Joel : Du bor och verkar i Göteborg va om jag inte missminner mig? Eller? Annars så ska jag banne mig boka tid hos dig snarast möjligt för att göra ett ankare! Gillar din stil så fruktansvärt mycket.
phatie: ja jobbar i göteborg tyvär (eller tolkar jag ditt annars fel?) har rätt öppet med tider just nu då jag haft semester och inte bokat något nu efter den var slut, kalendern fylls rätt fort dock..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Joel : Well, tyvärr har jag inga pengar att låta mig tatueras i en stad på andra sidan landet, får förlita mig på någon duktig tatuerare på min sida helt enkelt. Synd! Eller ja, pengar till resa har jag väl iofs men jag tänker att jag inte kommer kunna lämna någon handpenning och jag kommer inte kunna komma in i studion överhuvudtaget innan själva tatueringstillfället vilket kanske gör saker svårare för eventuella skisser och ändringar från din sida när vi diskuterar motivet. Rätta mig om jag har fel?!
joel ankaret var riktigt nice. basic men ändå grymt :)
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
phatie: njae tar inte alltid handpenning och motiv kan man dfisskutera över nätet..
Doktor_Humor: tack så mycket!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
senaste av mig
och ett nybörjat större projekt
fett joel! fett som fan..
be the change
gött e det joel!
tack! :)
dagens jobb
senaste! bara några dagar gammal, hihi.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Den här gamla saken vill jag göra något åt. Vill kunna väva in nåt mer så den blir större och snyggare. Någon med förslag?
Liqorice = Lakris minus u & t
en kvinna ville ha sina barns namn tatuerade, jag la fram det här förslaget och hon gillade det, en prinsessa för dottern som lekte med prinsess dockor, en gris för dottern som hade en gosedjursgris som älsklingssak när hon var liten och svärd och sköld för pojken som gillar riddare och fantasy.. tyvärr fick jag reda på idag att emilie skulle stavats emelie, trots att hon fick dubbelkolla stavningen missade hon det, något som är rätt vanligt.. ska ni göra texter så kolla fem extra gånger innan ni godkänner, det är inte vårt ansvar att det stavas rätt utan er kunders, tänk på det..
såhär blev det iallafall..
Snyggt Joel, Kommer ni retuschera I:et till ett E eller låter hon det vara felstavat?
/ Ergonomi är en viktig faktor
Tangorabatt: hon vill ju retuschera det men det blir nog svårt, kommer nog rekomendera henne att köra en omgång laser isåfall för det blir inget vidare snyggt att bara sätta längre pinnar ut från iet..
Okej, så kvinnan kunde inte stava till sin dotters namn? bra där.. Svårt att fixa till den stavningen i efterhand.. då är det fan lättare att döpa om barnet. riktigt nice tatuering för övrigt!
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Filbunke: hehe! det är rätt vanligt att folk blir blinda för stavfel när de är nervösa och står precis innan de ska tatuera sig och dubbelkolla.. vet inte om man ska vara för hård mot henne men visst är det lite klantigt.. tack som fan!
jag har gjort ett par nya sen sist. mest nöjd är jag med den första tat jag gjort som jag inte kan dölja på något vis. det blev ordet "believe" på vänster hand på innersidan (dvs tummens nedre parti) i färgen rött. syns lagom mycket. valde ordet som en uppmaning till mig själv. därav placering och färgval.
syns kanske bäst i
oläkt form, men annars ser det ut så här nu när det
läkt .
Fett som vanligt joel. Gilla speciellt den sist. Tur att det var ett I som ska bli ett E
ja fick betala 2000 för 9 bokstäver på East street i sthlm...överpris.... men dom e grymma o blev gaddad av en snubbe från philli....värt!
vi är överallt!
Jävligt böjd
_NoVA_ haha, jag fick betala 800kr för 8 bokstäver (5 i ett ord, 3 i det andra) på samma ställe. tyckte dock inte att dom var trevliga mot mig what-so-ever och tittade på mitt förslag på tatuering som om jag var dum i huvudet och 15år som sa "jag vill ha en delfin på skinkan". så dit lär jag ju aldrig gå igen. men lustigt att dom höjt priset så pass. när var det du betalade 2000?
phatie & nova: utgår från att ni körde i en färg, men hur stora var era bokstäver, och i hur avancerad font? sådant spelar ju in...
jag får själv bara dåliga vibbar av east street.. min syrra tatuerade sig där till extremt överpris, och inte blev hon trevligt bemött heller.. dessutom finns det massor av andra tatuerare i stockholm som är betydligt bättre.
Phatie jag gjorde den i november förra året , men ska nog kolla upp en annan för det håller inte att betala dom priserna när jag ska fortsätta den med 12 siffror också...blir asdyrt! Priyan http://img27.imageshack.us/img27/9243/aaaaaaaabyu.jpg
vi är överallt!
_NoVA_ P23 2000 spann for 9 bokstaver ar en hel del! hur lang tid tog det?! fast, att deras gasttatuerare tar mer vore ju bara logiskt.. har forovrigt ocksa bara hort skrap om bemotandet pa east street. varfor i helvete man nu vill vara dryg och skramma bort sina kunder..
men han finnen i receptionen sa typ 2500 till alla som kom o fråga priser...d verkade va hans egna prissättning...sen blev ja ju bara nöjd att det "bara" blev 2000
vi är överallt!
man kan inte avgöra priset på antal bokstäver, man tar inte betalt per bokstav utan för nedlagd tid.. storlek, hur mycket fyllning som behöver göras, förarbete o.s.v och på det lägger man ju som tatuerare på ju mer erfaren man är, har man jobbat i 20 år tar man högra taxa än en som jobbat i 1 år, och även hur snabbt man jobbar och med hur bra resultat.. ska man jämföra Phaties och _NOVA_s tatueringar.. de flesta tar också överlag lite mer för textjobb då det är rätt trist och oftast inte särksillt kreativt och roligt, kan tyckas vara en dålig anledning för att ta högre betalt men är det en erfaren tatuerare med stor kundkrets så kan han välja mellan att boka in en text eller vänta in ett roligare jobb.. NOVAs tatuerare var ju gästjobbare och behöver få in pengar för resa från USA, logi o.s.v..
det är så det funkar?? hade ingen aning....aa precis jag hade ju en jänkare...så det är inte så konstigt med pris. men jag har hört att east street har överpris i alla jobb i stort sätt...skönt att man visste det innan..dock är det bra att dom har drop in på fredagar så man slipper boka tid.
vi är överallt!
Jag vill göra en tatuering hos Ed Perdomo nu när han kommer till Trollhättan i september men jag vågar knappt tänka på vad det skulle kosta... Frågan är om jag ska prioritera tatuering eller nya tapeter, när är det dags att bli vuxen och när har man nog tatueringar?
Priyan Det är i svart, precis som _NoVA_ s och jag tror inte mina bokstäver är speciellt mycket mindre. Fick inte det intrycket av att titta på bilden som _NoVA_ länkade. Det typsnitt jag har är dock antagligen klurigare att tatuera då begynnelsebokstäverna i vardera ord är lixom kursiva med lite krusiduller. Det är i en skrivstil där bokstäverna är skuggade mot mitten. Låter skitknäppt jämfört med vad det är egentligen men det är sjukt svårt att förklara med ord och jag har ingen bra bild på gaddarna.
Den för jag älskar Latin, vet inte varför. Så är budskapet rätt sant.
och den för att tjejer är knepiga? =) moåååå
senaste på en kompis..
Apeman: Vad står det?
http://duckdown82.tumblr.com/
Joel : Helt flippad! Jag gillar't!
joel vad betyder den där saken på kronan?
idag börjar Ink Bärs!!! =)
http://www.myspace.com/splitkeysbeats
erorone: bilden bygger på alkemins symbolspråk.. stenen i kronan är filosofens sten, symbol för psykisk helhet..
Första sittningen, kommer bli nästan en halfsleeve när den är klar den 22 september. Bilden är tagen direkt efter så det är lite smutsigt och svullet. Men ska lägga upp en ny bild när dels hela är klar och när den läkt klart osv.
Vi gjorde klart det mesta på hästen, men det ska dit mer detaljer. Dels ska det in vita hightlights på en del ställen + att ögat och nedre hovarna inte är klara.
Riktigt nöjd med dagens sittning i.a.f.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja
så, nu var den färdig då...
två senaste jag gjort
lite flash
ring mig när du kan tattuera sånt joelito :)
deepundercover
jag kan köra sånt här nu, det jag kan rita kan jag tatuera i princip så det är bara att boka en tid ;)
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---