I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Människor levde till att bli 900 år under tiden bibeln "utspelar sig""

Övrigt - Blandat

2007-04-22 17:46

"Människor levde till att bli 900 år under tiden bibeln "utspelar sig""

Jag måste bara berätta om nåt så otroligt korkat. Min rumskompis jobbar i en bildelsaffär och det verkar jobba en del original på det stället. Bland annat en ca 50 år djupt kristen man. Min kompis konfronterade honom en dag med att en del grejer i bibeln verkligen inte stämmer, några personer är t.ex. ungefär 200-300 år när dom får barn och vissa är uppemot 900 år (tyvärr är jag inte tillräckligt insatt i bibeln för att nämna några namn). Den djupt kristna mannen svarar på detta med "Folk levde till att bli 900 år under den tiden, sen ändrade gud på det och folk lever bara till att bli max 130 år nu för tiden"...

Min fråga till er är: Finns det verkligen nån som tror på det i Sverige?? Vad folk alltid förklarat för mig är att man inte ska ta bibeln bokstavligt, inte ens Adam och Eva ska tas bokstavligt, och sen kommer nån och säger att folk levde till att bli 900 år under tiden bibeln utspelar sig... Ibland så börjar man undra vad intelligenskvoten är på vissa människor.

Ge mig era tankar på uttalandet!

Married to the money, fuck the world, that's adultery