I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jokela High School Massacre - 11/7/2007 [dödsskjutning på skola idag i Finland]

Övrigt - Blandat

2007-11-07 13:38

Jokela High School Massacre - 11/7/2007 [dödsskjutning på skola idag i Finland]

http://www.youtube.com/watch?v=FErcNl3Tjh0

Antar att ingen missat dagens stora nyhet... Kanske redan finns tråd, men jag såg ingen vid en snabbare överblick.

2007-11-07 13:43
vad fan var det med det filmen sög ju och det händer inget och nånn school massacre var det inte heller några spår av?

2007-11-07 13:53
Läst aftonbladet?
Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2007-11-07 13:54

2007-11-07 13:56
Från hans pres på youtube:

Name: Pekka-Eric Auvinen
Male from Finland.

I am a cynical existentialist, antihuman humanist, antisocial socialdarwinist, realistic idealist and godlike atheist.

SI VIS PACEM, PARA BELLUM! JUSTITIA SUUM CUIQUE DISTRIBUIT! SIC SEMPER TYRANNIS!

I am prepared to fight and die for my cause. I, as a natural selector, will eliminate all who I see unfit, disgraces of human race and failures of natural selection.

You might ask yourselves, why did I do this and what do I want. Well, most of you are too arrogant and closed-minded to understand... You will proprably say me that I am"insane", "crazy", "psychopath", "criminal" or crap like that. No, the truth is that I am just an animl, a human, an individual, a dissident.

I have had enough. I don't want to be part of this fucked up society. Like some other wise people have said in the past, human race is not worth fighting for or saving... only worth killing. But... When my enemies will run and hide in fear when mentioning my name... When the gangsters of the corrupted governments have been shot in the streets... When the rule of idioracy and the democratic system has been replaced with justice... When intelligent people are finally free and rule the society instead of the idiocratic rule of majority... In that great day of deliverance, you will know what I want.

Long live the revolution... revolution against the system, which enslaves not only the majority of weak-minded masses but also the small minority of strong-minded and intelligent individuals! If we want to live in a different world, we must act. We must rise against the enslaving, corrupted and totalitarian regimes and overthrow the tyrants, gangsters and the rule of idiocracy. I can't alone change much but hopefully my actions will inspire all the intelligent people of the world and start some sort of revolution against the current systems. The system discriminating naturality and justice, is my enemy. The people living in the world of delusion and supporting this system are my enemies.

I am ready to die for a cause I know is right, just and true... even if I would lose or the battle would be only remembered as evil... I will rather fight and die than live a long and unhappy life.

And remember that this is my war, my ideas and my plans. Don't blame anyone else for my actions than myself. Don't blame my parents or my friends. I told nobody about my plans and I always kept them inside my mind only. Don't blame the movies I see, the music I hear, the games I play or the books I read. No, they had nothing to do with this. This is my war: one man war against humanity, governments and weak-minded masses of the world! No mercy for the scum of the earth! HUMANITY IS OVERRATED! It's time to put NATURAL SELECTION & SURVIVAL OF THE FITTEST back on tracks!

Justice renders to everyone his due.
Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2007-11-07 13:57
Helt sjukt. Hoppas dom oskadliggör killen på ett eller annat sätt innan han hinner döda ngn mer oskyldig.

Toastare

2007-11-07 14:05
helt sjukt.. plötsligt känns det som vi gått in i en ny informationstekonologisk era.
Jag skyller allt på Emma!

2007-11-07 14:07
slutar  nog 100% med att han blir skjuten
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2007-11-07 14:31
Fan va sjukt! grabben har helt öppet skrivit och visat vad han har på gång.. man undrar ju vad det blir för efterspel på detta...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-11-07 14:42
Han har planerat det här riktigt länge. Han la upp dessa videos för fyra timmar sedan innan han gick till skolan:

http://www.youtube.com/user/Sturmgeist89

Hur han testar sin pistol på äpplen, hans favoritfilmer osv. Säger som mina föräldrar "voi voi"

2007-11-07 14:45
HELSINKI, Finland (CNN) -- A gunman who killed a headteacher at a school in Finland has been caught, according to Finnish media sources.
we ruled the school..

2007-11-07 14:47
Verkligen sjukt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-07 14:51
Hade jag varit i hans läge där så skulle jag nog ha satsat på självmord. Killen kommer inte få det lätt nu när han blir tagen av polisen. Finska polisen är väldigt kända på att vara hårda och då menar jag hårda.

2007-11-07 14:52
Läser nu att han är död. Så han var väl "smart" på det sättet då..... 7 döda nu. SJUKT!

2007-11-07 14:57
okej den här killen tog begreppet attentionwhore till sjuka höjder.

Sorgligt
Producent

2007-11-07 15:03
filmerna är ju borttagna!!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-11-07 15:05
men shit i finland? trodde sant var begransat till landet av cpn usa.. ar val bara en tidsfraga innan det hander har
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-07 15:05
Youtube har stängt av hans användare
we ruled the school..

2007-11-07 15:10
Dem stängde nyss ned hans account. Var nere nyss och dem sa på finska nyheterna att det är bara 3 stycken som är döda. Enligt aftonbladet så är det 7. Vet inte vilket som stämmer.

Lepää rauhassa!

2007-11-07 15:50
sorgligt.. såna människor behöver hjälp innan de gör sånt här.

2007-11-07 15:58
Galet tragiskt när sånt här händer..
Jag läste dock den där texten och illa nog så har han rätt på många punkter.
Det är bara synd att oskyldiga människor mister livet även fasst han har en del väldigt vettiga synpunkter på samhället.
The human race is not worth fighting or saving .

det ligger endå nåting i det.

jag försvarar inte hans handlingar. men jag sympatiserar med hans tankesätt...till en viss del.
http://www.youtube.com/user/TheMeccaMusic

2007-11-07 16:06
skön snubbe

dock undrar jag varför han orkar trycka upp egna tshirts om han ändå ska döda hela mänskligheten.

2007-11-07 16:12
han var inte direkt snygg
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2007-11-07 17:30
8 döda. 5 manliga elever, 2 kvinnliga och skolans rektor.

Bekräftades nyss av polisen i finsk tv.

2007-11-07 17:37
Jepp..R.I.P

2007-11-07 17:38

han är alltså inte död?

HMOR

2007-11-07 17:40
Jag förstår inte riktigt, är detta pågående, eller vad?
Toastare

2007-11-07 17:56
Blasta, nej han är gripen av polisen..men det startade vid 12 idag.
Jag skyller allt på Emma!

2007-11-07 17:58
Han sköt sig själv och vårdas nu på sjukhus står det.
att ha vatten i örat gör en bra i magen..

2007-11-07 18:17
sjukaste var ju hans kärleksfilmer till columbine snubbarna

2007-11-07 18:35
men verkligen tragiskt det som hände, och som sagt det är väl bara en tidsfråga innan det händer här (tur att man har gått ut)...

"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama

2007-11-07 18:41
Tragiskt...

Hoppas vår regering inte går ut och säger att ingenting som detta kan hända här..för då kommer det GARANTERAT hända. Usch, blir orolig för min lillebror nu ju :(
•pave paradise•

2007-11-07 18:44
fan, detta känns som en trend bland världens psychon att gå lös i skolor.. vila i frid

2007-11-07 18:58
Riktigt sorligt att oskyldiga drabbas på det här viset.

Helt sjuk snubbe. Hoppas han överlever så han får lida resten av sitt liv. Kollade just på nyheterna och han är typ 99 % död redan så.. goodbye idiot.

G-Town_King

Kanske lite fel tillfälle att skämta om finnar. Hur jävla snygg är Jörgen Jönsson då...

2007-11-07 19:00
Snara F18:
Varför skulle det bara hända i USA, har du ens varit i USA? "landet av cpn".

Knackskalle.

2007-11-07 19:05
haha det var inget skämt! Och Jörgen Jönsson är ju väldigt ful precis som många andra svenskar, men han är ju red head och inte "typisk" liksom haha...

Men självklart en tråkig händelse.. Och ja väldigt kefft med folk som säger så där om usa faktist, väldigt uppenbart att de inte har varit där faktist (även om det precis som i alla länder finns många CP:n där)...
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama

2007-11-07 19:11
red head och svensk är faktiskt nåt som stämmer.. precis som i england.

det är väldigt sällan man ser en red head i finland.. och även finnar som liknar japaner, haha

2007-11-07 20:07
fan va sjukt... finland oxå :/.

2007-11-07 20:10
Han är inte död vad jag har förstått, utan på akutvård.
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2007-11-07 20:27
Sluta ge honom vård för i helvete!

2007-11-07 20:27
Det var till de finska snubbarna på sjukhuset alltså. Lika bra att dom låter honom dö.

2007-11-07 20:33
http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/51/517/517514/massakreX3_1194450167_1194450183.jpg

Sjukt. Undrar hur lång tid det tar innan de skyller på datorspel.
jagvillocksåhaenblog.com

2007-11-07 21:15

Galet tragiskt när sånt här händer..
Jag läste dock den där texten och illa nog så har han rätt på många punkter.
Det är bara synd att oskyldiga människor mister livet även fasst han har en del väldigt vettiga synpunkter på samhället.
The human race is not worth fighting or saving .

Han avslutar också den där meningen med att mänskligheten bara är värd att döda. Nåt du samtycker med eller?
idiot..

2007-11-07 21:33
Jag tycker att det är lite motsägelsefullt att han pratar om
darvinism och den starkares överlevnad, samtidigt som han
går in i en skola beväpnad med semiautomater. Är inte vapen
att frångå de principer han så högt dyrkar? Jag förstår inte alls.

Sjuk grej annars, det är verkligen en stor händelse här.
Samtidigt är det synd att dylika fall alltid får sådan här
uppmärksamhet, eftersom det var hans syfte också.

Annars, var går det snett?

Han skriver en massa skit som "skyll inte på mina föräldrar,
vänner, filmer, jadijadi..." men det är bara att inte kunna se
sig själv i ett sammanhang. Man är inte en fristående, randomly
hopsatt individ, man är formad av erfarenhet. Alltså, var går det
så snett att något sådant här händer? Spelar det ngn roll?

Lustigt nog råkar en av mina bättre vänner känna honom
via youtube, hon berättade att han var ett enormt fan av
Columbine-killarna, vad de nu hette.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2007-11-07 21:45
Otippat att han skulle hänga på 4chan..

2007-11-07 21:49
amfetaminpsykos: Hah, verkligen.

Cho's rekord är ännu stående.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2007-11-07 22:05
Han tar iaf tag i sina åsikter.. Även om dom är idiotiska.
RIP till Pekka-Eric och dom han döda (:
Crocodile Dundee for president!

2007-11-07 22:07
Den där 4chan-bilden ska vara fakead har jag hört ryktesvägen... (Samt checkade den mot google: "jakola site:4chan" utan någon träff, tveksam på att de skulle plockat bort den ifall den var riktig).
Producent

2007-11-07 22:12
Läskigt att han ändå är så pass klar i huvudet att han kan lägga ut sina synpunkter på ett någorlunda vettigt sätt (till skillnad från virginia killen som bara rabblade en massa osämmanhängande skit) Även fast dom är helt jävla sjuka och motsägesefulla.

2007-11-07 22:16
är inte 4chan för mobbade barn lr nå? om de nu är så att han hängde där?!

2007-11-07 22:22
the_donut, psykopater är oftast av det intelligentare slaget,
och har således inte särskilt svårt att motivera det de gör.
Precis som de flesta andra människor.

Skruvad verklighetsuppfattning iallafall.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.