Langos i Skåne?
Kebab/Falafel tråden har gjort mig så sjukt sugen på just Kebab/Falafel. Å just nu mitt i mitt sug blev jag ännu mer sugen på LANGOS! Denna underbara rätt från Ungern(?) På sommarn när det är festivaler och dyl. käkar man säkert 10-20 st, allt för att hindra att suget ska komma under vinterhalvåret. Men nu kommer det. Sjukt mycket. Så jag undrar, VART i NV-Skåne kan man köpa langos? Aldrig någonsin sett det (förutom på festivaler etc) Släng med adress och hela köret om ni har. Synd att klockan är kväll annars hade jag redan suttit i bilen så sugen jag är.
b0b0b0b0
Eniro.se är din vän och jag borde kollat där innan jag frågade här för
TADADADADADA!!! :D
b0b0b0b0
ska finnas en sylta i eslöv :)
SteKet talar du verkligen sanning nu? Jag kräver bevis!
b0b0b0b0
artistic P21 jahwol! om det inte var svalöv, hör med Jim, he's the source!
Langos är faktiskt riktigt enkelt att göra hemma, jag och min flickvän brukar kirra, för typ 100kr för ingredienser får man typ 20st kanske :D Sen så ska man ha bacon ost rödlök och typ gräddfil mmmm gott
Follow the dao, right about....NOW!
Fuzz TACK för att du sa det, beger mig genast till statoil för att inhandla lite ingredienser. Återkommer kanske om ½-1 timme med bilder på mitt verk för er nyfikna.
b0b0b0b0
Tar nog längre tid än en halvtimme - timme totalt. Degen måste jäsa innan man kan börja fritera. Men när den väl gjort det och man kan börja baka ut går det fort, och gott som fan blir det! Lätt som en plätt.
Take a Chill-Pill <br>
Utanför ÖB på novalund sålde de langos i söndags.
http://www.earforcefm.blogspot.com
artistic P21 bra jobbat linkan! hur gjorde du med degen? rätt ner i fritösen eller?
förfan rally ge dig nu inte på några experiment, vart ska vi då spela poker ?! haha. Nej men vafan, det är väl "ovanligheten och sälssyntheten" som ger langosen sin charm och excellens? Även fast nu inte jag gillar den. Som sommarn.. jag älskar sommarn, men på vintern skulle jag inte köpa 100 värmelampor för att få en sommarfeeling ;) haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
What!? Var i Eslöv kan man köpa langos? o.O Jag bor ju här, och har aldrig sett. Nu blev jag ju också sugen >.<
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
är det bara jag som tycker att langos är fett osmakligt?
Är langos de där slemmiga pizza-liknande grejerna med jättemycket av allt?
whoopzidoo
Felici-JAH ja exakt..smakar som en obakad pizza typ..
Nu när jag ser bilder på det, så tror jag inte att jag ätit det - måste blandat ihop med något annat. Hmm, men det låter gott(?)
Haha men lide.. Har aldrig förstått hur man kan käka det på festival? Kräkreflexerna gör ju sitt så fort lukten når näsan?
whoopzidoo
...men :/ vad heter såna där grejer man rullar in i tunnt bröd då? Typ, taco-liknande.
Burritos?
Så kanske det är... Jag vill ha wraps ...och burritos(?) :/
Wrap-house vid bantorget , där finner man dessa goda matbitar.. Fast bara i Lund.
whoopzidoo
wraps o burritos slår langos 7 dagar i veckan..
Varför äter man Langos när man kan ta en nybakad pizza? Mer i magen, mycket godare.
whoopzidoo
Felici-JAH Ses där vid 17-tiden, du bjuder. Jag är fattig :/
daviden P25 haha lide du är fattig.. Du, pojken med guldbyxorna, bjud mig på pizza.
whoopzidoo
Felici-JAH Fick iofs. nytt rikskuponghäfte av jobbet idag, så på alla ställen där de tar emot dem äter jag ju ...gratis? :D
daviden P25 Vi kan dela på häftet? Dem ute på Nova Lund tar emot rikskuponger, där vid Wok-kitchen va? Fan! Nu blev jag bra sugen på wok.
whoopzidoo
Felici-JAH Oh, det finns ju Wrap-house där ute också...
vänta tills malmöfestivalen eller hitta nån annan festival och du är garanterad langos
va?
Jag är fast besluten om att man kan hitta vilken maträtt som helst på Malmöfestivalen. Vill du ha en friterad narval lär du kunna få det. Söker du honungsmarinerade antiloopsvansar lär du kunna hitta det bredvid killen som säljer stekta giraff-öron. Ergo - de har langos.
Nån som vet var de säljer langos i stockholm då? Man borde starta en langos/pizzeria. Vore en garanterad hit
Take a Chill-Pill <br>
Asul - Va kostade dom där?? Lär iofs varit 40 spänn eller något. Älskar langos men priserna ger ju en ångest bara efter man köpt en enstaka, och man vill gärna ha 3st iaf :D Äh, ska googla efter langos "recept". har ju ingen fritös, då kanske det inte är särskilt enkelt. Det går ju i stekjärnet men verkar lide jobbigt :)
är det bara jag som tycker att langos är fett osmakligt? nej, jag delar den där känslan till 100 %. sliskig skit.
Felici-JAH Har hört så jävla äckliga grejjer om wrap house vid bantorget av en tjej som jobbar där :/
And-R
vet inte riktigt, inte snordyrt trorjag eftersom det ligger så off :)
artistic p21, din jude! den langosen var ju hur vacker som helst. Ungersk blod i dig kanske? Om inte, då ska jag sluta betalar hutlösa summor för langos på los malmö festivalos.
And-R Vanlig kastrull och olja funkar exakt lika bra
Se bara till att ha en bra tång så att du inte bränner dig när du tar upp dom
Langos <3 Oh my jesus vad gott det är. En gång om året går det att få tag på i den här skitstaden. Mindre än två månader kvar.. Väntar spänt..
My heart lives in my vagina.
*host host* Denna tråden fick fart sen jag somnade igår. Och ja, mina langos var faktiskt mycket goda, oväntat krispiga och jävligt lätta att göra (mycket att städa i köket dock, degen e hyfsat kletig) jag andvände mig av en vanlig fritös, tog 5 minuter (om ens det) att fritera skiten, sen va dom klara.TheHof I nget Ungerskt här inte, I'm alla Svensk vilket du borde se eftersom dom är så missformade :P haha Men iaf 45.- e väl ett normalt pris när man langar en langos ute på festival. ICA's pris: ½ pk jäst, 1.- 1 tsk salt, 1.- 7 dl mjöl, 30.- (?) 1 potatis, 5.- 3 dl vatten, GRATIS MANNEN. gräddfil, 10.- rödlök, vet ej, men inte dyrt. ost som ger dig mängder av riven ost, 35,- Snabb mattematik ger oss en summa på: 82.- Och då då får man Minst 10 langos, jag gillar dom tunna och krispiga så jag fick ut 15 av min deg. HELT KLART VÄRT!
b0b0b0b0
ASUL P19 Så länge de smakar bra så. Hon ljög väl säkert bara ihop något för att hon hade blivit sexuellt trakasserad av de anställda. Wrap house är gott men de förvånar mig inte att de är nått nasty med maten. De e de alltid.
whoopzidoo
Det var iofs en av grejjerna hon sa. Hoppas du får binnikemask nu bara för att du är blind för verkligheten!
Shit.. Hade jag vetat att någon hade önskat mig binnikemask, så hade jag aldrig skrivit något om det hela..
whoopzidoo
men_vafan F21 Jag vet två ställen som säljer langos - Grillen vid Björns trädgård och en kiosk på gärdet som har öppet dygnet runt. Alltså fan vad sugen jag blev på langos. Jag funderar nästan på att sätta mig i bilen och köra 20min så jag får äta en ( :
puss
har aldrig käkat de tror ja men fan om grillen i björnsan har så då jäävlar ska ja testa de !
Blondskutt F19 grillen vid björns trädgård alltså... aldrig sett det. ahh är de goda då? Måste testa så fort jag får lön.
Take a Chill-Pill <br>
"3 dl vatten, GRATIS MANNEN." artistic dy är så söt :) .
men du har orkar inte komma hit nu med lite langos?VAVA?.... eller köra mig te statoil ;) är hungrig.. har lide nya movies du kan
låna :)
Landskrona Skånes stolthet
svikare du är, som vägrar svara både här o på msn, får väll gå o göra nått tråk i köket då... hatar dig.
Landskrona Skånes stolthet
bra felicijahhh
men_vafan F21 Jag har bara smakat den langosen med gräddfil, rödlök o svart kaviar, den är klart godkänd. Eller jag vet inte om dom har annan langos där..aja. Inget slår Gröna Lunds langosar, jag älskar dom.
puss