I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-03-01 17:43

Té!

Vad dricker ni för te?
Vart köper ni té? 
hur smakar vitt té? det låter så gott! vart köper jag jättegott vitt té i sthlm? ;D

I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2007-03-01 17:49
vitt te smakar som en svag variant av earl grayte typ.
jag drikker mest jordgubb/grape för stunden.
annars löste i valfri jättegod smak!;D
((MAAD))

2007-03-01 17:50
Dricker nästan bara kaffe men ibland slinker det ner en kopp svartvinbärs te från AGs Favör med märket lipton.

Vitt te tycker jag låter som te med mjölk :P
Rör inte min prilla !

2007-03-01 17:53
när jahg jobbade på cafe gjorde vi alltid te med fett mkt skummad mjölk SKUM SKUM sjukt gott var det, rabarber te med mjölk socker och SKUuMMM
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2007-03-01 17:53
yogi tea cinnamon dricker jag endast

2007-03-01 17:54
rabarber/vanilj är fett gott åxå!:)
((MAAD))

2007-03-01 17:55

2007-03-01 17:56
haha  http://www.townhalltheatre.org/img/publicity/beast/chip_lefou.jpg 

när jag var liten och kolladfe på alice i underlandet kommer jag ihåg att hon drack te med kaninerna. det téet såg alltid så gott ut så jag har alltid efter dess försökt eftersträva exakt samma färg som dom hde på sitt té i filmen.

stora tekoppar är bra

2007-03-01 17:57

Dricker nästan bara äppelte såå gott :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-01 18:00
rent vitt te ( silver needles ) har en väldigt skör och otroligt mild smak samt karaktär. det kostar också väldigt mkt. inte ovanligt att det kan ligga runt 1000 kr kilot. det är den finaste varianten. finns en "budgetversion" som kostar betydligt mindre, men smaken blir kraftigare då det är blad med i den också och inte bara knoppar.

davve_d, vet inte hur dina smaklökar funkar, men inget te i världen påminner om ett "bra" earl grey då te inte kan utveckla den smaksättning som tillsätts i EG.
Be the change you want to see in the world.

2007-03-01 18:01

2007-03-01 18:02
icecream, earlgray är ju bara plain te utan tillsatser? och man sen försvagar den massor då får du vitt te, sen om du då har specialsmaklökar som känner distinkta stora skillnader, Good for you, vi lekmän kan refera white tea med ett svagt earl gray.
((MAAD))

2007-03-01 18:03
icecream, okej... :)

om nån gillar nån specifikt té och dessutoom vet vad det är bra för/kropp, så knip inte

2007-03-01 18:04

hemma dricker jag peach/cream och på jobbet vad som finns till hans i färdiga påsar, oftast nån bär eller citrusblandning

2007-03-01 18:04
Tea Pot Special \o/
jordgubb, rabarber och något till (om jag inte minns fel), blandning av svart och grönt te :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-03-01 18:05
Jordgubbsthé =)
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi

chai (stavning?!) te är sjukt gott.... är det nåt speciellt med just det?

nuss

det smakar, jovisst gör det det. men smaken är väldigt delikat och mild. om du dricker det ät eller drick inget annat till eller en stund innan då smakerna kommer att störas av de andra. jag rekommenderar att du tar silver needles.

många hävdar att vitt te har den renaste och mest naturliga tesmaken av alla sorter. anledningen till att den är så mild är att den skördas så tidigt och inte är helt utvecklad.

du hittar china silver needles och china pai mutan på Himalaya te & kaffe i söderhallarna och hötorgshallarna.

2007-03-01 18:07

jo chaite dricker jag alltid vid vintertid, det är sjukt krämigt

2007-03-01 18:08
davve_d

Earl Grey är ett Ceylon-te smaksatt med bergamottolja som tillverkas av citrusfrukter. det är inte naturellt.
Rappare

2007-03-01 18:10
Jag köpte lite olika lösvikter till den här vintern, så jag har:

• Chai Assam
  • Sommar & Sol (passande på vintern)
  • Chamange Fläder
  • Rabarber och Grädde
http://www.innuce.nu

2007-03-01 18:11

icecream.. okej låter intressant. hörde om nåt ställe i typ, gamla stan? som skulle ha grymt vitt te, svindyrt men sjukt värt tydligen.. nåt du vet om?

sen har jag varit i nån teaffär vid mariatorget jag glömt adressen till.. special blend där var god.. adress?! ;D

2007-03-01 18:13
nuss

kommer inte ihåg var den ligger.

den vid mariatorget ligger uppe på puckeln på hornsgatan.

om det är något annat som du undrar över så är det bara att fråga, har koll på det mesta :)

2007-03-01 18:15
icecream ;DDD hur fan vet du allt? Téfreak ??? :D berätta merrrrrr.... det ska finnas nån svindyrt te som tydligen ska va sjukt bra för kroppen... man får typ inportera skitet.. golden eller nåt heter det.. eller? ;D

2007-03-01 18:21
asch. jag jobbade med det i några år. snappade upp lite saker här och där :)

örtteer är generellt sett bra för dig. röda teer är också bra, speciellt då de inte innehåller något teein till skillnad från gröna och svarta teer. det där med importteet har jag ingen aning om tyvärr.

2007-03-01 18:22
rött te smakar bajs ;P iaf roibos

2007-03-01 18:26
rooibos är rött te ;)

finns smarriga smaksättningar på det dock. som ingerfära / citron. hallon / fläder mm

2007-03-01 18:27
;P mmmmmmmmmmm.............chai chai!
Toastare

2007-03-01 18:49
jag dricker mycket thé... helst med socker och mjölk. Men earl grey dricker jag riktigt starkt utan någonting. Det har jag fått från min mamma som drack det när jag var liten.

Gillar klassiker som lady grey också.. som är lite mer blommig och fruktig i smaken, men ändå med den skarpa smaken som grey har.
Å Prince of whales..

annars dricker jag mycket rooibos (rött thé) och även chai thé..å då som latte med mycket kanel i! Gillar de kryddiga théerna.

älskar grönt thé med citron..men svart går också bra. Ultimat frukost thé.

eller bara en vanlig söderblandning, den gillar jag mycket.

jag dricker thé flera gånger om dagen.. vilket jag ärvt av mamma. Gillar kaffe också så det slinker ner en kopp ibland, men det slår iknte thé på långa vägar!
Jag skyller allt på Emma!

2007-03-01 18:57
Jag dricker mest grönt te, har hittat en riktig pärla som heter Kustfägring. Vet inte om det är nåt som finns överallt, jag har i alla fall köpt det här i Uppsala. Rekommenderas!

Om jag dricker svart så ska det vara Chai eller Jammu. Svart Chai är mycket godare än grönt, smakar mer. På kvällen är det rött som gäller, blir sjukt avslappnad av det. Dricker självklart alltid utan tillsatser som mjölk och socker:)
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Toastare

2007-03-01 18:58
grönt chai thé kan inte vara någon hit!
Jag skyller allt på Emma!

2007-03-01 19:00
Just nu är jag helt såld på Hemköps Masala Chai te, underbart! Och ingen mjölk, inget socker bara lite kall vatten i.

2007-03-01 19:01
EARL GREY!
på ica
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-01 19:11
BountyBoo Alltså, det är helt okej. Men man måste låta det dra länge för att det ska smaka mycket och då smakar svart te fortfarande mer.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2007-03-01 19:13
Och just det, om vi snackar påste så är Twinings gröna äppelte gudomligt. Deras gröna citron är också gott.

2007-03-01 19:21
Hur pass nyttigt är vitt thé jmfr med grönt, rött, svart and what have you?
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-03-01 19:21
Just nu sitter jag men en kopp svartvinbärte.
Jag köper te i den vanliga matafären.
Vitt te vet jag inte vad det är men om det skulle vara det samma som "silverte" så lär det inte vara gott ;)

2007-03-01 19:48
Takora Haha. Tycker du ja!

2007-03-01 20:20
Jag har två funderingar;

Varför heter det Chai-te? Det låter konstigt eftersom att även chai betyder te på ett flertal språk så borde det alltså heta te-te?

Hur många olika stavningar finns det på te?

Te
Té
Thé
Tee
Tea

Vilka fler finns det?
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2007-03-01 20:49
Vitt te är gott. Grönt är godast. Rött är gott. Svart är ok.
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21

2007-03-01 20:54
finns det nåt som heter negerté?

2007-03-01 21:49
Män dricker inte te, och alla som hävdar motsatsen är upprorsmakare.
Signatur får rum här

2007-03-01 21:58
Faktiskt
Signatur får rum här

2007-03-01 22:18
Grönt och rött-löstee tillsammans med varandra i en stoooor tekruka.
Men jag måste bara säga detta som mat och dryck-älskare.
Det handlar minst lika mycket om
vilket humör man är på, vilka man dricker det med (alltså tillfället) som det handlar om vilket tee det är. ;)

http://www.rael.org . .

2007-03-01 22:23
brukar dricka earl grey... jepps jepps

testat en del annat men i slutändan är det earl grey jag vänder mig till... klassiskt!

2007-03-01 23:05
fader

chai är indiska som betyder just: te

2007-03-01 23:48
Söders Höjder är min personliga favorit... kan aldrig få nog av den... hehe.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2007-03-01 23:51
varken te eller kaffe har intresserat mig så mkt.
kan dricka en smaksatt latté ibland när man fikar, men det är nog.

har dock druckit nått gott jordgubbs té hos min faster för 1vk sen, vet inte vad det hetter man var riktigt gott.
annat té är blä !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-03-02 00:35
Män dricker kaffe, att det ens är en enda man som skrivit i denna tråden är fel. Så väldigt fel.
Signatur får rum här

2007-03-02 00:39
Druckit te varje morgon i cirka 3-4 år. Den gula lipton är väl godast då. Dricker mitt te "svart". men har börjat tröttnat på te, druckit mer eller mindre alla sorter. :/
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2007-03-02 00:41
gula lipton näee. blörk.

hmm. jag gillar nog allt the förutom det. börjar iof tröttna påallt sliskigt te.