I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

roliga felsägningar på namn

Övrigt - Blandat

2007-02-08 20:47
Min syster heter Percilia, hon är också den enda i världen som går under det namnet. Det var faktiskt jag som kom på det:). 3 år gammal var jag:)

det är inte många som säger rätt där, och ännu färre som STAVAR rätt.

Peace
NicoelRico P14 :
Jag vet inte, jag vill såklart doppa men jag vill ju typ kunna göra det ofta hajjt, så jag menar, förhållande o mycket doppa, feelin' me?
DJ

2007-02-08 20:50
Danskar kan ju heta vafan som helst. Har stött på bl.a. Balle Bög, Bitsch och Haasch. Norrmännen bidrar såklart med Snorre.

Jag förstår inte riktigt första grejen. Vad är "sär"? Som i "särskola" eller vaddå? Nu får ni förklara om det här är nån dialektal landsortsgrej?

2007-02-08 21:20
Soul_Survivor_II P28
Hon hette Kjear eller liknanade.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
DJ

2007-02-08 21:29

2007-02-08 21:40
Soul_Survivor_II P28
Det är väl slang för "efterbliven", "dum i huvudet" etc.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
DJ

2007-02-08 21:41

2007-02-08 21:47
"Sär" skulle jag tippa kommer från ordet "särskola".
DJ

2007-02-08 21:52
Hehe, hoppas nästan det...vilken lingvistisk kullerbytta!

2007-02-08 22:08
ja, så kan det gå när ett ord blir två. så att säga...trillar isär (wu-hoo)

själv sitter jag på ett finskt namn o svenska människor KAN inte uttala finska ord så det blir garnaterat fel, o för att toppa det så är inte mitt förstanamn tilltalsnamnet så det blir alltid dubbelfel när nytt folk ska gasta på mig.
ä
ä

2007-02-08 22:12
Princess_S F22
som chinabo fast utala K som knulla :)
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2007-02-08 22:12
folk brukar ha väldigt svårt med "lia" delen av mitt namn (har dubbelnamn). Lisa, Lina, Lie, Li. Det är TRE bokstäver, come on!

Utomlands har jag helt gett upp mitt riktiga namn,ingen fattar dubbelnamn så jag kör på bara Lia. =)

Annars tycker jag det är skitkul att presentera mig. På krogen märker man alltid om folk bryr sig om vad man heter eller inte, för de som bryr sig ber mig aaaalltid upprepa namnet.
Det är kul med alla reaktioner man får när man har ovanligt namn men jag börjar bli liiiite trött på att berätta historien bakom.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-02-08 22:48
CLIF: haha, min mormor heter Turtiainen.. Ganska likt :D

hehe fan va nice ;) varför heter inte du det? byt till det vet jag ;)

elle-fant: vad heter du?
 Haters gon' hate...

2007-02-08 22:59

Vänd den, enda jag har hört och tråkigaste jag har hört.

http://www.earforcefm.blogspot.com
Hangaround

2007-02-08 23:00
Jag brukar blanda ihop namnen när jag pratar, alltså med varandra. Min käre mor och far har två barndomsvänner som är ihop och heter Monika och Lennart.

Så, en gång sa jag: Månart och Lennika.
Vart ju lite lustigt.

2007-02-08 23:15
myndigheternas datorer klarar inte av att skriva " ´ " på mitt namn, istället blir det Ö¤ eller õä eller ~u eller en alla möjliga kombinationer. Som konsekvens så har jag valt att sluta använda ´ på mitt namn.

Annars är det överraskande hur folk fattat hur mitt namn uttalas på spanska. Jag har alltid förväntat mig att folk skulle kalla mig Rål eller Ra- Ul, men icke.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-08 23:50
Fan vad tråkiga ni är som bara berättar om uttalen, det är fan ingen vits om ni inte skriver vad ni heter.
Min brorsa hade en polare som hette Giebert i efternamn. Ni hajar vad han får höra rätt ofta. Med flit eller inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-09 01:08
Hade en gammal tränare som hette Dick Särman....Helt seriöst...

2007-02-09 03:26
Mitt riktiga namn är Amandus, vilket folk ofta får till Amadeus eller Magnus(!?)..

Jag brukar dock inte tillrättavisa, har inte ork till det.
http://Soldjah.blogg.se/

2007-02-09 05:28

Jag heter abdulal , det fick min uraldriga traslojdslarare i 4:an till att kalla mig AMBULANS, dock sa har jag ett svenskt fornamn vilket formodligen forvirrande honom litegrann. Ratt surt att i ett helt ar bli kallad ambulans.

2007-02-09 05:32
hahhahahahhaha
Typ; Tjeeenare ambulansen fan ;D
http://Soldjah.blogg.se/