I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver du något uppritat för t ex tatuering, men även annat så kolla hit

Övrigt - Blandat

2007-11-22 17:49

Behöver du något uppritat för t ex tatuering, men även annat så kolla hit

hej! jag får mycket förfrågningar via whoa om att designa folks tatueringar men har hittils sagt nej, och när jag sagt ja misslyckats med att få det gjort, pga tidsbrist/lathet.. nu känner jag dock att jag har mer tid och ork över så jag tänkte testa att börja göra såna grejer bredvid skolan som övning, och kanske som en liten extra inkomst, men mest som övning..

jag är självklart även öppen för annat än tatueringar men det är det jag får mest förfrågningar om så antar att det är mest populärt.. skivomslag o.s.v är alltid kul men då kan ni PMa mig så det blir mer seriöst..

vill dock säga några ord först så att allt inte blir helt fel..

1. jag tar mig tid för det här och lägger ner arbete och energi på det bredvid heldagar i skolan därför kommer jag kräva en symbolisk summa, det räcker inte med att det är en ära eller nåt i den stilen att ni bär motivet för det är långt ifrån garanterat att det är det och har ni inte råd att skänka ett par hundra för jobbet så har ni nog inte råd att få en tillräckligt bra gaddare att göra det för att det ska vara en ära :)

2. vill nämna att de flesta bra gaddare är skickliga nog att skissa upp det ni vill ha på egen hand.. enda egentliga anledningen till at be mig att rita upp era bilder är egentligen för att ni ska få en klarare idé av bilden i era huvuden, och för att tatueraren enkelt och omedelbart ska förstå vad ni är ute efter..

Som sagt så gör jag detta mest för att hålla igång, bygga en portfolio och att öva på att designa motiv utifrån andras önskemål.. detta för att min plan är att bli tatuerare och mina vänner som är tatuerare tyckte detta var en god idé medan jag går i skolan för att ha en bra portfolio att skicka ut i världen efteråt..

jag kommer vara öppen för att göra allt från enkla blyertsskisser, exempelvis, som jag överlag kommer be om en donation på 100:- för till helt renderade teckningar, exempelvis, i blyerts som ni kanske kan skänka lite mer för..

till tusch, exempelvis, färgpennor, exempelvis, akvarell och tusch, exempelvis, till akryl, exempelvis och till olja, exempelvis 

när vi kommer upp i akryl och olja så snackar vi ju dock helt endra grejer än små tatueringsdesigns men är nån sugen på att ha sin design inte bara på kroppn utan på väggen också så går det såklart att disskutera men då handlar det om riktiga summor, det är ju en helt annan arbetsinsats.. färdiga bilder i färgpenna, akvarell o.s.v kan vi väl disskutera lagom donationer för men vi håler det självklart under femhundringen..

sådär ja.. jag vet inte ens om det är ok att

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-22 17:56
glömde tillägga..

INGA TRIBALS ELER MÖNSTER!! kommer få nog av det under den slitiga tidiga lärlingsperioden..

och min myspace om ni vill kolla mer grejer: http:///www.myspace.com/joehellart
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-22 18:03
shit asså du e fan riktigt grym
Levande Kungar

2007-11-22 18:09
Riktigt bra shit, du förtjänar att tjäna gott med pengar på din konst! Faktum är att jag kanske kontaktar dig nån gång i framtiden snart när det blir dags för nästa gaddning.
Skivsamlare

2007-11-22 18:16
varför inte börja gadda folk? ;D gå som lärling
Så får man inte göra!

2007-11-22 18:19

Tunga saker där,
Men flytta tråden till nya "formgivning"-forumet?

^ Smart sagt.

2007-11-22 18:23

tack allihop..

GAIA: tack så mycket, gör det..

bIff3n P77: allt har sin tid.. just nu går jag på en konstskola, inte helt lätt att komma in så vill gärna avsluta men kommer förmodlogen börja lite hemma på kompisar, UNDER ÖVERSIKT AV EN PROFESIONEL GADDARA JAG KÄNNER..
lärlingsplats får komma efter skolan, just därför jag börjar med detta,, vill ha en fet portfolio så att jag kanske har en chans att gå som lärling hos någon iktigt erkänd gaddare på världsnivå.. man ska satsa högt :)

Poker_face P18: ah visste inte att det fann ett sånt.. blir ju pefekt..

2007-11-22 18:28
afflaf P21: tror du ska läsa igenom trådar innan du blörjar komma med såna tips men tack ändå :)

2007-11-22 18:43
hur stor är den där oljemålningen? och hur mycket ska du ha för den om den är till salu och kvar?

2007-11-22 18:47
LVR: den är nog lite över en meter i höjd.. är tyvärr inte till salu då det är ett porträtt av en polare och den är bortlovad till honom..

2007-11-22 18:56
okej, synd, den var jävligt fräsch :) hur mycket ungefär kan du tänka dig för en liknande tavla som är något större runt en och en halv meter i höjd och kanske 70 cm i bredd?

2007-11-22 18:57
Riktigt feta grejer må jag då säga, vad tar du för att teckna 8 bokstäver i nån cool stil, inte en aning vad dock... kan kolla runt om du vill ha mer detaljerat...

Lyricist

2007-11-22 19:02
Grabben med skills!

2007-11-22 21:57
Den där Crime In The City-tavlan är fan sjukt bra. Är den något du säljer?

2007-11-23 01:52
INGA TRIBALS ELER MÖNSTER!!

Dagens! :D
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-11-23 05:39
Det är synd att såna här erbjudanden kommer när ens ekonomi ligger på botten :(
Men jag får väl återkomma.

Schyssta grejer btw, riktigt feta!

2007-11-23 07:04
Riktigt snygga grejer! Kommer kanske använda dina tjänster för en framtida tatuering.

Vilken studio tror du du kommer gå som lärling på?

2007-11-23 10:08
LVR: den där är målad på ett rätt omständigt sätt med lager på lager så det tar ju sin ti och så.. lite svårt att svara på faktiskt, är det nåt speciellt motiv du är ute efter? vill helst inte använda samma motiv för en ny tavla liksom, känns dumt.. men ja en genomarbetad tavla i olja blir ju ett par tusen som du säkert förstår..

Kr0nan_ P52: skulle ha skrivit inga texter med.. texter ordnar vilken hyffsad gaddare som helst åt dig gratis när du bokar tid och det finns tusentals fonts på nätet.. gör jag text utgår jag ändå från fonter från nätet men kanske ändrar lite här och där men ja ingen större skilnad.. vill du däremot ha ett motiv upptecknat med text i så ordnar jag självklart det..

ModernDrunkard: den är målad på kartong så jag vet inte hur bra det håller och så, kanske funkar om man sätter den i ram iförsig och så är den inte färdig men som färdig 2000 kanske..

jennie: hehe! viktigt att få det sagt..

Dieallot X20: ah fan det är ingen brådska, jag kommer fortfarande vara här när de gröna trillar in igen.. hehe! 

matadåren P25: gör så.. ingen aning faktiskt kommer skicka ut till ganska många förmoligen och inte bara i sverige så man får se.. nånstans i USA hade ju varit frömmen men kan ju vara svårt att få papper och så så kanske får bli i lilla svedala, har endel på g men inget jag vill säga sådär då inget är säkert..

2007-11-23 14:11
Joel klart som fan att det är!

2007-11-23 17:53
Ett par tusen okej då får jag nog passa som det ser ut i nuläget när det vankas till jul, återkommer kanske efter storhelgerna :) Och när jag återkommer så kommer jag med en motiv ide

2007-11-23 19:17
Helvete vad grymma grejer du gör! Den där med timglaset var ju sjukt najs.
Skivsamlare

2007-11-24 11:19

Oj, du är sjukt duktig må jag säga! :O

Apan där var sjukt häftig xD Kanske man får se dig på Miami Inc inom några år då? :D

fyfan va apan var ball

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2007-11-24 12:34
LVR: ja såna priser blir det ju, är ju rätt många timmars jobb på en riktigt genomtarbetad hyffsat stor tavla.. ja visst hör av dig..

klockan12: tack!

INOK: hehe! ja efter jag kastat ut alla förutom Chris Garver isåfall, hehe! ja apan är rätt soft, hehe! tack!

2007-11-24 13:13
Garver är den enda som är bra där ja. håller med ;) som alltid typ. haha.

Joel är sjukt jävla duktig. :D

2007-11-24 14:27
sjukt sjukt tunga grejer!
fan är kanske sugen på att skaffa nån måling... så fort man får pengar
Knowledge, where the people at?
Liverpool FC---AIK

2007-11-24 16:39
fan va duktig du är! Blir fan avis!
http://www.myspace.com/micman123

2007-11-25 18:12
Joel har en till idee hur mycket tar du ungefär för en väggmålning om det är utav intresse?.. väggen är  2,5 -3 meter på bredden och dryga 2 meter hög.

2007-11-26 13:47
apfeta grejer!
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2007-11-26 18:17
Undrar samma sak som LVR's senaste inlägg
Lookin at you through the glass..

2007-11-28 22:05

LVR och Priljans: det beror ju på vad för detaljt det handlar om, motiv och så men drar mig nog för att ta såna jobb då jag är totalt oerfaren och inte ser mig själv som särsillt grafisk vilket nog är det som passar bäst för väggmålningar..

tack allihop.. kul att höra :) syn att ingen verkar vilja ha nåt bara, hehe!

här är lite nytt, övar på old school men är inte riktigt van vid stilen så blir väl sådär men det blir bättre, och så en målning jag gjorde i skolan under uppgiften rumslighet, tänkte kanske göra en serie såna här och kalla dem strangde universe men får se om det blir av, andra projekt komnmer alltid i vägen..

uggla

strange universe

Groupie

2007-11-29 14:46
Damn, sjuktligt feta grejer! Fan varför inte börja sälja tavlor rakt av? Så feta grejer som du hade hade du nog lätt kunnat tjäna en hacka! De priser du specat längst upp är ju jävligt bra! Dessvärre har jag ingen tatuering planerad.

De jag blev mest såld på var "cannibal gyal" när den var färglagd, den på en t-shirt och jag hade varit såld, och "biomechanical"

2007-11-30 12:28
joel: får man fråga hur du gör när du övar? googlar du fram bilder eller sitter du med nån form av konstböcker? Kan du tipsa om lite fet litteratur isåfall? Vore ball att öva på framförallt sånna som du kallar oldschool motiv..
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.

2007-11-30 14:49
killen: ja tackar!

skull: just old school motiv hittar jag mest genom att hoppa runt på olikia gaddare på myspace och sedan vidare via deras kompisar då de ofta har anra grymma gaddare på sina listor, sparar de grejer jag gillar och tittar och analyserar hur de gör och gör nåt eget av det..
vet tyvärr inga särskillt bra böcker med mycket bilder på old school motiv..

2007-12-02 12:18
Det finns en bok med oldschoolmotiv och tatueringar som heter 1000 tattoos och som har tonvikten på tatueringar vid 1920-1950 tal.
Det är tashen som gett ut den, och den finns på bla Bokia.

Jag har inte 25-års utgåvan som i länken, men har den förra upplagan, och brukar ta med den för att visa min tatuerare vad jag menar och tänker...

Kolla länk här

2007-12-03 12:59
joel: tack för det, blir till att leta runt lite själv då. fast frozen visste ju faktiskt om en fet bok, blir till att beställa den snarast!

frozen tack!
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.

2007-12-03 17:29
Joel413 P23:
Gillar dina oldschool grejer, ugglan var riktigt fin.
De nyare grejerna är jag inte så mycket för, men så är det ju.
Och även om jag inte gillar dem personligen så ser jag kvalitén.
Du borde hur som helst ta mer pröjs.

2007-12-03 17:32
Riktigt bra bok Frozen tipsade om förresten. Har ett gäng i den som kommer sitta i skinnet inom en inte allt för stor framtid förhoppningsvis.

2007-12-03 18:07
har faktiskt en hemsida här med jävligt bra böcker, impuls beställde för 2500 igår :S

http://www.gentlemanstattooflash.com/

riktigt högkvalitativa böcker men dyrt..

valero: ah smaken är ju som baken. är rätt ny på old school som sagt så det känns kul att den ppskattas av någon redan på den här nivån.. jobbar på en flummig nu.. kommer kanske upp senare eller imorrn..

2007-12-03 19:36
så här blev den senaste old school grejen.. mycket mer nöjd med denna..

Dope shit

2007-12-03 23:49
Dope shit, indeed.

Vill här ännu rikta lite props till dig Joel, alldeles för sällsynt inom tatueringskulturen (och inom andra områden också) att folk inser att det inte finns genvägar till att bli riktigt bra på det man gör. Det är bara att stay humble och öva tills fingrarna blöder.
Jaja, nog smörat :P
Still in the bridge

2008-01-16 22:30

en del feta grejer.. ber att få höra av mig i framtiden, har lite plats över..

2008-01-27 21:13
vad ska du ha för att göra ett skivomslag i stil med "dope shit" ?

2008-01-28 00:57
du pallar inte lägga upp nått på andra ställen än facebook..
pallar inte registrera mig tyvärr..

skulle utan tvekan kunna köpa lite roliga skisser och liknande mest för att det är en kul grej..
sen vart dom hamnar är en annan femma.. men ids du så varför inte..

ju större desto bättre.. blå turkos grön är alltid trevligt..
affischer och liknande är också av intresse..
cry me a river!
--> thcrew

2008-01-28 14:44
Helvete vad grym "dope shit" var.

2008-01-28 19:01
Clydish: thanks man!

Sönderslagen: bara en illustration eller ska det vara baksida och grejer med? bara en illustration, 500 till 700typ..

joda: hmm inget är på facebook.. alltihop ligger på imageshack där man inte behöver vara medlem :S

mellanöl: thanks!

2008-01-28 19:03
joel, menade myspace.
same shit different name.
cry me a river!
--> thcrew

2008-01-28 20:40
joda: hehe! men grejerna ligger väl ändå på imageshack och inte på myspace.. imageshack ska det inte vara n¨gra proböem att se utan medlemsskap..

2008-01-28 20:42
oj såg nu att de tre senaste ligger på myspace.. ska ordna ett par nya länkar..

2008-01-28 20:45
riktigt snygga,kanske hör av mig nån gång.

peace
I'd try to play the game
at the same i'l hope i'l get the fame....

2008-01-28 20:47

2008-01-28 20:50