat. Har några fler på lager men jag skriver dem sen i tråden isf. Nu tänkte jag låta er fortsätta tråden och skriva vad ni sett för återkommande typer på de fester ni varit på?
facebook.com/idiomatisk - fan page
Pundaren.. Som sitter och dricker 2.8er efter dom har varit ute & rökt fet .. alternativt ber om slattar osv .. Fittungen .. Han som sitter med en helt flak öl men kan dricka typ 3-8 men "sparar" till nästa .. Idioterna Dom som alltid ska "bråka" "eyy kaxxa inte" osv .. Dom fulla jävlarna, på ett soft sätt Dom härliga fanskapen! Ajjemän!
be the change
Killen som tror han är charmig och rolig fast alla andra tycker han är jobbig. Han är högljudd och gör patetiska försök att hooka med brudar. Han är full och har svårt att formulera meningar. Oftast upplevd i förstapersonsperspektiv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Den nya bästisen Dyker upp på de flesta fester, tjejen som med en alkohol-och rödoftande andedräkt berättar om sitt ex, alt. förra kompis, alt. en äcklig kille eller dyl. och därefter ska kramas och försäkra en om att man är tvillingsjälar och borde ta en fika nästa vecka. "Det finns inte så många smarta tjejer, du är gryyyym, nej men helt ärligt! jag tycker verkligen det!! vi borde verkligen ses gumman!!!"
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Inte väldigt vanligt förekommande men ändå sett mer än en gång:Nazisten Har alltid varit killar hitills. Som kommer och börjar diskutera hejvilt om ariska rasen och rasblandning och allt möjligt svammel som ingen vill höra på. Dennes predikan brukar alltid upphöra vid att någon större (oftast bil/skoter/motor-intresserad) snubbe som ställer sig upp och säger att om du inte kniper igen så åker du på däng. Nazisten blir då tyst ett tag för denna har ingen identitet utan har valt att va nazist för att vara nått överhuvudtaget, men sen då situationen tillåter så börjar han om igen.
Äckeltrubaren Killen som tar fram gitarren och raggar på tjejer på det sättet. Tjejernas favorit! Men hatad av killarna.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Glöm inte den lättfotade blondinen
Procreate, receive compensation.
Den blinde raggaren Glider in på festen med målet att man till varje pris ska hitta ett hemsläp under kvällens gång och därför super sig så redlöst packad så att han (allitd en kille) knappt vet vad han heter. Däremot tar han alltid till en back-up plan när han iklär sig solbrillor trots att det är kolsvart i hela lägenheten. På detta sätt kan han, enligt egen utsago, fokusera på "skönheten inifrån"De glada hockeygrabbarna Går in på festen och hälsar på alla närvarande, när denna nödvändiga procedur är avklarad så intar dom genast köket och köksbordet. Ledarens lilla bitch har självklart med sig en kortlek så dom kan spela ölspelet. Slutar alltid med att alla i gänget blir så fulla att dom ska sopa på någon stackare för att han inte gillade att hockeygrabbarna var tvungna att spela deras favoritlåt på repeat 17 gånger. (Favoritlåten brukar vara partytechno i stil med dragosta din tei)Den enda tjejen i partytopp Hon var inställd på en riktigt najs fest där inte alla blev pissfulla och delade på tre kvadratmeter soffa innan klockan elva. Något som hon innerst inne vet inte kommer hända. Hon är uppsminkad och har självklart sin senaste partytopp som hon fyndat på HM för 89 spänn. Killen som dansar för att få upp stämningen Visst, du gick två månader på breakdance på dansets hus när du var 12! Men förfan, ingen annan dansar utan alla är upptagna med att sitta och garva åt dig din fåne!Det omaka kompisparet Blatten som tror han är svenne och svennen som tror han är blatte. Självklart ska det hela gå så förbannat långt att de är hemska stereotyper som bara förnedrar sin kompis och framförallt sig själva!Jag själv I denna röra av skumma människor så har jag lyckats roffa åt mig en sjysst flaska rom som jag kan avnjuta under kvällens gång. När jag halsat upp den och kastat den i huvudet på grannenfrun så hittar jag alltid någon skitnajs brud som jag självklart gör bort mig inför när jag säger: Gud så trevligt att alla dessa olika människor kan träffas under samma tak och ha det trevligt! Medans hon hör:gkslaöjkööööörkjgdtpfluuuu!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!
Festen är här-killen som ofta kommer mycket senare än alla andra. Redigt på lyset och gör rejält väsen av sig när han springer in med en påse bärs i hugget så att alla ska märka honom. Tror att alla tycker det är jättekul att han kommer, men så är sällan fallet.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Gråt-lisa aka fjortiz fylla : Tjejen som super sig redlöst full och spyr över allt/alla och gråter ut på toan över alla sina ilandsproblem och blir tröstad av sympati stina! BÄSTA TRÅDEN I ÅR!!
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Dricka mest är bäst Alltid samma snubbe som dyker upp och har samma mål att bli fullast och dricka mest av alla. Ställer altid upp på öl/sprit tävlingar, eller startar någon själv. Slutar alltid med han blir den som dricker bäst och deckare tilllslut.Flaskan tystnar Finner ett hörn med sin flaska, säger inte mycket, hököga öve alla på festen.
Jag tänkte skriva om Gitarrmongot, iofs har ju Filbunke redan tagit upp honom (det är alltid en han), men men... Han tar iaf alltid med gitarren och ska alltid köra dåliga låtar i tron att alla vill höra honom, men alla hatar honom. Han tycker också det är en bra idé att dra igång en allsång ibland. Lyssna på Magnus Ugglas låt Trubaduren, så hajar ni allt.. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
mcdonalds killen. Han som alltid är på festen & tjatar om att; "Fan V ImÅÅÅÅStE tILl McdoNalds innAn SIssTA buSSen går MÅÅÅÅste"
work some magic
Sko-baxaren Det kan vara både en hon och en han, men oftast en hon. När man ska ut & röka, eller ta en nya luft, så ser man henne stå där med mina 5 storlekar för stora skor på sig & fnittrar med sin jävla blend i handen.
work some magic
eller som jag och mina polare DANS - GÄNGET de som alltid dansar och försöker få folk att dansa och får till röjjet!
Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne.
Den nojiga Alltid den som har fixat festen, & har alltid varit en hon de gånger jag stött på henne. Kan inte slappna av & bara festa, utan måste springa runt & se till så att ingen har spillt, att folk inte tar sönder hennes morsas städskåp & gnälla på folk att de ska vara tysta.Fjortis-bästisten Fjortis 1 börjar bråka med X på festen. Fjortis 1 & X står & tjafsar lite, sedan går X iväg för att göra annat. Fjortis 1 kan verkligen inte släppa detta traumatiska bråk & hämtar genast Fjortis 2 som inte har en aning om vad det handlar om egentligen. Fjortis 2 tar sin bästis under armen & går fram till X & ger denne en omgång & drar ofta linen: "Fjortis 1 blev faktiskt jättelessen!!!!!!" X brukar oftast bara garva åt det hela. Oftast kommer Fjortis 1 & 2 fram till X flera gånger under kvällen.
Bruden som grabbarnas bästa vän Hon som kommer klädd lite soft, avslappnat men endå uppklätt. Är med på alla grabbarnas dumma idéer, är vulgär, och bjuder gärna på sig själv. Och när hiphopen sätts igång är hon inte sen med att ställa sig upp och vråla ; OOOOOOOOOOOOH! Och börja dansa. Hon bangar även inte att vara den som tar sig en smäll om någon skulle börja bråka.Vraket som bjuder på sig själv Hon/han som vet om att hon/han är en av de fula och oattraktiva, så iställlet för att försöka alls, så är det han/hon som springer omkring och är vulgär, och högljudd och är helt enkelt för mycket. Och i slutet av festen får man va glad om dess kläderna är på. Har inte stött på Gitarrmongot så mycket men jag gjorde det förra sommaren, och det kliade i mina fingrar.
whoopzidoo
sovaren - killen (oftast en kille) som alltid somnar sittandes i en soffa
b0b0b0b0
haha va skörna ni är.. Mitt förslag är väl..Besserweisern Den som alltid gort precis allting, ska berätta om historier från fjäran land etc, inte stött på den så många gånger men det har hänt.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Bakis-alkisen Oftast en glad jävel som stiger upp några timmar innan alla och drar igång festen på nytt, springer runt och försöker vecka dom andra för att få tillbaka fest andan i dom! Förövrigt har jag stött på endel av dom här typer och jag själv kan se mig i några av dom :D
jagbjödinmigsjälv Detta är sånna som jag uppmärksammat. Man undrar hur i helvete dom lyckas komma in på varje fest. i mitt fall är det 2 brudar som jag avskyr över all annat. dom är alltid på plats och när man kommer till en fest för att slippa dom så sitter dom där, vad fan ? Har faktiskt åkt iväg till en annan stad och festat för att träffa lite nytt folk och mitt yran upptäcks dessa fasor. Ofta väldigt slitna i ansikte (finniga) av allt festande. Samt har dom blivit knullade av halva din kompiskrets och genom detta tror dom sig vara vän med dig. Några andra som känner till scenariot?
Hjälp, vad går ni på för traumatiska tillställningar egentligen.Köksmagnetern a De som på något sätt tycks dras mot köket, som om det fanns en klar & kraftig dragningskraft. Lyckas värden eller någon annan köra ut dom ser man dom skruva obekvämt på sig i sin nya miljö, innan dom smyger tillbaka, ibland mumlandes att dom bara ska "hämta en öl till". (guilty as charged, vet inte hur det går till, det är som om köket kallar till mitt undermedvetna)"Hej vi kommer inte härifrån" Oftast tysta i början, men ju mer alkohol dom får i kroppen desto socialare tycks dom bli. En släkting tillUtbytesstudenterna Ses endast i grupp. Om ingen på festen börjar prata med dom tar alla för givet att dom är osynliga. Men börjar någon prata med dom, är dom helt plötsligt allas klara favoriter.Drygmongot Människan man undrar hur samt varför dom ens kom till festen, eftersom dom är lika sociala som en blöt tegelsten. Egna efterforskningar visar på att trots att dom ofta kommer i sällskap med någon annan, så är det svårt att hitta fler än en på samma fest (ifall man ens hittar någon; ett bra tecken på lyckad fest är frånvaron av denne).
It's only gay if balls are touching
Minglaren Han som glider runt i maklig takt, varv på varv i lägenheten. verkar känna exakt alla som kommer in eller redan är där. Pratar lite casual med allt och alla, skålar till det med samma bärs i handen hela kvällen. drar ett busgrabben-skämt men minns aldrig vad någon heter. Gärna iförd en kortärmad skjorta och lite bling.
mama said knock you out
VI var inte bjudna men glider hit för att kolla läget och för att bevisa att vi är bättre än er : oftast två guys rätt ledigt klädda eftersom dom chillar, dom dricker inget och ifall dom gör det tattar dom en öl av nån sen sticker igen.
Jantelagarna, de som sitter och pratar om ingenting, upprepar tomma fraser som inte betyder jack shit, är helt livrädda för att dansa innan de fått i sig en tolva starköl, älskar att sitta och prata skit om någon bara för att titta runt sig skrämt då denna person är i samma rum. Äh, jobbiga människor helt enkelt. Det finns någonting av dem i mig också.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Den politiskt medvetne är ju standard på nästan varje fest. Ska sitta i soffan och prata om marxism som om det vore en missförstådd religion. Blir alltid jättearg om han/hon blir ifrågasatt och är inte sen att leta upp en dator för att leta upp sidan de tagit reda på informationen för två dagar sen. Jag själv är väl tyvärr den som sitter och stirrar in i en vägg och paniksuper tills någon frågar hur det går med musiken och då snackar jag musik tills personen "bara ska göra en sak" och flyr fältet. Detta pågår fram till stunden att jag paniksupit fram en monsterfylla och spelar allan under en stor minneslucka.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Vart är kameran? JAG MÅSTE HA KAMERAN! Stötte på denna i helgen,var något som fick mig att backa bak några steg. Hatar dom som måste dokumentera sina fester i detalj och fejkade leénden, för att sedan kunne göra folk på internet "avundsjuka" för att dom inte fick komma. Men det är lungt, dom avundjuka ger tillbaka nästa helg med ännu roligare bilder och en och annan partyhatt.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Hangaround
2007-12-12 00:55
Jag skall bara sätta på en låt! Killen/tjejen som tar initiativet i egna händer och byter Ipod, eller googlar på en låt för att sedan sätta på den. Men före detta händer så säger hon till personen som äger Ipoden, eller sitter vid datorn, att "Jag skall bara sätta på en AS-BRAAA låt ". Sedan kommer den på utan vidare förvarning och alla tittar på personen i fråga som om den vore dum i huvudet. Eller så blir det den motsatta effekten. Beror på typ av fest. Är man på en fest med bara kompisar som har någorlunda lika musiksmak så brukar det oftast handla om något nytt som släppts på en blogg. Och de flesta brukar digga. Sedan om man är på "bland-party" med en massa olika typer så blir det oftast "Nelly - Hot In Here"-temat och då blir det hus i helvete.Krogen stänger om en timma! Människan som till vilket pris som helst inte får missa ett krogbesök på en helg. Även om det bara så handlar om en timma så skall denne in och försöker övertala alla andra. Slutar oftast med att de som följer med går ut och letar ett ställe. Och resten av kvällen går ut på att just leta efter ett ställe tills allt är stängt. Har själv gått på den lätta en gång.
Haha jag har faktiskt stött på en kvinnlig (nåja) variant av "nazisten ". En annan är Knarkarna : Som gärna låser in sig så att ingen ska fatta att det knarkar (för det är inte alls suspekt när 5-10 pers låser in sig ett tag) Och sen självklart Bråkstaken som alltid börjar bråka efter att ha druckit sig redlös. Och den som pratar om hur bra och kul det var på den och den festen det-är-alltid-bättre-någon-annanstans-mannen/kvinnan
DIF!
Haha! Kul tråd! Gitarrmongot är hur jobbig som helst och oftast väldigt dålig på att spela och sjunga. Låter bara tacky. Finns det verkligen tjejer som faller för sånt? uh! Dom som röker på och dricker 2,8 hela kvällen är ju rätt mysiga. Sitter tysta och höga, ibland säger någon någonting och alla börjar skratta. Sen går man ut och röker en till...
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
jag skulle antagligen tillhöra Nykteristen Sitter oftast i en soffa och hamnar någon gång under kvällen i en diskussion med flera personer om hurvida man dricker eller inte och hur kul man har med/utan sprit osv. Är oftast personen som alla hatar dagen efter eftersom han påminner de om alla pinsamma saker de gjorde på fyllan.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
SpT P21 Klockrent, tjejen som bara ska slå igång en låt är ju en väldigt vanlig företeelse. Senaste festen jag var på så var vi typ 10 pers i min etta, varav 5 var rappare, 2 hiphop producenter, 2 hiphop groupie och sen.. tjejen som vill byta musik och googlar fram Guns N Roses - Paradise City. Vart ju ungefär samma grej som att "repa skivan" på festen *Scccccchrrrrrrth....* sen satt alla bara obekväma tills skitlåten var över.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Den oförklariga Personen som är så ful och missförstår saker och blir sedan aggresivt och tar vad du nu sa till en helt konversation som inte ens har med saken och göra och leder till att du fått en ny fiende. Exempel: Personen står framför dig du säger du spiller lite öl var försiktig personens agerande blir aggresiv!
Mysbyxorna Oftast 2-4 idrottsgrabbar som kommer med en slapp attityd till festen och bara sitter o degar. Spelar kort och haffar en o annan öl, men i övrigt nyktra och ser bara fräcka ut. Alla har mysbrallor, gärna med lagmärket på det handbolls/fotbolls/innebandy-klubb de tillhör. Ofta oinbjudna.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Jag skall bara sätta på en låt! Hur kan man missa!! Det är den personen jag avskyr mest. För oftast så är det verkligen en jävla möglåt som dödar hela stämningen som har byggts upp. För när deras låt sätts igång, DÅ ska man dansa. Eller så har den personen en dans på lut, och ibland är det en dans som är intern mellan henne och hennes tre medbjudna vänner.
whoopzidoo
Jag är en blandning av "ska-bara sätta på en jättebra låt men hamnar i köket utan att ens lyssna på den och sen jaga efter kameran för något jätteroligt hände och jag måste fota det" haha, alla hatar mig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hur kan ni glömma en personlighet som tas upp så fint i "sverige dansar o ler"? D.v.s Spritharen (youtube it). Killen som kan alla partytricks för att bli mer berusad, tampong med vodka i röven, nedfrysning av öl osv. osv. Han som time:ar alkoholintaget för att få så bra fylla vid festens höjdpunkt som möjligt. Han hetsar andra att drinka, han berättar fyllehistorier från förr och påstår att han tåler hur mycket som helst. Sen har vi en annan jobbig personlighet, fast de jobbar i grupp."När jag låg i lumpen"-killarna Allt som någonsin kommer hända i deras framtid har de redan varit med om i lumpen - fast då var det förstås DUBBELT upp! Är en maträtt väldigt kryddad, "då skulle ni varit med en gång i LUMPEN!" "Kallar du DET en stark grogg? Då skulle du varit med en gång i LUMPEN!" Lista mer än gärna upp de vapen som de fått hålla i och kanske till och med skjutit med. De diskuterar scenario som aldrig kommer hända, och visst är sveriges militär bland de bästa i världen! "För utbildningen i LUMPEN(!) är minsann hårdare än alla andra i världen." Självklart skall det göras armhävningar, chins och alla andra totalt meningslösa macho-utmaningar. Allt avslutas sedan med en shot, gärna jack daniels - för det är ju hårdrock liksom ...precis som i LUMPEN! Jobbiga människor hur som helst. :)
Äh vadå sätta-på-en-låt är ju råslappt om man är den som sätter på låten, eller helst ska man välja musik hela kvällen då det på många fester är askass musik. Ett tag ingick jag i "vänta-ska-bara-stänga-av-din-låt" , bytte inte stängde bara av skräpet som spelades. Annars är ju blazefolket trevliga. Gör inte så mycket väsen av sig men ser ut att trivas.
Städ-idioten
Oftast en flicka som inte bor där. Den mest nyktra, som ska hålla ordningen. Så fort nån spiller något är hon där med trasa och toarullar. Hon langar askfatet och står och håller håret på kräkisarna. Är hon en av de sista så tar hon en ordentlig städride innan hon nöjt avslutar kvällen med "jättetrevligt, det här får vi göra om!"
Gitarrmongot är en klassiker. Fem idiotbrudar omringar honom,han är helt fantastisk! Ögonen lyser och de klappar händerna. Typiska låtar är Knockin' heavens door, Imagine eller nån Cornelis.
Esteterna
De grupperar sig. Försvinner gärna till nåt avskilt rum där de klipper håret på varandra, sätter igång sin egen musik om de inte skapar den själv med hjälp av händer, möbler, lår och skedar. De lånar hårspray, smink, tar mat och lackar om man knackar på "deras" dörr.
Vänsterpacket
Sitter oftast avskilt, hatar alla på festen men stannar ändå kvar. Diskuterar Bush, veganmat och kvinnounderkläder.Röker cigg och ser alltid ut att föra riktigt djupa samtal.
Klottraren - tror att alla innerst inne avundas klottrare.
Intressepenisen hårdnar!
Pojkvännen/Toffeln Hänger inte med ut så ofta utan stannar mest hemma med tjejen. Lyckas man övertala honom försöker han visa intresse men tycker egentligen det är halvtråkigt, känner oftast 5% av folket på festen. Väntar mest på att klockan ska närma sig hemdags så han får komma hem till soffan/sängen/tvn/datorn. Har inte supit på månader med stort m och häver i sig öl efter öl efter shot pga. obekvämheten med alla 'nya människor' och har helt glömt bort att han inte kan dricka som han gör. Tillbringar därefter resten av kvällen genom att spy på övervåningen medans de andra festar vidare på nedervåningen, alternativt går hem och spyr hos tjejen/sambon.
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Vet inte riktigt om någon nämnt Youtube-terroristen . Denna är vi alla ibland, men vissa mer än andra. Som att det inte skulla räcka med att bli överöst med "roliga klipp" stup i kvarten på MSN så fortsätter terrorn under diverse festligheter. Är det inte Crack-Karlsson, vitryska discon eller Ace of Base så är det nån annan okristlig Astrid Lindgren-dubbning, svenska slagsmål eller Snickeriet.
Intressepenisen hårdnar!
Debbatören (är nästan alltid kille) Lite som Nazisten, fast oftast vänster typ anarkist eller syndikalist eller nån mer KOMPLICERAD egen mix har svar på HELA VÄRLDENS problem, och tror att han löser dom genom att argumentera med allt inom 5 meter. Använder krångliga ord och är fast i sin egen synvinkel som i sin egen kropp
Take a ride not suicide
Den sistnämnda hade lika gärna kunnat avkortas till Crack-Karlsson , han som tycker videon är lika rolig varje gång.
Intressepenisen hårdnar!
Haha, bästa tråden på länge.. finns ju en rad olika såna här jävlar som man bara vill avrätta direkt när dom entrar festen.Gitarrmongot Har förmodligen gått en estetisk, samhälls eller liknande och varvar sina ackord till knockin on heavens door och the botten is nådd med snack om okända ryska författare eller annat tjaffs. Tjejerna är förstås otroligt imponerade och bestämmer sig för att spendera resten av kvällen i hörnet hos den invalide jäveln.Ånajj! Förstår inte min fest då, snälla! Den nojjiga värden/värdinnan på festen som frenetiskt springer runt hela kvällen och ser till att det inte spills en endaste droppe, att det är rätt mängd folk på "dansgolvet" och att det inte kommer in nån rök från balkongen, för då kommer mamma och pappa döda mig, ALLVARLIGT!Ehh, öhh, CHECKA DENNA LÅTEN DÅ! Oftast en kille som alltid envisas med att stänga av musiken för att spela upp nåt alster från sin ipod eller liknande och yttrar fraser som: "måste bara höra denna asså", "vänta lite då, denna e ju grym" osv. sen när han fått som han vill så sitter han där så länge som möjligt och byter låt var 30:e sekund.Blöjnassen Glider runt lite lagom på festen och försöker se stenhård ut tillsammans med sin 14åriga syrra och hennes kompis som han själv stolt har bjudit, slår sig oftast ner i köket för att "diskutera" rasskillnader och varför sverige är bättre än alla "negerland". Har aldrig någonting vettigt att komma med och blir lätt såpass irriterande att man helst av allt vill drämma till honom.De redlöst fulla Här kan jag känna igen mig, ifall dom går på fest så har dom förmodligen vart på krogen innan och supit sig redlöst fulla redan vid 7-8 snåret. Stapplar in på festen och hälsar på de som de känner, skiter i det mesta utom att stå och skrika massa skit och helt enkelt bara sysselsätta sig med meningslösa saker. Försöker nån av dom här ragga slutar det med att man sitter och skriker nåt i stil med: "ööögöhöööhuuuöööuiuuuuuuuuulflfsdhajdahsgdk!" till bruden ifråga för att sedan i vanlig ordning spy i hennes ben, starta nåt bråk och sedan dra där ifrån.Blazefolket De som ibland orkar sig iväg på nån fest men ändå bara sitter och röker holk och tigger sig till ett glas vin eller liknande, sitter och kollar på varandra och skrattar mest. Fattar inte ett skit av vad man säger tack vare musiken och alkohol vs. töj. Brukar sticka ganska tidigt för att istället planlöst driva runt på stan resten av kvällen, också där man brukar träffa dom igen när man ska fyllekäka eller liknande.Rökarna Personerna som seriöst spenderar hela kvällen med att stå och röka och dricka på balkongen. Även fast det är minusgrader envisas dom med att stå där ute och bolma. Undrar om dom fan inte pissar och skiter där ute också.
va?
Wannabe(?)-dansaren: I princip alltid en kille som håller sig precis intill de som dansar/dansgolvet. Nickar eller stampar ibland i takt till musiken, men tar aldrig steget fullt ut och börjar dansa. Kommenterar ibland låtar med lite nördkunskap om artisten eller om att han sett artisten ifråga live.Macho-töntarna: Ett gäng killar som oftast känner varandra och som fortfarande är lite som på högstadiet mentalt. De gillar att skojboxas eller skojbrottas och gör kalsongtricket eller andra roliga upptåg. De gillar också grabbiga skämt, grabbiga tävlingar och att prata om öl samt att det är för lite snygga brudar på festen. Humoristen: Personen som går runt och visar sitt eller sina "roliga" partytrick för alla. Oftast handlar det om att imitera någon känd person ganska dåligt. Festen delas oftast upp i de som tycker personen är lite rolig och skrattar artigt och de som hatar personen och ignorerar denne. Dessutom finns det alltid några få som tycker att han/hon är "jätterolig" och skrattar hejdlöst. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
lebbfantasterna - mestadels efterpubertala män. De vill av rent önsketänkande att en vanlig kram tjejer emellan ska tyda på en massa dold erotik. - Är du den snälla och hon den stygga? Eller hur är er relation uppdelad? den fulla engelsmannen - någonstans i stockholm har en stackars anglosax gått vilse. Men inte sörjer han för det. Oftast trevligast och smygfullast på festen. Han verkar ha kommit ensam till klubben men vid stängning dyker 15 liksinnade polare upp från tomma intet och bjuder främmande människor på efterpartaj på krogar som ingen svensk har hört talas om. - I like your hat mate! It's not white, it's slightly pink! LÅVLÄY!! Cheers!den tunge hiphoparn - Är dj:n bra hänger han vid dj-båset hela kvällen för att signalera att han är en del av "crewet". de som sparkar igång festerna. Han tror han dansar jättebra och är apfull på bira. Neweran är på plats och han sjunger med i alla tunga låtar, alla ska ju veta att han kan rappa Fear of a black planet baklänges om så ska krävas. Den enda fanclub han har är två malplacerade latinas. replik: rabblar hiphophistoria som en religiös rabbalr katekesen. Han bryr sig inte om att du kanske inte är särksilt imponerad. det är nästan en tvångsmässig handling där ni naturligtvis även kommer in på breakdance och han diussar personer han i hemlighet önskar att han var. Den ofrivilliga bästa vännen - Ni har inte träffats sen 9an men hon/han blygs inte för att häva ut hela sin livshistoria för dig samt såga hälften av era klasskamrater från årsklass 99/00. Detta är personen som på nykter civil gata aldrig hälsar på dig trots att ni åkt på språkresor ihop och under vissa perioder tom kallat er vänner. Men nu helt plötsligt så är du dennas allra bästa vän och kvällen avslutas med massa mys och ömsinta kärleksförklaringar som avslutas med ett: - VI MÅSTE VERKLIGEN TRÄFFAS OFTARE! ta mitt nummer!
Femme fatale
din kompis otrevliga flickvän - tittar misstänksamt på alla. sällan en vacker flicka som hänger som ett plåster på er ganska rekosnygga kompis. Hon bor i en annan stan och är och hälsar på. Gör sig inte besvär att vara trevlig och alla undrar vad han ser hos henne då han tindrar kärt åt denna iskalla stenstaty. Samtliga tjejer i er bekantskapkrets är småförtjusta i er gemensamma vän och vrider sig krampaktigt av avundsjuka klagande över hur en padda som hon kan få en sån go snubbe som er nördcoola buddy.
Femme fatale
Har inte orkat läsa igenom hela tråden, men jag droppar några bra exempel själv!Paret. Tjejen och killen som kommer till festen tillsammans och inte släpper varandra ut siktet en enda sekund under hela kvällen. Om någon frågar om dom inte ska med och dansa lite så svarar dom i kör "Nej tack, vi sitter bra här.", tittar på varandra och gnuggar näsorna.Tråkmånsen. Han som kommer till festen med ett sexpack 3,5:or som han såklart dricker i extremt långsam takt, just för att han inte "vill bli för full". När alla andra står och dansar så sitter han i soffan utan att röra en min och stampar takten.Basshunter. Killen som rusar in på festen och vrålar "WOOOOOOOHOOOOOO!" samtidigt som han slänger tillbaka sitt bakåtslickade hår. Han dansar som om han hade knaprat piller, och när hans favoritlåt "Boten Anna" slängs på så skriker han lite till, för att sedan sjunga med i texten, som han såklart inte kan...
Alkoholisten - beroende av alkohol. Outtömlig visdoms-källa. Duschar sällan. Borderline-hemlös. Man.
Intressepenisen hårdnar!
Moderator
2007-12-12 14:24
Bakisskrytaren. Dyker upp och innan skorna är av har hälften av folket upplysts att han är bakis. han var ju ute igår. Det är viktigt att låta alla veta, det är ju han som är han "som alltid är ute". Alltid någon extra öl med sig, han har ju en "gräns" han måste över för att inte känna av gårdagen.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman