I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

TVLicens snubben plingade dörren

Övrigt - Blandat

2007-04-22 16:07
Orphan P19
jag är tyvär dyslektiker att du ens kan läsa vad jag skriver är ett under men gör inte det som står där mindre sant.

magicfow P20
varför ska jag skriva en bok när du som boandes i den här demokratin har en jävla skyldighet att känna till visa saker lika så skyldighet att pröjsa visa saker. efter som du garanterat för ut mer i slut änden då du åtnjuter alla plus av att bo här.

slut poäng. vi har det här klimatet i landet på grund av visa saker och det är din jävla skyldighet att pynta det där futtiga kronorna efter som du nu andväner dig av allt annat du tar för givet i din vardag. annars fins alltid som sakt andra länder utan tv licens att flytta till där klimatet inte är lika frit i någon form varken i media eller i din vardag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-22 16:09
storpajsarn P24
Okej ursäkta mitt korkade inlägg då, kände mig bara tvungen att skriva det när du påpekade att någon missat samhälls lektionerna.

Men jo du säger mycket med sanning i dina ord.
Rör inte min prilla !

2007-04-22 16:14
magicfow P20

Det var inget personangrepp, jag kommenterade det du skrev.

Att tjata om att allt blir dyrare är att låta som en tant, så är det bara.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-04-22 16:15
ok förlåt storpajsan ska betala imorn!

eller inte
Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.

2007-04-22 16:16
för övrigt, stäng tråden
Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.

2007-04-22 16:23
wow! måste värkligen pira i pungen när du är så där mycket "outlaw".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-23 13:14
Fan paya tv-licensen!.. annars får vi leva med att bonnier å company äger all svesnk media!
http://soundcloud.com/rod_g

2007-04-23 13:19
Comhem har inget med Radiotjänst att göra. Dvs, du får räkna med att behöva betala TV-licens. Om du väljer att betala skiten eller inte är upp till dig...fast dom får inte komma in i ditt hem om du inte bjuder in dem (som vampyrer, ungefär).
We call them winerbrods.

2007-04-23 13:29
SVT borde slänga in lite reklam mellan programmen bara som TV4 hade för 10 år sen så man slipper betala. Det borde täcka kostnaden för gudstjänsten på söndagar, ett kamerateam i skogen med ungar, rullande text tio timmar om dagen, dokumentärer om hur jobbigt det är att vara pensionär och språkprogram ingen är intresserad av.

Idén är ju absurd att man ska bli tvingad att betala för nåt man inte använder. Tänk om Canal+ tvingade folk att ha deras kanaler, inte fan skulle nån gå med på det.

Fight the power! Betala inte Tv-licensen!

2007-04-23 13:37
du har missat alla mina inlägg eller? du kan uppenbarligen inget om något när det kommer till hur media och stat sammt sammhälle påvärkar varandra. tycker du borde läsa på både historia, sammhälls uppbyggad sammt media och dess roll och kanske lite om modern kvartals ekonomi. kanske du gör en skarpare annalys än bara ut gå från din näsa till din plånbok.

varför pynta för något med skatt m.m. om man själv inte ärt sjuk, gamal eller behövande.

man måste vara ett totalt miffo om man inte inser hur mycket svt/sr sammt tanken om fri media bettyt för våran historia i modern tid. sammt vårat media klimats utväkling även för det mer kommersiela kanalerna.

2007-04-23 13:39
storpajsarn P24

Så berätta för mig vad skillnaden skulle bli om dom bara slängde in lite reklam mellan programmen men fortfarande visade samma saker.

2007-04-23 13:40
man kan ju inte slänga in reklam. Då förlorar man ju hela grejjen med fri tv.. Då reklam oftast har stor del i vilka program som ska sändas i kanalen.

2007-04-23 13:42
Rod_G P18

Så du menar att Loka bestämmer att Desperate Housewives ska visas på Femman? hu skulle det kunna bli någon skillnad överhuvudtaget om dom visade exakt samma saker, men med reklampauser mellan. Jag tycker inte det borde heta "fri-tv" eller vad ni kallar det för. Snarare tvångs-tv.

2007-04-23 13:45
att inte gnälla över tvliscens för att du inte ser på svt är som att gnälla över skatt för att den går äldreomsorg som du inte använer. skatten går till skitmycket grejer jag inte utnyttjar, och det är väl ändå poängen, att hjälpa andra än sig själv

2007-04-23 13:49
ja det tyckwr du men det är för din analytiska förmåga är lika med noll.

fri media syftar på vem som har inflyttande över ut budet och det är till största del dem som finansierar produktionen.

svt ska ha exakt samma summa och inte behöva vara beroande av tittar sifror då det till handa håler en sammhälls tjänst så som sjuk hus.

reklam finansierad tv är beroande av reklamintäkter och där med också tittar siffror vilket drastiskt på värkar ut budet.

kan du inte se skilnaden så glo 30min på fox news.

svt har som mål att nå ut till mer än den mäst köpstarka och bredaste målgruppen. det har ett sammhälls uppdrag och det har gjort media klimatet i vårat land mycket frit och mycket gott.

2007-04-23 13:51
grejen är att han faktiskt får ut något då han åtnjuter friheten av vårat media klimat utan att tänka efter varför. han vet bara inte själv vad svt gör för han. så lite ut bildning och tacksammhet skulle nog vara på sin plats.

2007-04-23 13:58
Haha tacksam? För vad? Bolibompa och Disneyklubben? Jag föredrog ändå Skurt när jag var liten.

Hur kan du ens jämföra någon svensk kanal med FOX News?
När du tex åker buss så ser du reklamskyltar som du kan ignorera om du vill. Hellre det än att betala det dubbla för biljetten.
Dessutom är det väl självklart att program (med reklam eller inte) som visas ska vara styrda av tittarsiffror. Varför ska jag betala för något som ingen tittar på?

2007-04-23 14:07
men har du inte hajat ett skit dit jävla riks miffo står för mer än sit program ut bud. du kan digga skurt hur myckt som hälst men vad svt har bettyt för sverige det senaste 50åren kan du uppenberligen inte ta in.

du bettalar inte för det du tittar på utan tryggandet av ett frit oberande tredje stats makt dit klant arsel.

varje gång du slår en skit så gör du något som svt under sina stadgar ska ha koll på och kontrolera. det är granskande och icke styrt.

om tex loka hade massa intresen i svt kan det mycket möjligt bli så att man tex inte granskar dessa före tag då svt kan vara i beroande stälning till dem på grund av pengar.

du har även hela media kulturen och dess uppbyggnad. för svt på värkar mer än sitt eget ut bud även om du som total novis på ämnet värkar totalt blind för det.

svt har mycket höga tittar siffro by the way om nu någon trode annant. alla är inte hiphopare i 19års åldern med innebandy och fitta som ända intresen sammt snabba produktioner från strix och jarowski.

svt bedriver nordens största in house produktion sammt mycket annat som vi ska vara mäkta stolta över ur ren kultur perspektiv lika så som vi är stolta över våran teater tätthet och våra kultur stöd till andra prodjekt.

svt sänder även stora bestälnings jobb från våra största produktions bolag och genom det på värkar det även andra mediars syn och sätt att arbeta med sina produktioner.

svt är inge lekstuga för hippies om någon trode det.

2007-04-23 14:14
nasta gang dom ringer pa sag att du ar lesdadianer.. da far dom fundera en hel dag vad det innebar :)

2007-04-23 14:17
Du tror att jag försvarar andra kanaler. Tvärtom, det är lika mycket crap som visas där men jag slipper iaf betala för det.

Jag är inte dum i huvudet, jag fattar väl också att företagen som finansierar program har ett finger med i spelet. Men come on, vad visar SVT som främjar denna "fria media" som jag ska vara så jävla tacksam för.

2007-04-23 14:21
men idiot!

antagligen att det är en oberoande granskare av våran stats makt sammt på värkar hela vårat media klimat.

deras tablå är ändast ut formad för träffa en bred målgrupp vilket den garanterat gör.

har du problem med att tänka i störe banor än dit eget vardags rum?

värkar ju i alla fal inte kunna något om historia eller sammhälls vettenskap sammt media och hur dessa sammspelar.

kanske borde läsa på lite eller börja pluga innan du svarar igen.

2007-04-23 14:24
Nej men du är ju oförmögen att svara på en enkel jävla fråga.
Vad visar dom som främjar denna "fria media" som jag ska vara så jävla tacksam för? Nämn bara ett enda program som kan vara värt 160 spänn i månaden.

2007-04-23 14:31
men dit rå miffo vad är det du inte hajar! DET ÄRBJUDER EN BRED  UT BUD OCH ICKE KOMMERSIEL NYHETS RAPORTERING.

det har i uppdrag att granska stats makten och förmedla sammhälls information. det är en grund sten till en öppen och fri demokrati där information flödar frit. lika så har vi offentlighets principen sammt annat. men efter som våra medborgare inte själva kan granska alla protokol från varenda kommun möte m.m. så har vi en fri icke kommersiel styd media kanal som gör deta och på så sätt försäkrar oss om dess opartiskhet sammt att den även på värkar där igenom klimatet i media som gör att andra media följer i dess spår av öppenhet.

sammt att svt gör mycket annat för kultur livet sammt icke köpstarka sammhäls grupper.

du värkar värkligen lost och ha svårt för ta in simpel information. du är svensk medborgare och borde känna till och förstå dessa principer som skydar och förser dig med saker du tar för givet.

2007-04-23 14:36
Men hur fan kan jag ta del av dessa oberoende program som tydligen ger mig den kunskapen jag behöver om jag inte är intresserad av att titta på det?

Sluta kalla mig för massa saker. Du är 24 år och kan inte ens stava.
Skivsamlare

2007-04-23 14:41
tv-snubben plingade på hos mig också, jag sa att jag inte ägne någon tv men lovade att höra av mig så fort det införskaffades.

Dom har ingen rätt att komma in i lägenheten, men om dom skulle se en tv i bakgrunden så har du rätt till en prövotid, alltså kan du säga att tvn är ny och att du hör av dig om du vill säga upp tv-licens abbonemanget. vänta en timma, ring sedan och säg att du inte vill ha nått.
fair enough..

2007-04-23 14:42
nej jag är dyslektiker vilket i sig inte gör mig korkad. men din oförmåga att förstå att hela sammhället du lever i från osten du äter till toan du spolar är en del av det fria sammhäller vi lever i och som svt har som jobb att oberaonde granska. det handlar om mer än tv om du inte fatat det än.

det handar inte om vad du gillar om att se på dum burken, svt har en mycket viktigare roll än så och kan du inte förstå det har du missat något fundamentalt i din bildning eller så har dina päron glömt att läxa upp dig om att allt du tar förgivet i det här landet alltid inte kommer av sig själv.

2007-04-23 14:57
Haha men sluta vara så förbannad för att jag inte tycker som du. Vad du än säger så tycker jag det inte är värt 160 spänn i månaden för något jag inte använder. That's it.
Jazztobak

2007-04-23 14:59
haha vafan hur hamnde min flickväns användare i mina händer?

2007-04-23 15:00
Tjena SÄN jag tyckte du var söt och så men nu verkar du vara ute med cykeln..

and-one P25. å andra sidan har ju luuk knappast jobbat för svt så länge? dessutom tjänar nog de på reklamfinansierade tvkanaler bättre än dom som jobbar för ps-kanaler. 5miljoner/år? jo tjena...

Nej han har inte jobbat på svt så länge, tycker du han ska ha ännu högre lön eller vad menar du? vill du betala ännu högre tv licens så kanske lönen kan gå upp till 10milj??

Som sagt 5miljoner kronor är en fin fin årslön ska du allt se, vi kan kalkylera lite på det där och då landar vi på en liten fin månads lön på närmare 420.000kr.
Har du någon verklighetsanknytning? är detta en bra lön? vill du betala denna lön?
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2007-04-23 15:03
nej men ni är ju helt sega efter som inte inte hajar vikten av svt och ser det som en tv kanal och inte sammhällig instutetion. du lever och åtnjutrer massa rättigheter svt har som jobb att granska och skydda.

bara för ni är obildade tänker jag inte köpa er skit duma och rätt ut sakt miffo argument som bygger på eran enfald och uppenbara obildning.

att ens diskutera vad ni vill se i den här tråden är en pinsamt låg nivå när ni bor i ett land som ser ut som det gör på grund av sina principer om ett frit och öppet demkratiskt sammhälle. men ni vill inte pröjsa en krona för en av des absolut viktigaste grundstenar.

sorry kan jag bara säga och hoppas ni blir inteligentare och mer pålästa i framtiden.

2007-04-23 15:05
and-one P25

bra där! avskaffa och skit ner en av våra mäktigaste och viktiga hörnstenar i våran demokrati för luuk för för mycket pynt.

2007-04-23 15:07
Ok men hade jag haft 160 kr att lägga ut för att annat folk ska kunna kolla på Veteran-Tv så hade jag gjort det.

2007-04-23 15:08
När jag flyttar till egen lägenhet tänker jag heller inte betala för tv-licensen. Lyssnar aldrig på radio och ser aldrig på svt. Även om jag hade gjort det så hade jag inte betalat när man ändå får det gratis.

2007-04-23 15:12
men nu orkar jag inte försöka föda din jävla hjärna som går på extrem låg fart med information.

DET HANDLAR OM MER ÄN TV> PROGRAM MIFFO. det handlar om vårat fria sammhäller och granskandet av vårat styre sammt våra demokratiska rättigheter.

i dit fal tror jag diktatur vore bäst för när landets medborgare är så obildade och korkade att det bråkar på det instetutioner som värnar och skydar deras rättigheter och friheter så är dom fan inte värda det.

2007-04-23 15:21
Du tycker ju så för att du jobbat med tv eller vad det var. Precis som artister tycker så om nerladdning.

2007-04-23 15:27
så du tror jag får betalt av svt?

du borde få betalt för din idioti. det här år grund principer för en fungerande och öppen demokratisk stat.

alla i den här tråden kan göra mig en tjänst och aldrig gå och rösta igen för det skrämer mig hur blaserade och lata ni är och hur lite ni vet om sammhället ni lever och des funktioner och uppbyggnad.

jag har ändast jobbat med komersiell tv ändast. det jag dock vet är hur det påvärkas posetift av svt. och vilken skit som annars skulle produceras.

mina åsikter om svt bygger på att jag inte är helt sne i huvudet och vet en del saker om det här landets historia och media utväkling sammt lite basic sammhälls kritisk ögon med mig.

fan läs en bok, ät en frukt!

2007-04-23 15:28
kan till lägga att det flästa artister jag känner till specielt på lägre nivå är posetiva till nerladning.

2007-04-23 16:19
ja artister på lägre nivå skulle ändå aldrig tjäna en krona så dom får vara nöjd med 2-3 nedladdningar

sen är lönen kanske ett strå i höstacken vad vet jag, men ge mig dom där 5miljonerna istället så betalar jag tv avgiften

tjena
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2007-04-23 17:04
Narkimic P21

De ja menade var att 5an är beroende av pengarna de får av reklam.. om dom nu skulle välja att visa något annat så kanske inte loka hade velat ha sin reklam där och hellre lagt sina pengar på någon annan kanal. Så indirekt har de stor del i vilka program som sänds på kommersiella kanaler.

2007-04-23 17:22
Orphan P19

ta inte illa upp men synd att DU missade svenskalektionerna.. du är duktig på att särskriva min vän.. hahaha.
K.I.S
Killaz In Suits

2007-04-23 18:51
Gör såhär, jag köpte en ny HDtv.

Efter typ några veckor fick jag faktura för tvlicense....o då ringde jag de o sa att jag bara använder tvn som datorskärm. Så japp...jag behövde inte betala.

ifs så använder jag tvn till datorn bara =)

2007-04-24 12:19
Rod_G P18

Jag vet det. Men är det inte bra att en kanal visar sånt som folk vill se? Plus att den är gratis!

2007-04-24 14:19
ser att mr narkimic fort farande inte kan se utan för tablån och ens på en basic grund förstå vad svt fins till för och har för uppdrag.

svts primära mål är inte att visa underhålningsprogram för en köpstark publik!