Vad gör ni i livet nu och vad är era mål?
Tjena! Vad sysslar du med just nu i livet och vad är målet inför de närmaste åren som kommer? Och hur stor är sannolikheten att ni kommer nå era mål?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Folk som har lite "hitta-sig-själv"-paus i livet och vet inte riktigt vart man ska ta vägen nu (se: arbetslös) kan ju alltid kolla här: http://whoa.nu/community/forummessage.asp?topicID=537671&forumID=12
sluta vara så jobbiga och undvik det här temat. en klubb behövs!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja jobbar å tänkte pensionera mig senare, de e lite planen egentligen. plugga vore nått men de är inget ja funderar så mkt på.
går sista året på gymnasiet och mitt mål är att gå ut gymnasiet till sommar. Det är väll 1 på 2 att jag lyckas
"life's a garden, dig it."
pluggar sen tänkte jag jobba tills jag är 30 och då drar jag mig tillbaka från operativt arbete och lägger fokus på private equity. sannolikheten är rätt hög förutsatt att jag inte byter intressen.
back like cooked crack
Just nu: pluggar på högskolan (basår nu, statsvetenskap till hösten) och jobbar lite extra. Innan jag är klar med utbildningen ska jag göra vissa saker: köpa en symaskin och komma igång med sömnad+design. bli aktiv i vissa organisationer som tilltalar, som har med min utbildning att göra. Åka runt och bli bättre på engelska och spanska, även persiskan. Gå på fhsk i ett år med sömnad. Fixa utställningar, fotokollage. Ta min mag.examen, kalla mig själv för statsvetare. Skulle gärna vilja gå på tillskärarakademin också, men jag tror inte att csn är lite pepp på det som jag (man får ju inte ta lån hur länge som helst..) Sannolikheten? Väldigt stor. Det kommer att bli en lång resa, men jag ska ta mig igenom den.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Just nu är jag i Dublin och jobbar å har det allmänt nice, som mål är först att resa jorden runt i några år för att sen starta ett företag som ska bli större än microsoft och ikea tillsammans för att sen bli enväldig härskare över tellus så folk får leva/vila i frid.
-Vakna Johnny, vakna! Du glömde ta dina sömnpiller.
och chansen att du fixar det är väll 1 på 2... antingen händer det, eller så händer det inte
"life's a garden, dig it."
Jag pluggar, jobbar och slösar pengar som om jag verkligen tyckte att det var roligt. Planerar att klara av 2 år till på gymnasiet, kanske byter gmnasium och då blir det ju 3 år till. Jag har ett riktigt sug fter att ha en videobutik. Inget jätteambitiöst, men seriöst vad jag vill det. Och jag lägger inte ribban så högt så jag kan krypa under, nej. Tänker plugga och vara dukitg först. Sedan startar jag min videobutik och blir en lokalkändis.
My heart lives in my vagina.
Pluggar.. och kommer nog att plugga länge till för jag funderar på att doktorera.
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
pluggar lärarprogrammet, inriktning mot fritidspedagog. så det är väl vad jag ska syssla med dom kommande åren om inget oförutsätt händer. annars målar jag en hel del och planerar att hålla det på samma eller högre nivå dom kommande åren... annars satsar jag på att hitta en schysst brud och skaffa barn, vill ha barn innan jag fyller 25. hur sannolikt det är vet jag inte...skiter man i kondom så bättrar man ju på oddsen om inte annat :)
Ah just ja... jag glömde ju säga vad jag pluggar... vilket då är till civilingenjör i elektroteknik... det ni!
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
just nu softar jag bort mitt liv. Fuck jag måste få lite struktur i min vardag.
mhm
Ja du får sätta igång nu skipp... annars kan du bli en soffpotatis... det har vi redan en i släkten som blev...
Pluggar en fristående kurs. Mina framtidsplaner sträcker sig inte längre än till efter sommaren just nu, vilket är en aning oroväckande. Tänker åka till(baka till) Paris i sommar och under tiden kanske försöka komma på vad jag ska göra av mitt liv. Stannar väl där tills jag kommer på nåt.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Jag "pluggar" på gymnasiet.. kommer troligtvis inte få spec bra betyg pga av att jag inte orkar. Vill flytta utomlands i framtiden (har sagt att jag ska göra det, men blir väl som vanligt ingenting med det ^^), helst till någon storstad t ex Madrid, New York, Barcelona, Alicante, Lissabon osv.Jag kommer va fast här hela mitt liv :) fan va skoj.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Jag pluggar till lärare på högskolan och jobbar extra på Rusta... Inte världens roligaste men det ger ju pengar:P Annars lär jag väl vara i samma situation om ett år... Fast förhoppningsvis har jag hittat en snygg pojkvän då som vill bo med mig så jag slipper bo kvar hemma ^^ Så mitt mål blir att hitta en karl och flytta hemifrån :P
What we do in life echos in eternity.
Mina framtidsplaner är att jag hoppar av skolan denna vecka (gymnasiet) för att sedan börja på iv (igen) hitta en shysst praktik, sen byta till en annan (inom samma yrke typ) sen skaffa lite shyssta referenser för att sedan söka riktigt jobb inom det jag har praktiserat. Åsså har jag slutat med thai (efter 1 år) å nu ska jag bli kungfu mästare. feta planer va?
work some magic
inte en aning faktiskt har inte orkat fokusera eller tänka på sånt den senaste tiden...
Jag är upptagen med att vara arbetslös och att bli utslängd ur min lägenhet (nej det är inte pga att jag inte har betalat hyran)..
There are no stupid questions, just stupid people - Mr. Garrison
hade siktat på att bli butikschef före jag fyllde 25, men jag hann bli det innan jag ens hade fyllt 22, så nu försöker jag bara få ner ett par års erfarenhet på mitt CV så att jag kan gå vidare till distrikschef eller liknande inom detaljhandel.
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
läser ekonomi i Lund och planerar att ha en master om 2.5 år, efter det antar jag att det är dags att börja jobba. sen vet jag inte
Just nu ligger jag i min säng och kliar mig på skallen... ska senare i livet gå till affären för att inhandla frukost...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
går i gymnasiet sista halvåret.. planerar att jobba ett halvår efter studenten och därefter resa till brasilien ett par månader... därefter börjar jag läsa designprogrammet eller reklam/marknadsföring på göteborgs universitet..
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.
Jag jobbar. Mitt närmsta mål är att köpa en ny TV och en kostym. Då jag får lön imorgon är chansen att uppnå detta jättestor.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Jag jobbar. Trivs väldigt bra oftast, men jag har gjort det ett år. Skulle vilja ha nån kontorstjänst inom samma företag, får jag inte det borde jag plugga, men jag vet inte om jag pallar, eller vad jag skulle plugga. Plus att jag vant mig vid en hyfsad inkomst, ofta man vill leva på studielån och sånt. Men ser man mina mål som att fixa kontorstjänst eller att plugga så är möjligheterna hyfsade. Delmålet är väl att köpa en fet bil, men då behöver jag sluta bränna pengar (känns rätt avlägset nu när jag knappt nyktrat till sen gårdagen) alternativt sluta amortera på lägenheten.
- gå ner ytterligare i vikt - bli klar med undersköterskeutbildningen - kanske skaffa ett till jobb
What I said, yo!
Satsa måttligt på min karriär, eventuellt flytta ner till Bryssel ett par år för att jobba med EU-frågor. Ta svart bälte i BJJ innan 2015. Undvika att bli tråkig gubbe. Känns som om jag är på god väg i allt.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
Går i skolan nu, sista året. Sen förhoppningsvis bli lärling hos nån tatuerare. Har alltid velat bli det & det tänker jag bli också :)
Fuck me, I am weak
jag gör ingenting och mitt mål är att skaffa ett liv.
AayFukYuuuu :@
"jobbar" som kamratstödjare på ett högstadie... vill plugga teologi, förmodligen i höst redan
Just nu går jag på College och ska ta min asociated degree in sciense, mitt mål är att gå ur College med så bra betyg som möjligt (det har börjat riktigt bra med många A:n :)) och sen gå vidare och utbilda mig till antingen nåt inom medicin alternativt marin-biologi!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Komma in på universitet och därefter får man väl se vad som händer
Gogaku P21 Var det inte läkare? :) --- Just nu läser jag sista året på gymnasiet. Fast läser och läser är väl att ta i, jag har en lektion om dagen, ibland. Framtida planer är att utbilda mig en aning, och jobba en aning. Gärna flytta från Sverige en aning också.
*Fast läser är väl att ta i, alt. *Läser och läser, Kunde inte bestämma mig tydligen, så jag skrev båda i samma mening =/= bra.
itne så mkt... vill spela professionell poker ^^
fortsättning följer...
nilsL Det var den första planen. Men jag vet inte riktigt längre! Dock så skrev jag ju faktiskt "något inom medicin" vilket inkluderar läkare ;)
Suttit i behandling 1 år o börjat plugga, planerar att starta egen klädaffär i glada hudik. skaffat mej en kille o blivit sambo plus ett bonusbarn på 4 år som e helt underbar. lärt mej att vara tacksam för allt jag fått och omger mej numera med lite mer målinriktade människor. livet leker och jag leker med livet, fast på livets vilkor den här gången...
Gogaku P21 Absolut, men det lät bara mer generellt... Hur ser läget ut nu då? Känns allt möjligt, eller är det något som håller dig tillbaka från planerna att bli läkare? Är marinbiologi helt enkelt mer intressant kanske? :)
just nu .. nämrsta åren hade jag väll tänkt ta studenten, fixa ett kneg och bli farsa ... det är väll mina mål ...:)
Just nu går jag sista året på gymnasiet och kommer förhoppningvis att flytta till Stockholm under hösten för att börja plugga statsvetenskap. Jag ska även bli partipolitiskt aktiv, sen får jag se vilket yrke jag slutar innom.
DIF!
Går på gymnasietför tillfället. Lutar åt att utbilda mig till lågstadielärare efter det. Andra mål i livet: 1.Ha sex med en tjej som är iförd tomteluva till tonerna av Shattered Realm. 2. Åka till Mongoliet 3. Åka till Japan
va?
nilsL Det som känns lite sådär just nu är att jag inte vet om jag är tillräckligt intresserad för att bli det. Det känns som att om man ka bli läkare måste man _verkligen_ vilja det, annars så kommer man inte palla det...
Marin biologi skulle va sjukt nice, finner havet sjukt fascinerande och jag älskar att dyka!
Det är en fråga om pengar också... det är inte billigt att plugga här precis.. ska försöka få stipendier och grejer men ja... om jag inte får det så kommer det kosta mig typ 100,000 per termin, vilket känns sådär. Så vi får se hur det blir när jag läst klart på den här skolan jag går på nu!
Snart utbildad kock, hämtar $$$ på poker och träffar en flicka. livet leker :)
You are not the content of your wallet. -Tyler Durden
Gogaku P21 Om du har möjlighet, försök fixa någon praktik/extrajobb eller liknande (om du nu inte gjort det redan) på sjukhus/sjukhem, så att du får se det lite i praktiken; kanske även lära dig lite färdigheter. Sådant tror jag är bra när man ska välja, att få det praktiskt framför sig, och trots alla studier så vet man det är man egentligen ska göra; inte bara stirra sig blind på alla kemiska formler och latinska namn. Det är väl LSAT som gäller efter dina första år? Några prep-books, och några veckors pluggande tror kan ge dig goda möjligheter till fortsatta studier, jag menar, dem där proven (LSAT, SAT, ACT etc) handlar ju rätt mycket om att plugga sig till bra resultat (finns ju tom kurser som handlar om hur man får bra resultat på dem där proven). Lycka till hur som helst, det lär ju lösa sig i möjligheternas land. ;)
Graffare
2007-02-23 10:29
tar strax sudenten, sen jobbar jag så jag kan flytta.
They called me Mr. Glass
LSAT är för law school. Det är MCAT som gäller om man ska till med school. Har en kompis som skrev det i somras; MCAT ska tydligen göras om nu, så det kommer inte gå att plugga till den på ett tag.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
Driver mest runt nu och hoppas att ett jobb ska falla från himlen och landa i mitt knä. Mina framtida mål är att ha ett deltidsjobb som jag trivs med och deltid jobba som turnerande musiker. sannorlikheten för att jag ska lyckas med det beror helt på hur mycket energi jag lägger ner, och just nu tar det upp större delen av min vakna tid
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
PostmodernConsumr P26 Ah, där ser man, jag har inte så överdriven koll, tänkte bara att LSAT var någon fortsättnign på SAT. :)
tog studenten (nu i våras) efter att ha läst natur. i höstas läste jag nya ämnen och samtidigt höjt gamla ämnen för att höja slutsnittet. har börjat gilla ämnen jag ogillat under gymansiet vilket känns ganska kul. siktar på at plugga lika bra iår som i höstas. kom nu in på lärare/magister 180 p men väljer att avstå tills jag uppat klart betygen. blir kanske juridik, lärare, statsvetenskap, religion, nåt sånt vet inte. bra går det iaf än så länge
Femme fatale
jag jobbar inte, tyvärr, annars hade tillvaron vart perfekt. sannorlikeheten att nå mina mål beror ju bara på mig, så det känns väldigt utlämnande att säga detta vill jag bli, om jag nu skulle misslyckas, men juridik är målet, men jag kanske ändrar uppfattning senare. får se
Femme fatale