En hel drös Brazilian Wax-frågor....
Tja! *Sämst på inledningar* Det är så jobbigt och raka så jag har tänkt prova "en brazilian down under" - på salong då (vågar inte göra en på egen hand , känns läskigt :P) och undrar hur smärtsamt det är på en skala? Ska man på något sätt förberedda huden inför besöket? Hur mycket brukar sånt gå på? Hur lång tid tar det ungefär? Hur länge kan resultatet tänkas hålla? Någon som kan rekommendera ett bra ställe i Stockholm där de utför sådana? Etc, etc, droppa allt ni vet! :P Stank ya!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Du borde se Jackass filmen där stevo (tror jag) gör just en brazilian wax down under :P Han verkar tycka d gör ont, fast sen så tar han också bort allt hår på hela kroppen. Lycka till annars
är före och efterbilder för mkt begärt? ;D
Aj de måste nog göra jävligt ont de gör ju bara ont att vaxa bena tycker jag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
förbereda kan du väl göra genom att scrubba huden och tänk på att hårstråna inte får vara för korta för då åker de inte med, inte för långa heller naturligtvis, det lär funka ändå men göra mer ont. mest ont gör det egentligen på framdelen, precis under magen dvs. det andra är inte alls farligt. tar inte lång tid heller, 15-20 min skulle jag tro.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hur långa skall hårstråna helst vara då?
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
det gör så fruktansvärt ont.
denna tråden gör mig upphetsad.. ååh aah
Käft då.
EmCi_Emm F18: Säg inte så! :S Inget man vänjer sig vid, om man nu skulle göra det regelbundet (the horror, the horror)?Svenne: Inga snuskerier nu, det gäller psk med! :P
ATLien Jag har iof alltid gjort det själv, det kanske gör mindre ont när någon annan gör det. Man har inte riktigt modet att dra sådär jättefort när man gör det själv, går säkert bättre och gör mindre ont när proffs gör det :)
Snuskerier? Det är ju mer i utbildande syfte jag vill ha före och efterbilder. Ska jag någonsin kunna rekomendera, avråda en flickvän eller något måste jag ju veta vad jag pratar om. Jag tycker det var en helt berättigad fråga från psk .
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja
TenFingers: Nu tror jag att psk sett ett hårlöst kvinnligt könsorgan (kanske inte i riktiga livet - ooooh *skojar bara psk * ;)) och dessutom så antydde ;D att han inte var alltför seriös, men det kanske du inte är heller... :P Men glo på en porrfilm, där har de flesta gjort en brazilian! Nu låter jag som värsta porrfilms-fantasten men man har ju råkat se en eller annan. :P
Okej, det gör ONT men det är ju värt det efteråt. Go for it ;)
såg det på tv, bruden fick stå på alla fyra medans hon som vaxa gjorde rent hus.. det såg, hmm..aningen ocward ut
herregud du skriver som att du är 14
det är en snabb smärta som går över efter bara några sekunder. om du är nojjig kan du ta en ipren en halvtimme innan, kan hjälpa lite. första gången tog det 40 min för mig, men då var hon pedagogisk och tog det extra långsamt.
kolla
http://www.thaim.se/ eller
hudstylisterna
Noya: Kanske det. Men så ska man inte alltid ta det jag skriver och hur jag formulerar mig alltför seriöst, kan skriva som en vis, djup 100-åring också. Men just vaxning, som jag aldrig prövat, på någon del av kroppen, tar fram oerfarna, osäkra, panikslagna fjortisen i mig så jag ställer hellre en fråga för mycket än en för lite för att vara på den säkra sidan.
var beredd på att det ska göra skitont, så kanske du blir glatt överraskad när det inte var så farligt. bara tänk att det är den värsta smärtan du nånsin känt. jag har ingen erfarenhet av vaxning alls nånstans så jag vet alltså ingenting.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Haha, brazilianare alltså... innebär det inte att de vaxar bakluckan också? Har för mig det. En annan het trend som fler tjejer borde prova är "assbleaching" som de hittat på i Australien, för den som tycker det är pinsamt med pigment runt ballongknuten :D
Etzmaot Le Yehodim http://kattenmjauv.blogspot.com/
Mjauv: Tror inte det tar bort vid "bakluckan", tror det heter något annat, något med sfinx... - Men sedan så vet jag inte mkt om vaxning (ännu)- som tråden illustrerat.
Men jag kommer kunna lika mkt om vaxning som Mr Miyagi snart, det är jag säker på!
Jag funtar på att fixa en "down under" till flickvännen efter allt tjat om att hon vill, men kommer aldrig iväg. Jag kommer såklart agera vittne om det blir av och kan rapportera.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Baboso: Haha do it and report back to HQ at once! Själv vet jag inte om jag skulle låta någon av manligt kön (pojkvän eller inte) närvara, skulle nog bli traumatiskt för båda parter.
Sup dig dyngrak innan sen är det bara att köra
Tick Tack är inte moroten Orange. >.<
en ipren en halvtimme innan är ett hett tips. och ja - de tar bort ALLT, om man vill det vill säga. det finns ett ställe vid mariatorget som ska vara jävligt bra, nu har jag givetvis glömt bort vad det heter. jag har tidigare gått på ett ställe på nybrogatan 63, men hon som gjorde vaxningen har slutat, ska nog pröva det vid mariatorget snart =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
en ipren? vad hjälper det lixxom...
Wisdom is wonder
Mot smärta?
Jag har ingen forumsignatur.
tar udden av smärtan. rätt logiskt.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
"en ipren? vad hjälper det lixxom..." ahahahaha ett ex som gjorde det. hon klagade inte, sa bara att det gjorde ont men det var ju en kort smärta. om det inte är någon smärta är det ju inte lika häftigt heller, vill man vara fin får man lida pin mer sanning än så finns ju inte.
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
Det är inte så farligt, man vänjer sig vid smärtan efter några drag :) Men som någon sa där uppe, under magen precis på eller vad man ska säga är värst!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
hmm. följde med mitt ex första gången hon gjorde brasiliansk och jag kan säga så mycket att jag visste inte att såna ljud kunde komma ut genom en så liten mun...tänk bergsgorilla typ men för min del kan jag ju säga att det var värt hennes smärta.
Hakuna matata
Hmm inkluderar en sådan vaxning även ringen?
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
ja på mig skulle en ipren inte göra nån skillnad iallafall. finns det verkligen folk som känner mindre smärta om dom käkar en ipren? självklart mot huvudvärk å muskelvärk osv, men jag har svårt att tänka mig att det skulle göra smärtan vid vaxning mindre befintlig.
Wisdom is wonder
Jag ställer mig mycket skeptisk till Ipren i sammanhanget.
Funkar i tatueringssamanhang. Ibuprofen är den mesta effektiva smärtbehandlingen vid brännskador. Hårsäckarna sitter i huden. Verkar rätt logiskt.
Noya det där stället på söder som du skrev om, har du varit där? är dom bra? hur lång tid innan måste man boka?
vaniljj F27 det gör ju fortfarande ont, men faktiskt inte lika ont. brukade epilera benen förrut (där snackar vi smärta, fyfan. mkt värre än att vaxa) och tyckte absolut att det hjälpte då.
Kan rekomendera Stylisterna på Birger Jarlsgatan (rätt högt upp, mot odengatan till nästan) också. Har en kompis som varit där och var nöjd, kostade bara 300 där.
det är ingen som har svarat på frågan hur långt tid det tar innan det växer ut igen. skulle vara bra å veta
forever feels like home
Sweetish , tror det är väldigt individuellt. på mig brukar det ta tre veckor innan det börjar komma lite lite. har vänner som det tar typ sex veckor för. om man bara vaxar (och inte rakar något där mellan), växer håret saktare sen också tror jag.
Gullis : yes, jag tycker hon är bra.. det är typ i ett behandlingsrum där dom spelar avslappningsmusik haha, men det är fräscht och hon är duktig.. det enda negativa är att hon gärna kör cold wax på "berget", men det kan man komma med önskemål om.. jag tycker det är lika bra att göra warm wax all over.. plus att man INTE står på alla fyra, wtf?
de gör väl reklam i metro varje dag typ om det där stället vid mariatorget, Rosenlundsgatan 20, Brazilian Beauty har jag för mig att det heter. Själva stället ligger snett mittemot systembolaget på den gatan
"Gud skapade inte människan, människan skapade gud"
Graffare
2007-05-27 11:57
Ta inga smärtstillande medel, alla smärtstillande medel förtunnar blodet så att det börjar blöda mer
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
PuGe Inte alla smärtstillande, det är väl bara dom med acetylsalisylsyra? (kan inte stava till det fina ordet:)) Och isåfall ere ju lugnt med Ipren.
Graffare
2007-05-27 13:23
Ämli F19 Smärtstillande går ut på att förtunna blodet, sa en tatuerare, därför får man inte dricka alkohol,röka på, ta någon smärtstillande medecin eller dylikt när man tatuerar sig för att det blöder för mycket och därav fuckar upp tatueringen
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
PuGe P18 Haha, dummaste jag hört! Den tatueraren hade nog själv "förtunnat sitt blod" när han sa det^^
<3
Ska kolla upp tipsen, tack! :) 300 kr låter rimligt. Core: Ja, jag har läst om det, det kostar typ upp emot 1800 kr per gång, så kanske 10 lax får man spara. Fast man går ju på behandling varannan månad då så kanske man spara ihop 1800 till varje besök (t ex från lönen) om man nu inte måste betala 10 lax på en gång (men det tycker jag låter orimligt då man inte vet hur många behandlingar man behöver, så det borde ju finnas delbetalning/betalning per besök). Någon som har kört med IPL?
har du vaxat dig ännu?
Käft då.
Svar nej. Ska göra det i slutet av månaden har jag bestämt! Hoppas bara att jag inte DÖR av smärtan och därmed missar QOTSA i Roskilde... :( :P
Såg nåt klipp som finns ute att tanka på en tjej som får en brazilian wax, såg inte direkt jätteskönt ut och fittan blev helt röd, lite svullen och sladdrig typ, haha..