phatie håkan åkerman på circle tattoo i sumpan. han är bäst och så sjukt trevlig och vettig. fick dock vänta ett tag innan jag fick tid. var där och kollade i augusti och de kunde inte boka något förrän i november. alltså, jag var tvungen att gå tillbaka dit i november och boka. första sittningen blev i februari. han var pappaledig lite i januari, så det spelade ju in, men ändå. tog 3 dagar innan jag hade ny hud under men jag behöver fortfarande smörja den ett tag till. skulle säga att det tar lika lång tid att läka oavsett, men man slipper skorpor på plastsättet. för text på foten skulle jag nog köra på den taktiken. känns som att det blir mycket slitage med strumpor och sånt annars som kan rubba skorpan. men jag är ingen expert på läkning, utan be din tatuerare om instruktioner istället. ^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
junkgirl ah ok, circle tattoo har varit en studio jag haft i åtanke om att gå till sen innan så detta stärker ju endast min uppfattning om att det definitivt är dit jag ska gå. får väl se hur det ligger till med väntetid, egentligen har jag ju ingen brådska, det är mer att jag vill "bli av med pengarna" så att det är gjort och jag kan göra en ny budget för nästa sak jag ska spendera cash på (semester). men fett, då har jag ett namn att minnas. bra, tack. ja, alltså det är klart att jag kommer lyssna på vad tatueraren ger mig för tips. dom vet ju bäst. har ju tatueringar sen innan så jag vet ju hur man gör men som sagt, det känns ju som att det är skillnad att gadda sig på armen än mitt på foten gällande slitage ja.. så då kan ju faktiskt ditt sätt vara något att fråga om. thanks for the input anyways!
phatie väljer du honom så vet han redan om det för det berättade jag om för honom. ^^ han sa att det är samma princip men att det inte är så de brukar göra och tyckte jag skulle testa det om jag tyckte det verkade bra. plocka ut pengarna och lägg undan dem om du inte redan har dem uttagna. de tar ju ändå betalt med cash så kan vara lika bra at tlägga dem i en låda elelr bakom någon hylla elelr nåt så slipper du tänka på dem. ^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
junkgirl har dock ingen aning om vad det kommer kosta. men ja, jag har lite en liten buffert som jag lagt undan. :) tack för alla tips!
phatie håkan verkar ta 1000 i timmen, men tror inte din text borde ta så lång tid.
Joel Är du bra på att rita såna mönster som bperb P28 har på sin axel? Finns bild på sida 24 här i tråden. Vad tar du i timmen?
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
junkgirl det jag har nu är två ord, ett på varje handled som tillsammans tog ungefär 40 min. tre bokstäver på ena och fem bokstäver på andra. så jag kan tro att det tar ungefär det dubbla för denna text.
Zoom-Zoom: jag är inte så insatt i den stilen direkt, vet inte vad något i den symboliserar eller så så jag kan inte göra korrekt moko som det kallas men visst kan jag göra mönster i det stuket..
föredrar dock att göra liknande grejer på sätt som jag inte känner hör till en kultur som jag inte vet något om egentligen..
kolla in detta om du gillar den typen av mönster, kanske kan vara ett roligare och mer originellt håll att ta det..
http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewPicture&friendID=68556511&albumId=3015842 fan är det massa kryss i min senaste post?
postar om de jag ej kan se..
phatie oj! min deliriumtatuering tog 40 minuter.
senaste: lite kladdig på bilden, och inte helt färdigläkt..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Producent
2010-03-27 22:22
Vad tycker ni om änglavingar på ryggen? Jag funderar på att göra det men min tjej tycker inte det.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dopeness är änglavingar på ryggen vad du vill ha så tycker jag du ska göra det, du ska ju tatuera dig för din skull, inte för din tjejs.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Producent
2010-03-27 22:30
True. Men jag skulle ändå vilja ha lite feedback på vad ni tycker.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Dopeness jag håller med föregående talare. vill du ha det så ska du skaffa det. de kommer att sitta där resten av ditt liv. din flickvän kanske inte håller lika länge. om min kille hade något emot någon tatuering jag gjort eller planerar så hade jag sagt att det är upp till mig och att hans åsikt inte riktigt räknas i ett så stort beslut som en tatuering ändå är.
Producent
2010-03-27 22:36
Tack. Men vad är eran åsikt om det motivet?
jag hade inte velat ha änglavingar men jag hade inte reagerat negativt på någon annan med sådana.
säger likadant. inget jag själv hade gjort men det är ett ok motiv.
Producent
2010-03-27 23:19
Tack för era svar.
Producent
2010-03-28 17:04
Men tycker ni att det är "brudigt" med änglavingar på ryggen?
Det är väl lite brudigt? Men gör så att dom är svarta likt en dödsängels vingar, men varför ha änglavingar överhuvudtaget? Finns ju många och snyggare motiv
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Producent
2010-03-28 17:09
För att jag är en ängel utan vingar.
nu tycker jag det är rätt ointressant att dela in saker i fack som "brudigt" "manligt" och så vidare, men om man nu ska vara sån så tycker jag inte att det behöver se så feminint ut alls, beror väl på hur de görs.
dopeness: skit i vad andra tycker och kör det du vill köra! so what om nån random på internet tycker det är brudigt? det ska inte påverka dina åsikter och vad du vill göra med din kropp!
Dopeness P29 Sluta trolla.
Boyz n the wood
håller med misery.
Jag diggar det.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
dagens jobb:
Sjukt snyggt som vanligt Joel , men vad tusan är ränderna som går från näbben och bakåt? Det hajar jag inte :D
phatie: lite fartränder/vind, i japansk tatuering brukar vind och vattensvep göras på liknande sätt..
att ha träningsvärk i den kroppsdelen som ska tatueras är det dåligt, någon som vet?
tack_för_fisken det enda jag kan tänka mig att det skulle spela någon roll för är att det kanske blir svårare att slappna av, men eftersom tatuering är något man gör mot huden och träningsvärk är djupare i kroppen så borde det itne spela någon större roll. möjligt att du får kortare endorfinboost av kroppen medan du blir gaddad, men i övrigt... kör på. det är självklart bäst att vara mätt, utsövd, avslappnad och frisk när man blir tatuerad (vad jag läst mig till och märkt själv) men det går ju att bli tatuerad trots att man kanske inte är fysiskt på topp.
när jag gjorde min va jag så habbad att jag sommnade ;] det va nice
gjorde dessa igår..
vet ni om det är det ok att ha tagit ångestdämpande, typ sobril, när man tatuerar sig?
Joel står det Benny? världens bästa namn.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Ser verkligen fram mot färgläggningen missan! Kommer att bli awesome!
Look with your own eyes - See with your own mind
den är väldigt Misery. ^_^
Min senaste, Freddan på City Tattoo gjorde den igår så den är fortfarande röd och svullen, men jag älskar den :). Ska fortsätta lite på den under sen, men det blir inte snart iaf!
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Producent
2010-04-03 14:31
Jag funderar på att tautuera in mitt motto på överarmen. Vad tror ni är bäst, antingen på svenska eller engelska? "Ingenting är omöjligt" på framsidan på armen och "allting är skitjobbigt" på baksidan eller "Nothing is impossible" på framsidan och "Everything is a struggle" på baksidan.
jag röstar på svenska, "skitjobbigt" är mycket härligare än "a struggle"
Jag röstar också på svenska, låter mer cyniskt. A struggle låter så jävla new ageigt.
Jag röstar också för svenska :)
Forumssignatur...<br>
Producent
2010-04-03 18:32
Tack, då är det bara boka tid då.
Har sedan en tid tillbaka en rätt stor tatuering på egna bröstet och funderar nu på att bygga på med något som ska bli en sleeve. Jag har inte helt bestämt mig exakt vilka motiv som ska finnas med men temat kommer vara ganska politiskt. Fast på ett mer abstrakt plan, inga konkreta partipolitiska eller ideologiska symboler. Tänker mer samhällbetraktande och maktpyramider, sånna saker. Är anarkist i grunden så ni förstår lite vilken riktining det blir. Inget för pekpinnigt dock!
Högst upp vill jag nog ha lite höghus, moln, siluetter av fåglar, kanske något (symboliskt) format ur molnen (?). Vidare så blir det nog lite mystiskt/skräckfilms-aktigt, i stämningen alltså. Framtidsdystopikänsla. Funderar på att låta det gå från det mer "konkreta" vid husen i toppen, till mark och sen underjord där jag kan ha plats för lite mer mörka och "abstrakt relaterade" motiv.
Stilmässigt så är jag inte så förtjust i varesig old school eller japanstuket. Vill ha något som påminner om
William Blakes konst , en viss sorts gamla kopparstick (ofta med bibliska motiv, svårt att förklara), tidiga 1900-talets arbetarklassromantiska konst och lite annat smått och gott. En annan stil som jag gillar är den som John Baizley kör, inte nödvändigtvis motiven med stuket:
Det låter nog jävligt spretigt och rörigt så det är något jag själv kommer skissa upp. Jag förväntar mig inte att någon tatuerare ska förstå vad jag är ute efter riktigt. Men vad tycker ni?
Har helt glömt bort den här tråden, men hundra år försent får ni en lite större bild på min salad fingers:P
Jag har tänkt att jag ska bygga ut den på något sätt då jag inte är nöjd med hur den slutar med skuggningen. Hm någon som har någon idé?
http://www.tweenerpie.blogspot.com
tack för fisken jag tycker att det låter jävligt fett.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
tack_för_fisken: var jävligt ultra noggrann med vilken tatuerare du väljer bara annars kan det nog bli för plottrigt och pankaka av det hela..
och kom ihåg att bra tatuerare sällan är sugna på att tatuera din skiss på din arm utan vill ha konstnärlig frihet.. så hitta någon vars stil du gillar och som du funkar med och som verkar kunna förstå dig utan att du beöver hålla helt i tyglarna..