Princess_S F22 "däremot är det ju ännu mer sjukt med vita som lyssnar på reaggae, med tanke på att en jääävligt stor del av de som gör musiken skyller altl hat i världen på den vite mannen som är OND." Jaså, gör dem? Vilka artister skyller allt hat i världen på vita människor då? Visst, det finns en hel del grejer med black-power stuk men man får göra skillnad på det och rasism. Death to all white and black downpressors säger jag bara...
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny
Vad konstigt att folk fortfarande blir förvånade över att man har en blandad musiksmak. Hiphop kan lätt bli enformigt och då är en heeeelt olik genre underbar att lyssna på.
whoopzidoo
mmm stämmer, de säger åt dom som heilar att lämna konserten. Ignoranta svenskar som är så rädda för att säga något nedlåtande om någon ickesvensk/nysvensk denna omvända rasism äcklar mig. Tror Sverige är det enda land i världen där det är fel att tycka om sitt land/traditioner. Ultima Thules "Sverige, Sverige fosterland " sponsrad av BSS är väll det enda "rasistiska" de släppt, just för att den låten spelades in me hjälp av bidrag från BSS. Nämn någon annan låt där de har rasistiska texter ?. Åter till frågan...JA man kan lyssna på hiphop, soul/r&b motown, reggae, oi, punk, jazz, metal utan att vara konstig, allätare är ju det bästa, då missar man inget. Agent Bulldog rasister ? haha bra koll. Demento din jvla wigger sluta gnäll o lyssna på 2pac.
Men vafan.. det är väl skillnad på att ha en blandad musiksmak och att lyssna på hiphop och ultima thule? Jag gnäller inte om någon lyssnar på hiphop och Gessle liksom. Men vafan, man kan ju inte bli förvånad när hiphop blivit så mainstream heller... Iofs inte automatiskt dåligt för det, men det påverkar ju.. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Om han lyssnar på ultima thule så tror jag att han lyssnar på grupper som är lika. Därför anser iaf. jag att det är blandat.
whoopzidoo
Ultima Thule är för white-power musiken vad Sverige Demokraterna är för rasismen/främlingsfientligheten i politiken. Båda parter är i grunden högerextrema men har under årens gång tagit avstånd från gamla politiska värderingar och satsat på en mer rumsren nationalism.. Hur som haver så är det för mig fascinerande att folk lyssnar på UT pga av själva "musiken" och inte deras starka nationalistiska attityd med tanke på att de är helt jävla talanglösa.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Asså angående Agent Bulldog som många snackar om inte är rasister osv. Visst, jag har inte så stor koll på dem men för många många år sedan hörde jag en hel del AB och vill minnas att de hade väldigt starka rasistiska texter. Mycket hatiska texter gentemot kommunister också. De har ju bla spelat med det öppet nazistiska Vit aggression osv. Nu snackar vi tidigt 90tal. Ändrade de också riktning efter ett tag eller?
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Mic_Styles P19 Det finns en hel del Thule grejjer med white power stuk men man får göra skillnad på det och rasism. Håller du med mig? Eller ska man bara gör skillnad när det handlar om black power? :P
Suck me beautiful :D
Agent Bulldog medverkar väl på några white-power samlingar också!? Även om de själva hävdar att det inte är rasister osv. De verkar ju inte ha något emot white-power grejen direkt.. Men vad vet jag.
Ak47 P3 Ska du dra sådana liknelser så får du ju se till skillnaden mellan mellan Vit Makt rörelsen och de budskap som ibland framförs i reggaemusiken. Hela vit makt-grejen kommer ur rasism, xenofobi och okunskap och framförhåller "den vita rasen" som bättre på grund av någon sorts renhet eller mer fördelaktiga egenskaper. "Black-power stuk" var nog lite slarvigt uttryckt av mig vad gäller textinnehållet i en del reggaelåtar, men hela iden grundar sig ju i samma förhållanden som t.ex. medborgarrättsrörelsen i USA under 50- och 60-talen. Efter hundratals år av förtryck och slaveri så kan man ju förstå varför musik görs som försöker ändra på saker och ting. Visst, mycket av det som var har runnit ut i sanden och det finns säkert artister som hatar alla vita människor, men de är ju inte vare sig representativa eller särskilt synliga. Så din jämförelse är lite sned, då det knappast är liknande fenomen. Lite som att likna Bob Marley med Ian Stuart Donaldsson, eller NSF med NAACP; det håller inte riktigt...
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny
Låt folk lyssna på vad dem vill. Jag har bumbibjörnarna i min filelist. Bästa.
Yeah!
Öh förstår inte vad problemet är? Man måste inte lyssna på en musiksort. Fyfan vad jag blir förbannad när man stöter på så trånssynta människor att dom inte fattar det. Jesus.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kombinationen Ultima Thule, Pluton Svea och Fronda är rätt vanlig har jag märkt
Look with your own eyes - See with your own mind
Jag hade en diskussion med en kille angående Ultima Thule en gång för ett tag sedan. Och han försvarade dem stenhårt och sa det att de är patrioter och de har ingenting med rasism att göra osv.. Själv lyssnade han för övrigt på (märkte jag senare på DC) Pluton Svea, vit aggression osv. Varför ens orka tjafsa om en sådan sak om man ändå inte har några problem med att lyssna på "nazirock"?
har en kompis från syrien vars last.fm ser ut typ enligt följer: korn linkin park masayah dr. alban ultima thule maxwell slagsmålsklubben svensk ungdom system of a down
skriv kort, helst inte alls
Att lyssna på Ultima thule som idag anses som ett "rumsrent" band behöver väl inte alltid ha något med patriotiska åsikter att göra. Det är snarare en fråga om katastrofal musiksmak. Punkt slut.
siq1 Grymmaste. När man har tröttnat väljer man bara samma låt på ett annat språk! Gummy bears!
Yeah!
Nosferatu: Hade du någonsin snackat med någon i bandet hade du greppat dom bättre. Dom är absolut inga nazister eller rasister. Inte helt superomöjligt att se sångaren på reggae- och ska-klubbar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Två debatter som kommer att rasa tills universum rämnar: Vem är bäst av 50 och Game? Är Ultima Thule rasister?
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Vad är det för fel på gammla goa Eddie nu då? Han är ju kung :) Smaken är som baken vettu..
Patriotism och nationalism är grunden till rasism. Det är en mer allmän accepterad light-version... Roligast är ändå de i tråden som tror det handlar om att folk inte får ha en "bred musiksmak" Jag gillar country, hiphop, metal, soul, folkrock, funk, hardcore, punk, reggae etc. Men jag ifrågsätter också de som pumpar Pluton Svea och 2Pac om vartannat. Det allra roligaste var att läsa kommentarerna till Youtube-länken med Ultima Thules live-spelning. Om vi bortser från stavfel, grammatiska fel och problem med meningsuppbyggnader så var det bästa ändå den gamla klassikern:"dom kan i alla fall spela instrument. inte som några jävla rappare eller hip-hopare" The Roots kickar arslet av de flesta (om inte alla) svenska band av denna typ. För att inte tala om de hiphop-producenter som kan spela flera instrument, medans dessa snubbar knappt kan hantera ett :) Frågor: Är dessa snubbar (Vikingarock-banden) Asa-troende på riktigt? "I'm French and proud of it, does that make me a fascist?" Den förstår inte jag. Någon får gärna förklara!
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
jag förstår inte grejen att hylla vikingarna egentligen. det är typ som att hylla korsfararna eller nåt
har inte läst alla inlägg i tråden men vattafakk vissa datorer har fler än 1 användare. asch palla
lixom whatafuck ¨?
inte för att jag orkat läsa igenom alla 200 inlägg eller va nu fisken är men va spelar de för roll om folk lyssnar på UT samt hiphop musik ? ska du klanka ner på mig då som lyssnar på tysk techno musik där dom klankar ner på, jag citerar, "den amerikanska negerkulturens drogmisbruk" . jag skiter fullständigt i vad dom säger sålänge som musiken i mina öron är okej. jag lyssnar också på UT ibland när jag är på dåligt humör och vill bli på ännu sämre humör men vanligtvis är de hiphop eller techno i mina lurar. gör de mig då till en sämre människa ? titta igenom ditt egna musikalbum och så kanske du hittar en gammal backstreet boys skiva, ska vi då klanka ner på dig för att du lyssnar på s.k "bög musik" ? hata mig om ni vill, men musik är inte bara ord.
complexy, nu är ju inte homosexuella och rasister riktigt en bra sak likna vid...
complexity det är ju därför såna personer är så jävla hjärndöda,dom fattar inte ens vad det är dom lyssnar på eller budskapet. och det är klart att det spelar roll vad som säger i låtarna.titta igenom ditt egna musikalbum och så kanske du hittar en gammal backstreet boys skiva, ska vi då klanka ner på dig för att du lyssnar på s.k "bög musik" ? du har ju inte ens fattat vad trådskaparen menar ? det är ju inte för att klanka ner på en viss musik ,eller att man inte kan lyssna på olika sorters musik,utan det går helt enkelt inte ihop att lyssna på rassemusik och hiphop för budskapen är helt tvärtom,och hiphop ska förmedla icke-rasism och sånt.
AayFukYuuuu :@
va inne på ut hemsida idag o kollade in deras presentationer. Alla fyra hatade hiphop. Jag undrar vad UT tycker om att en del av deras fans lyssnar på lika mycket hiphop!?
Ultima Thule har aldrig uttalat sig vara positivt till rasism eller nazism i svenska medier. Men i någon engelsk har du sagt att dom tycker att svenska organisitioner är för fjantiga, dom föredrar heller några engelska nazist sekter. hej svejs!
Hey Dude!
Producent
2007-05-13 02:54
Varför är nationalism så socialt acceptabelt?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
jag är ganska så säker på at jag hört gamla sizzlalåtar som handlar om att skjuta vita och homosexuella. men alla kan ändra på sig, mogna o bli smartare...
Omväxling förnöjer. När man lyssnat en hel dag på svarta som uttrycker sig rasistiskt om kvinnor/bögar/judar/vita/andra svarta, kan det vara skönt med lite hederlig gammal nazism. //Aldrig lyssnat på en enda UT-låt i hela mitt liv.
vem har sagt att man inte får lyssna på exakt vad fan man vill? vem har sagt att det skär sig med thule och hiphop? enbart för att det är olika musikstilar? get real, jag lyssnar på bra musik, och det innefattar allt från hiphop och soul till clubshit och hårdrock. palla vara trångsynt, open your eyes and ears.
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
ultimathule är ju så jävla smaklösa.. ni som tycker det är fint att de sjunger om sverige, vad fan är det ni gillar med ultimethule? de sjunger ju skitlåtar om sverige.. knappast som att man känner sig nöjd med fina sverige mnär man hör deras skrål.. så även om de inte var rasister, vilket de ju helt klart är, så är det stört att digga dem oavswett vad för annan musik man har på datorn.. nationalism och rasism går ju oftast hand i hand i det här landet, de enda som bryr sig om att vara patrioter här är ju såna som är skiträdda för invandrare men samtidigt är för fega för att våga sig på en karriär som fullblodsnasse.. sluta hyckla och stå för era åsikter iallafall, "jag är inte rasist jag är patriot" shiet, haha!
nickokick du e fan mupp det "skär" sig föra tt dom e små nazis men som ville verka "intenazis" när dom slutade att spela på en spelning för att nån heilade? tror du dom hade slutat om dom såg tt en feting kamera filmade eler? tro fan att dom jävlarna hade fortsatt!dom är exakt som SD!inse fakta !
Joel413 P23 STOOOOOOOOORT JÄVLA WORD!!
men vafan....folk får ju lyssna på vafan dom vill sen har ju folk olika åsikter om det? men det behöver inte bli 3e världskriget för det`?
Grejen är att nationalismm/patriotism i sverige är en kvarleva. Vi har aldrig haft något land som ockuperat oss, vi har aldrig haft någon förtryckare. Visst man kan vara stolt över hur stället man bor på är, men att sjunga låtar som referar till sverige på en tid vi våldtog och plundrade i andra länder med stolthet känns inte så himla fint. Det är skillnad på nationalism och nationalism. Nationalismen i sverige tycker jag inte om helt enkelt,
ju snabbare man är på att hitta rasism i saker och ting ju mer hiphop är man y0 .. gör inte en höna av en fjäder, ultima thule är ett gäng nationalromantiska gubbar vars musik mest går hem hos epagrabbar.. på er låter det som om hitler har klivit ur graven att folk orkar hata så mycket, börja sticka eller något
Okej.. några kommentaren på tråden. 1. För 500:e gången så handlar detta inte första hand om att man inte får ha en bred musiksmak eller lyssna på vad man vill, så kan inte alla sluta att skriva om det? Det handlar om att det är sjukt konstigt att lyssna på UT och liknande och samtidigt lyssna på hiphop. 2. Ni skriver att UT slutade spela på någon konsert där folk heilade och visst det är väl bra. Men fundera lite på varför det är många som heilar på UT:s spelningar och inte Gyllene tiders istället... 3. Varför ska det vara så jävla accepterat att kalla sig patriot eller nationalist? Nazisten är en idiot som vill döda judar och bögar medan patrioten bara är en vanlig idiot. Bättre: Ja. Bra: Nej. Detta förutsätter för övrigt att patrioten bara är patriot och inte som i de allra flesta fall även smygrasse och homofob. 4. Som någon skrev tidigare i tråden: UT är för vit makt-musiken vad SD är för rasismen. 5. Detta är lite utanför diskussionen, men varför lyssnar man på UT om man inte gillar buskapet? Musiken i sig är ju så outhärdligt dålig att det krävs att man är nationalisttönt eller rasist för att stå ut med oljudet. Och nu vet jag att jag är subjektiv, men ändå.. kom igen nu... //NickeMannen
CaptainOi P17 "Demento tycker väll att hiphop enbart får lyssnas på utav riktigt coola killar med new-era kepsar och sprayfärg på fingrarna.." hörrudu, finns väl knappast någon graffitimålare som skulle gå runt i en new-era keps? förövrigt, ultima thule är ju typ ett av de roligaste komedibanden. Finns det nån människa i världen som kan ta någon som lyssnar på dom på allvar? "Ahh ja lyssnar på ultima thule och går bygg/fordon". Hehe, knappast något oroande nazisthot då dom ju knappt kan läsa?
NickeMannen P22 tack för att du tar dig tid att bemöta allt som jag inte orkar med :)
Hiphop är ju för det mesta skit, och rapparna själva är inte ett dugg musikaliska, inte beatmakers heller om de inte gör egna samplings. haha ännu ett i raden av begåvade uttalanden...
Hahaha, minns en gång hur jag var med i nån lång diskussion ang Thule på whoa där jag hävdade att rent musikaliskt hade de kanske lite saker av värde men budskapsmässigt var det bara tråkigt och töntigt (dvs, fosterlandsbudskapet). Att de är nazister tror jag inte på, bara att de är väldigt Sverigekåta (vilket är en grogrund för t.ex. rasism, det börjar med patriotism). Hur som helst så laddade jag ner en gammal låt av Thule, Fäderneslandet . för att leta paralleller till t.ex. Metallicas bruk av Am, Dm, G och Em. Slutade med att jag blev bannad från massa hubbar för att jag delade med mig av EN ENDA Thulelåt medan jag i övrigt sharade gigantiska mängder hiphop bl.a, haha, lite väl PK?
Säger bara en sak: Förvirrade
DET E JU FARLIGT ATT LYSSNA PÅ FLERA OLIKA SORTERS MUSIK. jag kan lyssna på allt ifrån bara 50 tals musik, rockabilly, eddie meduza osv, till looptroop osv. nu e inte jag nått speciellt thule fan men jag har säkert nån låt av dom i min share också. no big deal. o sen med alla fördommar folk har på whoa så får ni väll kalla mig för rasist eller nazist eller vad ni vill.
tja e de du som e sad? du fett skÖöÖön på graffa! kan ja få köpa en skiss av dej??.. Styleline x2
det konstiga är ju att folk tror sig veta allting om thule, men sedan kan dom inte citera en enda text för att visa att thule verkligen är rasister. dessutom, har ju thule varit med i diverse program och artiklar där dom förklarat tusen gånger att dom inte är rasister, och att dom kanske har formulerat sig dåligt förr. sångaren har iaf sagt många gånger att han ångrar vissa texter/låtar och insett för länge sedan att folk tolkade det som tokrasism, vilket inte alls var vad han ville uttrycka. hur många ursäkter kräver ni av thule egentligen? och ni måste ju ha lyssnat på thule för att veta vad dom sjunger, har ni laddar ner rasselåtar isåfall? eller gått till affären och KÖPT rassemusik? kan ni förklara kanske? I USA är invandrarna oxå amrikaner, och dom är jävligt partiotiska. Usa är bäst, alla andra länder suger och usa kan kicka allas arslen med vapen. Ingen som säger att alla i usa är jävla rasister? skumt. I sverige är invandrare invandrare, oavsett om dom kan språket lr inte. varför kan inte svenskar få vara stolta över sitt land? dom som är storlta har det uppenbarligen bra. sen finns det många som tycker sverige är dåligt oxå, men då har dom ofta råkat ut för tex arbetslöshet lr fått sitta tio timmar på akuten med en skada osv. hur mkt får man gilla sverige innan man är rasist då? var går gränsen? om man gillar sverige och är stolt över det invånarna har byggt upp, hatar man utlänningar då? gränsen? själv är jag inte det minsta patriotisk, jag är väl medveten om all skit som pågår i sverige. däremot tycker jag att det är otroligt intressant att få se folk tankegångar :)
-SAFT-: LÄR DIG LÄSA! Snart borde någon banna folk för irrelevanta inlägg. Princess_S: Frågan är väl varför du känner dig tvungen att försvara UT? Frågan är ju om allt är frid och fröjd bara för att UT själva säger att de inte är rasister? De har fortfarande fått stöd av BSS, sjunger patriotiska budskap som är obehagliga även om de inte är rasistiska, de har banat väg för vit makt-industrin som blivit jättestor och nazismens främsta inkomstkälla. Någon gjorde den begåvade jämförelsen med Sverigedemokraterna tidigare i tråden. Sverigedemokraterna har också tvättat bort de yttre tecknen på rasism, men lik förbannat är de en del av den nationella rörelsen. UT är vit makt-musik light och SD är vit makt-politik light. Vill man inte ha med sånt att göra ger man fan i både UT och SD. "I USA är invandrarna oxå amrikaner, och dom är jävligt partiotiska. Usa är bäst, alla andra länder suger och usa kan kicka allas arslen med vapen. Ingen som säger att alla i usa är jävla rasister? skumt." Det finns jävligt mycket rasism och osund patriotism i USA. Det är väl snarare något som nästan alla påpekar och håller med om eller har jag missat något? "hur mkt får man gilla sverige innan man är rasist då? var går gränsen? om man gillar sverige och är stolt över det invånarna har byggt upp, hatar man utlänningar då? gränsen?" Suck suck suck, var ska man börja...? Självklart kan man gilla Sverige hur mycket som helst utan att det är något problem. Problemet med patriotism är ju att det i allmänhet går ut på att man idealiserar delar av Sverige historia som var jävligt blodiga och där vi slog ihjäl människor runt om i Europa och att man ser inte enbart Sverige som bra utan som Sverige och ibland även svenskarna är bättre än andra länder. Dessutom så är ju patriot oftast en omskrivning för rasist/nazist. Patriotism är puckat i sig och att det dessutom ofta är förenat med rasism gör ju inte saken bättre. Sedan förstår jag inte för egen del hur man kan vara stolt över något som man inte alls själv har varit en del av eller bidragit till. Svensk natur t.ex? Den är ju jävligt schysst, men stolt? Fan heller... //NickeMannen
Håller med Nickemannen, varför leva på att hylla något man själv inte ens var/är en del av. "Vår" generation är ju snarare ett djäkla förfall. Bleka, svaga dator-nördar som ändå bara flyr landet eller samlas i storstäderna. Och naturen sen? Naturen i Sverige är knappast unikt, det ser i stort sett likadant ut i hela Skandinavien, Finland, Ryssland och Kanada o.s.v.
Intressepenisen hårdnar!
Fy fan vad äckligt pk en del användare på den här sidan är. Nej patriotism är inte samma sak som rasism. Man är inte automatiskt rasist om man gillar sverige. Thule gör inte rasistisk musik, sen vad de har för åsikter privat vet jag ej men musiken är ej rasistisk. Kanske kan tillägga att jag inte tycker att UT är något höjdarband innan folk börjar hugga.
Folk som lyssnar på Ultima Thule OCH hiphop?! sånt folk är jag ;D
..!.._{-,..,-}_..!..
HAHHA MATTAN ROLIG DU E!! AHAHAHHA nä så här är det. folk som lyssnar på ultima thule är cp, asså inte oj dom e dåliga du e cp utan helt cp i huvudet så dom vet inte va dom gör, tex fattar inte att man kan lyssna på biggie om man e hitler. ja menar de e inte ovanligt, höger fittor av alla sorter fattar inget överhuvudtaget så dom tror de helt OKEY, men´det är det inte! eller hur va!??! VAAVAVA!??!