töjning av öron?
tänkte göra töjningar i öronen, någon som kan hjälpa mig med lite info här kanske. hur stort hål ska man börja med? hur lång tid tar det tills man kan töja en storlek?
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
det är bara köpa en det minsta töjj smycket du kan hitta! sen är det bara töjja på, lättast i duschen.... jag töjjde 6mm på en vecka
// be the change you wanna see in the world
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
6 mm på en vecka är enbart dumt, man ska aldrig stresstöja.
jag råkade "stresstöjja", å de blev som det blev... sprack lite å blev helt infekterat.. blä. Men jag ska snart börja igen, men ska ta det lugnt denna gång..
tack, ed's sida va perfekt!
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
har läst texten nu men frågorna kvarstår.. hur lång tid är det mellan töjningarna? vad ska man börja med?
Om man töjer väldigt lite, typ bara några mm, kan det då läka ihop och se bra ut efter? Eller ser det fucked up ut efter även om man töjer så lite?
ptja, en vettig storlek att börja med är väl 1,6 mm. töj aldrig mer än en mm i taget, låt det vila mellan varje töj tills det känns bra, inte irriterat och inte ömt. jag brukar vänta runt en månad mellan varje töjd mm, och aldrig töja mer än en mm i taget.
okej tack tack :)
heh, vad jag upprepade mig där, det var ju inte meningen.
tillåt mig som är helt vilse i grejen med töjda öron att fråga varför ni gör detta?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jonka för att vi är uppmärksamhetsberoende fjortisar
Doktor_Humor jag tycker det känns så onödigt att dra sönder hela örsnibben bara. även om jag kan hålla med om att vissa passar i det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jonka F18 jag kan glatt meddela att mina örsnibbar, trots töjning, inte är det minsta söndriga.
skillz jag hade 6 mm, det har läkt ihop men nu så ser det bra ut, de är bara lite större än ett vanligt hål, tror gränsen går vid 8 mm eller nått, men det lär ju oxå bero på hur länge man har grejjerna i örat tror jag!
// be the change you wanna see in the world
mellan 8-10. vissa klarar sig upp till 12.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Jag har 16 mm, och när jag inte har ett smycke i så är örats form inte förändrad överhuvudtaget, enda skillnaden är att istället för ett hål så ser det ut som om jag har en skåra i örsnibben.
jag funderar med på att töja, det e nice, bud på att göra det imorgon :D
lost in skåne
Jag har haft 11-12mm, mina läkte ihop jättefint. Nu skulle jag aldrig få för mig att göra det igen, jag blev lite sinnesförvirrad när jag bodde i norrbotten :D
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
KungVikke varför inte igen för? det e nice ju?
lost in skåne
Jonka: För att det är sjukt snyggt på rätt personer :) Esshå: Okej, tack.
Du kan pierca så att du genast får 4 mm hål, sedan kan du töja 2 mm i månaden utan problem. Har själv gjort så, har dock stannat på 12 mm nu, och tror att jag låter dem vara.
Still in the bridge
jag föreslår att du piercar hålen i en studio ca 3.2 och töjer ca 1-2 mm per månad tills du nått typ 8 och du själv kan känna efter hur din kropp fungerar vid töjning. om du ska töja brosk så tycker jag du piercar ett 2,4 hål och töjer en mm per månad hela tiden. gränsen för om det kan växa igen är olika på folk. man brukar säga vid en centimeter växer det igen. jag har haft tolv mm som växt igen så detär olika. vart ska ud töja?
clydisch okej okej, tackar :) easyskanking tänkte göra det i öronsnibbarna isåfall.. tack för tipsen :)
gavle: Nej, det är inte nice på en fläck. Ser jävligt skabbigt ut.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Jag hade en stav som vart 6mm, efter det gick jag till min lokala piercare och frågade efter en större stav, det hade han ej, så han slet genom en fet metallstav från 6mm till 1cm, det gjorde förbannat jävla as ont..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
pigglaen P19 mitt tips till dig är att se dig om efter en annan piercare, det där verkar vara något av en klåpare.
Misery_chick Lillagatan i solna, detta var dock ett gäng år sen..
pigglaen P19 hm, för ett gäng år sen tatuerade de såvitt jag vet omyndiga i ansiktet på lilla gatan...
Misery_chick Har aldrig tattuerat mig där, men det skulle inte förvåna mig faktiskt..
poängen var: det finns seriösare ställen i stan, man förlorar inget på att hålla sig till dem.
Nu gick det ju iofs bra ändå, så varför inte!
förövrigt är det kul att fler börjar med bodymods. fö rdet är snyggast. grymt initiativ
Min kompis drog 6mm som första töjning med ett grillspett, sluta vara såna fjollor nu :D
Crocodile Dundee for president!
måste säga att jag gillar din visningsbild easyskanking
Ger iofs. begreppet handsfree en helt ny dimension :P
Still in the bridge
förut hade jag röjning. töjjde ut till 2 cm.
jag började med 3mm, sen 6mm. sen gjorde jag egna av lera som jag körde in i ungnen. konstigt nog så gjorde det som mest ont när jag fick in 3mm .
easyskanking schyssta lobes! Dansk_BB vad för lera?
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
jennie-is-back Jag kom inte ihåg på rak arm just nu.. men kan kolla upp var den hette tills imorgon! jag vet att du kan köpa den på leksaks-affärer :) finns i olika färger med ;) kostar nästan ingenting ..
om jag inte är helt ute och cyklar nu så heter den "Modell lera" :)
går även att göra hemmagjort! -
Recept
eller så hade jag helt fel. men kommer med rätt svar imorgon
hehe ok :) anledningen till att jag frågar är för att om det är Cernitlera så kan jag upplysa dig om att det inte är så bra att använda i bodymodification sammanhang. den typen av lera är giftig och kan framkalla riktigt allvarliga irritationer oc inkeftioner, speciellt när den kommer i knotakt med nytöjda öron eller liknande. Även om du inte har upplevt att dina öron har blivit irriterade eller så, så kan det komma när som. Det är som att utsätta sig för någon som man vet kommer att framkalla allergi eller liknande, sen sätta sig ner och vänta på smällen. :) kände bara tt jag behövde upplysa, om du nu använder Cernitlera.
Exakt. det kan ha varit den leran.. hade töjning i 1 år ungefär, tog väldigt lång tid för den att läka . men jag tror att det är den leran .. då är det väl lika bra att köpa töjnings-grejjer .inte så jätte dyrt
Nej. bättre att vara på den säkra sidan ju :) hur stora har du nu?
Den leran är väldigt vanlig dessutom vilket är konstigt eftersom alla jag känner som använt sig av den nån gång fått jobbiga problem.
easyskanking P20 jag vet. sjukt lätt att få tag på leran, men många tänker inte på att kolla upp den leran.
som tex sjukt många som smörjer in sina tatueringar med Bepanthen, men dom kollar inte upp att den salvan innehåller ullfett, vilket tex kan vara ett problem för en ullallergiker.
jennie-is-back jag tror det har att göra med att man inte irktigt ser töjda örsnibbar som en piercing, man kan stoppa in vad som helst där tänker man. jag gör också det, särskilt på fyllan, det är bara i andra piercingar eller brosktöjningar man tänker sig mer för. iallafall jag. Jo, men bepanthen hänvisar många tatuerare till och de flesta litar väl på sin tatuerare liksom. och salvorna till tatueringar finns det inte riktigt samma kunskap kring ännu.
jennie-is-back jag hade en lipsyl kork i örat när det var 2 cm. när jag badade så försvann den i sjön, då var jag så less så jag har inte haft nån töjning i örat mer :)lite off topic.. Bepanthen!! det sägs vara bra ju, haha. jag använde det till min tattoo på armen. men då vet man det också!
off topic, Dansk_BB, jag vet inte om bepanthen är särskilt dåligt egentligen, i tatueringsvärlden är man ännu inte riktigt ense om dess vara eller icke vara liksom. jag själv har använt till en tatuering men jag tyckte salvan var så äcklig och luktade illa och blev inte riktigt nöjd med läkningen. använder helosan annars trots att endel säger att det är för fett . skön anledning till att skippa töjningen förresten