Rottweilern, "Kamphund"
tjena whoa, är bara så jävla förbannad på all jävla skit media som snackar skit om alla rottweilers, hänger ut dom som "Kamphundar".. Okej, okej.. rottweilers KAN vara aggreciva, farliga. men beror helt på vilken ägare dom har, hur dom är uppfostrade.Länk! står all möjlig jävla skit om rottweilers överallt idag. Aja, vad säger ni om detta? peace out.
Be wise, Legalize!
ah, sant de du säger. men tycker media drar en kam över alla hundar utav dom hära raserna, te.x man får inte bo i vissa Bo-stadsområden om du har en rottweiler/staff, pittbull ect. ett annat exempel är att man MÅSTE ha en sådan "Kamphund" kopplad, men inte andra hundar.. sjukt !
Be wise, Legalize!
Aftonbladet kan få folket att börja tro vilken ras som helst är en kamphund. Snart är det pudlarnas tur
Skadan när en pudel flippar ur och en Rottweiler är det smått skillnad på, vilket är varför jag tycker man ska skjuta alla sorts "kamphundar"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
aja, alla har sina egna sjuka uppfattningar antar jag. Krya på dig Eldon x2
Be wise, Legalize!
Det är väl ganska många barnfamiljer som har rottisar? Så den har väl knappast kamphundsstämpel now-a-days?
Jag (eller ja- min familj) har haft rottis själv back in the days och det är underbara hundar som kräver mycket av sina ägare. Tycker det är skittråkigt att rottisar fått "kamphundsstämpel" men kan samtidigt konstatera att alltför många som inte borde ha hund dras till just rottisar, amstaff och liknande "tuffa" hundar. Det är inte heller bra för en hundras att växa sig stor så snabbt som Rottweiler har gjort. När vi hade Sabrina var vi i princip de enda i hela Sundsvall som hade rottis (tidigt 90tal), nu är de jättevanliga över hela Sverige. Finns en rätt stor risk för sönderavling..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
det är ju för fan inte rottweilern i sig som är en kamphund, min brorsa har en och den är den snällaste som finns liksom allt handlar om ägaren...
som sagt..
Be wise, Legalize!
Det beror ju faktiskt i 90% av fallen pga ägaren till hunden, hur denne har uppfostrats osv. Om annat så är hunden bara psykiskt sjuk. Dom gör så stora listor med statistik om ''kamphundar'' som dödat eller attackerat folk genom åren. Hade det vart en golden retriever så tror jag inte att det hade blivit så mycket skriverier direkt...
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
två fina:
Länk1 Länk2 Själv har jag en rottweiler på snart 5 månader :D
Hur go som hellst :)
ASTRO
Be wise, Legalize!
Astro! Som familjen Jetsons hundie :D Söt!
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
yao, familjen jetson's :) - är en hane btw.
Be wise, Legalize!
min hund har blivit dömd att ha munkorg om den är utomhus ;(, han skämms så mkt att han skaver sönder nosen mot marken i försök att ta bort den. så jag använder den ej men det känns helt jävla fukked ;( jag hatar folk som dresserar hundar till något annat än kärlekskrävande individer, förstår inte nöjet i att plantera hat i ett djur som inte uppfattar allt fukked i världen som vi gör. ät grönsaker! peys!=)
((MAAD))
Som så många har sagt innan så beror det mest på ägaren. Man kan träna en chihuahua till att bli kamphund. Samtidigt förstår jag inte vad fan man tjänar på de. Har en pitbull/staff/italiensk mastiff som fyller 5 månader nu i veckan, och det är den mysigaste lilla kelgrisen nånsin. Död åt ägarna säger jag!
Men rottweilers är väl inte klassade som kamphundar, egentligen?
Jag håller med någon som skrev tidigare att rottweilers är med typ familjehundar, de är supertrevliga!
Och som alla säger, allt handlar om ägaren.. men det är klart att det är ju ofta en typ av människor som speciellt köper typ amstaff o pitbull, vilket leder till att många av de hundarna blir störda och därav får dåligt rykte.
Och om det dessutom skrivs om det i media som Aftonbladet typ, från en vinkel där hunden blir the bad guy, så köper ju majoriteten av läsarna det eftersom de verkar ha svårt att tänka intellektuellt och analysera själva.
Att min förra rottis skulle varit kapabel att döda ett småbarn, det känns overkligt,
eller hur ?
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Förmodligen så är 90% av alla hundraser kapabla att döda just småbarn, förutsatt att de har en sjuhelvetes dålig uppfostran och en olämplig ägare. Det handlar bara om att tugga på rätt ställen med några ynka kilos kraft - sånt har väl alla gjort på fyllan någon gång?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rottweilern är en kamphund. de ligg en i släkten :P
Jalla idiot systemet stänger snart!
amfetaminpsykos X27 då borde också 90% av alla människor också vara kapabla att döda, med samma förutsättningar...en vidrig uppväxt och ett jävligt dåligt umgänge!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
LoRia: Är det inte så då ? 11 åringar dödar ju 70 åringar med träplankor och liknande nu för tiden.
LoRia Ganska naiv tanke. Ser du inte skillnader mellan en hunds och en människas instinkter och intellekt?
http://www.earforcefm.blogspot.com
Hörde på något djurprogram eller nån djursida att hundar kan ha riktigt svårt att se skillnad på en 3 åring och en kanin.
Åh jag älskar rottisar. Det känns bra att det finns folk som inte avlar dom till dödsmaskiner. Det är hemskt och ofantligt vidrigt att använda hundar till att döda varandra och bli så pass agressiva så dom även attackerar oskyldiga människor/djur. Jag ska köpa mig en rottis i framtiden, fastän min beagle/stövare är sjukt lik en rottis.
What I said, yo!
Rottweiler har väl knappast samma stämpel på sig som Pitbull, AmStaff, Staffe och liknande hundar. Hundrädda typer blir såklart rädda för en fullvuxen Rottweiler, men det var väl ändå ett tag sen den rasen, tillsammans med Schäfer, var i medias hetluft. Det är lite lustigt hur folk påverkas av media. Jag själv har en Staffe, och hälften jag möter med honom tror att han är farlig och oberäknerlig. Andra hälften tror att jag skaffat honom som en penisförlängare. Det är såna tillfällen man är glad över att man slutat bry sig om vad andra tycker. Och ja, problemet ligger på ägaren. Jag vill höja siffran från 90% till 99%. Även om din hund har en fixering av något slag så är ledarskapet hos ägaren nyckeln till att få slut på fixeringen. Jag har aldrig stött på en mentalt störd hund som inte blivit det av misskötsel och allmän idioti från ägaren.
Redline!
Kan folk inte sluta använda "Rottis"..låter som det är nån liten gnagare.
Skamvrån Productions www.tinitusochted.se
ratatatat and i never hesitate to put a rottis on his baack
Moderator
2007-10-25 12:40
Jag tror inte heller att rottweilers är klassade som kamphundar. Är ganska säker på det faktiskt. Och ja, det är verkligen medias fel att man har fått den här bilden utav muskliga hundar. Hade det inte varit för aftonbladet och deras konkurrenter hade vi förmodligen aldrig haft den här debatten från början. Så sjukt störande hur de kan styra vad ett helt folk tycker. Fast det är en annan diskussion.
LoRia Jag tror det amfetaminpsykos menade var att det spelar som ingen direkt roll hur stor hunden är, att döda en bebis är inte direkt svårt, ens för en chihuahua.
Och även fast Glittra är en av världens finaste hundar så är hon ju inte direkt en av världens oskyldigaste hundar :D
mellanöl Doften då? Får de samma jaktinstinkt mot bebisarna som de skulle fått av en kanin?
Eldon Haha! Kul att du använde just den låten (rat = råtta) när killen ovanför tyckte att rottis lät som en gnagare. Men det kanske var meningen?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Sen så är det ju bäst att köpa hund från en seriös uppfödare dessutom. Nuförtiden är dom väldigt måna om vart deras uppfödningar hamnar hos för folk, vad hunden ska användas till osv. Men sen så finns det ju dom som säljer sina valpar till vilka idioter som helst. Tycker bara att det är så jävla sjukt att hundar som en gång var en trevlig liten lekfull valp blev uppfostrad till att bli en mördarmaskin. (ni alla vet hur lekfulla de flesta hundar är, hur fan kan man ta det ifrån dom?!) ...och är det någon som ska avlivas så är det faktiskt, hundens ägare.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi
sätt koppel på alla jävla ungar ist så slipper vi allt krångel..
satt koppel pa alla javla hundar sa slipper vi allt krangel..
Jag är tydligen en våldtäktsman?
aftonblaskan har gjort det igen.
rottisar är vakthundar inte kamphundar.De har helt annan drift.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Det är så jävla patetiskt med folk som sitter och mår dåligt över att deras hund kanske ses som ond och farlig i andras ögon. DET ÄR EN HUND!!
The Dude minds!
lätt att d ska va olagligt å ha hund. kolla va djuren gör dom revolterar mot vårat abuse mot dom. FREE THE DOGS! speceilt ska d va olagligt å ha en hund som e stor tycke jag. fett onödig grej
Don't Give Props To The Devil
jag förstår inte varför vem som helst skaffar rottis. älskar själv rottisen men skulle som det ser ut i dagsläget aldrig skaffa en.varför? jo!, det är en ritkigt arbetande ras som kräver massor! av sin ägare. den går inte ens att jämföra med schäfern som är en extremt arbetande ras då schäfern är så otroligt förig. rottisen har så mkt psykisk och fysisk kraft att det krävs massor av en sådan ägare. självklart träffar man på goa rottisar som är familjehundar och får mer "familjehundsmotion" både psykiskt och fysiskt. många sånna rottisar är trevliga och mår bra. men vad fan har hänt med aveln då?jag skulle aldrig köpa en rottis som vilken annan sällskapshund som helst. de ska vara vädligt skarpa och arbetande (även om de i den beskrivningen också kan vara fina familjehundar UTÖVER DETTA).skaffa rottis som mysigt "lagomhund" är som att skaffa en labrador som knähund. trevlig kväll!
sen så hatar jag när folk säger rottis ist för rottweiler. Man säger väl inte dobbis till en dobermann heller? Helvete.
The Dude minds!
Moderator
2007-10-25 19:52
Dobbis lät ju skitbra ju. Det ska jag börja använda.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
ASUL knappt, i alla fall inte om jag jämför med de som köper allt vad aftonblaskan och expressen ljuger ihop. men, ja..det var en rätt dum jämförelse. Kaptenkrok jo, jag fattade det tillsist. Bara för att hon hade kräsna smaklökar...=P
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
doris är världens bästa rottis! och sally.. fast hon finns inte än.
de hundra första åren är värst
Sönderslagen, ditt fuckhole Rottweiler har ingen kamp i blodet, den har aldrig varit avlad till kamp!
413
cera: bra där! alla hundar kan ju, som det står ovan i tråden, flippa ut å döda barn! detta beror ju på deras nedärvda jakt instinkter. sen hur vida den är avlad av mänisko hand för kamp eller inte är, till dej å alla i tråden som snackar om det, för fan irrelevant!! man borde införa lämplighets test på allt!! hundar, bilar, pensionssparande... å funkar inte det så skjut av skiten bara... fan va trött jag är.. //ydebrinkarn - trött
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
rottweiler är en brukshund och inget annat
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
vad tycker ni om hundkörkort? låter lite löjligt men med tanke på hur mycket skit och hundar som säljs till vem som helst så skulle det inte vara så dumt.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
FatFred: Det är så jävla patetiskt med folk som sitter och mår dåligt över att deras hund kanske ses som ond och farlig i andras ögon. DET ÄR EN HUND!! Som sagt, jag skiter i vad folk tycker om mig och min hund om de hålle rdet för sig själva. Men, folk är väldigt duktiga på att vädra sina åsikter Aftonbladet har lärt dem i min närhet pga hundrasen jag valt. Dessutom är det enligt dessa människor alltid min hund som är orsaken till att det blir bråk och att andra hundar flippar ur. Även om min hund är den som blir biten, är lugn och sansad och försöker lugna den andra hunden med övertydliga signaler. Alltså, jag får verbal skit för att jag har en hund som enligt tidningarna kan vara farlig, fast jag i själva verket har en hund som är otroligt språksäker, inte utmanar andra hundar och kan anpassa sin lek beroende på vad den andra hunden gillar/ogillar. Rädsla skapar hat, och jag vill inte bli hatad pga rasen på min hund.
Redline!
fan vad trött man blir på dessa tidningar. tycker det är tragiskt det som har hänt. men... är det inte pitbullhets,så är det björnhets o nu rottweilerhets. alltid ska det vara nåt man ska rasa mot. läs vad folk skriver efter artikeln så ser ni verkligen idioti och trångsynta människor som sväljer allt skvallertidningarna skriver. ang. hundar i alla fall. nu vet jag inte om det är koppeltvång i landet där det hände men skulle folk ta ansvar över sina hundar och höll dem kopplade på allmän plats så skulle dessa olyckor säkert minimeras.