TVLicens snubben plingade dörren
Hejsan jag har en fråga. Om man betalar Comhem bas tv på ca 179 eller 189kr/Månaden inkluderar det TVlicensen? Eller är tvlicensen en annan utgift. Snubben plingande dörren, men jag sa att ingen av mina förääldrar är hemma och att jag var 17 år (egentligen 20). Han skulle komma tillbaka inom 2tim. Så jag måste veta fort om man redan pröjsar tvlicens iomed att jag betalar comhem 179nåt/varje månad för tv
Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.
nej tv lices är en helt annan femma
Var lite kreativ för fan!
kostar ca 5 kr per dag- ca 2000/år
Var lite kreativ för fan!
Förvisso, men vi har Parabol i balkongen. Så jag måste plocka ner den.
Varför betala en massa jävla utgifter dittan dattan, 179kr för sketna 10-15 sketna kanaler. urkass bredband kostar en del, för att inte glömma moms skatt. Sverige har hutlösa dyra saker och moms, skatt skit. Möjligt att det kostar 5kr/dag, hellre ge de till nån fattig litet barn i afrika som klarar åtminstone dagen. Princip sak, varför ska jag betala tvlicens, en massa skit utgifter och benäämingar som svenska staten kommit på efterhand
magicfow, för att det kostar pengar att producera tv/radio kanske?
cry me a river! --> thcrew
som man sen blir TVUNGEN att betala även om man inte vill se/höra dessa kanaler?
FÖRORT
joda. jag betalar redan för tv. andra länder har dem inte sånna där idoti
"Möjligt att det kostar 5kr/dag, hellre ge de till nån fattig litet barn i afrika som klarar åtminstone dagen." Och med tanke på att du inte verkar betala TV-licens, har du ett fadderbarn eller dylikt nu då? Att folk inte har någon som helst respekt för public service! Tacka fan för SR, UR och SVT... Lite mångfald i media är aldrig fel i min mening.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Hur gick det, har återkomsten av djävulen kommit än?:)
, öl behöver inte ens nämnas, grunden till en välbalanserad kost.//whatone
Eccan skämtar du me mig? Jag är en invandrare, har fortfarande släkt nere i afrika, morfar är sjuk, farbrors barn etc etc. Skänker 150usd varje månad ibland mer eller mindre. gamla kläder som jag har växt ur etc skickar morsan till byn där våra släktingar och deras vänner. betalar hellre pengar för disceovery, kanal8 och sånt. SVT 1, 2.an kan suga min stora dase. Jobbar 15.00-24.00 när jag e hemma ser jag bara grönt nyhets text på 1an eller 2.an.
Djävulen knacka och plinga dörr 3ggr. hehe dem kan inte göra nåt. Det roliga var att radiotjänst skicka dit en afrikan. haha
jo det måste ni. tv-licens ingår inte i något abbonemang.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Gör som alla ministrar skit i och betala?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
du lär nog behöva bet. så är det för mig o jag har nått liknande..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
att man köper kanaler från en operatör som canal digital,comhem eller liknande har ingenting med tvlicens(som står för tvinnehav) att göra.
magicfow, du betalar uppenbarligen inte för produktionen av radio och tv som svt/sr står för.. alla länder betalar för detta, bara att det sker på olika sätt.. antingen genom tid (reklam och jidder), genom skatt eller som i sverige genom en separat avgift.. anledningen till att det tas som avgift och inte som skatt är att det anses vara viktigt att den statliga televisionen inte är beroende av staten eller hur ja nu ska uttrycka det.. poängen är att det inte ska gå att utöva politiska påtryckningar på de statliga medier som finns.. vilket självklart är en sund tanke.. tas pengarna från skatten blir de statliga medierna direkt beroende av de som styr politiken och därmed mindre benägna att kritisera de som styr vilket resulterar i en snevriden nyhetsrapportering osv.. något jag inte tror att nån här vill ha.. sen kan man ju självklart diskutera huruvida tvavgiften är rätt i nuläget.. det känns mer som om tvavgiften är en förlegad avgift från den tid då tv-apparater inte fanns i varje hushåll.. men visst.. står valet mellan reklam och avgift tror ja fan att ja väljer avgift.. iaf så länge som svt producerar och sänder vettiga program och utgör både ett alternativ och ett komplement till de kommersiella kanalerna..
förhoppningsvis kommer det dock bli valfritt att betala för de program som svt och sr sänder.. likväl tillkommer väl en kostnad för nätanvändning osv som skulle behöva läggas på vissa operatörer.. likväl är jag endå kluven.. å ena sidan tycker jag det vore intressant att utsätta svt/sr för konkurrens.. å andra sidan tycker jag att det vore korkat.. fördelen med svt som allmänt finansierad är ju att det möjliggör ett alternativ och ett komplement till kommersiell media.. vem fan gynnas egentligen av att svt blir samma skräp som alla andra kanaler i jakten på tittarna.. den nuvarande finansieringen möjliggör sändande av program som aldrig skulle komma fram i en sådan hetsjakt.. på gott och på ont.. frågan vi bör ställa oss är, vill vi verkligen att svt ska bli en kanal i mängden, en kanal som alla andra.. jag svarar nog nej på den frågan iaf..
eccan och dom som verkar älska public service>> varför ska man betala tv licens som går till kristan luuks årslön på 5miljoner kronor för att vara en pajjas i tv, han kan väl ha samma lön som vem fan som helst 20.000kr i månaden?? skrattar åt tv licensen
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
handlar väl om inte bara svt utan alla fria media kanaler vi har gör så rästen också sansar sig och gör vårat media klomat lite mer sunt än tex i staterna där alla kan köpa in sina åsikter. men vill folk ha fox news kvalite på allt så vist fine for me. gnäll fan inte sen när vi har ybber blå rigering och det komersiela makterna styr varenda kanal jävel och ut målar dig och dina afrikanska släktingar som landets ända problem. trode du folk hade skev syn på invandrare redan nu kan du ju vänta tills allt låter som på fox news. då lär folk skjuta först och fråga sen.
i början när jag flyttade in i min lägenhet så knackade tvlicenssnubben konstant. nojjade upp mig som fan, så betalade men nu har den inte kommit på ett bra tag (räkningen alltså). äh, jag skiter i tv snart... finns nästan aldrig något bra.
What I said, yo!
Tv-Avgiften är INTE inkl i Com Hem Analog Tv-Bas. Däremot har Com Hem ingen skyldighet att rapportera in att du har en Tv. Så betalar du ingen Tv Licens i dagsläget så är det bara säga till snubbarna som kommer att du inte har en Tv.
Skrämmande att det är så få som förstår att tevelicensen inte har någonting med ens abonnemang att göra. Samt att det är obligatoriskt så länge du innehar en tv.
DIF!
Producent
2007-04-22 13:20
Ja, och mer än hälften av befolkningen bryr sig inte, jag gör de inte iaf, varför betala för något man inte tittar på. Slopa skiten säger jag, har för mig borgarna skulle slopa den ?
Since 1984 @realgizlee // twitter
ja eller så förstår man vikten av fri media som kan stå som mot vikt till komerisel skit sammt fungera som en allmän informations kanal till folket. svt är något av det mäst viktiga vi har. specielt när alla dags tidningar gåt ape shit för länge sen.
magicfow P20 Eller hur! I andra länder har de inte sån "skatt skit".
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
mickillah så du tittar aldrig på svt och lyssnar aldrig på sr?
spekar ingen roll vad man lyssnar på för svt på värkar hela vårat media klimat så det sätter spå i alla andra kanaler och radio stationer m.m. också
hur är radiotjänst kopplat till utbyggnad av nät/master osv?
Producent
2007-04-22 14:55
joda Nopes, kollar nästan aldrig på tv överhuvudtaget eller lyssnar på radion däremot.
Since 1984 @realgizlee // twitter
and-one P25. å andra sidan har ju luuk knappast jobbat för svt så länge? dessutom tjänar nog de på reklamfinansierade tvkanaler bättre än dom som jobbar för ps-kanaler. 5miljoner/år? jo tjena...
staten höjjer alla avgifter nuförtiden, akassan, premien på trafikförsäkringen, sl biljetter, busskort. SNUS. som jag gjort i åratal, aldrig pröjsat tvlicens ska forsätta kriga mot radiotjänst.
magicfow: No offense, men du låter som en gammal tant. "Det var bättre förr, usch vad dyrt allt är nuförtiden."
Refused P26 Men allt blir ju bara dyrare och dyrare? Förutom frukten typ men priset går ju upp på den också nu. (Exotiska frukter)
Rör inte min prilla !
Du visste ju inte att den existerade igår, så lycka till med "kriget" då.
DIF!
Orphan: Hehe jo, men det är ju i nominella priser. Justerat för inflation blir allt billigare och billigare.
Refused P26 Inte så fruktansvärt insatt, men stämmer iaf till vis del det du säger men inte på alla varor. Men det är väl så tanken är att det ska justeras för inflation.
Rör inte min prilla !
Refused P26: vadå personligangrepp. 80% av dem som skriver i tråden, har inte ens pröjsat tvlicens, men skriver som de e värsta sunt dittan. frågan är varför ska jag pröjjsa för nåt jag inte ser?
för du betalar för något du tar förgivet! fri media och en stabil media raportering. fri media ska granska staten och skyda dina intresen. fan är du helt seg. flytta till italien, usa, kina eller nordkorea får du se på hur nice det är med helt kommerciel styrd eller statlig styrd media.
jag har själv jobbat med kommerisel tv till och från och har man gjort det vet man jävligt klart varför man inte vill att det har monopol på vårat tv ut bud.
Asså vilka skojjare, kollar inte på svt.
vad fan har det med saken at göra? du lever i sverige och åtnjuter friheten av ett frit media klimat där kommersiela krafter eller staten inte inskränker på skiten lika mycket som i andra länder. gäller vilken jävla kanal eller radio station du en ser eller lyssnar på. det är en grund sten i våran demokrati för försäkra oss om att alla har rätt till bildning, sammhälls information och ett ike vinklat nyhetsflöde. lika så betalar du ska för bibliotek du pröjsar skatt för även om du inte vill eller lånar böker. så ta en säk med kläder och flytta till något land där det är ett helt keff media klimat och du inte åtnjuter några rättigheter om du känner för det men jag stanar gärna här och pyntar mina få kronor.
jävligt slapt att inte se den störe bilden och bevisar min tes om att det flästa tar lite för mycket förgivet i det här landet utan att tänka efter på varför det funkar som det gör. media kallas den tredje stats makten och är en otorligt mäktig värktygg och jag vill inte ha det kontrolerat till 100% av kommersiela krafter eller staten.
Storpajasanrn: sätter mina 6kr/dagen på att din farsgubbe går runt och knackar dörr.
sätter alla mina pengar på min far jobbar med kultur jag men inte som pejlare utan som scen byggare. sätter då en jävla massa cash på att du inte kan se några som hälst koplingar mellan media och den värld vi lever i sammt antagligen är totalt ointreserad av kultur. synd du inte hängt med på sammhäls lektionerna. du kunde lärt dig både det enna och det andra. antar att om vi alla var lika lata i våra analyser och kortsiktiga i vårt tänkande hade vi left i en jävla diktatur nu där samma radio program med propagand matades ut rakt in i örat på dig dygnet runt. lagom softikerat för din tröta skalle. sliper du tänka helt sen.
storpajsarn P24 Ta inte illa upp, men synd att du missade svenska lektionerna.
Rör inte min prilla !
skriv en bok.
aoch tv-licensen är tydligen ett stort problem i dagens läge....