Det gjorde helt otroligt ont, händer och hals är inget att jämnföra med ansiktet, har väldigt hög smärtgräns men när han satt och grävde vid tinningen var inte tårarna långt ifrån haha!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jeffi Alltså vafan... friskt vågat hälften vunnet... men åndå ;) Jag kan ju passa på att fråga hur du (som är en av dom) tänker när du kör i ansiktet, med framtida yrken... rent personligt skiter väl jag i vad folk tycker om dig, men du måste ju tagit med i beräkningarna att du (nästan) aldrig kommer kunna aspirera till något som helst "vanligt" jobb som har högre social status än att köra truck? Jag vet att alla inte vill det, men har du tänkt på vad som händer om du vill det när du är 35, och hur resonerade du då? För det enda det egentligen förstör, om du aldrig ångrar dig dvs, är ju yrkeslivet?, många kommer såklart tycka du är en idiot men på fritiden får väl folk tycka vad dom vill.
Rock out with your cock out!
jag ser inte vad det är för ngt.. motivet i ansiktet alltså, enlighten me
"life's a garden, dig it."
Självklart tänkte jag på hur yrkeslivet kommer att se ut, men jag tycker mer att tattueringen nästan tvingar mig att följa mina drömmar och jobba med det jag egentligen vill istället för att ge upp och nöja mig med ett vanligt 7-4 jobb. Motivet är en korp.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hur många voltor har du gjort Jeffi?
Inte en enda, aldrig fått en enda anmälan på mig heller för den delen. Vittnat i rättegång en gång i mitt liv det är det enda jag haft med lagenslånga arm att göra.
Folk lär ju tänka i dom banorna, men fuck dom. Har själv händer och fingrar tatuerade och tycker självklart man ska skita i vad andra tycker och köra på om man vill.
jag oroar mig för hur den där kommer åldras, trist att säga det men det känns som att den kommer att vara ganska blek och så om några år, om ens det.. vissa delar av den kommer säkerligen att flyta ihop också.. pratade tatueraren som gjorde den nåt med dig om de frågorna innan? är det brun färg eller ser den bara så ut på kortet?
Alltså jag är inget fan av tatueringar och har inte skrivit här just därför. men när jag ser Jeffis tatuering så undrar jag ju fan vart världen är på väg, finns det folk som tycker det där är snyggt på riktigt??
Jeffi förresten vad sa din morsa?
tycker faktiskt att den pryder jeffis skalle alldeles utmarkt. (hur den ser ut om massa ar och vilket bemotande man far kan ju diskuteras.) ja, vad sa din mamma?! :D
Skivsamlare
2010-06-09 13:27
Efter första sittningen på första sektionen av min sleeve:
http://www.kulturkompaniet.nu/
Morsan min kan man säga känner sin son och hon respekterar mina val och tyckte tillåmed att den blev fin, lite för stor för hennes smak och vad hon tänkt sig. Angående om hurvida jag tänkt igenom tattueringen ordentligt så har jag faktiskt det, antagligen mer än dom flesta har, tattueringen passar min personlighet och nu när den sitter där känns det som att den redan borde gjort det tidigare. Det var alltså ingen impulstattuering det var nått jag gått och planerat i år, och nu nör den sitter där så kan jag inte tänka mig själv utan den. Fördommar har funnits och kommer alltid att finnas och bemötas av att det nu riktas mot tattueringen istället för att vara farsa sen 14års åldern är en annan sak men förutfattade meningar har man alltid dragits med så att säga. Till er som inte någonsin förstår varför man gör en sånn eller kan tycka att det är snyggt så är det helt enkelt en smak sak.
tyckte den va rätt schysst jeffi, men kan fan inte se vad det är fast att du skriver att det är en korp, kan tyda en vinge typ :P haha
Jeffi: Tycker den är fet, abstrakt korp typ men jag är nog rädd för samma sak som joel, att den kanske kommer åldras ganska taskigt.
Sista sittningen klar på tigern, den var i princip helt nygjord och blöt när jag tog korten så den har verkligen inte satt sig än.
jeffi: motivet är stiligt som fan!
..
crustified tigern där är helt sinnessjukt nice. hur många timmar tog det sammanlagt?
jattefin tiger, den sitter som den ska.
tokfan: Sju timmar effektiv tid, tre sittningar. exhale: Tack! Både jag och Chrille som gjorde den blev väldigt nöjda.
Imorgon är det dags för mig, klockan 12 smäller det, så slänger upp en bild efter det! :)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
ligger i soffan med ömmande ben atm. får väl lägga upp bild när det börjar lägga sig. joel antar att du var den skäggige karln som knallade omkring inne på studion idag? fick en de niro påbörjad ikväll, men var lite för trasig för att hälsa ordentligt. gör det här istället, hej hej.
http://www.kommandot.se/wp/
Sååå, igår var det min tur att sitta under nålen. :)
det gjorde skadat jävla ont, men tydligen var det för att jag har mens och jag får absolut aldrig mer gadda mig under mensen! haha. :P
Här kommer min pärla, sitter på vänster underarm! :)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
nu kanske?
måste säga att du gör jävligt nice gaddar joel....är du.......dyr? :(
Vanilla: tack! nej är ganska billig om man jämför med snittet, tar 1000 kronior i timmen men är rätt dålig på att ta fullt betalt än så länge så passar man på nu innan jag lär mig mitt eget värde så kommer man undan rätt billigt, hehe!
Joel413 Tänkt på det där med timpris, när jag kör hos t ex Heidi Hay, betalar jag 3000:- per sittning... alltså allt från 2h till 6h som mest -Alltid samma pris. Ponera att jag vill köra vaden hos dig med ett motiv som tar sex timmar, vi kan säga två sittningar hos båda... då är du ju inte billig? Missförstå mig rätt, men varför skulle jag då välja att gå till en lärling för i stort sett samma pris när en veteran kan göra det för ett par hundralappar mer? (bortsett från att man kan välja dig just för DIN stil). Försöker inte hata på något sätt, men tycker inte att 1000:- i timmen låter billigt, jag har även gjort små skit grejer hos sk dyra artister där det tagit 1h-1,5h och betalat 1000-1500:-
minns att nagon ville se en battre bild pa min forut:
Vad jag har betalat har verkligen skiftat... nån av mina tidigare tatueringar betalade jag 1700 kr för 35 minuters jobb. Och det var inte hos nån supergrym artist.. nu går jag till betydligt bättre studios/artister och betalar mycket mindre än så.. men men, jag såg väl ut som en färsking i början som dom kunde mjölka på pengar eftersom jag inte visste sakers värde. Är nog ganska vanligt att dom gör så, tyvärr..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
sittning 5
bara en kvar nu.
junkgirl: ser riktigt bra ut!
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
sorry floodning men den här stämmer bättre med färger och ljus. tog bilderna i dagsljus den här gången.
junkgirl Holy shit! Den är så jävla fet, och kommer bli sjukt mycket fetare. Helt galet fin är den :)
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
twogrand: låter väldigt skumt att heidi kör så, jag tror du har fått något om bakfoten.. Heidi tar vad jag vet 1400 i timmen.. i annat fall är hon billigast i stan eller i landet, vilket hon inte är.. kanske får du något typ av special pris för att du kör ett stort projekt? är helt övertygad om att Heidi inte tar 3000 för ett enskillt 6 timmars jobb..
för några år sedan så var tusen för övrigt inte så billigt men priserna har stigit i branschen.. och som sagt gör man större jobb så landar det inte på tusen i timmen hos mig heller.. ett 6 timmars jobb skulle kanske landa på 4 - 5000, dock är ju det inget uttalat.. ska fråga heidi nästa gånmg jag träffar henne men låter som att du får ett annat pris än det som gäller överlag.. anledningarna att gå till mig utöver det är väl inte andra än att man får tid på 2 veckor istället för om ett år..
utöver det så kan man inte lägga sig för lågt i den här branschen, hade jag jobbat i en annan studio hade jag inte tillåtits ta så lågt betalt som jag ofta gör.. just veteranerna är de som inte skulle bli så glada om en färsking som jag som ändå gör bra jobb skulle lägga mig på 800/h..
Jag betalade 500kr för min! :) tog väl en timme eller så att göra. wioo.
Joel413 Jo alltså de gånger jag har vart där har det inte handlat om något som blir färdigt på en eller två sittningar (nu är hon iof extremt långsam och det påverkar ju priset negativt för kunden). Men hon har alltid tagit samma pris, när vi satt i 6h tog hon 500:- mer än gångerna innan. Samma gäller för min sambo som också går dit. Senaste gjordes hos Per Soovik och där betalade jag 5500:- för ca fem timmars jobb fördelat på två sittningar. Första gången jag var där betalade jag, om jag minns rätt 6000:- för tre sittningar a 2-3h per gång. Jag hoppas inte du missförstår mig, mitt intresse ligger enbart i prisbilden, du är ju en väldigt duktig lärling utifrån det jag kan se och är säkert värd varenda krona, men om vi talar lärlingar generellt sett kan jag inte förstå varför man skall betala nästan samma peng.Men det kan ju såklart vara jag som har haft tur med priser på de jag har gjort och har en skev bild av hur priserna ligger på marknaden.
two_grand: mja alltså den är skev på så vis att den inte speglar deras officiella timpenning utan den det blir i realiteten, jag svarade med min studios officiella timpenning och gav en hint om att man kommer undan billigare överlag.. Heidi är jag nästan helt säker på har 1400 och Per är jag rätt säker på tar 1200 alltså 40% respektive 20% mer än jag vilket är rätt mycket mer.. sedan måste man väga in att vi gör helt olika typer av jobb överlag, de gånger jag gör större och roliga jobb så handlar det oftast om vänner och bekanta eller om kunder som varit hos mig innan, då blir priserna som sagt precis som för Per och Heidi oftast motsvarande lägre än min officiella timpeng.. de jobb jag tar 1000 rakt av i timman för är texter, logor, kinatecken, tribals och liknande, jobb som jag inte tror t ex Heidi och Per gör alls och om de hade satt sig och gjort det hade de garanterat tagit minst den timpeng de skyltar med utåt.. så kommer man till mig och betalar tusen i timmen så är det jobb som ingen tatuerare som kan välja och vraka bland jobben tar för ett mycket lägre pris än de hade tagit.. bland de som gör alla typer av jobb ligger jag generellt lågt i pris, även om jag inte tar lika lågt som många andra som jobbat lika kort som jag, det kan jag dock helt utan att skämmas säga beror på att jag är bättre än de flesta som jobbat så länge som jag :) jag menar du förstår nog själv att de priser du betalat hos Heidi inte gäller i alla sammanhang, det hade ju betytt att man kunde gå och boka en 6 timmars tatuering och bita ihop en längre sittning och komma undan för 500 i timmen, det är helt orimligt.. det är krångligt det där med priser i den här branschen och många faktorer spelar in, allt ifrån hur roliga jobb det handlar om, till hur bra man klickar med kunden, till hur snabbt man jobbar o.s.v.
"mja alltså den är skev på så vis att den inte speglar deras officiella timpenning utan den det blir i realiteten, jag svarade med min studios officiella timpenning och gav en hint om att man kommer undan billigare överlag .." hos mig..
Ja det låter vettigt, då har jag fått det utrett =) däremot kommer jag aldrig släppa att någon som har haft samma hantverksyrke i många år, vissa i årtionden, inte kan sätta ett pris på ett motiv och dessutom blir irriterad när folk frågar. (det gäller iof alla hantverksyrken, minus bli förbannad när man frågar delen). Men det gäller ju såklart inte alla...
själv betalar jag 3 lakan per sittning hos håkan och det har varit mellan 2-5 timmar där jag kunnat sitta längre minst 2 ggr men inte klarat det.
junkgirl: ja som sagt vid större projekt kör man ju så, det jämnar ju ut sig om du sitter 2 timmar två gånger och sedan en 5 timmars en annan gång o.s.v.. det kan hamna lite på plus eller lite på minus för tatueraren liksom beroende på hur du sitter.. hade det varit ett en eller två sittningsjobb hade du knappast fått köra hur länge som helst för 3000.. då hade du kunnat göra en 12 timmars tatuering för 6000 vilket inte funkar.. det är enorm skillnad på hur man prissätter för stora jobb och små.. two_grand: det håller jag med om.. dock är det ju en klassiker i alla hantverksyrken att prisförslaget och det verkliga priset skiljer sig rejält ibland.. det vet väl alla som renoverat hemma eller lämnat en bil på lagning.. jag försöker oftast höfta högt när folk frågar om pris så blir de glada sedan istället för tvärtom..
nja, timpriset totalt kommer att hamna strax under tusenlappen. och då planerat att armen skulle vara klar efter 4 sittningar. nu blir det 6 istället. och han ville knappt ta betalt för de två extra eftersom de inte var inplanerade från start. jag fick insistera på att han skulle ha betalt de två sista sittningarna som lär hamna på ungefär sju timmar ihop. kompromissen blev att jag betalade 3000 för senaste sittningen och får sista sittningen för en tusenlapp, oavsett hur lång tid det tar. m.a.o hade totalpriset hamnat ganska långt under tusenlappen i snitt om han fått som han velat.
fråga honom vad han tar i timmen normalt så får du se, vad är det du försöker komma fram till? du får ett sjysst pris för att du gör ett jobb som han tycker är kul.. det är som sagt inget speciellt att det blir så utan helt normalt vid stora jobb.. det speglar garanterat inte hans normaltaxa och du gör honom ingen tjänst genom att pusha ner hans priser ryktesvägen..
Jag ska tatuera mig för första gången nu på söndag. Så jag undrar hur man beter sig? ska man gå dit och kika nu nån dag innan? Har ju lämnat in bild som han ska köra efter, ritar han ändå upp något? man är helt grön på de här
Men lika glad är jag för det!
neapaal P21 Har du en tid bokad?
yeah yeah
hahah jo så mycket fattar jag iallafall
Men lika glad är jag för det!
söndagsjobb
stor bild:
http://img130.imageshack.us/img130/8716/butterfliest.jpg jag har ett erbjudande till den som känner sig manad.. efter snacket om priser och en diskution med några av göteborgs bästa tatuerare och en riktig supertatuerare från new york har jag kommit fram till att jag behöver komma igång med tatueringar som motsvarar mina målningar.. för att göra detta behöver jag rätt fria händer och mycket tid.. därför kommer jag att ge ett superpris till den som låter mig göra detta..
1500:- per sittning, max 5 timmar (kanske mer då jag kommer att hålla denna kunds dagar för enbart den här kunden så jag kan jobba i lugn och ro).. orkar du 2 timmar blir det 1500 och orkar du 5 timmar så blir det ändå 1500, kanske kan vi sitta upp till 8 timmar om både du och jag orkar..
krav: jag behöver så gott som fria händer med designen, jag kommer lägga ner samma omsorg som jag gör med en stor målning, jag kommer skissa, läsa på, göra färgstudier och använda gott om referens under många timmar innan vi börjar tatuera.. jag behöver även gott om tid för detta kommer bli detaljerat och noggrant som tusan.. vi börjar med skisslinjer/blodlinjer (snabbt upptatuerade linjer utan färg så att man sedan kan jobba långsamt utan att bry sig om att trycket ska försvinna) sedan kommer jag jobba precis i den takt jag känner för.. jag kommer se till att du har tider varje eller varannan vecka om du hinner med det så långt som det behövs..
jag behöver en hel arm, ben, rygg eller bröst/mage, du tjänar såklart mer på att köra en hel rygg om du orkar långa sittningar då du får en större tatuering till specialpris..
motivet kommer bygga på esoterisk symbolik och mytologi, du kommer få endel valmöjligheter vad gäller temat men inget i detalj (jag är resonabel så är det något som absolut inte funkar för dig kan det ju disskuteras).. det kommer vara i helfärg med starkt uttalade linjer men också mycket detaljer i tunnare linjer, stilen kan kommer att vara starkt influerad av japansk tatuering i utförande men kommer också ha mycket element från västerländsk tatueringstradition..
låter detta intressant så hör av er för mer info om hur min vision ser ut för detta projekt.. jag kommer max ta mig an två projekt med det här priset och av den här magnituden just nu så först till kvarn gäller..
kolla på mina målningar på myspace för att få ett hum om vilken riktning vi snackar, då främst mina senaste målningar.. www.myspace.com/joehellart
mellanöl har jag för mig det var som var intresserad av min målning av en buddha liknande figur som tatuering, detta kan ju vara ett perfekt läge för något åt det hållet, även om jag gärna ritar om det hela så det känns lite fräshare för mig..
hoppas hitta någon rolig att sammarbeta med på det här..