I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tatueringstråden [Bildtråd & info] [Del 2]

Övrigt - Blandat

2010-06-27 21:29
jag skulle kunna vilja... men liksom, hur stort? hur mycket? vadå? en hel arm?

jag är väldigt peppad på det där med fria händer... men vill ju självklart checka av innan det åker på kroppen. lite iaf. och sen vill jag inte ha några fjärilar, då jag är rädd för dom små krypen.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2010-06-27 21:32
eller är det kanske för spontant för mig? gah, svårt är det... någon annan kanske förtjänar det mer!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2010-06-27 22:04
Joel413 P26, Det låter som en otroligt rolig och spännande utmaning.
Jag skulle ställe upp på de helt klart. Har sätt dina saker du har gjort och gillar de skarpt. Så säger du att du vill använda min kropp till ditt ändamål så är jag på!

Hör av dig !

2010-06-27 22:04
hade jag bott lite närmre hade jag inte tvekat en sekund att släppa lös dig på min rygg!
phow phow.

2010-06-27 22:28
pajson: fundera lite till på det, fjärilar är det inte tal om i det här projektet.. du kan ju alltid avvakta och se hur det blir på någon annan det är ju ingen brådska..

Hocke: vi disskuterar vidare via meddelande, ser ut att bli du som blir först ut..

Quirk: i framtiden kanske..

max en till då..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-27 23:01
jag vill, när gäller det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-27 23:05
Jag misstänker att intresset för ett sånt projekt är enormt, det borde vara det iaf.
Jag är också intresserad, gjorde en nyckel hos dig för ett och ett halvt år sen och den är jag extremt nöjd med.

När du skriver bröst/mage menar du bröst plus mage och inte bara en chestpiece antar jag? Det är nåt jag funderat länge på annars.

Du har talang så det räcker och blir över, kul att se hur du har utvecklats under åren man hängt här!
Boyz n the wood

2010-06-28 09:54
tjena! intresset var som sagt stort och jag har redan börjat disskutera med två personer, det får räcka för nu men kolla in då och då under det närmsta halvåret för jag har planer på att ha ett eller två såna projekt rullande konstant..

Arttack: ja det minns jag, kul att du är nöjd.. ja för detta skulle jag behövt en hel front om man säger så, men hör av dig så kan vi ju kika på vad det du vill ha skulle kunna gå på och om det känns görbart..

2010-06-28 09:55
så erbjudandet är stängt just nu, skulle någon av dem som hann först backa ur så tar jag nästa i ordningen..

2010-06-28 11:24
Fyfan vilket fett erbjudande..
be the change

2010-06-29 16:44
snåla inte nu joel kläm in några personer till ;)

2010-06-29 17:04
ni måste ju lägga upp uppdateringar efter varje sittning, roligt att se hur det utvecklar sig

2010-07-01 00:30
Vanilla: hehe! vi får se hur det känns när det beger sig, ska försöka men man måste ju ha pengar till brödfödan också..

bilder kommer komma kontinuerligt det lovar jag.. men nu blir det av till sicilien i en månad för att rita occulta målningar i skuggan av vulkanen ;) i augusti eller september ska jag komma igång med det hela..

ingen vidare bild då linjerna var nyläkta och därför lite blanka.. får lägga upp en bättre bild när det läkt..

halvfärdig sleeve..

2010-07-16 06:19
Kan återkomma med en liten uppdate angående bemötanden jag fått för ansiktsgaddningen. Hittills har jag faktiskt inte fått ett enda dåligt bemötande, all slags människor har passat på att stoppa en på stan, affären och speciellt på krogen för att fråga om gaddningen.

Tillåmed krogvakter och poliser har tyckt att den var jävligt snygg och passar mig men att dom aldrig skulle gjort den själv. En krogvakt erkännde tillåmed att han varit småttsugen själv men aldrig vågat ta steget så han tyckte det var riktigt kul att se någon som tagit steget och gjort det.

Några äldre släktningar har gnällt lite men inget mer än så. Jag är också fortfarande grymt nöjd med den och alla nära och kära har redan vant sig med den och säger att man knappt märker den nå mer.

2010-07-16 09:33
Det pratas mycket om Heidi Hay i tråden...
Nu är väl detta lite OT men dom här har hennes systerdotter gjort åt mig:

2010-07-16 12:36
Impulsgaddning på fyllan i new york omkring ett på natten.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2010-07-16 12:51
Baboso

den passar dig på något sätt. ^_^

2010-07-16 13:09

Sitter på den dära skojjaren "Bisebusen", gjord av Jack Ankersen/House of pain i Helsingborg på Tattoomässan i Oslo. Nygjord och jävlig här, dock!
SEX, DRUGS
& AEROSOL

2010-07-16 14:16
MIKEMECHANIX

haha coolt. våra klockor går lika tror jag. om man bortser från att min är en 13-timmarsklocka. ^^
Moderator

2010-07-16 14:21
Vad är meningen med 13 timmar på klockan? =)
//TW

2010-07-16 14:31
jag har varit fascinerad av 13-timmarsklockor sen jag såg filmen labyrinth och 13 är mitt favorittal eftersom jag är född den 13, många andra har det som olyckstal och jag ville vara tvärtom när jag var knodd. sen har det liksom hängt med. det är ett fint tal med många olika betydelser kopplat till sig. det är 13 måncykler om året, 13 har många många betydelser i nästan alla kulturer, det är ett primtal och det är ett vackert tal. jag känner mig lyckligt lottad som föddes den 13e och vill hylla det talet typ. ^_^

2010-07-16 16:34
Mike, så det är Jack som gjort den? Den ser väldigt bra ut.
Jag har bara sett sånt han gjorde när han fortfarande "tränade".

2010-07-16 18:27
Tänkte ta och boka tid nu snart. Bor i Umeå men har flyttat hit för bara nån månad sen och har ingen koll på vilka studios som är nåt att hänga i granen. Nån som har ett tips på vart jag ska gå om jag vill ha ett realistiskt porträtt av en lappuggla?

2010-07-16 22:05
Junkgirl: har du inte kört insidan armen?

2010-07-17 09:51
Louder
Stämmer bra, han utvecklas äckligt snabbt den killen. Ska försöka boka en till med honom till hösten
yeah yeah

2010-07-17 11:07
orse

inte än. har minst en sittning kvar. ^^

2010-07-22 22:48

2010-07-22 23:05
Bör ju såklart tillägga att den är gjord
av den duktige Jerry på Lucky 7, Oslo.

2010-08-05 17:28
ett par flashark..

ett i en stilriktning jag gått ett tag för att lära mig vissa läxor..

den lämnar jag dock nu mer och mer.. här är första bilderna i en ny riktning jag tänker ta mitt tatuerande i..

2010-08-08 19:19
ska tatuera mig för första gången. tänkte ha en logga runtom axeln typ. tänkte göra den med färg o så. tanken var att göra den på salong betong men dom tatuerade inte med färg. carlos blir det då men hur lång är väntetiden där? tips på andra bra ställen?

2010-08-08 22:43
AIex: Väntetiden på king carlos brukar vara lång om du går till Jonny eller Calle. Maria har nog inte lika lång väntetid. Men väntetiden är då främst för större arbeten. Har du en tatuering som de hinner med på ett förmiddagspass (2 timmar) så är det vanligtvis bara några veckor du behöver vänta.

I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2010-08-09 15:47
Joel413 P26

gillar VERKLIGEN det nedre vänsta kvinnohuvudet!
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Moderator

2010-08-10 21:57
Ringde idag till trueskin och hörde när det fanns tid, hade sån tur att någon precis hade avbokat sin tid på fredag så jag fick ta den =D. Det är ingen före eller efter mig som har tid så kommer nog kunna få köra några timmar =).
Blir att kladda vidare på min underarm.

//TW

2010-08-13 20:27
halvläkt finskt lejon med min egen touch på..

en liten snabb en..

och en tatuering för att bringa Bisebusen här på whoa lite lycka såhär på fredagen den trettonde..

Moderator

2010-08-14 11:11
Så nu har man en halvsleeve på underarmen, men väntar med bilder tills den har läkt riktigt, ser lite skumt ut nu med tanke på att 1/4 av sleeven är 2 år gammal.
//TW
Moderator

2010-08-14 18:35
Här e iallafall ena sidan av armen, 1 dag gammal, möjligtvis lite skuggning kvar i blommorna, får se hur de ser ut om nån vekca =)

//TW

2010-08-16 15:01
cleant! jobbar på att klura ut vad jag vill ha på min arm. räknar med att ha råd om ett år.
All som röstar på mig skall jag slå ihjäl.

2010-08-19 18:42

2010-08-19 18:43
vafan imageshack har ballat ur.. jaja ni får vrida skärmen, heh!

2010-08-19 19:16
haha, firefox-loggan :)

2010-08-19 22:39
Jag ska göra min första tatuering nästa torsdag, och han sa att det skulle ta cirkus 5 timmar. Så min fråga är om man pallar 5 timmar i sträck? Det skulle ju vara smidigt.
Det är från skuldra till skuldra.
Hur är smärtan? Är det bita-pinne-smärta?
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2010-08-19 22:49
fan att man inte såg joels erbjudande tidigare, hade tackat ja direkt... :(
Käft då.

2010-08-19 23:34
Svenne: du har ett par år kvar ändå innan du är tatueringsmyndig, hehe!

apropå mitt projekt är jag färdig med en sjuhelvetes skiss för en rygg nu.. ska se om någon av de som har första tjing är sugna.. tar det med dem via pm dock till att börja med.. skiss för en helsleeve blir klar i helgen också så snart börjas det..

2010-08-19 23:52
är lite äldre än 16 må jag erkänna...

repost på min första och enda tatuering (hittils)

Käft då.

2010-08-20 10:13
ah dåså.. hehe! den fina lilla rackaren av jonas ja..

2010-08-21 20:41
Mvh

Det är väl bara att inte vara en kärring?, ont kommer det göra -och som så många sagt innan går det inte att säga hur ont det gör då smärta är individuellt.
Rock out with your cock out!

2010-08-22 17:56
http://profile.imageshack.us/user/vonsimon/

Min senaste, Big Pun (Punisher) som scarface

2010-08-22 18:01

2010-08-22 18:28
http://yfrog.com/jtstugan746j

Ill Mannered Playas. fo sho.

2010-08-26 16:11