ett mindre problem med Gotland är att Gotlands regemente är nedlagt sen 2005. Så det lär vara rätt ont om vapen och mat där ;) själv funderar jag på att stasha mitt vindsförrår med konserver. har kollat för mkt på jericho. (att jag bor i sthlms innerstad och att sthlms innerstad antagligen kommer bli rätt utsatt rätt fort är en helt annan femma)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Åh fan... glöm Gotland då. Frågan är ju då vart man annars skulle ta vägen. Finns ju en del fort utanför kusterna runtom i Europa (tänk "fångarna på fortet"), problemet är ju då mat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fiska? :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Skörbjugg? :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Borde inte vara allt för svårt att raida ett apotek och fixa c-vitamintabletter och sen är det bara att poppa dem tills din citrusodling (eller tomater för den delen) tar sig :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande Inga problem, det är bara att lägga i backen. Har du sett hur stora jävla band den där grejen har? :D
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
men för helvete, en katamaran är ju det självklara svaret. slänga i reven, sola lite och ha det rätt gött. regnvatten kan man ju samla upp också rätt lätt
http://www.kommandot.se/wp/
hmm kan zombies dö av överdos? sånna fall hade jag först dragit till garaget här nere å snott en cross, dragit till orten dragit upp till någon heroin langares lägenhet å tagit hans grejer. Sen bär de av till scans köttfabriker, börja behandla råttt kött med heroinet, sen börja kasta mina mordiska köttbiffar på dom
näe, om de inte drunkanar av att vara under vatten, kan överleva med alla extremiteter avslitna och inte blöder tvivlar jag på att de utnyttjar varken blod eller lymfa så att droga dem tror jag skulle vara ganska effektlöst. skulle snarare skjuta upp det själv för att få en ganska makaber död lite mindre hemsk
http://www.kommandot.se/wp/
Hur många har blivit zombies då?.. Snackar vi hela jorden utom du eller får man välja ut en handfull av personer som får överleva med en?
När jag tänker på detta brukar jag utgå från att runt 90% jordens befolkning har blivit zombies.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Antagligen så skulle inte alla världens armébaser vara infekterade utan vara de som lever. För er som aldrig varit i närheten av en militärbas så brukar de vara relativt välbevakade och ha murar/staket. Sen vilken sorts zombies det gäller... Själv gillar jag zombies ifrån Halflife 2. Headcrabs <3 Men i alla fall... Jag väljer då hardcore zombiesarna som springer, simmar och klättrar men dock inte använder sig av vapen. Stå för sin sak det som jag skulle göra vore att välja någon militärbas tillsammans med andra tränade fjälljägare och försöka försvara skiten. Det vore iofs lite väl enkelt, men då skulle man också kunna ha en flyktplan i form av helikopter ifall horden kom :) Grejen som brukar vara i zombiefilmer är att det är vanliga klena dödliga som egentligen inte har en chans. Som slutar med att armén kommer och gör processen kort med zombisarna. Den som rör sig dör ej Har kommit på ett sätt att fly som e helt okey, och ändå kan vara ett hyfsat drägligt liv. Man skaffar sig en segelbåt i stil med Waterworld, tar med sig några fina brudar och en stor fet tank med dricksvatten. Och drar ut i Stilla havet och bara softar... Det som e lite kasst e det att man bara kan leva på fisk, sjögräs, musslor och annat man kan skaffa i vattnet. Men å andra sidan... Sola, bada, brudar.. behöver man säga mer?
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"
försöka styra sig en rejäl färja skulle nog vara rätt ok.. typ sikta på göteborg och sen rakt ut i atlanten. Hur man rattar en sådan har jag ingen susning om, men man kan nog förhoppningsvis lyckas läsa sig till lite info i manualer och dylikt.. iaf nog för att få den i rörelse. Annars blir det nog bergskyddsrummet som ligger här i knutarna, Där finns det armeproviant osv.. upp till pappsen innan och hämta jaktvapen och all ammo. Men snackar vi zombies ala 28 dagar senare så kan man nog se sig i arslet att man överlever det om man inte är en jävla ninja.
mama said knock you out
Ok, jag utgår från att alla zombies är som de i Dawn of the dead.. väldigt snabba, väldigt starka men inte smarta nog till att slå sönder en glasruta med en tegelsten. Utan de är mer primitiva, se de en vägg så försöker de hellre ta sig över än igenom. jag och polare har haft denna diskussionen i ett år nu och vi har kommit fram till två ställen där vi (ca 10-20 pers som överlevt) skulle kunna hänga för att överleva. Alternativ 1. Köpcenter! (helst i 2 våningar eller fler men går att överleva med en våning också! utgår från Nova i Lund!) Fördelar: Stället är en arbetsplats så har man tur så finns det inte mer människor än möjlig vakt eller städare. så mindre zombies att handskas med när man väl tagit sig in. Köpcenter brukar ha generatorer som driver igång centret även om elen kopplas ur. Mat/konserver som borde räcka tills man hittar en lösning! material och utrustning till att göra vapen yta och område att kunna bo och leva, stänga av en fontän och ersätta vattnet med jord för att odla osv. samt fylla en fontän eller flera badkar med dricksvatten just ifall vattnet skulle stängas av någon gång. böcker/filmer för att få tiden att gå. möjlighet till att använda elektronik/datorer för att kunna ta kontakt med andra överlevare. Nackdelar : Köpcenter tenderar till att ha flera ingångar/utgångar som oftas består av väldigt stora dörrar och stora fönster, så det betyder att det är ganska svårt att hindra zombies från att ta sig in och hindra zombies från att synas från insidan (tar mycket på psyket!) Köpcenter är också det ställe som flest människor känner till, därav fler zombies känner till. behöver inte alltid betyda att zombies letar sig dit. Just Nova har inget inbyggt garage vad jag vet om så om man skulle ta sig därifrån så skulle man behöva leta sig ut till fots till ett fordon och det skulle minska överlevnadschansen radikalt. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Alternativ 2. En rik lägenhetsbyggnad, ju högre ju bättre! (ska absolut vara i en större stad även med risk för fler zombies!) Fördelar. Mycket enklare att låsa sig in och förhindra zombies att ta sig in. man håller ett stort avstånd ifrån zombiesarna utanför. Eftersom det är en byggnad för rika människor så får man räkna med stora lägenheter, mycket elektronik samt en massa skafferier med mat som kan vara lite längre. Chans finns också till att det kan finnas vapen. Hemmamiljön är redan färdig. man behöver inte fixa med att koppla in tv, fixa sängar, koppla in kylskåp osv osv som man skulle ha gjort i ett köpcenter. möjlighet till att hitta fler överlevare. Badrum, Duschar och toaletter är alla redo att användas (förhoppningsvis). Samt en massa fönster och en massa möjligheter till att rensa lite zombies utanför byggnaden utan att öppna upp ett hål i sitt försvar. Nackdelar: Folk bor där så möjligheten finns att det finns zombies där också, med lite samarbete och list borde man dock kunna rensa byggnaden ganska enkelt. det finns inte lika mycket mat och resurser som i ett köpcenter. har man otur finns det ingen form av generator eller något sätt att få el om elen bryts till byggnaden, man har inte lyxen som man skulle haft i ett köpcenter. finns säkert mycket mer jag inte kommer på nu för stunden pågrund av klockan men va fan :) summerade upp det ganska bra.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Gotland är det totalla, alltså hela ön är i stort sett en hemlig millitärbas. Bodde på gotland för ett tag sedan. Jag menar det är som ett Area 51 under hela Visby som sträker sig ut till Tofta till Bursvik. Sick shit, jag kommer med min plan senare idag. Nu måste jag iväg och jobba.
afflaf P21 Btw, Köp centrum idén är redan testad i en Zombie film. Har för mig att dom åker på rådäng.
ReM P77 Idén är testad men det går alltid åt helvete när de ska ta sig därifrån! inte när de befinner sig där inne iaf :)
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Precis, en stor nackdel med under belägring- / stå för sin sak-scenariot är att man öppnar sig för attacker när man ska röra sig ut från den säkra platsen : / Bl.a. just för att zombies verkar gravitera mot de levande, de små rackarna :) 10-4, over...
Aflaf : Nej för zombies kunde ju faktiskt ta sig in genom det underjordiska garaget också. Hellre låst in mig på ÖB med alla konserver och diverse andra prylar som ficklampor, yxor mm. Köpcenter är bara flash. Det är inte Zombie Cribs detta fan, det handlar om överlevnad!!!
At the gates of Eternity...
BC99 P24 om vi snackar om dawn of the dead så tog ju de sig in efter att idioterna gav sig ut och skulle hitta en buss, det fanns ingen direkt öppning mellan parkeringen och själva köpcentret.
nackdelen med ÖB är förmodligen att du inte skulle hitta så mycket av varje grej, har du liksom ett fett köpcenter så kan du i stort sett leva ett liv där. plus så har du fördelen med att det är uppdelat i sektioner, affärer osv, du kan t.e.x använda en affär som odlingsmark om man bara rensar upp där :)
har du ett stort rum så är det ganska kört såfort något tar sig in dit..
Det stämmer helt klart men sen personligen skulle det krävas väldigt mycket för att få mig att vilja sticka ifrån ett ställe som har allt man kan behöva för att överleva i något år till. möjligen om man lyckades få kontakt med en koloni på en ö som lyckats överleva dit man kan tänka sig sticka eller om man helt enkelt skiter i allt och bara vill därifrån.
om vi nu ska snacka om dawn of the dead igen och en grej som störde mig så otroligt mycket.
vi har en vapenaffär på ena sidan, ett köpcenter på andra sidan. båda med utrustning och material till att utplåna en väldig massa zombies, kunde de inte använt sina gasol-bomber som de har sen när de ska köra därifrån med bussarna och helt enkelt dödat alla zombies som chillade ute på gatan? de hade ju snipern på andra sidan gatan ovanför vapenaffären som kunde träffa en pingisboll säkert så slänga ut lite gasoltuber och spränga sönder alla!
just det hade gjort det så jävla mycket enklare för de att överleva..
Sverige har fetabergrum med vapen osv, så kallade beredskaps förråd.
Shut that mes!
haha jag skulle ta en stor zeppelinare eller va de heter, och fylla den med mat som räkte ett bra tag och bränsle som räkte ännu längre massa reserv dunkar och massa vatten, så skulle den flyta och så när maten börja ta slut skulle jag haft ett fiskespö med en jätte lång lina så man kunde fiska haha och en hov så man kunde glida med den i vattnet och se vad man fick upp, och sen odla massa morötter och sånt och aldrig behöva oroa mej för zombierna som är på land och aldrig kan komma åt mej haha, inga zombies kan fånga mej nu!
Konse''
skulle ha dragit upp i kaknästornet :) + de finns en restaurang där, Men man får stasha upp med mera. Och fixa lite vapen för skojsskull :)
Hmja ?
en
typhoon-class u-båt
sen ska man ju å andra sidan kunna manövrera en sådan gigantisk farkost.
don't watch me, watch yourself
all i need is a Chuck Norris!! sen glida någonstanns, sitta och hinka bärs med nån trevlig liten tös, alt skjuta prick på dem zombies som chuck missas, vilket för mig till alt 1 med öl igen:D
And your fat friend, her nickname is Mini-van.. http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120
Afflaf : Jag förstår dig, och du har rätt. Bägge ställena har sina för och nackdelar. Nackdelen med ett köpcenter av Nova's kaliber (som bara består av en våning) är ju liksom att det hade räckt med en storm (som vi har gott om i Skåne ibland) och en eller annan ruta hade gått sönder, så hade vi ju inte märkt det. Så hade vi blivit zombie chow medan vi sover. En annan nackdel är också den att få stora köpcenter har butiker med yxor, hammare, häcksaxar mm som till exempel ÖB har, eller jord för den delen också, om man vill odla något that is. Även i ett köpcenter kommer du tröttna till slut, elen kommer ju sluta fungera efter ett tag. Så du kommer ju ändå inte kunna lira några spel, kolla på film eller diverse andra aktiviter du hade velat ägna dig åt som kräver elekricitet.
mitt förslag är ju stensäkert! en atom-ubåt kör ju på i evigheter..sen har man ju en uppsjö av "long range missiles" att gå loss på. nackdelen är ju den att man måste fixa proviant vilket gör att man måste gå i land någon gång..och som sagt måste man hitta en person som kan ratta en ubåt, vilket kan visa sig vara rätt så problematiskt.
elikz : This is ain't a fucking game! Hur fan ska du, inte bara styra, utan även underhålla en u-båt?
Har fått för mig att u-båtar är ganska lättroade.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Priset för Dagens Skämt, går till dig Potatissuger.
Du menar inte? Klockan är i och för sig bara två men jag tar åt mig äran ändå. Nu kan jag sova gott!
Orkar inte tjafsa emot där hehe.... sov gott :)
Det första jag skulle göra är att ta mig hem till mina föräldrar. De bor ute i Sthlms skärgård och jag antar att det tar ett tag innan utbrottet når dit. Jag skulle ta mig dit genom att springa ned till marinan som ligger precis nedanför min bostad, sno en hyfsad båt och bara köra. Vi skulle sedan tillsammans proviantera, plocka med innehållet i min fars vapenskåp och gå ombord på HMS Winther (vår båt heter så i den här historien). Som jag ser det så är den ultimata lösningen helt enkelt att gå till sjöss. Zombies kan inte simma, de kan bara gå under vatten, vilket gör att så länge jag befinner mig på mer än tre meters djup så är jag hyfsat safe. Man har alltid tillgång till fisk för mat, vilket i och för sig är ganska segt och man klarar sig inte enbart med fisk till mat, men i princip så vore waterworld tillvaron min lösning. För odling så kan man hooka upp sig med ett antal flatbottnade pråmar. Man fyller upp dessa med jord och förankrar dem i någon flad någonstans i skärgården. I detta antar jag att utbrottet sker på sommaren. Det är fullständigt ovettigt att utsätta sig för den svenska vintern om man inte måste, detta eftersom havet fryser = zombiemotorväg. Så därmed så måste man framåt slutet av hösten börja omlokalisera sig ned mot medelhavsområdet. Med en bra segelbåt kan man ta sig till medelhavet på inom en rimligt kort tid och man är inte lika beroende av landkontakt som med en motorbåt. Skulle det hela inträffa på vintern så vore det svårare. Dock inte omöjligt. Har havet inte frusit på så skulle man kunna arbeta enligt samma plan, skillnaden är bara att på vintern så är säkert urvalet av båtar sämre. Det finns dock en mindre båt som används för isbrytning i marinan, så den bör ligga där även på vintern. Frågan är dock om jag skulle klara att tjuvkoppla en sådan båt, bör inte vara något problem, för att lösa problemet så kan jag lova att lära mig. Har isen lagt sig så är det mer problematiskt. Dock, så är som sagt båten jag tänker på en isbrytare av modell mindre, dvs rätt typ av skrov och dessutom lågintensiv drift. Farlederna som jag behöver komma till ligger inte långt borta, så det bör gå att ta sig fram dit. Om inte så får man väl börja tänka på landgående transport, i sådana fall så gäller det att hitta en hyfsat gammal bil som inte är omöjliga att tjuvkoppla för en amatör. När jag väl mött upp med mina föräldrar i detta scenario så är det enda riktigt rimliga alternativet jag kan komma på att ta mig ut till en av de mindre öarna långt ut i skärgården för att övervintra. Det finns gott om båtmackar samt sommarhus på små öar att göra provianträder i på vägen. Jag skulle nog välja kallskär i och med att det är en obebodd ö som omges av fjärdar som är över 100 meter djupa och avståndet till närmaste ö är hyfsat ordentligt. Jag har även tillgång till en fiskestuga där ute och ska man överleva en vinter så är ett ordentligt tak över huvudet ett måste. När väl vintern börjar tona ned sig så är det åter till sommarplanen, dvs en segelbåt, förflyttning söderut och sedan waterworld tillvaro.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
"elikz : This is ain't a fucking game! Hur fan ska du, inte bara styra, utan även underhålla en u-båt? " Jag? "nackdelen är ju den att man måste fixa proviant vilket gör att man måste gå i land någon gång..och som sagt måste man hitta en person som kan ratta en ubåt , vilket kan visa sig vara rätt så problematiskt."
BC99 P24 Well har man tur så finns det någon form av generator i i köpcentret eller så kanske man hittar en i en affär, batterier finns så man kan säkert driva mindre produkter när nu elen har gått ner,
köpcenter brukar ha sånt för att förhindra plundring när nu elen går ner.
dock förstår jag inte varför elen skulle gå ner? skulle elbolagen stänga av de eller skulle de gå ner av sig själva efter ett tag?
tja du har rätt Nova är ett rätt dåligt exempel, för stora ingångar och för mycket fönster/glasväggar där. men lite mer klassiskt flera våningar högt köpcenter med massa små affärer och rulltrappor mellan våningarna är perfekt. de är inte gjorde för att horder av människor ska kunna gå rakt igenom de. Nova är mer byggt som en inomhusgata..
Jag kom på en sak, det sägs att man blir Zombie om man får i sig deras blod. Men det måste betyda att efter ett tag så kan man inte dricka vatten ur kranen eller liknande. Då vatten drag och annat kommer vara infekterat av Zombie blod etc.
Elikz : Ja och underhåll av u-båten då? :) afflaf : Triangeln är kanske bättre exempel då? Jag antar att elen skulle gå ner sig automatiskt efter ett tag, det är väl inte helt automatiskt styrt?
Mabande nämnde något ganska viktigt, att hålla sig borta från kärnkraftverk. Dessa sköter sig antagligen inte så bra utan underhåll och övervakning.
min zombieplan hade varit att fixa en pistol för att sedan skjuta mig i huvudet innan det är för sent
www.facebook.com/papmusik www.p-a-p.se www.facebook.com/menasmusic
Pap : Hahaha! Jag och min syrra resonerar alltid så också varje gång vi spelar Resident Evil eller liknande :D
ReM P77 just därför jag nämnde att man skulle fylla badkar eller liknande med vatten och ha det som dricksvatten tills man hittar en bättre lösning.
det beror på vad det är för zombies, snackar vi zombies alá 28 days/weeks later så smittar blodet men om du kollar på dawn of the dead så finns det inget som tyder på det, utan verkar mer vara något som sprids via betten. (Ving Rhames skär sig på armen och hamnar i en fontän med en zombie som blöder i en scen men han klarar sig utan att bli zombie :P)
BC99 P24 har bott i Lund i 14år men jag kan fortfarande nästan inget om malmö, not my cup of tea I guess men om du säger att triangeln är bättre så litar jag på dig :D
ja jo elen skulle nog gå ner förr eller senare, man får nog vara ganska beredd på att den inte lär hålla hur länge som helst så man får se till att fixa en lösning på elproblemet,
när jag var i Irak under 2004 så hade några av husen i byn där vi bodde sladdar dragna till ett hus där en snubbe hade igång en generator. de kunde få el därifrån för pengar när den vanliga elen gick ner hela tiden.
så att fixa något i ett köpcenter (om det inte redan finns) låter inte som en omöjlighet :)
1. Ringa polare 2. Bli hämtad i bil 3. Krascha den i en vapenaffär 4. Fylla hela bilen med vapen och också mat från nån affär 5. Bege mig till närmaste gamla stenborgsfästning 6. Bygga upp en tillvaro där
afflaf : Hehe Triangeln är nämligen på två våningar. Men du glömmer att även en generator drivs på bränsle, bensinpumparna kommer inte heller fungera forever. Fan vad ska vi göra?
well inget varar för alltid :) båda planerna jag kommit fram till nu borde iaf kunna hålla oss levande i några månader och har vi tur så 1år+ , sen får man planera framtiden, ska man försöka få kontakt med en osmittad koloni som håller på att bygga upp världen från början igen eller ska man leva som nomader tills vidare (dvs köra runt med bussar/humvee's som är förstärkta? och plocka upp mat/varor + olja/bensin as we go från bensinstationer som är övergivna..
BC99: haha ja men det e klart! zombies är det värsta jag vet... ok, dom e långsamma men vad hjälper det när hela sverige har blivit zombies... fan va hemskt o bara se 200 zombies komma långsamt mot dig, från varje håll. Finns inget man kan göra förutom att bli uppäten, man blir det ändå förr eller senare så därför kommer jag ta mitt liv såfort EN zombie dyker upp...
www.facebook.com/papmusik www.p-a-p.se www.facebook.com/menasmusic
Pap X21 du borde hänga med oss vid nästa zombieattack så har vi lite bete ifall vi ska fly någonstans..
Pap : Du hade inte klarat fem minuter out on the streets, boi! Detta är inga zombies. Det är rage infected people! Lyssna åp Afflaf och börja förbereda dig!
min polare berättade precis att han köpte en "The ultimate zombie survival guide", en bok på några hundra sidor där det står allt du behöver veta för att överleva lite långsammare zombies :) i detalj och med bilder! borde finnas i större svenska bokaffärer!
Jag skulle sticka till mitt lokala Willy:s, som är jättestort, och där skulle jag ta massa stora plankor från byggaffären precis bredvid och lägga dem över jättebalkarna i taket, för att få ett golv. Då har jag allt jag behöver. Yxor, saxar, allt. Plus att jag sover i en enorm mataffär medköpcentrum ett jävligt hårt stenkast bort.
Signatur får rum här
Glömde att jag skulle ta/bygga en repstege som jag bara kan dra upp sen, så att inga zombies kommer dit.
Signatur får rum här