fan vilket shysst sätt att dö...bli ihjälbiten av en björn är hardcore.
We call them winerbrods.
jakt fyller en funktion.. jojo.. dra den om rödluvan också.. knappast så att jorden gick under om vi slutade att jaga.Pajja märks att du hängt med i biologin, finns självklart ingen anledning att tro att björnen, precis som många andra djur håller sig borta från människan och sticker så fort dom vädrar dig..
cry me a river! --> thcrew
synd att dom skjuter björnen fan de e väl inte dens fel att några nissar ha byggt hus där den bor -.- o yes usel jägare som binder sin hund utanför huset stackarn :O peace!
Sleep is the cousin of death
Joda jag hade mvg idet... :D .. OCH desutom skrev jag / menade jag att Björnen lär väl fan inte bry sig om det är vid en stuga i skogsområdet eller om det är på en held öde plats. det längst upp tog jag från aftonbladet ;O
Get MAD and change
klart den gör, antagligen både eldar han och lever om i sin stuga, sen hade han en hund utanför. klart det spelar roll.
ALLTSÅ äru efter?? Tror du björnen bryr sig om han har en hund där eller?? Tror inte den ser det som ett problem att det är en liten jakthund där. Och björnar drar sig till ställen där människor finns i skogen eftersom det då kan finnas mat där som dom kan haffa. Desutom ser stugan ut att ligga rätt öde om inte den byn ligger mitt i en skog.
Get MAD and change
JA. utan tvekan, hundar lever om, björnen gillart inte och går någon annanstans. Det finns en anledning till att så få ser björn, fast dom säkert ofta varit i närheten av björn. Finns sällan människor i jaktstugor, så där sprack den hypotesen. Förövrigt söker sig sällan svensk björn i närheten av människor, vilket fåtalet observationer stödjer. Att stugan ligger öde förändrar inte ett piss. Rök, doft, ljud.. räcker gott och väl för att björnen ska hålla sig undan.
Doft gör så att den går dit om den är hungrig fattar du la. och björnar drar sig visst till ställen där de kan finnas mat, tält osv. fasen sätt en dokumentär om björnar o det är inte ovanligt att dom kommer till befolkade platser för att leta efter mat. och dessutom skrev dom ju att det inte fanns så mycket bär o skit som björnen kunde äta så den var antagligen hungrig och letade mat.
Get MAD and change
vanligtvis så kanske dom är skygga visst, men om den är hungrig eller om den hade sitt revir eller va skadad,hungrig,ungar så kan dom nog gå till anfall . eller så var den bara nyfiken på hunden så kom han ut o så blev den rädd o anföll..
Get MAD and change
skojten Men efter ett tag berättade han även för mig att min klass kompis pappa och deras hund vart ihjäl rivna av en björn när han var på älg jakt i jämtland.. Hmm, jo?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
du sköt ju på björnjäveln först! - Betner
vi är överallt!
Alla vet att älgar och björnar är polare och got eachothers back.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Arnulf Ranung , grymt soft namn ! Haha
http://www.myspace.com/micman123
Visst är det tragiskt och otroligt hemskt... men jagar man björn är det onekligen en av riskerna.
Look with your own eyes - See with your own mind
Doft gör så att den går dit om den är hungrig fattar du la Jasså, varför tror du inte björnar springer runt i byarna då? Där lär det ju lukta massor av mat. Varför tror du inte björnar attackerar hundar oftare, eller människor för den delen? Dom lär ju också lukta massor av mat. fasen sätt en dokumentär om björnar o det är inte ovanligt att dom kommer till befolkade platser för att leta efter mat. SVENSKA björnar sa jag. Inte parkbjörnar i usa som insett vilken guldgruva det är och tappat rädslan för människor. Vilda djur håller sig i regel undan från människan, förutom typ isbjörnar, men det är ett unikt exempel. Somsagt, det finns gott om björn i våra skogar, och ofta rätt nära tusentals människor. likförbannat är det ytterst sällan någon ser en björn, och de gånger de ser björnen så är den oftast på väg därifrån med full fart. om man nu inte ger sig ut för att just söka björn såklart, då ere ju lite enklare, eller att man råkar springa på björn under jakten när hunden håller björnen me ståndskall :) det inte fanns så mycket bär o skit som björnen kunde äta så den var antagligen hungrig och letade mat. Dom påstod det ja, dom påstod också att den var skadeskjuten. avsaknad av mat på hösten är snarare ett problem för nästkommande vår förövrigt. vi lär knappast haft björnsvält i skogen i år iallafall. visst, kanske ett dåligt bärår i år, likväl så ruttnar typ 95% av alla bär varje år. knappast så att det inte finns mat i skogen. Märks att du kan mycket om björn.
jagade ju älg pendragon
Get MAD and change
men om den är hungrig vilket den inte lär vara om den inte är skadad. eller om den hade sitt revir så borde den inte haft sitt revir så nära.. skadad,hungrig,ungar skadad mkt möjligt hungrig, ja om skadad ungar, vart är ungarna om björnen är skjuten? sånt brukar dom ha koll på. man skjuter inte en björnhona och lämnar årsungar vind för våg.
Jaha svenska whatever. Jag tror ändå inte att björnen hade fel i huvudet. bara för han dödade dom.
Get MAD and change
eller så var den bara nyfiken på hunden ytterst tveksamt. otänkbart om den haft ungar. somsagt, björnar gillar inte hundar och har en förmåga att hålla sig undan :)
Jag tror ändå inte att björnen hade fel i huvudet. bara för han dödade dom. har jag påstått det?
joda nej, jorden skulle inte gå under. jorden skulle inte gå under om man hade grusvägar istället för asfalt, likväl vill jag påstå att asfalten fyller en funktion...
tror inte björnen bryr sig om det är nära stugor det fångar sitt byte eller om det är mitt i skogen. det sa du, det är vad diskussionen handlar om.
demento, för vem? poängen är att jakt läggs fram som en "nödvändighet" för naturens bästa, när det egentligen endast handlar om kapitalistiska intressen.
NÄÄÄÄÄ har aldrig sagt att du påstått det heller, men dom i artiklen i aftonbladet gjordet det. DET VA DET DET HANDLADE OM. sen kom du o skyddade dom : ) ;)
Get MAD and change
nej. du skrev vad du skrev. jag svarade på det du skrev, som jag citerade. varken mer eller mindre.
Nää och jag tror fotfarande inte björnen bryr sig om det var en stuga där eller inte . Så mycket ljud lär han inte gjort ifrån sig ensam i sin stuga. och hunden kanske skällde och då blev björnen rädd o anföll o dödade dom båda 2.
Get MAD and change
joda illuminati kontrollerar älgjakten. I'm with you.
stuga där eller inte Främmande ljud, dofter, ljus, rök etc.. den bryr sig garanterat. och hunden kanske skällde och då blev björnen rädd Ja, och när den blir rädd sticker den. Anfall är björnens sista utväg, inte ens första val. Om du ser nån snubbe som ser farlig ut när du är ute och går på natten, går du fram och dänger ner honom då eller tar du en annan väg?
haha om jag ser en snubbe som ser farlig ut haha:P hade nog fortsatt samma väg utan att dänga till honom. MM den kännder god doft av mat o tänkte fan va nice äntligen några offer på mitt revir.
Get MAD and change
pajja, jasså? så om du ser någon som ser fett farlig ut så går du bara rakt förbi honom utan vidare? du går gärna rakt genom gäng osv på nätterna?
MM den kännder god doft av mat o tänkte fan va nice äntligen några offer på mitt revir. precis, där ligger ditt fel. björnen är rädd för människa/hund och ser därför inte offer utan något man ska passa sig för. förutom typ isbjörn då som tidigare nämnt.
haha! jag ja brukar inte vända och gå en annan omväg för att ja ser någon/några skumma typer på stan eller någonstans. och det har ju gått bra hitils.
Get MAD and change
Du vet väl inte vad det björnen tänkte eller? han kanske tänkte just så för att han va sur eller nått.
Get MAD and change
pajja, okej, du är väl ett unikum antar ja.. rationella varelser undviker fara om de kan. men visst, om du går rakt igenom nazistgäng, mc-gäng invandrargäng osv utan eftertanke så gör du väl det ..
hahaha. fördommar du har. Troru dom bara slår ner folk sådära eller. Och nej självklart går jag inte mitt igenom gänget, det vore väl lite proviserande ändå. går väl på sidan av dom.
Get MAD and change
Asså, björnen döda människan..! Men varför ska man döda den björnen sen? Läste på aftonbladet typ.. "Björnen som dödade (namn) är nu skjuten!" Wtf? Varför ska man döda björnen för?
Highfive anyone, anyone?
för som tror den har fel i huvudet ppga av det ;O
Get MAD and change
hade ju varit en anna sak om det var en hund som dödade en människa, DÅ kanske man måste på något sätt döda den eftersom en hund inte ska uppföra sig på det sättet! Men nu handlar det om ett vilddjur .. Kan inte vissa personer förstå att det hör till dess natur att just DÖDA! Och nu var olyckan framme. men ne, då är björnen hjärndöd helt plötsligt.. hajar inte ..
MicMan P2 kanske för det inte är så vanligt att björnar attackerar människor för att döda?
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
Jo, det var därför han lämna bössan i stugan.
Blanda_mera P21 OM han går ut för att döda björnen, hur fan kan man GLÖMMA geväret då? tänk efter...
Blanda_mera P21 han bodde 1mil ifrån mig, och är en gammal vän till min mamma... om du inte vet något, knip bara?
Och jag vet att min mammas kompis var bättre än dig, så det löser sig i slutändan.
kopiera men det hör ju ändå till deras natur! spelar väl ingen roll om det händer 1 gång var 10:e år lixom.. måste ju vara medvetna om riskerna! lixom, björnen har ju genetiskt minne från sin mor. Tänk nåra tusen år tillbaka.. hur såg björnarna ut då? Köttätare! Nu då? Köttätare! Genetiskt minne är ju att den har kunskap utan att lära sig. Det betyder att björnen är skapad för att döda!
så då ska dom låta björnen gå fritt i dom skogarna, och möjligtvist döda flera människor? nja, då tycker jag det är mer rätt att döda björnfan.
Blanda_mera P21 du har ju inte läst tråden, det märker jag. varför ska du försöka att spela dummare än vad du är?
jo, med "är man med i leken, får man leken tåla". dina andra påståenden är helt fel :)
björnen dödar om den känner sig hotad.. Vad är problemet? Inte rätt att döda björnen för det..!
Highfive anyone, anyone?
Niito P18 - den sköts eftersom den var och härjade nära en by med andra djur och människor i.. inte kul att ha en hungrig björn i närheten där.. en anledning till varför han gick på hunden från första början var att björnen var hungrig pga lite föda i skogen.
"life's a garden, dig it."