I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bilder på era katter

Övrigt - Blandat

2007-05-02 01:50

Bilder på era katter

Jag älskar katter :)

Sitter ni på några fina/roliga bilder på era katter så släng upp dom.
Själv har jag o frugan en chokladmaskad birma, Madonna:
http://www.raushojden.se/1_galleri/madonna.jpg

Sen har vi precis fått en liten svartspottad bengal, Aldo:

http://whoaimg.basthard.com/hi/2313.jpg

Lennon som var en bruntabby birma dog för en kort tid sen av njursjukdom, hemskt.
http://www.raushojden.se/1_galleri/lennon-jp.jpg

Ställer inte ut någon av katterna även om Madonna förmodligen skulle kunna vinna endel, hela hennes släkt har vunnit massa priser.
Hon är lugn, grymt tillgiven och extremt smart. Förövrigt har hon en skön attityd o skiter fullständigt i både andra katter o hundar.

Aldo är så vild som en bengal ska va, han skriker jämnt o äter allt.

Släng upp lite bilder nu, vill se massa katter!!!

2007-05-02 02:01
Är det bengalerna som även kallas minileopard? Riktigt fin var den! Om jag nånsin blir av med min allergi skall jag ha en liten leopard. Mest så att den kan äta upp små barn som leker på gården.
Göteborg på låtsas.

2007-05-02 02:02
jag gillar katter
Käft då.

2007-05-02 02:09
Sjukt fin bengal. Jag har länge velat ha en men spenderar på tok för mycket tid på jobbet för att det skulle kännas okej, dessutom är jag bostadslös vilket inte direkt hjälper.

Hur mycket fick ni betala?
Rehab is for quiters.

2007-05-02 02:22
Jag har inga flashiga fotton men här får ni på dom 2st bröderna som ligger hel stekta i sängen.

1. http://img57.imageshack.us/my.php?image=blandat019ca6.jpg
Jag kan inte länka för jag är sämt.

2. http://img208.imageshack.us/my.php?image=blandat010fl7.jpg
Är man skön så är man.

2007-05-02 02:40
Rem: Söta! Typisk pose när man har två katter! Våra två kommer inte riktigt så bra överrens än, har ju bara haft Aldo, bengalen, i 4 dar. det är mest fräs, lite jagande o avvaktande blickar.

hobbs: A vissa kallar dom minileoparder, pälsen är ju snarlik leopardens men det finns mig veterligen inget släktskap, dom är avlade på egyptisk mau o asiatiskt vildkatt. O en bengal lär inte äta så många barn, men våra e rätt bra på o skrämma bort ungjävlar genom att anfalla o hoppa på dom :)

Clone: Vi har gett 4500 för birman o 8000 för bengalen, det är det vanliga priset nuförtiden.
Aldo har fina föräldrar o ska utveckla rosetter o grejor. Har dom färgfel är dom lite billigare.
Bostadslös e nog inte lämpligt då bengaler är en strikt innekatt... Sen kräver dom nog ganska mycket uppfostran o mänsklig närvaro har jag en känsla av. Då är det en fördel att va långtidssjukskriven för whiplashskada...

Kan tillägga att Aldo är 13 veckor ca. O Madonna är 2 år o 5 månader.

2007-05-02 06:24
Mina katter kan ses på min presbild. En ovanligt fin "huskatt", samt karate-krull som är en cornish rex.
Yeah!

2007-05-02 07:08

Eftersom jag inte kan länka så kan jag iaf säga att min katt ser exakt ut som komplex P2 ena kisse, den svart /vita :) möjligen att den har lite längre hår.  

2007-05-02 10:27
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-02 10:28
bild

har inte kvar dem dock ;Q
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2007-05-02 10:48
Hagabergare P23

Sjukt fina exemplar av birmakatterna.
Är uppvuxen med en brunmaskad birma, han dog också av problem med njurarna. Han blev dock 14 år. Hur gammal blev Lennon?
Nu har morsan och farsan två bruntabby kissar.
Jag och frugan funderar på att köpa två tabbys också, men då måste vi flytta ifrån våran etta så att kissarna kan få lite space också ;D
Bilder på dom kommer senare.

Fridens.

2007-05-02 10:57
http://conspicuous.blogg.se/images/lee_1160669080.jpg

Ifall länken funkar är det där en bild på min birma, egentligen har han väldigt bra stamtavla, men eftersom han anses vara utvecklingsstörd så fick vi inga papper på honom, och köpte honom för endast 10 kronor. Men han är världens goaste, dock som ett litet barn som kräver uppmärksamhet hela tiden, och som inte kan äta, bajsa eller leka om ingen sitter bredvid och tittar på...

2007-05-02 13:05

2007-05-02 13:10
de hundra första åren är värst

2007-05-02 13:30
Felix var en liten gose!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-02 13:30
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-05-02 13:34
Hagabergare:
Jo precis, så det får dröja lite innan jag köper någon katt, vet du hur det är att bara ha en bengal? Dom flesta katter trivs ju bäst med en kompis men vissa är ju bättre på att klara sig själva än andra.

Just nu bor jag hos min bror och hans 2 katter, en birma och en ocicat, sjukt nussiga.

Pastor Tuffe & Apelsin
Rehab is for quiters.

2007-05-02 13:35
hahaha pastor tuffe fan vad fint namn

2007-05-02 13:37
Ja, båda har sjukt långa namn som jag inte kommer ihåg.
Rehab is for quiters.

2007-05-02 13:46
här är min perser, nils katt.

nisse

vi väntar också tillökning i slutet av sommaren i form av en liten cornish rex-bebis, kullen föds om ett par veckor.
it's all about love.

2007-05-02 13:56
men kajsa då var ju söt. bästa tråden, fler söta katter <3

2007-05-02 14:13
JAg har en Simon!!!

:)

2007-05-02 14:24
http://www.nattstad.se/index2.asp

hmm... vet inte om d funkar... mina 2 underbara katter iaf! cosmos å soya <3
tog du åt dej av mina ord, är det ditt problem.

2007-05-02 14:26
d gjorde d inte nä..... hmm... ?
tog du åt dej av mina ord, är det ditt problem.

2007-05-02 17:14

2007-05-02 19:19
The absence of evidence is not the evidence of absence

2007-05-02 22:37
vill också ha en katt

2007-05-02 22:49
Ene:
Lennon blev inte ens 2 år. Han skulle fyllt nu i maj. Dog för ca 2 veckor sedan. Det var förmodligen något medfött. Ena njuren var stor som en ärta o den andra kraftigt förstorad o helt slut för den har fått jobba dubbelt så länge.
Tabbys är fina, jag e grymt svag för blåtabby, även om Madonna med sin choklad mask kanske är den "finaste" birman. Tabbys är ofta lite busigare o vilda också, vet inte va det beror på... 

Clone:
ÄLSKAR ocicaten!!! Fyfan va härlig!
Bengalen är det lilla jag upplevt (fem dagar) en katt som INTE ska va själv. Uppfödarna rekommenderar starkt en kompis. Våran Aldo är extremt busig. Kräver MYCKET lek. Har du inte en katt till så blir du fan utbränd. Idag har han kört hela registret i en timma. Sprungit överallt, kört halfpipe i badkaret, kört hinderbana bland stolsben. Hoppat upp otalet gånger när vi försökt äta. Suttit i "jaktposition" med frugans hamburgare som byte, attack och hoppade rätt ner i maten...
Igår sprang han rakt i stekpannan på spisen. Så dom kräver sin kattmänniska, inget lugn alls.
Som ett exempel på bengal vs. birma så hoppas Aldo redan rakt upp på diskbänk o fönsterbrädor, det tog våra birmor ca 6 månader innan dom klarade det...

Barling:
Jo raskatter är vanligt, läste nyss att typ 1 på 14 är raskatt, rätt mycket med tanke på att varenda en av dom är uppfödd. Jämfört med huskatter som ploppar ut i nåt stall rätt ofta...
Raskatter har man nog för man vill ha ett visst utseende, en viss storlek osv.
Jag skulle lika gärna ha huskatter, eller ett lodjur, världens vackraste djur :)
Men största anledningen till raskatt är väl temperamentet, du vet ungefär hur den kommer vara. OBS har inget med personligheten o göra. Som exempel, syrran hade en huskatt inne, fick en dotter o katten som va helt vild började sätta i system att klösa min systerdotter i ansiktet. Det skulle aldrig hända med en birma...

daviden:
Det där e ju en bengal ;)

Härliga kattbilder för övrigt! Allihop!!!

2007-05-02 22:53
nhoj

visst e hon =)
de hundra första åren är värst

2007-05-02 23:02
Peggy: Skaffa katt då! Finns fruktansvärt många hemlösa katter som väntar på att ha nånstans o bo... Ofta är det så att får dom inte det så avlivas dom eller lämnas att dö av sig själva...

2007-05-02 23:19
annis ja mkt!

2007-05-02 23:31
jag har bara vanliga bonkatter men här kommer bilder på 2av dom.
Pricken e mamma till Hugo och sen Moly fast jag hitar ingen bild på henne.

Hugo
http://i116.photobucket.com/albums/o10/cpt_hadok/DSC00426.jpg

Pricken
http://i116.photobucket.com/albums/o10/cpt_hadok/DSC00855.jpg

en pollares katt Sushi
http://i116.photobucket.com/albums/o10/cpt_hadok/P1010005.jpg

2007-05-03 01:56
Cpt:
Sushi katten där va ju helt bedårande :)

2007-05-03 03:07
1
2
3
4

Våra kattungar när vi hade dom, men jag är tydligen allergisk så vi kunde inte ha kvar dom. Saknar som fan...
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-05-03 03:18
jennie:
den där lille vita, aaaawww

2007-05-03 06:20

2007-05-03 07:37

2007-05-03 07:49

2007-05-03 08:46
Hagabergare P23

ahw, fan va jobbigt.. beklagar. Vet hur hemskt det är att förlora sin kisse, de är ju en medlem i familjen.
Haha ja päronens tabbys är jätte busiga och de var inte våran brunmaskade, han var mer chill och lugn.
Men det gemensamma med alla birmor är ju att dom är så snälla och gosiga, har aldrig träffat en birma som inte visat kärlek.
Längtar tills dagen jag och frugan kan skaffa oss två tabbys :)

2007-05-03 09:10
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-05-04 00:31
Pen:
Andra bilden på Maja var härlig! Ser rätt vild ut!

Ene:
Jag vet, katterna är som våra barn. Jag va helt förstörd när det hände. Men då gällde det o tänka på Madonna. Hade hon vart själv hade hon blivit sjuk. Hon bara skrek o skrek i några dar. Men den lille bengalen Aldo kom ju hit rätt snabbt så nu mår hon bättre igen...
O han är MYCKET busigare o vildare än va någon birma är... Han är ändå väldigt kärleksfull, kryper intill o ligger lite i knäet ibland. Kul är att han växlar fruktansvärt fort o när han är vild kommer man inte ens nära honom.

Kan nån tipsa på nån bra sida man kan slänga upp bilder till o länka hit dom?
Måste ha upp några bilder på vilt kattbus, det är ett jävla liv om dagarna här nu! Vill du ha det lugnt o skönt hemma, skaffa INTE en bengal!!!

2007-05-04 00:34
katter är äckliga!!
"if you cant beat them, join them"

2007-05-04 00:44
ahahah das fuhrer.. han e go
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2007-05-04 01:05
wik:
Redigt konstruktivt... Ens orka gå in och skriva "katter är äckliga" i en tråd som heter "Bilder på era katter"...

Jag antar att du hade blivit hjälparbetare i Afrika om du varit ultrarasist o hatat mörkhyade, eller sökt jobb som flygvärdinna om du hade haft världens flygskräck bara för att få oja dig o klaga?

2007-05-04 01:08
HB; jao ganska så iallafall.

nä faktiskt inte, om jag nu vorde rasist och nazist så hade jag inte varit i närheten av mörkhyade överhuvudtaget. dock är det inte sant. men nu är det ju som så att jag gillar inte katter, thats it! varför skulle jag oja och klaga över att jag var höjdrädd isf? katter har inget med höjd att göra.
"if you cant beat them, join them"

2007-05-04 01:21
LOL@wik...

Liknelser...

Klicka inte på en bildtråd med något du tycker är äckligt, det är ologiskt beteende...

Tillbaka till topic:
Ska snart slänga upp ett par bengalbilder till om någon vill se :)

2007-05-04 02:06
ja mera bengalbilder!

and in other news
Rehab is for quiters.

2007-05-04 03:56
wik verkar va ett riktigt whineass

sjukt rolig tråd, älskar katter längtar hem till mor och far och deras katt Selma
???

2007-05-04 07:47
jaaa äntligen!!!!!!!!!!!!

snart min!

Tequila

tequila

tequila

tequila

min tequila är den absolut bästa, sååå otroligt mycket personlighet säger alla som träffat henne:)
hon är en sån som svarar när man pratar med henne, även om man inte förstår vad hon säger:P

lövkäts

2007-05-04 08:08
Hagabergare P23

Tack! Hon satt så fint och chillade i solen ^^
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-05-04 08:32
Mina katter som jag dessvärre var tvungen till att sälja =(

men det finns ett gäng sköna bilder på dom dock =D
tut!