I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Klipp naglarna jävla förortare!

Övrigt - Blandat

Hangaround

2007-01-11 13:40
peaches F23
Schyyyy. ta det lungt med uttalanden här. Vi har moralkärringar ibland oss. 
Hangaround

2007-01-11 13:40
bor i Solna btw
Hangaround

2007-01-11 13:45
peaches F23
Jag vid Västra. Och det är fint. Bodde på gröna mot skarpnäck förut. Trivs bättre i Solna-hooden faktiskt.
Ja det är rätt skabbigt där haha. Men det är bara streetcred.
Hangaround

2007-01-11 13:50
peaches F23
Då skall vi skippa den biten tycker jag. Jag föredrar nog fint med. jag är iof en jävla fjolla som älskar att inrda osv också. Har väll med min konstnärliga sida att göra.
Haga haga haga. Klipper man naglar där? 

2007-01-11 13:55
...ser så jävla äckligt ut, passar inte in för fem öre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2007-01-11 13:55
peaches F23
Nejdå, eller jo klart jag vill. Men dem är redan klippta på mig.
Jag vill också ha jobb där. Då blir det nära också.

Hangaround

2007-01-11 14:01
 peaches F23
Studentlägenhet. Dock så söker jag nu en bostad runt om i Solnaområdet. Vill ha något större, emn jag måste fixa jobb först.

2007-01-11 14:12
Rasismen frodas på whoa, precis som resten av landet.

Ang. den långa lillfingersnageln så kan man finna det  i alla länder runt medelhavet och mellanöstern, och har inget med att ma inte hittat sin nagelsax.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2007-01-11 14:15
peaches F23

absolut inte, men om du läser i tråden så hittar du en del saker som inte har med lillfingersnageln att göra.
Hangaround

2007-01-11 14:18
peaches F23
Exakt! 
Önskar att jag hade haft ekonomin till det. Att köpa bostad.

2007-01-11 15:09
min sambos kompis kallar alla "turkar" och araber för kebaber....tycker det är så kul;)

hihihi, för helvete lyssna på dig själv.
SKU - SKU - SKULASON!
Manager

2007-01-11 15:21

nej 18 åringar från förorten kan inte vara rika, peaches...

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-01-11 15:27
Kebaberna bär ansvaret till 9/11

2007-01-11 15:31
Sorry var bara tvungen att testa själv.

Kebaberna lät bara så värdelöst. Garvar man åt nåt sånt mer än 1 gång är man störd el fortfarande fjortis.

Hangaround

2007-01-11 15:48
Fråga: Har jag med mina inlägg framställt mig som en smygrasistisk svenne som ogillar förortskids?

MVH // En förortsunge...

2007-01-11 16:08
Tycker jag inte, men kan kanske förstå att vissa tycker det då du la till ordet "jävla" framför förortare.
Cause I'm cooler than a polar bear's toenails...
Manager

2007-01-11 16:09
nej inte du spt..
/ Deedz.

2007-01-11 16:10
Jag som är klokare förstår dock ironin i rubriken.
Cause I'm cooler than a polar bear's toenails...

2007-01-11 16:23
långa lillfingernaglar är sååååå juggemaffia anno 1986.

sen så är långa tånaglar på tjejer med öppna skor många snäpp vidrigare.
We call them winerbrods.

2007-01-11 16:27
fan vad konstiga andra kulturer är alltså. om man är överklass borde man ju ha tid och uppskattning för personlig hygien, som att klippa naglarna!
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2007-01-11 16:31
jakpuk - vadå andra kulturer? SpT skrev ju att han har sett svenskar med grizzlynaglar också. och vad har överklassen med saken att göra? arbetarklass har väl också en känsla för personlig hygien.
We call them winerbrods.

2007-01-11 16:43
skunkafied. han menade det som tsod längre upp. att i vissa asiatiska länder sprarar överklasspojkar naglarna långa som ett tecken på att de inte utför handarbete, då lågna naglar skulle vara i väggen, om du t.ec. är byggarbetare.. osv
Femme fatale

2007-01-11 16:44

precis som solbränd hy på många ställen i asien inte anses fint eftersom det skulle vara ett tecken på utomhusarbete, och den vita hyn ett tecken på ett liv inomhus, i svalhet och flärd.
Femme fatale

2007-01-11 16:44

YUN_D1, kan inte artonåringar från förorten vara rika?

har du missat att t.ex. Danderyd är en förort?

Femme fatale

2007-01-11 16:49

Amar - okej, det har jag ju helt och hållet missat. jo jag känner igen det där...när jag kommer till juggan, blek som Keso, så får jag höra "åh...vad du är vit o fin!"...eh...bitch please.

We call them winerbrods.

2007-01-11 16:51
man ska ha lagom långa naglar, 0.5mm på det vita typ. annars kan man ju fan inte klia sig om man har skitkorta
UK

2007-01-11 16:52

skunkafied. hahaha när jag passade på att sola i 45 graders hetta i Kurdistan i brist på annat, så tänkte jag att man åtmisntone kunde få med sig en glassig bränna hem till Sverige.
det sluta med att halva släkten sliter sitt hår, med min mormor i spetsen: vadfan gör duuuuu??? du blir ju BRUN!

no shit, that's the point..

men det är mest byidelatet om jag ska uttrycka mig flummigt. att man ska vara vit med röda läppar, rosiga kinder osv..
men i städerna, och metropolerna där ma likosm har lite koll på omvärlden genom mode, musik ellwer parabol (haha) har man fattat den här mtv-hetsen men gyllenbränna och slank figur
Femme fatale

2007-01-11 16:53

skunkafied. haha vänta vänta, är de fint att va vit (allmänt nu) i juggan? Alla juggeidoler, som Ceca osv, alltså brudarna är svarthåriga och solbrända.

Och alla juggekillar jag känner, dvs bosnier, serber osv är alla svaga för svart hår på tjejer och så. fattar inte varför. är det ovanligt på balkan? de juggar jag känenr är rätt ljusa faktiskt, average juggepolaren har ljusbrunt hår och blågrå ögon
Femme fatale

2007-01-11 17:18
Amar - haha eller hur...jag kommer från en byhåla mitt i ingenstans...försök att säga till mormor "jag vill vara brun o fin!"

men alltså, det är som du säger, i storstäderna där man har koll på "västvärlden" så är det väl så att lite bränna är hett. (höhö..."hett"...)

hårfärg o så varierar rätt mycket faktiskt... jag vet inte hur det är i resten av juggan, men i makedonien är vi o regel rätt mörka (kanske lite turkblod kvar från svunna tider??). okej, visst finns det blondiner...men det är folk som kollar på MTV och samtidigt leker med väteperoxiden...
We call them winerbrods.

2007-01-11 17:22
min morfar, morbröder har sån för peta i öronen/näsan hahah. FAST bara lillfingret.
www.gbg031.se

2007-01-11 17:23
skunkafied. jo men jag vet juj att det finns alla möjliha färgkombon på balkan, allt från blond till svarthårig, men jag känner ingen svarthårig jugge personligen.
har makedonien varit muslimskt? trodde det mer var åt bosnien och så, men makedonien var väl även det en del av osmanska riket?

haha lekt med väteperoxiden.. :D roligt uttryck. Påtal om fejkblond, iranietjejr är ju lite smått kända här för att vara blonderade osv. Min persiska tjejkompis tog emd sin svenska pojkvän en gång till Iran. först hade han bara hamnat i traditionella städer med chador (heltäckande muslimsk klädsel från topp till tå)

sen när han nådde typ Teherans motsvarighet till Östermalm och Karlaplan, så fanns det ju hur mkt blonderade brudar som helst emd overloaded smink och han ba:

Älskling, jag tror vi har hamnat på ett dåligt område, det är prostituerade överallt här!!

hahahaha
Femme fatale

2007-01-11 17:25

haffad. HAH det är för att du är arab! (säger du fenicier får du smisk)  var snäll och fråga dina morbröder varför de sparra långt.

de komer säkert svara att det har med tur att göra. att de petar sig i öronne och annat jag inte vill veta är väl bara (för dem) en positiv bieffekt.
Femme fatale
Hangaround

2007-01-11 17:38
Ah okej. Jag ser att endel kan ha missförstått rubriken. Det var inte menat som någon diss alls. Inom min umgängeskrets så kallar vi varandra för jävla förortare lite då och då. Det började med att vi kallade en dryg brat för det sen har det följt med hem.
Menar, min mamma är en jävla förortare, din hund är det och även Khalil 34 år.

Manager

2007-01-11 17:41
Amar F19: Ok du förstod alltså inte min sarkasm :) bra där.
/ Deedz.

2007-01-11 17:47
Yun-DI ja men tjena. jävligt bright att tro att främlingar på internet ska förstå sig på när du skämtar eller ej.

känner inte dig, känner inte din humor, och jag känner defintiivt inte på vilken nivå di mentalt ligger på. det finsn människor som går runt emd såna åsikter och hur ska jag veta att du inte är en av dem?

det var inte uppenbart. för uppenbarligen gömmer sig jävligt dumma människor bakom sin datorskärm, den åsikt du själv ser som ironi, är en åsikt andrta öå allvar kan stå för
Femme fatale

2007-01-11 17:48

har hört mkt dryga kommentarer som helst om Förorter, som om alla förorter är betongförorten

så det är jävligt synd, att din kommentar kunde misstolkas som annat än sarkasm
Femme fatale
Manager

2007-01-11 17:59
amar : i feel you..
men peaches sa : "jag tror knappat en 18åring från en förort är överklass så hela grejen blir sjukt löjlig..."

och jag svarade på det
/ Deedz.

2007-01-11 18:09
snoop dog har en pimpnail.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.
Hangaround

2007-01-11 18:32
snoop dog är en jävla förortare han med !

2007-01-11 18:36
det betyder att du inte är bonde eller shit like dat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2007-01-11 18:44
Fan, jag som bara ville disskutera naglar=(

2007-01-11 18:59
tjack nageln måste man juh ha :P
Ays' N 'Beez - Escapades ! Available for free download @ RustyLabel.se & Spotify

2007-01-11 19:15
man måste ju kunna klia sig i örat ;)
OOOOH AIK STOCKHOLM!

2007-01-11 19:44
Jag försökte under julen spara ut min naglar, mest för att jag aldrig haft långa naglar och funderade på hur det känns/funkar. Fördelarna:
1. Det var jävligt enkelt att pilla upp saker, skruva på grejjer osv.
2. Hade en förhoppning om att det skulle vara ett lite snyggare avslut på fingrarna. Fingrarna blir lite längre och spetsigare.
3. Enklare att spela gitarr.
4. Ger bättre klös när man kliar sig i huvudet av förvirring.
5. Jag tycker om känslan av naglar mot skin. Och i brist på flickvänn funkar mina egna naglar mycket väl.
6. Har alltid velat ha riktiga klor!

Nackdelar:
1. Naglarna gick mest av hela tiden/jag råkade tugga upp en eller två vilket pajjade hela grejjen. Lite tråkigt att ha varannan nagel lång och varannan kort =S
2. Fastnade så djävulusiskt med skit under dem.
3. De var vassa och det gjorde ont när man högg sig själv.

Så nu har jag korta naglar igen.  Mest pga nackdel nr 1, var svårt att hålla dem i gott skick. Särskilt när man klättrar runt och har sig som jag =S
Någon Pimpnail låter bara töntigt, men jag tror att jag skulle kunna ha långa anglar om jag orkade sköta dem (dvs. om de var okrossbara). Men så bor jag ju för tillfället i Fisksätra.
Representing "Fresh N' Keff"!
Det är jag som är Keff!
Hangaround

2007-01-11 19:54
OTG P21
Haha. Du har ju en del fina fördelar där. 

2007-01-11 20:35
För fattiga för att äga en sax kanske. Prioriterar wax o sånt
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2007-01-11 20:35
peaches: jag vet! alla invandrargrupper har minst en annan grupp som dom hatar! vilket betyder att sjuuukt många invandrare är öppna rasister!
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2007-01-11 21:00
det är typ kurdernas sätt att visa jag är arbetare eller nått sånt shit kommer ej ihåg ...
men sen e det ju pimp nagel och koksnagel...

2007-01-11 21:05
Gitarrspelare? :)
Signatur får rum här

2007-01-12 12:53
Jag kanske borde ta tillbaks min uttalande angående rasism och byta ut det till idioti. Eller inte.

Folk är fett rasistiska, speciellt panthea. Även om han försöker dölja det.