roliga felsägningar på namn
har en "ovanligt" efternamn. vilket resulterar att folk inte kan uttala det. har i mina dar fått höra ganska många olika varianter på mitt efternamn: kär, kajer kjer. men i dag tog en variant priset: sär. jag heter sär i efternamn. det var inte så att det var En felsägning utan personen upprepade detta minst tre ggr. Jag hade inte orken att tillrättavisa. har folk uttalat era namn roligt någon gång? tillrättavisar du då?
syumoan akoinwe!
heter du sär i efternamn?
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
ok för det första,vad heter du i efternamn ?
AayFukYuuuu :@
haha =) sär, vilket efternamn! : )
((MAAD))
kände en amerikan för nåra år sen som envisades med att kalla mig(jag heter Jesper): Jasper the unfriendly ghost. inte sådär jättesmickrande
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
En jag talade med i veckan hette Skärtberg i efternamn
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
när jag var lite, typ 3 år kanske, då mötte jag min granne för första gången. då stod hon på andra sidan gatan, åsså fråga hon vad jag hette, så sa jag "david" åsså sprang hon sen i till sin mamma å sa "hon heter daging, hon heter daging" så sen dess har hons mamma kallat mig för daging. detta kommer jag ju givetvis inte ihåg utan blivit berättad för. :) kanske inte så roligt, men enda gången jag kan komma på nån tagit fel på mitt namn och kön. :)
((MAAD))
hahah en kompis till mig..heter tjernlund i efternamn... oså har vi en amerikan tror jag att han är..som engelska lärare..och när han tilltalar folk, så kör han ofta med efternamnen..så tjernlund säger han stjärtlund till...haha låter så jävla kul...sitter och skrattar hela engelska lektionerna.. :)
när jag jobbade på en bokningscentral upptäckte jag att det är en hel del danskar som heter balle i efternamn.. lite svårt att hålla sig för skratt ibland :P
kärleken till pengarna är roten till problemen.
Hehejapp P18 tack. Folk brukar uttala mitt efternamn som om det hade två "s", även fast det bara är ett. Av någon konstig anledning.
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."
hehejapp, förlåt att jag stavar som jag vill när jag sitter vid datorn, behöver verkligen bli tillrättad av dig :) taKK så himlarns massomyche, du har räddat min dag! rätta mig om det blir dyslektiskt, för att det inte heter åsså eller dylikt visste jag redan. men för att förenkla mitt skrivande så skriver jag som jag pratar, skriver även åxå, schyst, KK, och massor mer :) va nu inte den som är den, för ingen gillar han.
((MAAD))
Inga felsägningar men skämten börjar jag bli less på. Heter Snellman i efternamn så att nästan dagligen hör man: "Då måste du vara en snäll man". Det var kul det första året.
I live my life one videogame at a time.
Jag heter Mariam. Hur lätt som helst att uttala? Som Maria fast med ett M på slutet liksom. Ändå blir det sällan rätt.. "marianne", "mairam", "miriam" osv. Efter 21 år i livet är det sällan som man orkar rätta och jag förstår inte vad som är så svårt med mitt namn. Efternamnet ska vi inte tala om, hehe :)
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
En god vän till mig hette Geiström. Men nu har han bytt.
My heart lives in my vagina.
jag heter kjaer. uttalas kär med hårt k.
syumoan akoinwe!
jag heter Modig, you do the math.
jag heter selin, många tror att jag heter senil
suck it dry bitches
mitt efternam utalar alla som kina bo :S
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
folk lär sig aldrig mitt namn, får heta Liv, Lisa, Ly, Liz osv. fattar inte att det ska vara så svårt, jag har typ jordens lättaste namn!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
En i mitt lag heter Kamboma i efternamn, låter ganksa kul när speakern uttalar det "Kan bomma" när han gör mål..
Men lika glad är jag för det!
samma som nån innan så är det inte felsägningar utan skämt. heter kullberg i efternamn. de flesta man träffar tycker att det är rätt roligt att klämma in ett litet N där i början.
you know i spell girl with a B
känner en kille som heter dick. tycker fortfarande inte om att säga det
Femme fatale
TeKone: hur ska man uttala då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jagv et inet ens själv hur mitt namn uttalas. Pappa säger Shiiriin. md lika långa i:n mamma säger det Shiirin. man kan också uttala det Shirän, på kurdiska men jag föredrar Shiirin isåfall som uttal svenskar säger allt från Shiiiirin. (tänk danderyds i) eller ett jättedramatiskt kort Shirrrin. med betoning på r.et. när jag presenterar mig låter det olika varje gång , det är inget svårt namn direkt med uttalet men vart man lägger betoningen är lite tricky. aja orka bry sig.
Femme fatale
jag heter fisk i efternamn, ingen säger fel. men alla skämtar...
PAO!
Trrism. känner du till författaren Robert Fisk?
Femme fatale
Trrism P0 Jag heter Krook, så passa dig ;) Det är många som tycker om att driva med det. T.ex. när jag blev tillsammans med min flickvän, då fick jag höra "Nu har det nappat på Krooken" ett x antal gånger! Det var kul 2,3 gånger, nu är det bara drygt.
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Jag heter Grann så det ni haha!
Patrissia är vääldigt vanligt, särksilt bland chefer och lärare tydligen. Sen var det en som på fullt allvar trodde ett jag hette Comviq i efternamn, men det är väl det mest spännande jag har varit med om.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vissa lärare har problem med mitt efternamn, och så har det hänt typ 1000ggr att vi har fått post där mitt efternamn är felstavas. vissa säger som att det skulle låta uutriainen andra säger ett sånnt tyskt r som i rein så låter det ut-riainen och ibland säger dom ut-rainen utan i:et. man ska säga, U:et, ett finskt U inte ett svenskt, sen som utter i början med 2 tt och sen riainen heter alltså Utriainen
Haters gon' hate...
heter Hokke å hajjar inte varför så många säger fel.. va är svårt..
Har väl fått höra Albert som efternamn nån gång. Älskar även när folk berättar för mig att mitt namn betyder kärlek på engelska, blir lika förvånad och förstummad varje gång. - Varför har ingebn sagt det här tidigare??? Dom kallar mig den mäsnkliga guldfisken.
Minns ett par ungar på min gamla högstadieskola... dom heter Gombarik... tjeckiskt efternamn. Det var en tvillingbrorsa och en tvillingsyrra. Nu är det så här att detta påminner om den välkända skurken Goomba från Super Mario Bros, så jag och en polare brukade skämta om det.. hehe. Så vi brukade säga Goombarik, när det skulle uttalas Gombaarik.
http://www.finest.se/drzamani Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
Den vanliigaste kommentaren jag får när någon läser mitt namn är: Varför heter du Göteborg i efternamn?
413
En tjej på högstadiet stavade mitt efternamn lite annorlunda Rogefeldt blev Rågerfält
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Seriöst? Heter du Göteborg i efternamn? Varför det?
mitt andra efternamn Strokirk har också misstolkats. "va? heteru storkuk i efternamn" detta har blivit mitt nya raggningsreplik, "tjena kexet, vetu vad mitt efternamn betyder?"
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Har en kompis som heter Stolt i efternamn, hon får ganska ofta höra skämt om hennes efternamn. Typ: "Är du Stolt? HAHAHAHA"
Kaal,vissa lärare har problem med mitt efternamn, och så har det hänt typ 1000ggr att vi har fått post där mitt efternamn är felstavas. vissa säger som att det skulle låta uutriainen andra säger ett sånnt tyskt r som i rein så låter det ut-riainen och ibland säger dom ut-rainen utan i:et. man ska säga, U:et, ett finskt U inte ett svenskt, sen som utter i början med 2 tt och sen riainen heter alltså Utriainen haha, min mormor heter Turtiainen.. Ganska likt :D
NicoelRico P14 : Jag vet inte, jag vill såklart doppa men jag vill ju typ kunna göra det ofta hajjt, så jag menar, förhållande o mycket doppa, feelin' me?
jag hade tråkigt en dag så jag å min pojkvän letade fula namn på eniro. Det är helt sjukt vad man kan hitta! En kille eller tjej i Sverige heter Hej i förnamn och Svejs i efternamn. Hej Svejs, fan vilket coolt namn. Men frågan är vad det är för kön?
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Roligt vet jag inte men folk tror i 9/10 fall att jag heter Oscar när jag presenterar mig. Ossian ska det ju va!
Walking the street of dreams
Jag presenterar mig som Joy, och i 2 av 3 fall så säger den andre personen Oj! Sedan har lärarvikarier alltid problem med att mitt dubbelnamn står med i klasslistan. Melanie blir allt från Mellonie, Melin, Melagnom, Melain och Mellini.
My heart lives in my vagina.
Min psykologilärare i gymnasiet kallade mig Anders när jag räckte upp handen... jag satt och titade mig omkring, men till slut fattade jag ju att hon menade mig, då fick jag vänligt informera henne om att jag hette David inte anders. Hade ändå gått i hennes klass ett par månader.
"Vi är inte utvecklingsstörda, vi är bara människor som störs av utvecklingen."
Alla kallar mej för Stefanie . Eller Fanny . Tant : Ja vad heter du då? Jag : Tiffany Tant : Fanny ? Jag : Nej, Tiffany Tant : Stefanie? Jag : mmm...
Tüffü was here!
KungenKrook Min bästis heter Krook i efternamn! Jag brukar retab henne och säga: she's on the hook! *fniss*
Trodde du ja!
för övrigt så har jag och min brorsa fått lite problem med våra namn alla tror att jag säger sofie och inte sofia så alla kallar mig typ sofie (död åt dom!!) sen fick brorsan efternamnet fel på sin namnbricka i lumpen. stod Aplund istället för Asplund :P vilken miss!
Trodde du ja!
jag heter Markström men många säger Marklund första gången de ser namnet på papper
"life's a garden, dig it."
När jag gick i skolan uttalade ofta lärarna mitt för- och efternamn med engelskt uttal, eftersom det är ovanligt (enda som heter det i världen!) och att det är lätt att tro att det är engelskt, men jag är rätt säker på att man skall uttala det på svenska. Tänker dock inte säga vad jag heter.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
I gamla klassen var det 2 st som satt framför mi - Kim och Simon, men när jag skulle säga deras namn råkade det bli Sim och Kimon =)
Mina vänner Krister och Frida får stundtals heta Frister och Krida, det låter rätt nasty på nåt vis :)
Händer fan dagligen. Jag heter Ossian men har fått höra många olika varianter genom åren. Vanligast är väl Ösjan, Örjan, Osten eller Ostian.
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen