I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blev du slagen som liten?

Övrigt - Blandat

   

2007-01-30 03:11

Blev du slagen som liten?

På mitt nuvarande arbete har vi många olika etniciteter, bland annat: serbier, bosnier, turkar, syrianer, kurder, gambianer etc.

Vi brukar gå djupt i diverse olika diskussioner, som homosexuellitet, för eller emot abort, religion och nyligen fick jag veta att många utlänningar (om inte alla) blev slagna som små....däremot inte en enda svensk. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar med svensk? Okej, inte? En kille som är brun-/ljushårig, heter Andersson i efternamn och talar svenska utan brytning. Jaja, ni förstår.

När jag menar att dessa individer blev slagna som små, så menar jag verkligen slagna; inte dask på rumpan, utan öppen hand mot kinden, slag med käpp eller annat som är lätt få tag på och slå riktigt jävla hårt.

En kille var verkligen för det, och sa att han kommer föra familjetaditionen vidare, några berördes varken negativit eller positivt, och någon sade: "det måste finnas andra sätt att uppfostra sina barn..."

Jag förstår att det i många kulturer/länder fortfarande är tillåtet med aga, men det har varit förbjudet i Sverige sedan 1979, och de som jag har talat med, har vuxit upp här, med andra ord har alltså deras föräldrar brutit mot lagen.

Det är inte bara "brutit" mot lagen, för det spelar egentligen inte så stor roll, men för en svensk familj är detta ett ganska stort brott och betraktas inte som socialt accepterat, till skillnad från ladda ner musik, kör 5 km för fort, ta kopparbitar från rören och sälja det på skroten och tjäna storkovan.


Blev du slagen som liten?
Tyckte du att det var rätt eller fel?
Kommer du slå dina barn, för att uppforstra dessa till bättre individer?

Diskutera gärna fritt, så länge det berör ämnet.

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?