Stureplans profilerna fällda
Hovrätten gjorde precis klart att de två männen som åtalades för våldtäkt i våras men friades är fällda. Dock har inte något besked om vad straffet är klargjorts! Länge leve rättvisa!
Skönt det, äntligen så händer det grejer i rättsystemet.
-- Mellanslagsanvändare --
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
Men sen är det som vanligt i Sverige 4 år leder väll oftast till max 1½ år ?
Heja sånt där :D
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Skit i hur länge de får sitta inne, de får sitta inne, och de kommer vara stureplans-profilerna med hela sverige så länge vår generation kommer ihåg vad de gjorde. De kommer ha svårt att skaffa sig ett normalt, bra liv efter tiden de suttit inne, och jag ber fan till någon högre makt att de får det jävligt svårt att lämna sin bostad utan att ens få ägg i huvudet och glåpord efter sig.
Sick Boy vad pratar du om? Ett tidsbestämt straff är tidsbestämt...de enda som inte är tidsbestämt straff i sverige är livstid. Därimot sitter man oftast bara 2/3 av ett tidsbestämt....alltså ca 2,6år i detta fallet!
Det var skönt att det blev en fällande dom!
I live my life one videogame at a time.
Alltså att utgå från vad Aftonbladet och Expressen skrev om det tidigare så känns 4år väldigt kort tid? Jag menar jag minns det som "Jag var röd i ansiktet skreck och grät, och försökte hindra männen. Men inget hände."
ifs P25 Jo men sedan kan du redan efter typ ett år eller två bli utsläppt pga. gott uppförande.
Eller är inte rättsystemet så pass luddigt längre?
Underbart
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
sick boy så har de aldrig varit heller...vart har du fått de där ifrån?
Toastare
2007-10-16 11:25
Så jävla bra! Håller med om att 4 år är kort tid, men det är bättre att det blir fällda än friade.
Jag skyller allt på Emma!
Det finns mycket myter om rättsystemet...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bra dom dock...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ni kan ju vänta med partyt tills ärendet varit uppe i högsta domstolen . Inte för att jag tror de kommer fria men man vet ju aldrig.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Att de åtminstone blir fällda i hovrätten ser jag som ett framsteg iallafall. Ett tecken på att svenska rättssystemet vad gäller våldtäkter behöver en uppdatering och gått ett steg i rätt riktning.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
i och med att en fällande dom satts i bruk får man väl anse det hela som en fullbordad våldtäkt (för de som tvivlat). ett steg i rätt riktning för rättssystemet i och med att en dom också utdömts. jag hoppas (och förmodar) att detta kan kännas som någon form av upprättelse för offret. även om ett brott i sig aldrig kan göras ogjort, tyvärr.coke: det är väl inte ens säkert att de gör det? och om de ens gör det så är det väl ytterst ovanligt att de ändrar hovrättens utslag. det som möjligen kan rättas till är tiden för straffet el dy. rätta mig om jag har fel?
De kommer överklaga till HD, återstår att se om de tar upp fallet. All respekt och creds till bruden som har orkat med allt detta! Inte nog med vad hon har blivit utsatt för utan fått allting uppfläkt i media och med hela medföljande karusell. Hon är grym som har pallat såhär långt!
Det är inte hur viktig man är utan hur viktig man verkar
om man ställer det mot varann så kommer ju deras fyra frihetsberövade år aldrig att gå att jämföra med hur lång tid det kan ta att hämta sig från en sån grej hon har blivit utsatt för
http://www.kommandot.se/wp/
Är ju trots allt väldigt liten chans att det går vidare till HD. såg på tv häromdagen eller så var det efterlyst 10% av tingsrättens fall går vidare till hovrätten, sedan går 10% av hovrätten fall vidare till hd vilket innebär att endast 1% av alla fall går vidare till högsta instans vilket är rätt lite. Bra att grabbarna får sitta, det kan nog göra dom gott.
Tycker knappast 4 år är speciellt kort tid. Däremot skulle jag knappast tycka det var ohumant om de fick längre...Vid gott uppförande kan de tidigast efter 2 år och 6 månader, men som sagt tidigast! Knappast ett år som folk dillar om här... Däremot kan det sticka i mångas ögon att det antagligen kommer bröja få gå frigång som det kallas när det valkas mot sista halvåret av straffet. Dvs att de får permissioner varannan helg och kanske till och med gå till något arbete i veckodagarna. Något som jag i vanliga fall tycker är väldigt bra för återanpassa den dömde till samhället men just i brott som våldtäckt vet jag inte...Tycker alla de ska dömas till vård från första början!
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
Självklart kommer de överklaga till HD men om man kan spekulera kring Hovrättsdomarens uttalande under presskonferencen verkar inte chansen vara så stor att de tar upp det pga att detta fall inte är en situation för ett predjukat.
Tidsbestämda straff släpps man visst tidigare. Har två polare som suttit inne, båda har släppt för att dom uppförde sig väl där inne. En av dom fick 4 år, kom ut efter ca. 2. Den andra fick 2 och kom ut efter 8 månader.
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Att det har tagit sån tid, att kvinnan blivit förnedrad och inte trodd på och att männen en gång friats för detta är inte en postiv push för rättsystemet. Det är ett tydligt bevis på att världen är svinig och folket i den likaså.
Priyan Du har rätt men man vet ju aldrig. Det är ungefär som att hävda att sverige redan är i em.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Bra att de blev fällda. conspicuous: "De kommer ha svårt att skaffa sig ett normalt, bra liv efter tiden de suttit inne, och jag ber fan till någon högre makt att de får det jävligt svårt att lämna sin bostad utan att ens få ägg i huvudet och glåpord efter sig." Vad vinner vi på det då? //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Toastare
2007-10-16 13:05
NickeMannen Det handlar väl inte om vad VI vinner på det, utan vad DE förlorar på det. Ett straff i sig helt enkelt...
Var inte en av dom anklagad för en våldtäkt till?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Och jag håller med BountyBoo , jag kunde inte svarat dig NickeMannen på ett bättre sätt.
Äntligen säger jag bara
EmCi_Emm F18 Det bevisades väl isåfall snarare långt innan det här fallet uppdagades.
cons&bounty: Hela rättsystemet är ju till för att gagna övriga befolkningen, inte för nåt slags primitiv hämnd.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Wiho det här firar vi!! *Klick*(norrlands guld)
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Jag gläds ändå åt en "slags primitiv hämnd" i vissa fall, detta däribland dem. Och du får gärna låta bli att hålla med mig, men det är min åsikt oavsett vad du tycker.
Jag tycker knappast att det är rättssäkert att dom blev dömda, detta pga att tingsrätten friade dom. Man ska bevias skyldig utan rimligt tvivel och i och med att tingsrätten friade dom anser jag att det finns rimligt tvivel. tyvär så tror jag att dom blev påverkade av det stora mediedrevet vilket gör det lättare att dömma än att fria. Om dem är oskyldiga eller inte har jag ingen aning om, tycker båda historierna om vad som har hänt låter rimliga.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
eastend X20 På samma gång som du anklagas priyan för en sak gör du ju direkt samma sak själv när du konstaterar att skribenter här kör på dubbelmoral för att du TROR att de inte engagerat sig i andra fall än detta. Det tyder väl isåfall på en dubbelmoral högre än den du påstår.
Back to topic, skit ska skit ha! Har dom gjort det är straffet för lite enligt mig men bättre det än att de frias isåfall.
Toastare
2007-10-16 13:50
Refused, De flesta straffen är ju för att göra ett statement och avskräcka resten av befolkningen att begå samma brott. Samtidigt ska brottslingen "botas" och bli en ordentlig medborgare i samhället. Tyvärr har vi inte de resurserna för att alla ska kunna bli det. Jag hoppas såklart att de lär sig någonting utav det och tillhör den procenten som inte trillar tillbaka in i kriminaliteten. Men när det kommer till hur de har betett sig, hur de fick till en snyfthistoria på en helsida i Metro. Så njuter jag av ett primitivt straff. Men jag förstår vad du är ute efter..
jag säger som taxidriver
www.facebook.com/papmusik www.p-a-p.se www.facebook.com/menasmusic
eastend X20 ok. fast du, jag har svårt att se var i mitt inlägg jag anklagade dig för att inte vara insatt, eller mindre varför det skulle vara intressant för mig.
Bra att de fälldes. Alla som kan bli kallade stureplansprofiler förtjänar att sitta i fängelse.
4år = 2år om de sköter sig i fängelset så de e fan inte tillräckligt länge.
Jag älskar människor som hela tiden ska hävda att si eller så många år inte är tillräckligt länge. Ingen av dessa individer kan själva någonsin varit frihetsberövade. När det kommer till pedofilbrott och våldtäkter så är jag iofs väldigt kluven men jag vill fortfarande hävda att folk som whinar om låga straff inte har en aning om hur det är att sitta inne.
"gör om, gör rätt" verkar stämma i detta fall. skönt.
i get more pussy then panty!
conspicious> jag skulle nog tro att dessa grabbar sitter på en rätt fin förmögenhet, så dom sticker nog utomlands några år och kan leva och njuta underbart i 25 grader med kanske en drink i handen?
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Toastare
2007-10-16 15:14
**TRÅDEN RENSAD** Självklart får man inte lägga ut namn, bilder eller adressuppgifter till de dömda.
and-one P25 Att dom är rika är en myt som inte stämmer. Har polare som gått i deras klass.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!