Vad gör ni narkofober i tråden? Tråden handlar om knark och därav delar folk med sig av sina egna erfarenheter? Att dessa skulle innefatta knark förstår jag inte varför ni höjer ögonbrynen över.
jo en gång i veckan i 6 mån är lång tid. hade ju planerat ta de nu men well :) och jag pysslar inte med något sånt ändån nu så.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
blaze jag fattar faktiskt inte alls vad du menar i vissa av dina meningar. Men jag säger väl som jag sa tidigare i tråden Det är rätt skrämmande när småpojkarna här på whoa skall prata om sina drogvanor och pissprov hit o dit. det verkar som de tycker de är coola, vilket de nu inte är. (såg du att ja skrev, verkar nu)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tycker bara att det är förmycket häxjakt för att man rökat en holk, vad är det? piss i mississippi liksom :)
La_Latina om nu småbarnen nämner att dom rökat, hur tar det bort coolhets points om det nu redan är coola? big deal liksom
fan va jobbigt att gå och tänka på vad som är coolt och ocoolt förresten.
Så det är olagligheten som egentligen gör det ocoolt? För amerikansk fotboll skadar en också ganska mycket i längden och jag tycker nog fortfarande att det är coolt. Uhh, nejfan, ska lägga av tjafsa nu. Känner mig alldeles för bitter och less på allt för att ens få vistas i forum just nu. night på er
Hepp och pepp
speciellt när man inte kan säga vad man har i tankarna när det finns vissa coolhets domare.
Skit i cool eller ocool.. det handlar inte om huruvida någon är cool eller ocool, för vem kan bedömma det? Det handlar om att knarka är är ocoolt i sig, själva handlingen. Det gör inte en person varken cool eller ocool att knarka. Okey, kan vi droppa det nu? Det handlar inte om någon häxjakt, ser ni inte det stora hela? Vill man att folk ska knarka? Ska det vara så accepterat att man tom kan skriva öppet om det och få råd ang det? Är det någon som tänker längre än bara genom sitt eget egoistiska perspektiv? Är det någon som på fullaste allvar tycker att det är bra och VILL sprida det vidare så att fler hakar på det hela? För det är presic det som händer när man låter det bli så här accepterat som det är, speciellt på whoa. See my point?
-om jag hade nyonkläder på mig skulle jag vara en lysmask...
Det är rätt skrämmande när småpojkarna här på whoa skall prata om sina drogvanor och pissprov hit o dit. det verkar som de tycker de är coola, vilket de nu inte är. (såg du att ja skrev, verkar nu) Jag tycker det är ännu mer skrämmande hur du verkligen känner dig stor när du får spatsera här på forumet och kalla folk med drogvanor för småpojkar.
okej, jag ser inte var själva handlingen är ocool heller? gör inte folk till sämre människor såvida det inte är helt hooked, kan respektera knarkaren men inte missbrukaren :P
jag är helt klart för legalisering och har inga bekymmer med att prata om det, varför förstora saker så?
Det finns vuxna som knarkar, lever ett helt vanligt liv och pratar OM knarkerfarenheter med varandra. Gör det verkligen så ont i dig att du måste göra det du gör?
Jag tycker inte dom är sämre människor ens om dom är helt hooked. :-) Men jag tycker det är viktigt att se till att undvika att folk ska behöva hamna där.
jo för människor som är helt hooked är opålitliga och ljuger gång på gång och det är lite störigt faktiskt, och sen är det detta land som gjort mig till "missbrukare". tror nog inte det finns något annat land i europa där det är olagligt att ha cannabis i blodet
Spliffsheriffen Vuxna är vuxna, barn är barn. Ser du skillnaden? Har man som vuxen gjort ett medvetet val så lägger jag mig inte i det. Men barn ska inte behöva hamna där helt enkelt.. för många gör det. Även om det bara vore en, så är det för många. Vill du se dina barn hamna i ett olagligt beroende?
det är ju systemet som skrämmer upp folk och gör folk kriminella hit och dit
blaze du påstod ju att du inte var missbrukar längre ;-)
nej jag har aldrig varit missbrukare, men är man inte en sk missbrukare om man tvingas lämna urinprov? tack sverige!
Vuxna är vuxna, barn är barn. Ser du skillnaden? Har man som vuxen gjort ett medvetet val så lägger jag mig inte i det. Men barn ska inte behöva hamna där helt enkelt.. för många gör det. Även om det bara vore en, så är det för många. Vill du se dina barn hamna i ett olagligt beroende? Givetvis inte! Det finns oändligt många situationer jag inte vill att mina barn ska hamna i. Men vad har det med la latinas pretentiösa jargång att göra?
äh im out!
För att fritt tolka la_latina så blev hon bara less på dessa otaliga trådar ifrån alltför unga (oftast) pojkar som ställer frågor ang knark. Vad man än vill tycka och tro så är det allmänt kännt att reklam påverkar oss, och att öppet få diskutera ev drogvanor blir en sorts reklam. Denna reklam som sprids på internet tillgänglig för alla, i alla åldrar. Så ja, vare sig man menar det eller ej så blir folk påverkade.
Asdöd: "Det sjuka är att ska man pissa för att få tillbaka lämpen msåte man betala proverna själv som kopstar 800-1200 spänn." -> ...vad exakt är det som är så 'sjukt' med det?
vem har sagt det är dålig reklam? det är ju inte som te.x jägermeister reklamen som som snurrar på tv var 5e minut, det om något är väl värre än några som diskuterar på ett forum? geez
blaze.. Du förstår väl att detta inte är det enda forum detta diskuteras i? Det finns säkerligen otaliga. DET är det obehagliga, inte att vi just nu i denna sekund sitter här.
håller med Miss_J lite grannfaktist! har inget emot folk som håller på, men dom som skryter om att dom gör det är riktigt pinsamma! men har inte märkt att någon har gjort de i den hår tråden, folk har bara berättat hur länge dom har pissat för straffen har skillt sig!
// be the change you wanna see in the world
Jag tycker det är ännu mer skrämmande hur du verkligen känner dig stor när du får spatsera här på forumet och kalla folk med drogvanor för småpojkar Jag kallar ej folk med drogvanor för småpojkar. Jag sa att det är skrämmande att småpojkarna här på whoa . Sa aldrig att folk som missbrukar droger är småpojkar eller att alla killar på whoa är småpojkar. Nog för att jag anser att det är rätt barnsligt oavsett ålder att prata om sitt drogberoende som något positivt. För i det långa loppet vet de flesta vuxna att droger ej medför något bra. (men om du nu är drogliberal move ya ass to London, där flödar drogerna)
ja men det obehagliga är väl att några nissar i kostym från aldra första början har bestlutat att det är olagligt med cannabis, hade kunnat spara på te.x urskogen och använda hampa istället för att skörda den och döda hurmånga djur som helst, det är en planta som har växt från början av en anledning, botat otaliga sjukdomar osv! och folk har börjat fatta det.. LEGALIZE!!
tycker det är mycket mer olagligt att i princip vemsomhelst kan få utskrivet tunga droger från te.x apoteket, det borde man oroa sig för. men de vill väl ha det olagligt så det kan tjäna på att droga oss med mediciner som vi inte kan framställa själv
haha.. jadu.. jag kan inget säga om dess historia, för de vet jag inget om. Men att legalisera.. ja, det är ju en helt annan diskussion jag inte ens tänker nosa på här. Jag vill att så många som möjligt ska ha möjlighet att må bra, detta når man inte genom berusningsmedel, punkt slut.
blaze håller med dig.. på tok för lätt att få receptbelagd medicin utskrivet.
För att fritt tolka la_latina så blev hon bara less på dessa otaliga trådar ifrån alltför unga (oftast) pojkar som ställer frågor ang knark. Vad man än vill tycka och tro så är det allmänt kännt att reklam påverkar oss, och att öppet få diskutera ev drogvanor blir en sorts reklam. Denna reklam som sprids på internet tillgänglig för alla, i alla åldrar. Så ja, vare sig man menar det eller ej så blir folk påverkade. Jag hänvisar då till yttrandefriheten och förbehåller mig rätten att praktisera den då det passar mig. I detta fallet en tråd som handlar om, här kommer det, narokotika. Jag kallar ej folk med drogvanor för småpojkar. Jag sa att det är skrämmande att småpojkarna här på whoa . Sa aldrig att folk som missbrukar droger är småpojkar eller att alla killar på whoa är småpojkar. Nog för att jag anser att det är rätt barnsligt oavsett ålder att prata om sitt drogberoende som något positivt. För i det långa loppet vet de flesta vuxna att droger ej medför något bra. (men om du nu är drogliberal move ya ass to London, där flödar drogerna) Jag ska ingenstans. Och vem är du att sätta etiketten beroende på människor? Och vad har du för belägg för det? Att man går på pisseprov betyder absolut inte alla gånger att man skulle vara beroende av droger. Det kan som t.ex. i mitt fall betyda föräldrarna fått nys om användandet och i vanlig trångsynt anda blivit jätteoroliga. Detta leder till att man pissar för att hålla föräldrarna lugna.
Snygg stavning på narkotika där ;)
Spliffsheriffen Men ärligt talat, hur kan du påstå att dina föräldrar är trångsynta? Jag skulle snarare säga ansvarfulla. Hur skulle du själv ha reagerat? Tror detta var ett super alternativ dom erbjöd dig. Jag har aldrig påstått att någon inte ska få diskutera det dom vill, jag har bara bett folk tänka efter vad det sänder för signaler. Nu råkade det handla om knark, men det kunde lika bra varit rasism. Du är otroligt dålig på att diskutera och kommer med lagom omogna utlägg, det är min personliga åsikt.
well det är skillnad på knark och knark, lite brass är inte i samma liga som te.x amfetamin
blaze visst är det så..
Slänger ut en ny fråga, bara nyfiken.. Skulle ni gilla att era föräldrar rökte på?
justde :) vet väl fungerande familjer som är som vem som helst där det är familje joppar på kvällarna osv. bara mysigt
jag hade gillat att mina föräldrar hade rökat faktiskt, fråga en gång men ville inte ha.. tror det hade gjort de bra
Trångsynta i det här fallet då de vägrade lyssna på mig trots att jag i diskussion på diskussion lade upp oändligt med bevis på att jag mår bra och tar hand om mig själv. Och att jag gjort det under många år. Givetvis fattar jag att det är oroliga och kan se befogenhet i det men jag trodde de skulle kunna se på saken med mer öppna ögon istället för att ropa hjälp så fort ordet hasch kom in i bilden. Vad kul att du vädrar din åsikt. Själv tycker jag att du är onödig, tråkig och högfärdig.
*ler* själv tycker jag morsan är jobbig på bara ett par glas vin.. ;-)
Spliffsheriffen Klart du tycker, jag har ju inte samma åsikter som du. Trist med folk som inte kan ta diskussioner för vad dom är, big upps till blaze för det som fortsätter diskutera och hålla en god ton trots olika åsikter.
Jag hade inte haft något emot att mina föräldrar rökte, så länge de skötte det snyggt.
Åhh va snyggt. Spliffsheriffen kan inte diskutera och tycker alla som inte håller med honom är idioter. Där fick du till det, jag saluterar dig.
spliff and you are... 12? du pratar i nattmössan gå och lägg dig nu Du har valt att misstolka -allt- jag skrivit. Dina föräldrar är mogna och ansvarfulla som tog det beslutet. Sedan att jag är rätt öppen för hash i medicinsktsyfte, men det är en annan femma. jag lämnar denna tråd nu
pissa i 6 månader för att få tillbaka lämplighetsintyg, detta får ske på någon läkarmottagning, soc räknas ej som giltigt, och mer än så kan jag inte säga...
fullfjädrad när jag kickat en gås..
spliff and you are... 12? du pratar i nattmössan gå och lägg dig nu Du har valt att misstolka -allt- jag skrivit. Dina föräldrar är mogna och ansvarfulla som tog det beslutet. Sedan att jag är rätt öppen för hash i medicinsktsyfte, men det är en annan femma. jag lämnar denna tråd nu Jag är öppensinnad. yOu kNoW wHat iM sAyInG? Din attityd och jargång hör hemma på lunarstorm.