Folk som lyssnar på Ultima Thule OCH hiphop?!
för alla som någonsin använt DC++ och liknande så är det inget nytt fenomen...man kollar igenom någons filelist och upptäcker samma sak gång på gång: folk som har en massa album med exempelvis eddie meduza och ultima thule verkar nästan uteslutande ha en softspot för hiphop. det behöver inte vara mycket , och oftast är det inte det heller, men nog fan hittar man en mapp med osorterade 2pac låtar mitt i alltihop. eller som nu när jag hittar en snubbe som har Absolute Dance 1-18, Absolute Music 22-53 och fem (!) Helmut Lotti album, mitt inne i hans skitsamling av mp3or hittar jag en mapp vid namn "nigga shit" där han har lite C-murder, B.G, E-40 och 50 Cent och allt jag kan tänka är bara VAFAN?! vad rör sig i huvudet på såna människor undrar jag...
Lyssnar väl bara på sånt de tycker är bra och skiter i resten. Håller med om att de är mongon, men ändå...
Intressepenisen hårdnar!
Jag lyssnar inte direkt på Ultima Thule, men typ Pitbull Farm har gjort ett par sköna låtar. Deras åsikter har jag inte en aning om, men det är väl inte direkt vänsterextremister.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Jag har massvis med olika hiphoplåtar och även 4-5 låtar av ultima thule. Lyssnar på allt också.
b0b0b0b0
Lyssnar även på Ebba Grön ifall ni undrar.
b0b0b0b0
man kanske samlar på musik ? & Jag kan även lyssna på ultima thule/völund ibland. Fastän jag oftast lyssnar på hiphop. Varför bry sig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Martiin89 P17 kanske för att det är rätt underligt att lyssna på musik som uttrycker rasistika värderingar samtidigt som man lyssnar på 50 Cent...eller iofs så kanske det finns en viss logik i det, om man bara lyssnar på hiphop som handlar om att döda "niggas" så går det ju hand i hand
det handlar inte om att jag inte förstår mig på folk med bred musiksmak, jag själv lyssnar på i stort sett allt...men vissa blandningar är bara så jävla störda
men det är så jävla skevt med sånadär "sverigesverigefosterland"-typer som lyssnar på thule och somaliakickers,typ, och sen lyssnar på hiphop,alltså det går inte! känner en som är exakt sådär,hon e typ wannaberasse,och lyssnar på hiphop också med argumentet att hon "gillar inte invandrare/negrer egentligen,men har inget emot dom som bor i usa"....
AayFukYuuuu :@
det kan ju vara fler i familjen som använder datorn .. killen kanske är smyg rasse medans lille broshan är en riktig wigga
och vem fan är du?
''kanske för att det är rätt underligt att lyssna på musik som uttrycker rasistika värderingar'' Nämn en låt med thule som är rasistisk är du snäll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
du fick en WTF-upplevelse! för övrigt förstår jag inte ens hur man kan lyssna på ultima thule/liknande musik. men jag är ioförsej inte allätare.
- men nog om dig nu.
''kanske för att det är rätt underligt att lyssna på musik som uttrycker rasistika värderingar'' Nämn en låt med thule som är rasistisk är du snäll. Woho, here we go again
Aldrig mer....
Ultima Thule är seriöst ett så jävla fult namn
PAO!
Men saken med Ultima Thule är att vi i Sverige är ena jävla pussys! Om en grupp liknande UT funnits i USA, Bosnien, Spanien u name it, som även dom gjort patriotisk musik hade de bara blivit hyllade. Jag skyddar inte UT för fem öre för jag har knappast hört alla deras låtar, men så är det.
b0b0b0b0
ere nån som tycker att deras musik e specielt bra överhuve taget? jag trodde bara de var en fas man gick igenom om mna är svenska 13 och bor i en förort?
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Det du försöker säga är att om man lyssnar på hiphop så kan man inte lyssna på något annat ?,Jag lyssnar på allt som är skönt :]
§1 Härmed avsäger jag mig allt ansvar för ovan skriven text. §2 Allt är skrivet i rent informativt syfte. §3 Uppmaning till brott kan därför ej styrkas.
Antq, spela inte dum.
Men det han menar är ju att du sitter och lyssnar på musik som sjungs främst av svarta och ger kärlek till svarta samtidigt som man sitter och lyssnar på musik med smygrasistiska inslag. Det blir lite paradoxalt på något vis. Förövrigt tycker jag att allt snack om nationalism respektive rasism är totalt skitsnack! Enda anledningen till att älska Sverige vore ju att visa sig vara bättre än någon annan.
biffko to di world
Spela inte dum ?,det är jue det han säger,bara för man lyssnar på hiphop så kan man inte lyssna på patriot musik ?
§1 Härmed avsäger jag mig allt ansvar för ovan skriven text. §2 Allt är skrivet i rent informativt syfte. §3 Uppmaning till brott kan därför ej styrkas.
Helt iq befriad tråd verkligen. Man lyssnar väl på det som man tycker är soft eller? Jävlar. Och kom inte med några dåliga jämförelser nu bara. Folk lyssnar på det dom gör. Och det är ingen som helst fel på det. Man kanske vill ha lite variaton till skillnad från alla whoa folk som bara har kAGGEN och fonky fresh o sen lite wutang lite 50 cent. Man vill ju inte trötta. Ffs.
Kommer ihåg tiden då många "patrioter" gillade eminem, hehe.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Spela inte dum ?,det är jue det han säger,bara för man lyssnar på hiphop så kan man inte lyssna på patriot musik ? nej,jag tycker inte det går ihop att lyssna på "svart musik" för att sen sjunga med till "dö negersviiin".för att dra ett lite överdrivet exempel kanske men,bara så du ska fatta ungefär. nu kanske inte ultima thule sjunger sånt men andra sånadär "patriotband".
jag trodde bara de var en fas man gick igenom om mna är svenska 13 och bor i en förort? jepp, samma som hiphop med andra ord ;)
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
nej,jag tycker inte det går ihop att lyssna på "svart musik" för att sen sjunga med till "dö negersviiin".för att dra ett lite överdrivet exempel kanske men,bara så du ska fatta ungefär. nu kanske inte ultima thule sjunger sånt men andra sånadär "patriotband". det är ju det jag säger ?,Ultimatule sjunger om hur mkt dom älskar sverige ?,alla tycker väll om sitt land ? kanske inte systemet och sånt shiit men endå
Tycker inte att det är så konstigt, handlar väl om folk som bara ser till det musikaliska, och uppskattar båda sorterna.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
inte för att jag lyssnar på skiten men frågan om dem är så jäkla mkt rasister? spelar dem inte vikingarock eller vad det kallas?
kollar man på på det här klippet så ser man att dem tar avstånd från nazister iaf
här
* De löser sig sa gubben och sket i badkaret *
vem fan lyssnar på vikingarock om det nu kallas det?
Folk kanske lyssnar på musik? och inte på hiphop. Olika musik tilltalar olika personer. Själv tycker jag att ultimathule eller va dom heter är Bull med stort B.
demento: är det jobbigt, känner du dig våldtagen eller?
Demento tycker väll att hiphop enbart får lyssnas på utav riktigt coola killar med new-era kepsar och sprayfärg på fingrarna..
jag kan hålla med om att man kanske inte kan lyssna på somlia kickers och hiphop... men thule ser jag ju mer som ett nationalistiskt band och inte rasistiskt... även om medlemmarna mer eller mindre är rasister så brukar väl inte musik vara rent rasistiskt skrivet?
Omae wa jowai
Jag lyssnar på allt ! allt från dödsmetal till hiphop till utlimathule och annat :) ... Vad är det för fel att lyssna på sånt man tycker är bra ? Kan man bara tycka en musik gener är bra lr ?
/Mvh Q
Demento tycker väll att hiphop enbart får lyssnas på utav riktigt coola killar med new-era kepsar och sprayfärg på fingrarna.. Den var kul faktiskt :)
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
CaptainOi P17 näe ok, dock har jag aldrig stött på någon som lyssnar på ultima thule som inte är rasist eller smygrasist...thule har liksom gått över gränsen för vad som är hälsosam nationalism. tycker jag. men jag ska inte låtsas som att jag har detaljstuderat deras musik.
Demento tycker väll att hiphop enbart får lyssnas på utav riktigt coola killar med new-era kepsar och sprayfärg på fingrarna.. nej ditt sjuttonåriga lilla rovhål det tycker jag inte. jag lyssnar som sagt på en jävla massa olika musik jag också, bland annnat oi (hör och häpna...) så knip igen och återvänd till din ångest över att vara vänster samtidigt som du smygpumpar skrewdriver i hemmets lugna vrå...
NoreOne P18 nej, jag tycker bara att det är skumt. ungefär på samma sätt som jag skulle finna det lite lustigt om en 65-årig företags-VD pumpade Eazy-E i sin ferrari...därmed inte sagt att han inte får lyssna på det, men jag får väl för fan tycka att det är skumt om jag vill...
jag skulle tro att majoriteten av dom sura inläggen kommer från exakt den typen av DC-människor jag snackar om...med låten "FettaÖlOchEttArisktRentSverige" bredvid "ThisIsForMyNiggaz" i playlisten...
Brunsås P0 äh! jag trodde bättre om dig! sitta och och ge beröm för såna uppenbara cheapshots, det fattades ju bara att han slängde in något om westcoasttecken och hängiga brallor...
Finns dom som gillar _NÄSTAN_ allt
Mikael Söderlund was here!
haha! det här va det värsta man visste när man gick i högstadiet.. snubbar som hade westsidebyxor o ultima thule,hel,väs tröjjor
Ultima Thule är väl knappast något Agent Bulldog eller Skrewdriver, antar att personen gillar hårdrock covers på Änglamark och dylikt helt enkelt.
jagvillocksåhaenblog.com
Demento: Det var "sprayfärg på fingrarna " som did the trick :P
Det är inte så konstigt om man tänker på att de flesta som lyssnar på Ultima Thule är lätt efterblivna... Och innan ni blir upprörda: Jag säger inte att alla efterblivna lyssnar på UT, bara att de flesta som lyssnar på UT är efterblivna. Jag vill alltså inte förolämpa folk som är efterblivna! //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Nej sen är ju Nationaldemokraterna inte nazistiska eftersom de har en tjeckisk bög i spetsen och Sverigedemokraterna är inte heller rasister eftersom de värnar om de äldre (förutom de äldre från ikke-europeiska länder, underförstått alla mörkhyade eller svarthåriga). De säger ju detta förfan själva!! Varför skulle de ljuga?? Jävla idioter!! En gång stod i jag diket på en Ultima Thule-konsert. De var hur trevliga som helst. Visse av dem hälsade på mig också (jag är svartskalle) med rak arm!! Även om de såg lite sura ut är det ju inget som svenskar gör på tunnelbanan direkt (hälsar på mig alltså). Trevligt folk. Sedan dansade de genom att springa in i varandra. Sen tycker jag NickeMannens inlägg var jätteidiotisk och rasistiskt.
Men hallå!! Varför har de på bilden nazist-symboler på sig?? De ser ut att vara trevliga, äldre gentlemän. Dessutom måste väl nazister ha mustasch? Det sa min historie-lärare i mellanstadiet i alla fall
"kanske för att det är rätt underligt att lyssna på musik som uttrycker rasistika värderingar samtidigt som man lyssnar på 50 Cent" Nu är vi tillbaka på ruta ett. Ska det vara så svårt att skilja på rasist och patriot ? Nämn någon thule låt där texten är rasistiskt ? Oja ja jävlar de sjunger om sverige "shit alltså fett med rasister" men när några araber eller turkar stor och skriker låtar om sina länder eller viftar med flagor, då är de cool lugnt... det är såå stört i detta land alltså. Ps. Nej! jag är inget stort thule fans eller va fan ni tror, jag lyssnar nog nästan bara på hip-hop samt lite house och DnB. Men jag blir så trött på det här "thule-är-rasister-snacket"
"Gud skapade inte människan, människan skapade gud"
''Ultima Thule är väl knappast något Agent Bulldog eller Skrewdriver, antar att personen gillar hårdrock covers på Änglamark och dylikt helt enkelt.'' Bulldoggarna är verkligen inget nazistband.
har inte läst igenom hela tråden. men konstig fråga tycker ja asså om man har hiphop musik o UT så e d inget konstigt. jag älskar musik o df har ja all musik även om ja inte gillar all budskap så gillar ja ha musiken..... sj har ja allt från reggae,rock,latin,arabisk t.om Ut o somaliakickers mm. men d betyder inte att jag ena stunden lyssnar på Alpha blondie- Apartheid is Nazizm o sen på Somaliakicker - blattesvin
From delusion lead me to truth From darkness lead me to light From death lead me to immortality
fuck ulthima thule!och alla andra vitmakt band!nackskoooooott
Jag har allt på min dator. Från hiphop till dansband typ. Lyssnar på det jag gillar o bryr mig inte det minsta ifall det passar ihop eller inte. Det är baar idioter som tycker det är konstigt att ha annan musik på sin dator bara för man har fiftys album !
hur mkt hiphop är inte rasistisk mot vita då? jag har fan inte hört alla thules låtar, men jag har hört när dom sjunger om sverige som ett land, naturen osv. inte fan säger dom hata negrer lr nåt sånt skit. ge mig några rasistiska textrader då. dessutom har ju bandet gått ut med att dom är VUXNA nu, och alla eventuella dumam saker do msagt ångrar dom idag. som alla andra normala människor alltså. däremot har jag inte hört nåt främlingsfientligt i dom låtarna jag fått spelade för mig. men det beror kanske på vilket år låten är ifrån, var dom befann sig i livet osv. däremot är det ju ännu mer sjukt med vita som lyssnar på reaggae, med tanke på att en jääävligt stor del av de som gör musiken skyller altl hat i världen på den vite mannen som är OND.
inte läst allt här i tråden nu så.. Ultima thule är för det första ett skitband, ungefär som alla "vikingarock", "patriotiska" band.. har tillochmed för mig att dom uppmanat folk i publiken att "Heila" på en spelning nånstans.. sen så är det ju ganska uppenbart vad för lyssnare dom vill dra till sig. Med texter som: "Svarta moln drar över fosterlandet" osv. osv. och ja, jag har hört en del av deras musik
va?