Ghettogerda F21 Nej, men hennes alkoholproblem blir inte mitt för att jag har varit inneboende hos henne i två dagar.
Skäms du inte?
Ultra P23 Nej det blir det verkligen inte.. men man kan känna medlidande med en människa även om människans beteende kanske står lite ivägen för vad som vore bäst för en själv jusst i denna stund.
Gerdaman
Ghettogerda F21 Ja, känna medlidande är en sak. Det skulle jag med göra. Däremot skulle jag inte springa ner och ta henne i famnen och be henne prata ut och sitta och lyssna på henne hela natten, som du och Fimp verkar förespråka.
Skäms du inte?
Ultra P23 Jag vet inte om jag förespråkar det beteendet, det brukar vara svårt att en föra en konversation med någon som är så berusad som hon verkar vara. Men jag skulle nog inte sitta på övervåningen och vara förbannad jag skulle nog mest känna mig illa till mods över att en människas liv kan kantra så kraftigt att man beter sig så. Jag förstår att Emil Brikah inte kunde göra något där på natten men jag förstår inte att folk tycker att att det är fördjävligt för honom när det egentligen är mest fördjävligt för henne.
Gerdaman
fan att hon inte ska få ta sej en högljudd fylla mitt i veckan . EMIL din stil e keff jaskulle inte vilja bo i samma stad som sånna som dej !! du beter dej fan mer svennson än allan
penguin F19 Möjligt, men enda gången jag har varit med om att en full individ inte har kunnat yttra sig, var när personen i fråga var däckad.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
broed_, jag kan juh inte tala för henne mer än vad Emil beskrev. Så vad vet jag? Men i mina ögon är det lätt att bli okontaktbar.
Men vad är det med er. Om nån håller en vaken mitt i vardagsnatten blir man självklart grinig, jag tycker Emil skötte det exemplariskt (om han var så artig som det lät). Att hon sannolikt har något problem förändrar inte det faktum att hon beter sig respektlöst. Ska det diskuteras psykiskt tillstånd ska det hur som helst göras dan efter, ingen mening att göra det när hon är dyngrak.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Refused P26 , jag tror att det är ungefär vad folk försöker få fram.
Jag förstår att Emil Brikah inte kunde göra något där på natten men jag förstår inte att folk tycker att att det är fördjävligt för honom när det egentligen är mest fördjävligt för henne. Jag förstår inte hur man kan tycka det är förjävligt för någon av dem när det egentligen är mest förjävligt för barnen i afrika.
Refused där tog du det för långt asså...
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
ALCM, haha du är finast i världen!
lägg upp hennes jibberish på youtube :)
penguin: jo jag ville bara tjata =) rhetoric: vet inte hur väl det framgick, men jag var inte seriös i mitt andra inlägg. ville bara illustrera poängen hur ologiskt det är att antyda att lidande/olägenheter som inte är värst inte "gills". det finns alltid nån som har det värre, det innebär inte att man därmed kan bortse från ens egna problem.
innebandydrama?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Haha humor på låg nivå av Refused :)
äh vafan det är ju hennes hus, passar det inte dig så är det ju bara och flytta...
Diffe , det där argumenetet hade funkat om han inte betalade för sig.
psk du är också fin ;) ser att frugan är i stan ärde okey om ja sköter ditt jobb för ett tag ?
jag tycker det funkar ändå, det är han som kommer in i hennes hus o hennes liv, vist han betalar men trivs han inte med fmiljen eller dess vanor så är det ju bara o söka sig någon annan stans. så tycker jag
Diffe , "hennes vanor".
Stog det inte i hennes annons att hon var skötsam och bara rökte utomhus. Då är det väl inte hans fel att hon förde falsk marknadsföring?
Acceptera eller flytta
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
Det kan ju också vara så att hon är en alien som håller på att dö för att hon inte riktigt klarar av vår luft. Har ni tänkt på det? Emil borde först lekt dr. phil sen täck över henne med ett skynke, satt henne i cykelkorgen och cyklat ut i skogen. Fan... humanistjävlar. Har ni brytt er om att fråga Emil hur han mår som inte får sova?
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Okej, det tog ett ganska långt tag att läsa igenom. Jag försöker sammanfatta ett svar, går inte riktigt svara på allas individuella grejer.Vem är det som "lider mest"? Jag, så klart. Hon super på sin lediga dag och är ledig dagen efter. Hon håller mig vaken vilket leder till att jag presterar sämre på arbetet, vilket inte gör mina chefer och elever lika nöjda, vilket i sin tur påverkar i vilken utsträckning de hyr in mig, vilket i sin tur påverkar min inkomst, vilket i sin tur påverkar mina möjligheter att skaffa en ordentlig bostad för mig själv och samtidigt som jag blir utkastad från rummet jag hyr och inte har någon egen bostad ordnad än så är jag hemlös.Varför visar jag ingen medmänsklighet? Hon är lika främmande för mig som alkisen som sitter på gatan och tigger pengar, hur ofta frågar du hur den alkisen mår? Hade vår relation varit känslomässig på något sätt är det en annan sak, speciellt om jag hade bott här en längre tid och såg avvikande beteende. Men vi pratar om en kvinna som annonserat på blocket (som är mycket vanligt, speciellt i sthlm... så det är inget mått för desperation) och som skrivit på ett kontrakt där hon ingår i en affärsuppgörelse, som uthyrningen av rummet ju är. Hur har det gått? Jag har jobbat hela dagen och somnade sen på soffan hos min mor, följt av en kort middagsdejt på kvällen. Jag kom precis hem och det stank rök i hela lägenheten och dörren till hennes rum var stängd. Jag har alltså inte träffat henne. Men, under dagen har vi smsats lite. Det började med att jag sa: Jag ville bara säga att jag fick ditt sms inatt. Hon sa typ (sammanfattar lite): Jag vill inte bo med någon som skäller ut mig i mitt eget hem. Jag satte på mig hörlurar för att inte störa, och jag klagar inte när du kommer hem från jobbet. Jag gör vad jag vill, hur jag vill, när jag vill. Jag sa typ: Förlåt, men du lyssnade inte bara utan du sjöng skrikande med i låtarna och slog med dörrar och skåp, och jag skulle upp kl 7 för att jobba. Hon sa: :) Oj, nej det kanske inte var det smartaste. Sen dess har vi inte hörts men jag tänker prata med henne så fort jag får chansen för att diskutera om jag kan flytta ut tidigare för om hon lever så här, vilket är hennes fria val, så vill jag inte betala feta pengar under de här villkoren.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
Ska väl även tilläggas att när jag kommer hem från jobbet, som hon använde som kritik... så smyger jag in, borstar tänderna, tittar på tv på lägsta volym (tv kort fo life) och sover sen. Inget ljud, inget bankande, inget högt telefonpratande, ingen musik. Så, när hon jämför "jag klagar inte när du kommer hem från jobbet" med "Jag skriker mig hes mitt i natten så andra inte kan sova" så undrar man lite.
Refused P26 Äh lägg av. Det går inte att gradera vem det är emst synd om i hela världen men om jag ska säga vem jag tycker det är mest synd om av Emil Brikah och kvinnan han bor hos tycker jag mest synd om henne utifrån den bild som givits här. Inte därmed sagt att jag skulle lägga ner hela mitt liv på att hjälpa henne och bla bla. Om jag var Emil skulle jag bara flytta därifrån och skita i henne för oftast har man så mycket problem själv att man inte orkar bry sig om någon försupen kärring man hyr ett rum hos och jag hålle rmed om att det är jävligt oproffsigt av henne att bete sig så när man faktist har en hyresgäst som betalar för att bo där.
Gerdaman
Toastare
2007-02-02 22:29
Emil, du har hamnat hos en alkoholist. Det är ju uppenbart. Även en alkoholist kan söka inneboende, då de själva inte inser sig ha några problem. Det visade sig ju tydligt i hennes annons. Min pappa som är nykter sen 15 år tillbaka tyckte inte heller att han levde något annat än ett normalt liv. Det du kan göra och bör göra är att flytta. Utan att diskutera hennes beteende eller vad hon borde göra. Bara tacka för dig, gör rätt för dig om det handlar om pengar eller liknande och flytta. Så slipper du bli inblandad i nått. Hoppas du hittar nått bättre! (vilket inte borde vara svårt ;) )
Jag skyller allt på Emma!
Hon är lika främmande för mig som alkisen som sitter på gatan och tigger pengar, hur ofta frågar du hur den alkisen mår? Precis min tanke... Hoppas du hittar nåt bättre!
Skäms du inte?
Toastare
2007-02-02 22:31
exakt... du har inga skyldigheter till henne
Jag skyller allt på Emma!
Bounty: Jag har betalat en månad i förskott, så det enda jag tänker prata med henne om är om hur hon tänkt bete sig till vardags här. Om hon tänker fortsätta supa och härja så tänker jag kräva henne på återbetalning av hyran och dra av för de dagarna jag bott här, sen blir det soffan hos föräldrarna igen... så kan hon få skrika och sjunga bäst hon vill :)
penguin jo men det är ändå han som bor och lever i hennes liv, klart då att hon inte kommer ändra sina livsvanor pga en inneboende som inte trivs med det, han får alltså då acceptera det eller bo någon annanstans. precis så skulle jag ha tänkt om jag var inneboende hos någon, eller om någon var inneboende hos mig. du måste ju förstå hur jag menar, eller vill du bara inte bara tycka som jag och komma med mot argument? jag förstår hur du tänker men jag är inte enig.. det är ändå han som lever under henes tak och måste sjunga med i hennes liv eller dra..
Diffe: du verkar inte riktigt vilja förstå. Hon har annonserat sig som en skötsam och icke inomhusrökande person... Ser du inte det tvetydiga i att annonsera sig så och sen bete sig så?
Diffe , " eller vill du bara inte bara tycka som jag och komma med mot argument?" eh, wtf?
Alltså Emilen, Emilen, Emilen.. hur lyckas du hamna i sånt där?? Allt var ju solsken för några dagar sedan! Jag ska höra mig för men vet it´ nå´ nu..
Okej, jag gillar inte pendel men detta är inte helt tokigt... 15 min från centralen. Stadsdel: Huddinge/Trångsund Lägenhetsfakta Antal rum: 1 Yta: 31 Hyra: 2696 Antal trappor: 8 tr Inflyttningsdatum: 2007-02-15 Kökstyp: Kokvrå Lägenhetsstandard: Bad och dusch Balkong: Ej balkong Tillgänglighet: Hiss finnes, uppgift om tillgänglighet saknas Läget just nu Första annonseringsdag: 2007-02-02 Sista annonseringsdag: 2007-02-04 Preliminär plats: 1 (35)
Ulliz: He he... dålig karma kanske? Nä jag vet inte, jag försöker ju fixa saker och ting så de funkar. :)
emil birkha ja hon har skrivit det i annonsen (säkert för att honn vill ha innebonde) men hon är inte så, hon super på nätterna o skriker o har sig (synd om barnen) men jag tycker som jag tidigare sagt att finner inte du dig i det är det bara o flytta.. penguin skriftspråket var nog inte det rätta, men jag tycker att det verka som att du ser att jag har fel i saken, jag säger bara vad jag tycker. säger inte att det är rät eller fel, det är bara så jag tycker förstår ni vad jag menar??
Diffe: Ja? Det är ju det jag sagt att jag ska göra...
du får väl ha vilka åsikter du vill..
ok då förstår vi alla varandra... jiippiie
emil: jag har läst lide mycket om att du skulle flytta in i en egen lägenhet, du har haft inlägg uppe om det, sitter du nu i kvicksanden är det inte mer än rätt asså.. kan ju tilläggas att jag inte tycker om ditt snack/dina inlägg.. whoa-kändis 2007: felici-JAH eller Emil_Brikha P28 jadu.. bra fråga asså.. hade själv lagt min röst på emil, shit homie, skaffa dig ett ordentligt liv
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Ghettogerda F21 Det går skitlätt att gradera att barnen i afrika har det jävligt mkt sämre än både emil och hans husvärd, därmed ska båda hålla käften. Eller? Är det bara om man bor grannar som man ska jämföra? Exakt hur går logiken?
Hanal: Kan ju tilläggas att jag ärligt talat tror ingen bryr sig det minsta om vad du tycker om Emils trådar. Sluta skriv i dem då, eller är det så jävla svårt? "skaffa dig ett liv homie, ehehehehe"
inte läst tråden dårå, men hade iunte du två lägenheter du kunde ta, hur blev du inneboende i ett radhus tillslut?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Diffe Hon kanske är periodare
Peppis: den informationen står inte i tråden så det är lika bra att du inte läst :) Jo, jag bestämde mig för lägenheten i hässelby... men fick den ändå inte, trots att den var lovad till mig och jag hade första plats i kön. De började dilla om papper, och intyg, och skit. Jag fixade allt dom bad om men de sa till slut: "Nää, alltså vi kan inte ge dig lägenheten, det känns inte säkert" ungefär och då var jag så jävla trött på allt springande så jag sket i det. Men, igår satt jag och kollade bostad.stockholm.se och jag har tidigare alltid varit negativ till att bo på pendelstationsställen men är på första plats på en lägenhet i huddinge. 15 minuter till stan och nära till min mor också (som behöver hjälp då och då). Annonsen stängs vid midnatt och då ligger jag förhoppningsvis fortfarande 1a. Hur som, jag bor hellre i egen lägenhet med eget kontrakt på pendelstationsställe, än att hålla på och bolla runt så här.
.......hässelby vs huddinge......... huddinge centrum tar halva tiden in till centrum vs hässelby...tänk nu efter lite grabben. och jag håller för övrigt med, jag har bott i andrahand nu sedan i somras o kärringen bites ass alltså, så nu fick jag första hand i slöddertälje, o tar fan hellre de o sitter o softar o sparar ihop till insats på köpes, eller sparar ihop lite år på bostadsförmedlingen, enough with the andrahandsshit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.