Din zombie-plan? (Klassiker)
Har nog inte undgått någon vad en "zombie-plan" är. För er som missat handlar det helt enkelt om vad ni skulle göra om alla helt plötsligt blev till zombies - tänk 28 dagar senare. Jag och min polare hade en livlig diskussion om detta, han var bestämd om att en oljeplattform vore det ultimata. Detta dementerade jag ganska fort, först och främst skall du veta var det finns en oljeplattform. Dessa är rörliga och kräver såklart kunskap om skötsel. Om man nu lyckats lokalisera en uppstår ett annat problem, att ta sig ut till plattformen. Går säkert jätteenkelt, om man har helikopter och kan flyga en sådan. Inte direkt så att man kan ta en liten jolle och ro ut till någon oljeplattform som oftast ligger i de värsta tänkbara positionerna ute på havet. Säg att man lyckats fixa alla problem på något sätt och tagit sig ut till denna - då återstår det största problemet, hur länge varar maten? Jag snackade om att ta sina chanser på t.ex. Gotland. Visst, det blir en rough båttur dit, men det är absolut inget omöjligt. Väl på plats kommer man antagligen att få fightas lite, men då kommer esset i rockärmen. På Gotland finns det ett regemente. Om alla blivit zombies och inget övervakas kommer det antagligen inte vara så enormt svårt att komma över lite eldkraft. Provantiera och sedan bege sig till gotska sandön - som är obebodd, men dock en fullvärdig ö. Sedan är det bara att besöka "fastlandet" Gotland då man behöver fixa mer mat och vad som nu än kan tänkas behövas. Sakta men säkert kommer man även avverka zombie efter zombie. Finns garanterat tusen luckor i min plan, men hur som helst är det en början! Vad är er plan, och är den realistisk? D.v.s. att "ööh jag spränger allt med en nuke!" och "jag flyger runt i min apache och plockar alla med missiler!" håller inte direkt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2007-11-27 10:36
skyddsrum!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
PuGe Och ligga där tills du ruttnar bort?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sedan är det bara att besöka "fastlandet" Gotland då man behöver fixa mer mat och vad som nu än kan tänkas behövas. Maten blir ju o-ätbar efter ett tag. Zombies kommer knappast producera nytt. Men det är egentligen mindre viktigt, för du glömmer en ganska viktig grej. Zombies kan röra sig under vatten, så en ö är inte zombiesäker. Men det är en bra start. Lite byggande och en del manpower så kan man bygga nån form av ringmur i miniatyr och postera ett par vakter. Sen får man helt enkelt börja odla en massa shit och hoppas på att det räcker när maten väl tar slut.
Redline!
Finns redan en ringmur runt visby, visserligen nedgången - men det är en bra början :) Jag hade ingen koll på att de kunde röra sig under vatten, jag trodde annorlunda - då fallerar hela min plan såklart. Räknade med att odla mat, såg det som en kontrast mot att det inte går på en t.ex. oljeplattform. :)
Jag skulle flytta till Norrland, där är det för lite mat och för kallt för zombis.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Doc Ock - Beror ju helt av vilken typ av zombies det är. Den traditionella zombien är ju klart svår, men 28 dagar senare-varianten hejdas ju av det mesta :) Med mat så är det ju inte bara charken på ICA som räknas, utan även får och annan boskap och vilt (plus grönsaker) som hamnar i kategorin ;) Egen odling och pallisader är the way of the future, f.ö. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Inte att förglömma... Ett regemente har konserver, vi snackar leverpastej som håller i 20 år osv. :D
Minst 20 år, fick en burk fruktsoppa från 60-talet i födelsedagspresent i vintras. Såg lite skum ut, men smakade väl inte helt åt helsicke i alla fall :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande Vore väldigt spännande att höra din zombie-plan. Vill ha rapport under dagen. ;)
Finns väl egentligen två huvudspår:Stå för sin sak och Den som rör sig dör ej . Den första är att hitta en "säker" plats där man kan försvara sig i åratal mot den annalkande horden och den andra är att ständigt flytta på sig så att man bara kommer i kontakt med små grupper av zombies :) Mer kommer senare, måste försöka göra lite nytta ;) 10-4, over...
daviden: Finns redan en ringmur runt visby, visserligen nedgången - men det är en bra början :) Just därför jag skrev ringmur ;)Jag hade ingen koll på att de kunde röra sig under vatten, jag trodde annorlunda - då fallerar hela min plan såklart. I de gamla "riktiga" filmerna så sker det då och då. En jävulskt snygg scen är från Zombie Flesh Eaters där en av människorna simmar omkring med en haj, som såklart slutar med att en zombie dyker upp och jävlas. Men om det är 28 dagar senare zombies a.k.a. den lättare varianten, så är risken rätt liten att de tar sig över. De är väl inte smarta som i Dawn of the dead 3? Då kan de lära sig att använda båtar och skit. Fast de är iofs. ännu jobbigare än reguljära zombies som i 28 agar senare. Fast de är iofs. snabbare än den typiske zombien, som kan röra sig i vattnet. Kan vi fastställa vilken typ av zombie vi har att göra med? ;D
Redline!
Blir man tvungen att äta konserver från 60-talet så kanske det är mer värt att bli zombie? ;)
Redline!
Jag föreställde mig den dumma typen. Den som håller samma tempo, springer inte, kan inte ta sig över vatten osv. Dock goes frenzy om den väl får tag i en.
Du väljer alltså "Beginner" när du spelar TV-spel :P
Redline!
Aj vilken diss :D 10-4, over...
Jag hade siktat in mig på ett köpcenter som i Dawn of the dead.
Fast i mitt köpcenter skulle de ju aldrig ta sig in!
Helst ska det finnas ett KFC, Radical Sports och IKEA därinne :)
En vapenbutik vore ju också bra så at man kan klättra upp på taket och pricka zombisarna som kommer för nära.
mjao!
* "Fast i mitt köpcenter skulle de ju aldrig ta sig in! " - Hur skulle du fixa det? 10-4, over...
Hrm sa aldrig att min plan var vattentät :)
Men jag skulle fixa en army av unga män som finns i köpcentret, de skulle få patrullera och slå ner eventuella anfall.
Jag skulle blockera dörrar och fönster med t.e.x SULTAN sängar o MALM byråer från IKEA, så det blir svårare för dem att komma in.
Och alla zombies som kommer för nära utrotas med vapen av min army från taket.
mjao!
Genom en miljard DÖDZFÄLLOR såklart. Däremot kräver det hela att man är införstådd med strukturen, samtliga svaga punkter och alternativa ingångar. Rör det sig om ett välsorterat centrum har man åtminstone tillgång till massa material och utrustning. Att bygga vidare på takstrukturer och bygga nedåt från taken så man kan leva/sova ett 20tal meter ovanför golvet är en bra precaution ifall man mot förmodan skulle få påhälsning medans man sover och då väcks av oljudet nedanför istället för av zombiedräggel droppandes i ögat.
jag skulle tämja dom, förvara dom i burar och koppla dom. Sedan gå långpromenader. Jag skulle bli deras sugarmamma som matade dom med råttor. Sedan skulle jag lära dom att göra fantastiska trick och öppna en cirkus och bli jätterik :D herregud vilken bra idé
cocaine kate
Eftersom jag e så jävla lat å inte har en aning om hur en pickadoll fungerar hade jag antagligen gett upp direkt. Vem säger att livet som zombie e trist?!
Skivsamlare
2007-11-27 13:08
Det viktiga känns ju att hålla sig borta från större städer då man antagligen blir swarmad direkt av horder med odöda. Sen måste man ju anpassa sig rätt mycket beroende på hur många man är, och vilka behov personerna man har med sig har (småbarn osv). Det ultimata vore ju att lensa ett regemente eller liknande på förnödenheter, skaffa sig ett stort fordon med mycket bränsle (lastbil är väl det mest realistiska) och hamstra på sig sjukt mycket mat. Öar är ju grymma, men det kan ju även innebära att man är strandsatt utan någon egentlig utväg då/om zombierna anfaller. Något jävligt ballt vore att om kompetensen och resurserna fanns att erövra ett stort fartyg i stil med finlandsfärja eller hangarfartyg, det finns alltid en väg ut och in att bevaka, det blir en flaskhals. och blir man omringad kan möjligtvis´segla iväg och lägga till vid en ny ö eller liknande. Fast då krävs det ett gäng. Sen vet jag inte hur bra tillgången är med bränsle till en finlandsfärja då världen gått under.
Jag skulle flytta till Mjölby. Zombies är dumma, men inte sååååå dumma att de vill ta över den hålan. Vattentätt.
Man ska hålla sig så högt upp som möjligt. Använd inte bilar.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
jag har faktiskt lekt med tanken. Jag skulle samla familjen de som befann sig hemma vid tillfället) och köra till våran affär (ICA). Lyckas vi nu komma dit finns det en högmur på baksidan med stora grindar för att hålla zombies ute. Lyckas de, mot all förmodan, ta sig igenom den måste de bryta sig in genom ännu en tjock dörr till baksidan av lagret som i sin tur har dörrar som skiljer lagret från själva butiken. På framsidan vid ingången är där också galler + dubbla tjocka glasdörrar. I en mataffär finns det mesta du behöver för att överleva (utom vapen). Mat, konserver, frysvaror, vatten flaskor, tändare, batterier och saker att tillaga maten i. Dessutom finns det många rum som man kan gömma sig i utifall zombisarna skulle bryta sig in. Fönsterna sitter högt upp och om man vill kan man gå upp på taket. Det dåliga är att det är ganska tätbebyggt område men de flesta är pensionärer så de blir ingen match att sparka ner.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
Dr.Octagon Faktiskt... :/
Jag är dock man nog att erkänna det, jag är verkligen ursämst på alla sorts dator- och konsollspel.
Värsta är att jag verkligen försökt träna upp mig, jag försöker ...ändå är jag urusel.
Jag vill ha easy-zombisar.
De i 28 dagar senare är ju inte ens zombies så det här med att det skulle finnas olika sorters är ju bull. De är ju infekterade med vrede och inte levande döda som en traditionel zombie är.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Jag skulle, med stor ångest, göra ett återbesök vid Bodens garnison. Där vill nämligen inte ens zombies vistas då stället definitivt är värre än döden. Finns en hel del frystorkad mat att hugga in i där också så födan lär inte bli något problem. Det finns mängder av handeldvapen/pansarfordon/artilleripjäser och även otaliga logement/dagrum där man fördriva tiden.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Det här kanske är lite far fetched men det har ju vissa andras vairt också. OM man lyckades ta sig till staterna och man var en grupp, iaf mer än 10, skulle man kanske med hjälp av bilar eller dylikt ta sig till area 51. Lär ju vara världens säkerhetssytem där som skulle kunna känna av en zombie på hundra mils avstånd+ vapen och om mina konspirationsteorier inte är helt galna..... kanske också ett sätt att ta sig ifrån jorden!!! fattar ni eller? Starta en ny värld i rymden... fast allt detta förutsätter att en av de i ens grupp är typ steven hawkins eller bill gates eller nåt. Men enligt mig en jävligt bra ide iaf, om man bortser för kolonisationen av universum.
G's up, Hoe's down! Word for life!
hade själv blivit en zombie (läs: sett till att bli biten och sen gått omkring och jävlats med folk)
We call them winerbrods.
jag lär ju ändå dö förr eller senare, så varför inte göra det på ett fett sätt?
We call them winerbrods.
Gz_up Simma över atlanten då eller? :)
daviden, båt. den borde du kunnat klura ut själv. själv hade jag nog valt en skola, byggt om och bla bla bla.. byggt den fett coolt iaf! som värsta rebell basen. sen hade jag haft feta fight club där inne för att utbilda mina soltader till tapra fighters! sen bestält lite vapen och köttat!
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !
rörmokare Smart. De zombies som äger och tar hand om vapenbeställningar lär vara överlyckliga när din beställning kommer in...
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
vadstena-slott
Heretic ,Thou Art Cast Down!
daviden nja, det var ju lite där min teori föll. men säg att man hookar upp med någon som kan flyga mindre flygplan... känner en i england(simma dit är kortare) så man kunde ta sig över. väl där vettö. jävlar. men helt dum är väl ändå inte iden...?
Skulle dra till min mormors hur, mitt ute i ingenstans i norra england. Narmaste "stad" ar 40 minuter bort med bil. Och alla grannar ar bonder som har ett antal gevar i sina hus. Safe.
Vilken kroppstemperatur har zombies? Borde dom inte stelna vid några minusgrader? Alltså drar man fort som fan upp till norrland och chillar där. Kan i lugn och ro gå runt och sparka sönder frusna zombies som ett barn har sönder istappar. Men att bo i 20 minus för resten av livet känns ju rätt trist så första vintern används enbart till att förbereda sig för återerövringen av världen. Fixa förstärkta bilar/militärfordon, vapen, proviant, lite husdjur och boskap kanske, fröer som man kan så och lite bitches så man kan börja befolka jorden igen. Frågan är var man ska ta vägen sen. En ö känns ju rätt säkert men bäst vore kanske på nån hög platå dit zombiesarna inte kan komma upp. Sen måste man självklart sätta halsband på alla i kolonin som exploderar om hjärtat stannar, så slipper man problem med döda som helt plötsligt attackerar när man minst anar.
Ett mindre lägenhetskomplex, som man blockerar öppningarna på ordentligt, och endast ger sig ut då man behehöver proviant och annan viktigt. Detta förutser dock att man är en grupp på 10-20 personer, så man kan bekämpa zombierna på vägen till ÖB eller vilken annan cheap store man ska till. Tips! Rusta upp er med vapen, bra ställen att leta på: polisstationer och Hobbex.
At the gates of Eternity...
Kom på ytterligare en brilliant idé här (man tänker så bra på jobbet, när man borde jobba). Återigen innefattar idéen det faktum att man lyckats ta sig till USA och att man hade några hyffsat smarta personer i sin närhet. Fuck Area 51, som jag tyckte va skitbra innan.... NORAD is the shit!!!! en jävla militär bas i ett berg(!) där man har tillgång till HELA usas kärnvapen arsenal+ allt gottegott som area 51 erbjuder. Jag har svårt att tänka mig att något annan plats kan vara så bra som NORAD faktiskt. Har hört att den ska klara av en atombomb utanför dörren typ..... kommentarer?
...och de lämnar nyckeln under dörrmattan, eller? :) 10-4, over...
Mabande klart de gör! =) Nej men vafan, lite flyt ska man ju ha. Kanske är några zombiejävlar som lyckats ta sig in när amerikanerna fortfarande höll fortet och då är ju dörren öppen. Men om det då kommer ett gäng smarta svenskar så tar vi ju lätt ut 20-30 zombies och låser ner hela jävla stället säkrare än fort knox.... fort knox kan för övrigt vara en ganska bra plats att gömma sig på också om man nu inte hittar nyckeln =d
Okej, här är mina alternativ - med lite detaljer utelämnade för att ingen av er soon to be zombies ska kunna vänta på mig där när allt gått åt skogen :P Stå för sin sak - a.k.a. Under belägring: Leta reda på en plats i närområdet (bra eftersom man känner till terrängen) att använda som hemmabas, den ska ha tillgång till (rent) vatten och en skyddad bit jord (för odling). Framför allt ska det finnas möjlighet att smälla upp en ordentlig palllisad / mur som tål åratals angrepp från ruttnande nävar. Fördel om det är en plats med bara en enkel accessväg med exempelvis stup på tre sidor och inget kraftverk i närheten. Saker att göra när jag väl är på plats : lära sig odla mat, fixa transportmedel som kan färdas snabbare än odöda och gärna är bepansrat (d.v.s. allt från häst till stadsjeep funkar) att använda för att göra utflykter för att hitta mat / övriga förnödenheter. Synd bara att internet lär ligga nere : /Den som rör sig dör ej - a.k.a. Can keep running away: Så fort det går åt skogen så är det på med vandrarkängorna, lasta bilen med mat och verktyg (inklusive motorsåg och yxa) och åka så långt från storstäder / kärnkraftverk som möjligt (inte kul när de smäller). Åka runt och sikta på att undvika platser där det är troligt att det finns zombies plus försöka hitta andra överlevare för att etablera en koloni - ett sätt att se världen ;)Övriga tips och tricks : - Inbrott i diverse hus för att hitta vapen och förnödenheter. - Aptera försåtsminering kring platsen där du bosätter dig / sover. Den ska vara tillräckligt klurig för att ta hand om zombies, men enkel nog att inte döda eventuella levande besökare utan bara bedöva / fånga dem (alltid trevligt med sällskap). - Leta reda på radiosändare och systematiskt sända ut meddelande på alla frekvenser om var man kan hooka upp för att hänga ut. Får nog fylla lite senare :) 10-4, over...
Jag säger som i den andra tråden om hur man bäst slaktar zombies. Jag skulle ta mig till Ruhr-området i Tyskland och sedan tjuvkoppla den här , sen är det bara att luta sig tillbaks och inta positionen som oövervinnlig härskare på planeten jorden.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Potatissuger : Sen dör du som en hund när bränslet tar slut?
Potatissuger : Så klart! De kan simma också! Och i det här fallet som Daviden snackar om, så är det inte zombies, utan "the infected" från 28 Days Later, som dessutom springer som freaks!
potatissuger - Känns inte riktigt som att den där manicken har så snabb svändförmåga att du hinner plocka de zombier som kommer från andra sidan, även om det bara skulle vara slöfockarna från Night of the living dead : / 10-4, over...
Ngt med smal bas och större ytor i toppen borde ju vara bäst, för få ingångar betyder mindre att bevaka. Iden de har i 28 days later (lägenhets komplexet) funkar relativt bra men det är trots allt ganska utsatta för angrepp osv. Tror mer på Space Needle i sådana fall. :) om man nu tar sig dit vill säga. Alla ideer om norad och area51 osv är bland det dummaste jag hört. med största säkerhet skulle du inte komma in i den lokala ica butiken om ditt liv hängde på det, norad är ingen chans att du kommer in i då. I sverige måste väl ett fängelse vara det smartaste? Grindar, murar stängsel, all vegetation är kapad inom typ ett par hundra meter vilket omöjliggör chansen på överraskningsattacker. De brukar ju ligga lite utanför samhällena också. Rastplatserna kan man odla grödor på och de bör vara självförsörjande på vatten.