Nån som hänkar till Hollywood?
Jo, Moderaterna stänger ju ner Komvux nu och så där, och även fast jag inte alls på något sätt har dåliga betyg, så har jag verkligen inte nog för att t.ex. få en skön utbildning och kunna ha ett sånt roligt jobb som även ger så mycket pengar så man kan göra det man känner för ibland, och chansen att plugga upp dom är ju nu (som de lovade) borta. Så vi kan styka alla akademiska jobb. Typ fösvara fattiga som advokat, hjälpa döande som doktor, lösa tankenötter som filosof eller forska i sköna grejjer som forskskalle. Jag är inte så speciellt händig, jag försökte bygga en skålliknande sak i träkunskapen men jag sket i det och byggde ett kakigt backgammon så jag kan nog inte satsa på att bli det, och jag har redan gått 2 år av gymnaiset så jag kan inte hoppa på det. Men jag behöver inte oroa mig att bli förkyld när jag går 4 kilometer till skolan varje morgon för jag har inget busskort, för tack vare SL's nya priser är det billigare att åka bil trots tullarna och vi har ju äntligen lyckats döda vintern genomväxthus effekten, så det är ju iallafall skönt. Men till saken nu. Som sagt har jag inte, ja, kunskaper över huvudtaget. Så jag tänkte försöka dra till Hollywood eller nått med alla andra person i hela Sverige som också fått hela sin framtid förstörd för Moderaterna har utfyllit sina vallöften de lovade. Vi kanske kan skriva en screenplay eller nått. Jag hand inte bangat på att gifta mig med Scarlette Johansson heller hon är bara några år äldre än jag, och ja, i Sverige vill jag verkligen inte leva länge. Jag orkar inte med det här landet, och Reinfelt vill ju tydlig bli av med sånna som mig. Vilka hänger med till Hollywoods för att bli moviestars?
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
bra skrivet. jag hänger med. men först skriver vi till Reinfeldt och meddelar att han äntligen blivit av med oss.
Jag skulle lätt haka på, men kan vi inte dra till något shysst ställe istället? Typ köpa oss en strand i något shysst land, ja det finns billiga sträder att köpa, och bygga upp ett café eller liknande och ha hängmattor på stranden och bara ha ett chill ställe där folk kan softa på? Det vill... nej, det SKA jag göra! : )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
gör högskoleprovet eller ta det skitjobb du förtjänar latmask :)
http://www.earforcefm.blogspot.com
när stänger de ner komvux då?
um dois...
Kan vi inte köpa en ö?! Jag är SÅÅÅ på.
o |\_o )) \
en STRAND säger jag ju för tusan!! Då kan du livnära dej på att äga stranden, samt att du har ett fett chill ställe att bo på! : )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Vadå mer? Allt är ju förstört för så jävla många människor, är det någonting bra tycker du?
"Finns ju bättre ställen att dra till om du nu känner dig som en luffare och vill försöka göra karriär. I USA får du inte heller stanna längre än upp till 90 dagar, och det är inte speciellt billigt att bo där. Tror du de vill ha såna som dig då? I Sverige får du iaf tak över huvudet även om du inte har pengar eller arbete. Där borta bor du under en motorväg i en kartong om du har tur." Fanns en gnutta ironia i mitt inlägg, men delvis, skulle jag flytta någonstans, skulle jag nog flytta till USA, trotsa att det är ett land som jag av politisk orsak hatar fruktansvärt mycket. Men om jag lämna Sverige för att mina betyg hade fallit bort, skulle jag helt ärligt iallafall satsa på det lyxiga livet i Hollywood. Varför inte? Men självklart finns det många många paradis. Indien är nog vacker, i Amsterdam blir ingen dömd, Grekland har jag alltid velat fridyka i, Paris är en stad för sig. Men problemet är inte var man ska rymma. Problemeter är att man överväger alternativen. Ända anledningen att man orkar bo kvar i Sverige nu, är att man innersinne är säker på att nästa valperiod kommer tillhöra vänster blocket. Men vem vet? Vinner borgarna nästa gång igen, lämnar jag Sverige, helt klart, för resten av mitt liv.
Men man får ju visst plugga upp betyg...vad jag har hört så ska man få fortsätta göra det men från och med 2010 så ska de som kompletterat sina betyg efter gymnasiet hamna i en egen urvalsgrupp när de söker till högskolan. Det blir alltså inte lättare att komma in. Så antingen kan man lika gärna låta bli att plugga upp, göra det och söka in innan 2010...eller skita i allt och fly landet.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
ja märia har rätt, 2010 är året de inför ändringarna.
om alla sparar allt vad vi kan ett år och sen samlar vi ihop allt och köper oss mark i nån vinterfri ö... och den enda lagen heter chilla
Jag tror mycket folk här inte riktigt har fattat konsikvenserna av att de lägger ner komvux. Folk har inte riktigt fattat att komvux och högeskoleprovet har vissa saker gemensamt.
Är ni på riktigt?
Look with your own eyes - See with your own mind
Nej, jag vill gärna följa med till Hollywood. Inte för att jag inte kan komma in på min utbildning eller något, för det är redan klart.. Men känd är ju alltid bra att vara. Annars kan jag gifta mig rikt och sen köpa en strand vi alla kan gå bo och leva i lyx. (Orkar inte ens läsa tråden, för jag såg ett inlägg som innehöll ord som: Lata jävel, skaffa jobb. Jag tycker inte att den här tråden handlar om det. Vi ska ju flytta utomlands så alla som stör sig på dem som inte kan få jobb kan väl knappast klaga :S )
What we do in life echos in eternity.
ähh moderaterna styr upp detta. Jag e nöjd,jag får 100 kr mer i lön.Jag är nöjd över min röstning. Alla för sig själv.Dom som inte klarar sig kan vi skicka till grönland,Sätta upp en fet mur runt allt ihop.sen får dom springa omkring där,och för att överleva får dom lov att jobba för maten,men alla lär väl svälta efter en vecka..... Så himmla svårt är det inte att få ett jobb. finns fan jobb överallt.bara att gå omkring å fråga på massa ställen.Fan skaffade mitt första jobb i början på 1:an av gymnasiet.men ni tror väll att arbetsförmedlingen ska ordna allt? tyvär så är det inte så.visa framfötterna å dra ner på stan å sök lite jobb utanför arbetsförmedlingen så ska ni se att t.o.m ni kan få jobb. Men som sagt,folk är väll för lata,och nu när Moderaterna styr upp allting så börjas det whina för att bidragen sänks. Känns hemskt bra att mina skattepengar inte bara går till bidrag åt nån lat jävel som ligger å zappar på tv:n hela dagarna å säger "åh jag vill ha ett jobb". Fan skaffa ett jävla jobb då?.
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
enokkkk P20 Det är såna som du som man verkligen hoppas blir arbetslös någon gång i livet, så att du får se "hur jävla lätt det är att skaffa jobb" samt "hur kul det är att svälta för att dom som redan har pengar ska kunna få det bättre".
blir jag arbetslös och inte fixar ett nytt jobb inom 1 månad så ska jag Skära av min egen *** och Grilla den lätt å käka upp den. Så sant som det är sagt.
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."
Ok.. jaja, hoppas du slipper det. Men du ska nog inte vara så säker på det. Finns MASSOR med människor som är arbetslösa och som inte är "lata jävlar". Dom får ändå inget jobb.
Då anstränger dom sig inte tillräckligt tydligen!
förlaget med avveckling av komvux är ju något som stått på socialdemokraternas program länge.de tog ju besluten, moderaterna bara tutar vidare. 2010 var det visst?
Femme fatale
Är det moderaternas fel att du inte har tillräckliga betyg? Som vanligt är det ju alltid lättare att skylla på andra för sina egna misslyckanden, inte sant?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
daviden . det finns en massa med skolsystemet som hindrar människor. hade jag gått sam hade jag vart inne på min utbildning nu. så är dt bara. det är skolan som krånglade med linjebyte fastän jag int tillhörde någon linje egentligen då jag hade specialutfotrmat program etc. säger inte att de är moderaternas fel, det här är ju gammalt skolsystem som är ineffektivt. jag orkar inte gå in på allt för det skulle vara att gräva upp två års bråk med skolverket, samt att jag ägnat så mkt tid med juridiska delar genom att agera avokat själv och kasta paragrafer i ansiktet på dem som de typ svamlat bort fastän jag fick många många vuxna på min sida. mina betyg representerar inte det jag kunde varit idag. jag har straighta mvgn i alla språk, allt som rör sociala ämnen osv, men g-vg i natur undantag mvg i mattea och natur-a. men jag försöker att inte bli passiv, jag pluggar som fan, som jag aldrig gjort innan. och detta tack vare komvux. jag tycekr stynd om dem som inte kommer erbjudas denne hjälp. det är inte lättare på komvux emn jag är emr motiverad, jag vet att jag hade haft mitt utstaakt om jag bara gått sam. nu är allt åt helvete men jag gör mitt bästa jag vägrar ge upp mina mål, och nog fan är det skolverkets fel att de satte mig i ingemansland där jag enlgit dem har rätt men att de inte kan ge mig rätt då de skulle vara tvungna att reformera allt.
Femme fatale
daviden. för kom inte och säg att jag som 15åring kommer veta att jag som 17åring inte vill läsa emdicin men tvingas gå alla äckliga kurser i natur ändå. mina betyg säger medelmåtta, men jag vet att jag är smartare än mitt avgångsbetyg 16. jag är förolämpad, jag har erbjudit att plugga in alla samämnen jag saknar PLUS läsa natur. är de att göra det lätt för sig? nej jag mer om mer, ge mig mer mer mer, jag ska slita arslet av mig, de är det enda jag önskar. men de mötte mig inte halvvägs. ja jag känner mig sviken, för de kunde sagt ja, eftersom jag hade lagar på min sida, men e gjorde e inte. de tog den bekväma vägen. viftar bort en. var tvungen att skriva av mig. är jävlgit bitter.
Femme fatale
Amar Vilken tur då att skolan skall reformeras lite. Sedan var ju det här med vuxenutbildningen på tapeten redan 2000, man kan ju tänka sig att 10 år är ganska schysst förvarning. Dock missade du min poäng lite, han baserar all misär på moderaterna. Om det nu var så att hans skola ställde till det så var ju dem och inte moderaterna? Likväl får de sig en känga. Jag är inte blå någonstans, men ändå tycker jag att denna tråden är löjlig pajkastning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du postade en tråd direkt efter din egen, men jag kan ändå hänvisa till mitt ovanstående svar till dig. :)
*bu..hu..* Som brorsan skriver, bara ett jävla gnäll hela tiden, ska inte göra tråden för politisk, men att sitta och grina över ett socialdemokratiskt beslut som om det vore moderaternas är ju bara bevis på att man inte ens är insatt utan bara vill gnälla. Har man inget jobb skaffar man sig ett, dom som säger att det är omöjligt att få jobb ljuger dom är bara för kräsna. Sen att man inte får fast anställning och 16.000 efter skatt är väll något man få acceptera för stunden, det är alltid enklare att få jobb om man redan har ett så börja på botten och JOBBA ER TILL EN BÄTTRE TILLVARO, istället för att sitta och gnälla och drömma om en.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja
TenFingers För en gångs skull är jag beredd att hålla med dig till punkt och pricka. Det du skriver är ren och sund fakta. Sen finns det livsöden som omöjligör det, och självklart skall de få den hjälp som krävs. Dock är det inte det vi pratar om i denna tråd.
TenFingers, vad säger du o mdem som har akademiska utbildningar men bara erbjud städjobb? min moster är tandläkare men blev inkallad tillsammans emd enr ad andra svarthåria kvinnor, ja alla invandrare i den gruppen ropades upp till ett annat rum. de kom dit och arbetsförmedlingen erbjöd dem lediga stödjobb. vad svarar då mostr min: att fascistjäveln kan dra åt helvete sen lämnade hon idylliska sverige för England och bor som en prisnessa och har egen tandläkarmottagning.
Femme fatale
Tenfingers. ska se den dagen du avslutat 180 p på universitetet och tackar och bugar för städjobb. vi får väl se. gnäll inte. jag har aldrig sett en svensk städare i mitt lv
Femme fatale
jag pluggar heltid på komvux (blev lite för studenthysteri i slutet av gymnasiet inte mycket studier dvs), det är ganska kul, folk som går dit är ju där av egen vilja, därav mycket roligare att vara där med folk som går dit för dom vill inte för att dom "måste" som kidsen på gymnasiet. men det är ju trist att på alla mina kurser är det alltid otroligt många som inte dyker upp, upp till 50% på de flesta av mina kurser dyker inte ens upp, tycker det är rent utav förjävligt att folk söker och sedan inte ens dyker upp..vi ska vara glad att vi har komvux..gratis kunskap for everyone! det är faktiskt inte folk som går dit för att bara plugga upp sina betyg? jag har en 40årig tant i min spanska klass som går dit för att lära sig spanska...finns gott om sånna exempel som hon på komvux.
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack
Amar AMS är ett rent helvete, I tell you. Fast det är inte en hemlighet att jag tycker så :) När hände detta?
afromonshora. håller med! sjukt tacksamt emd komvux. och folk är där av olika anleningar men man märker att fol kvill på ett helt annat sätt än i gymansiet. det är motiverande
Femme fatale
daviden. detta var mitten av nittiotalet.
Femme fatale
Då svarar jag att hon gjorde helt rätt. För att det passade just henne och hennes situation för stunden. Det är så bittert att ALLA som utbildar sig till toppjobben ändå inte kan få toppjobben för det finns sällan 20 lediga tjänster inom det yrket samtidigt. Sen om det utbildas 20st tandläkare t.ex så måste någon av dom 20st vara sämst på sitt yrke, även om dom har samma utbildning ligger dom absolut inte på samma nivå och ALLA kan inte starta egna privata mottagningar då den (dock väldigt ofta positiva konkuransen) gör att dom sämst anpassade ändå inte går runt och måste stänga.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja
Amar Finns ju många sådana skräck-exempel på hur välutbildade invandrare blivit så förnedrade med jobb-möjligheter. Var detta förra vintern jag hörde talas om några som inte tog skiten längre och startade sin egen praktik? Hade lite lägre priser och blev uppbokade i typ 8 månader framåt :) Sånt där kan man bara älska, när de spottar det vanliga diskriminerande och värdelösa systemet i ansiktet, och tar saken i egna händer.
Måste hålla med om att jag inte sett många svenska städerskor. T.ex. är de som städar på mitt jobb bosnier.
"En annan bekant är läkare, när han kom till Sverige så liksom ändrades hans utbildning så här är han inte läkare alls utan undersköterska =/ Knas" Nej, inte Knas det är bra. Vi har en fin sjukvård i Sverige och jag vill inte att folk som utbildat sig i andra länder ska komma hit och operera på samma sätt som dom gör där. Folk som tar körkort i England får väll inte åka på vänster sida av vägen bara för att dom flyttar hit eller? Han får helt enkelt utöka sin utbildning och bli "svensk-läkare" om han vill jobba som svensk-läkare. Sen är det självklart att det är hemskt att färdigutbildade tandläkare osv får jobba som städare eller något annat, men bara för att man utbildat sig så är man inte GARANTERAD ett jobb för det. Man måste fortfarande visa sina framfötter och vara bäst lämpad för jobbet när anställningstillfälle ges.
Fille vill nog med till hallivood :)
Skåne!
haha jag har väl gått i skolor lite varstans, runt om i sthlm, jag har aldrig sett en svensk städare turkar, somalier, eritreaner, bosnier , samt chilenare har jag träffat många. samma i stockholms unviersitet, jag har aldrig i mitt liv sett en etnisk svensk städre. inte i en tunnelbana, inte en skola, ett hotell etc. ALDRIG. sen är just svarta städare överrepresenterae av vad jag sett. tacka vet jag startaeget, det är så Sveriges lite äldre invandrare gjort sig förtjänta av bra pengar. marknaden kommer ändras tror jag dock, nu har vi en generatio n som kan flytande svenska och bra avgångsbetyg. allt blir bra tror jag, även om vi nog får räkna med lite diskrimnering
Femme fatale
Men, det är väl sossarna som har fört en politik som gör att det är svårt att starta företag. Med borgarnas politik blir det ju lättare för tandläkare att starta sin egna praktik.
Skåne!
Tenfingrs. jaha och du tror att hon inte försökt visa framfötterna? vad lever du i för rosa lullig värld? hade hon vart så jävla kass ahde hon aldrig haft den kundkretsen hon har idag i England. och hur kan du anta bara sådär utan att ens fråga Marre om udnerskötaren inte hade hög kunskap inom sitt område: läkare? frågade du om de har noga gått igenom vad han kan och inte och att hans endrubricering skett på rätt sätt? och vad får dig tro att sverige har bättre läkarvård än t.ex. i mellanösten? jävla färsking, vet du hur jävla kass standard Sveruge har på läkarvård gentemot vissa andra länder? Det enda jag hör är släktingar som klagar på smärtor som ingen läkare i Sverige kan råda bot på, också åker de till hemlandet och får rätt diagnos och rätt emdicin bums. jag har aldrig träffat mer ignoranta läare än i Sverige. vi må ha utrutning men jag har så jävla många skräckhistorier rån svenska sjukhus att ditt prat är skrattretande för alla läkare i Utrikiskaländer skär emd kniv och gaffel? istälelt för att tänka att de kanske har en annan kunskap svenska sjukhus kan lära sig ta del av?
Femme fatale
no offence mot duktiga svenska läkare. jag har gjort en av mina viktigaste operationer i Sverige som var enormt lyckad. jag mnar bara att man inte ska tro att det alltid funkar bäst hemma.
Femme fatale
för att jag inte ska låta blattefacist kan jag annars bidra med en ganska rolig historia om kurdisk läkarvård och en skadad hand där man sydde handen med en tråd som kan liknas vid GARN. och när min kompis sa att det gjorde ont så blev läkaren skitlack och sa: -det gör fan ta mig inte ont! vet du vad som gör ont?? *han trycker hårt på hennes öppna sår med tummen* det DÄR gör skit ont! ahhaha eller bara min sadisthumor
Femme fatale
MarreB. opererat ett mycket dåligt öga. för skelning, som berodde på extremt svaga ögonmuslker som inte orkade hålla ögat i fokus. jag var fem år ungefär och svamlade om att jag ville ha glass och ett glittrigt trollspö och när jag vakna hade jag ett oerfekt opererat igensytt öga och glass i mun och krona och trollspö. haha vidrigt bortskämda flickebarn :) nej men hade jag inte gjort operationen hade jag fått bestående men, både synmässigt och int så jävla snyggt med ett snett öga :) men när jag är trött tycker jag man kan ana en forn skelning, men de kanske bara jag som nojjar sen har jag opererat bihålorna men de torkar jag inte gå inpå, vi har astrångt andingsutrymme vid näsan oh bihålorna från pappas sida. vi alla typ rikserar att dö i sömnen haha
Femme fatale
MarreB. ja jag hade lapp jättelänge! jag hade glasögon sen jag var ett år, har sparat em och allt, de är supermjuka vid sidorna för att inte irritera ett mjukt bebishuvud, hahaha
Femme fatale
MarreB. vet inte hur länge kan ta reda på det imorrn. det här är också en grej som inte svenska läkare tipsade pappa om utan han fick själv ta tag i det. typ men ska ungen ha lapp eller inte för i helvete?? hah jo men det är ju nog till för at träna ögat att klara sig utan det friska. tom idag, omedvetet så använder jag mycket mer mitt friska öga.
Femme fatale
men bara för att man utbildat sig så är man inte GARANTERAD ett jobb för det. Man måste fortfarande visa sina framfötter och vara bäst lämpad för jobbet när anställningstillfälle ges. så jävla sant. man kan plugga i 100 år och endå vara helt värdelös och inte alls funka på en arbetsplats. Plugga är inte lösningen på succes, det är inte så enkelt.
SKU - SKU - SKULASON!
Amar F19 Kan du ta ut fingrarna ur brödrosten eller? Vart i mitt inlägg påstår jag att läkaren inte var kompetent eller lämpad för ett arbete som läkare i Sverige? Jag säger bara (fast på ett annat sätt) "ta seden dit man kommer" och med det menar jag att bara för att du lärt dig en sak på ett ställe så är det inte säkert det räcker när du kommer till ett annat. I USA t.ex får du ta körkort när du är 16 i vissa stater men 18 i andra, om en 16 åring kommer till en av dessa stater så får han/hon inte köra där ändå, även om hon haft kort i över 1 år och är världens bästa bilförare. Regler är regler och jag är ganska glad över att vi omutbildar våra läkare för att anpassa den svenska sjukvården. Jag har inte heller sagt någonstans att läkarna i Sverige är dom bästa, när jag fick blindtarmsinflamation så fick jag ligga i korridoren i 3 timmar för att jag blev feldiagnostiserad och sen brast plötsligt min blindtarm och jag blev akutopererad istället för att dom lugnt och fint skulle ta ut den bara. Men inte fan sitter jag och muttrar över den svenska sjukvården för det.
Sen erat gnäll om att invandrares enda chans att klara sig är att starta eget, men var då för i helvete glada över vårat regeringskifte. Moderaternas/Alliansens politik är ju 10ggr bättre för egna företagare och småföretag än vad sossarnas var/är.
Sen erat gnäll om att invandrares enda chans att klara sig är att starta eget, men var då för i helvete glada över vårat regeringskifte. Moderaternas/Alliansens politik är ju 10ggr bättre för egna företagare och småföretag än vad sossarnas var/är word up.
SKU - SKU - SKULASON!