I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skumma drömmar

Övrigt - Blandat

2007-03-14 14:02

Skumma drömmar

Förra veckan drömde jag riktigt jävla sjuka saker alltså!

Först drömde jag att jag och en kompis skulle kolla på film, så han satte sig vid datorn och skulle ladda ner nåt, plötsligt va vi i skogen och en gammal kärring jagade en liten unge(7-8år) och sen skulle hon kasta han i vattnet men ramlade i själv, så jag hoppade i vattnet och tog ungen och gav han till kärringen som då hade blivit michael myers, och sen va vi plötsligt hemma hos mig och michael tog ungen i ryggskinnet och körde igenom en äckligt stor spik genom ryggen på han, då vart jag och min kompis skitglada och sen var vi i hans rum helt plötsligt och då sa han "vi tankar nåt annat istället".

Dagen efter drömde jag att morsan hade sagt något åt mig som fick mig att inse att jag skulle ta livet av mig, så jag slog sönder alla spel i mitt rum och sen dödade jag 2 av mina bästa kompisar, och 2 gamla kompisar, sen dödade jag 2 av min syrras kompisar, sen skulle jag gå upp och döda min mamma men då sa hon att hon bara skämtade, då vart jag skitpissed för att jag hade haft sönder alla mina spel, brydde mig inte om att jag hade dödat 6 personer, sen tror jag att jag tog livet av mig för de va bara svart ett tag.

Jävligt skumma drömmar har man ibland, men jag har fan aldrig drömt att jag har dödat någon förrut.

Någon annan som har dödat nån eller gjort nåt riktigt galet i en dröm?

"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2007-03-14 16:06
nä inte i en dröm!

2007-03-14 16:19
Jag brukar också drömma såna där plötsliga händelser tex att man är nånstans sen är man på en helt annan plats på en sekund=P wieeeerd.. drömde iaf att jag vart jagad i bussen av en man som mördat en kille och jag var vittne, skitäckligt! han hade kniv!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-15 00:43
Förra helgen drömmde jag om en kille jag inte sett sens mellanstadiet. Senare på kvällen träffar jag denna person.

För några månader sen drömmde jag att det brann i en byggnad i mitt område. Nästa morgon får jag höra av min mamma, efter att hon läst tidningen, att det brunnit här i området. Det visar sig vara byggnaden mittemot den byggnad jag drömmde om som det har brunnit i.

Creepy shit!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2007-03-15 00:57
Jag drömde att nån jävel bet av mig ena lillfingret. Var fortfarande förbannad när jag vaknade.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2007-03-15 02:06
era drömmar är ju ingenting, en gång drömde jag att jag gick förbi ett hus å glodde upp på taket, där spelades fotoblls vm, fast utan spelare istället var det var såna vita tops som rörde lite på sig..

2007-03-15 12:41
JAg drömde att jag tog livet av min bästa vän.. vaknade mitt i natten och var skiträdd och hade jätte dåligt samvete...

jag har en återkommande dröm som alltid är likadan som går ut på att jag blir jagad av gröna shrek:ar klädda som hemliga agenter som kör mototcykel...
"I varje virrig flicka bor en håmåsäxuäll muminpåjke" - Måns

2007-03-15 13:28
Jag kommer väldigt sällan ihåg mina drömmar. Finns det någon metod så att man "friskar upp" minnet?

Stukad

Redigt creepy det dära.

2007-03-15 13:32
igår fick jag vinterkräksjukan.. det sög, men när jag låg o halvsov så drömde jag att ja hade en pistol o sköt mig i huvudet.. det va så jävla skönt för man slapp må dåligt.. haha

2007-03-15 13:50
Blasta, om det första du gör varje gång du vaknar är skriver ner varenda detalj från vad du minns från nattens dröm så kommer du såsmåningom börja komma ihåg mer och mer av dem.

2007-03-15 17:11
xavante
Doh, skämtar du eller? Jag komer oftast inte ALLS ihåg vad jag har drömt om alls, det är inte så att jag glömmer med tiden.

2007-03-15 19:08
då får du väl börja från botten då
Sångare

2007-03-15 22:10

Obehaglig dröm:

Drömde att jag var i en kub, alltså ett rum utan fönster och dörrar och det fanns inget upp eller ned. Allt var tapetserat med huvuden som snackade o skrek på mig. Huvuden blev skitsura för att jag stod på dem och jag började hoppa runt. Tillslut bet dem sönder min hälsenor och jag förblödde.

2007-03-15 22:41
Drömde nyligen att jag skulle bli hängd. jag visste hela tiden att det var en dröm och tänkte att jag skulle få se vad som hände när man dog. Givetvis vaknade jag innan luckan under fötterna öppnades :D
Is Wayne Brady gonna have to choke a bitch?

2007-03-15 22:43
Jag ar i brasilien och helt plotsligt dromde jag att jag flygit hem till sverige bara for att saga till en kompis att jag inte kunde ga pa bio med honom, eftersom jag ar i brasilien och sen borjade jag tanka pa va dyrt denna lilla trippen hem maste varit, och vad som flugit i mig och insag efter ett tag att det maste vara en drom for jag hade inget minne av den langa resan mellan landerna och borjade storgrata och skrek till massa folk pa stan att dom skulle vacka mej, darfor att jag bara hade en sjuk drom och det tog ett bra tag innan jag traffade min mamma som var den enda som trodde pa mig och nar jag vaknade grat jag nastan. det var lite laskigt.
More Fire!

2007-03-15 22:53
Well that's psycho!
Is Wayne Brady gonna have to choke a bitch?

2007-03-16 10:12
VapenVila P18
Käften emil du ska va tacksam att ja svara igår!

Drömmar är fan soft, även om dom är helt fucked!

2007-03-16 13:09
Haha, drömmar...det är min grej, jag har haft olika sorters drömmar i olika perioder.

Under en period så kunde jag styra mina drömmar, varje dag, och jag menar allvar, kunde göra vad jag ville =)

En annan period så hade jag jobbiga drömmar, tex....varje morgon, så gick jag upp, tog på mig kläder, och gick till skolan. MEN....det var bara en dröm! Och pga. det så kom jag försent till jävla skolan =P

Ibland, så när min morsa försöker att väcka mig, så drömmer jag om viktiga saker, tex...rädda någon person, göra något gott i världen, och då tänker jag klart att jag inte kan gå upp o dra till skolan utan måste göra det viktiga först.

Men, det slutar med att jag kommer till skolan utan att ge anledning till varför jag kom försent, tror ändå inte läraren skulle fattat vad jag snacka om ifall jag berättade det om drömmarna =)

2007-03-16 17:20
Jag har haft feber på sistone, då drömmar man ganska mysko drömmar. Jag brukar inte drömma något jättekonstigt när jag har feber (vilket kan hända i vanliga fall), mer bisarra tvistar på verkligheten. Som i förrgår, då drömde jag att min pappa jobbade inom regeringen och skulle hjälpa mig med några papper eller något, och alla mutade honom med chokladkakor samt att allt såg ut som afrika, från 50tals västvärlden filmer.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-03-16 17:35

drömde en helt mysko dröm för rätt länge sen men minns den helt tydligt fortfarande
jag och pappa hade varit på ica, och hade parkerat bilen utanför
när vi kom tillbaka hade det varit inbrott i bilen och pappa blev helt förkrossad
så sa jag till honom i drömmen: men pappa, det gör inget... det här är ändå bara en dröm

kommer verkligen ihåg att jag tänkte så också "det gör ju inget, de här är ju ändå bara en dröm"

creepy!

2007-03-16 17:37
scrfmf
haha rätt klockrent

2007-03-16 17:58
För några år sedan hade jag en dröm som var så tråkig att jag ville vakna, det var en rätt vacker dröm, jag såg uppåt (men kände absolut ingenting) mot skyn i en allé och såg trädkronorna och bladen som badade i solljus. Jag "åkte" (men som sagt, kände nada) sakta i allén. Efter ett tag förstod jag att det var en dröm, och efter ännu ett tag blev jag extremt uttråkad, men jag kunde inte göra något alls i drömmen och tyckte den var jättetråkig. När jag vaknade somnade jag inte om den natten, trots att klockan var typ 3 och jag hade skola dan därpå.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-03-16 18:01
magnolia.. har du haft jobbigt i det sociala livet? eller har andra haft press på dej? liten dröm analys, korrigera gärna om ja e helt på villovägar..

ja drömde härom natten att ja hoppa in i bilen med ett par bekanta o så stanna vi vid en parkerinsplats och ja fick ett handeldvapen i handen o skulle försöka träffa nån typ i ryggen, som ja gjorde(det var första gången ja sköt med en pistol), personen föll ner o det var nått som sa till mej att sätta i en kula till o pang, snabbt in i bilen och iväg.. ok så långt.. kom hem till min flickväns familj o träffa dem förän jag skulle tillbaka till fängelse(var nämligen på ledigt från fängelse under typ ett veckoslut) o ja fick inte bevismaterialet förstört pga. ja var hos "styvföräldrarna" hela vägen tillbaka till fängelse och ja kom in i fängelse med mitt handgun och fick sålt den till nån jävel där inne som ja var skiträdd för att han skulle tjalla varifrån han skaffat den.. sen vakna jag o gissa om ja mådde dåligt, ush det var ett av de värsta "demonz in my sleep" på länge!
Ordet klotter får närmast betecknas som ett pejorativ och lämpar sig därför inte i seriösa sammanhang

2007-03-16 18:05
jag drömde jag var jagad av polisen sen sprang jag så kom jag till en klippa då hann jag inte stanna så jag ramla ner och precis innan jag skulle slå i marken så vakna jag:P

2007-03-16 20:48
Jag har satt på Pamela Andersson (i mina drömmar) och måste säga att det var en upplevelse ^^

2007-03-16 22:18
Drömmar brukar oftast vara osammanhängande... helt plötsligt ändras naturen och situationer osv osv. Jag var dock med om det sjukaste för nån vecka sedan. Jag drömde en dröm som hänga ihop riktigt länge.. orkar inte riktigt förklara vad den handlade om, men det var riktigt coolt då jag aldrig varit med om det innan.
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-03-16 22:19
hängde*
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-03-16 22:34
jag drömde en dröm idag men jag har glömt bort hur den va men jag kommer ihåg att det var en dröm ..

2007-03-16 22:55
Läs freuds teorier om drömmar. Jävligt intressant.

2007-03-16 23:09
För er som vill lära er att kontrollera era drömmar, gör såhär. Försök att komma ihåg varje, att skriva upp de hjälper också, så efter ett tag så kan man styra sina drömmar. Tro mig det funkar.

2007-03-17 04:09
Hehejapp

Jag har faktiskt dött på riktigt i drömmar 2 ggr.
Ena gången kom jag upp till Gud (som var kvinna), och hela himlen var täckt med röda samhetskuddar, o alla änglar var magdansöser (bara kvinnor där med).

Andra gången blev jag en ängel, som satt i en madrasserad cell och tittade ner på barn som blev manglade i skördetröskor (riktigt hemskt!)

Inatt drömde jag att jag och min syster var ute på världens mördartåg. Vi ströp folk med en stålvajer, och ingen märkte att det var vi som gjorde det, även om vi gjorde det direkt framför folk, vi var supersmidiga. Men så fort vi inte mördade någon var vi överklantiga, och kunde knappt gå som folk.
Sen skulle jag hälsa på hos min lillebrors mamma (som jag bott hos innan). Min äldre bror hade flyttat dit.
Hon var inte hemma när jag först kom dit, och drack ett halft glas mjölk.Efter ett tag (vad som skulle vart en kvart i drömmen) kom hon hem, och började gorma som in i helvete;
"Veronica, du är så jävla falsk! Hur faaan kan du göra såhär?"
Jag trodde hon visste om att jag var mördare, men jag nekade, och frågade vad jag hade gjort. Hon gormade på överlänge innan hon tillslut anklagade mig för att ha druckit upp 6 liter mjölk under tiden hon vart borta, vilket ska ha vart en halvtimme.
Det visade sig att det var min bror som druckit upp mjölken (ja! 6 liter på en halvtimme!). När han erkände vaknade jag >_<
formpressad kungspudel. En liten sylta min fru brukar laga till, den gamla haggan

2007-03-17 05:34
Hehejapp
Hm, så trodde jag innan skördetröskedrömen (som var den första av dom, även om jag skrev dom i fel ordning)
Men såvitt jag vet så är jag ganska levande ;)
formpressad kungspudel. En liten sylta min fru brukar laga till, den gamla haggan

2007-03-17 05:45

Vet ej om det här är sant, men fick veta lite om drömmar av en student som läst om att kontroller drömmar, analyser hur man går till väga för att kunna styra händelserna i drömmen. Grymt att styra sin egen dröm, måste bli som ett dubbelliv på nåt sätt. Iaf så fick jag reda på att man inte kan dö i sin egen dröm, om man skulle dö i sin egen dröm dör man i verkligheten.

Har inte haft en ihågkommen dröm på några år! Sista drömmen jag kom ihåg var när jag somnade på soffan framför TVn. Scrubs visades i drömmen, kollade klart på serien och vaknade när den precis hade slutat, blev helt nollställd i skallen eftersom jag trodde det var verkligt. Kollade upp på text-tv om det stämde att scrubs hade precis slutat och det gjorde det. Var förvirrade några timmar efter händelsen, kom inte ihåg vilken dag det var, hur mkt klockan var och vad jag skulle göra under kvällen. Det var iaf soft att se ett avsnitt när man låg och sov :D