Hangaround
2007-01-10 18:40
Klipp naglarna jävla förortare!
Ni vet den där utländska förortsungen (18-24 år) som klär sig i svart jacka med pälskrage eller detsamma på luvan. Har oftast någon sorts backslick eller mittbena som frisyr. Hans Jeans är några urtvättade blåjeans som det är lite krumelurer på. Som t.ex. vita fläckar och trådar som hänger och någon överlappning på ena byxbenet. Och ja, det är design-jeans.
Om ni känner igen denna sortens förortare, bra. Jag har en fråga ang dessa typer.
varför har dem långa tjejnaglar? Har sett ungefär 3 stycken av denna typ på tuben de senaste 7 dagarna nu. Dessa har haft ca en halv centimeter nagel utanför fingerspetsarna. Kanske en Cm tillochmed.
Är detta något nytt och respekterat? Eller tänker dem så mycket på sin stil och stash att dem glömmer sådana saker som att klippa naglar?
Varför bryr jag mig? Jag är nyfiken!
Och för att göra endel glada, jag har sett Svenskar som har samma sak, också! OoooH!
Hangaround
2007-01-10 18:41
Förortare med klös.
Hihi!
Detta har jag fan också alltid undrat. Men det är också gubbar som brukar ha det ju
Koksnagel brää
.........................
Klipp naglarna jävla förortare! hehe kul rubrik
Några av mina arabpolare körde med det när de var yngre. En av dem förklarade varför en gång men jag lyssnade inte eftersom jag aldrig frågat varför :)
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
Det ska väl bara vara ena lillfingernageln som ska vara utvuxen och till-filad! Det är pimpin. Annars har jag inte tänk på detta fenomen.. vet att alla gubbar i Grekland (eller var det spanien) har utväxt lillfingernagel.
CAMPIONI!
långa naglar är ju äckligt vem det än är på.. och jälvigt klumpigt!
Hangaround
2007-01-10 18:47
ÅH! vad glad jag blir att ni också märkt det.
Koksnagel? ja visst, men på alla tio? Fuck that. Growse.
ska du ha lite elleh!?!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Hangaround
2007-01-10 18:49
Om dem skall sloss eller vad som hellst. "Oj, neeej jag bröt en nagel".
Producent
2007-01-10 18:52
Som azar sa, koksnaglar. Kan inte förstår hur man tycker något sådant är tufft eller respektingivande. Sen lite offtopic: En kiosk utanför min förra skola, ägarens lillfingernagel var fan inte att leka med :P Gick säkert på koks han med.
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance
Men ja, koksnaglar, det e bara lillfingernageln ju!
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
AiQue P21 : De kanske koksar så mkt att lillfingernageln inte räcker till längre..
Vem är du, tjänsteman?
precis, lillfingret är fullt så de har inga andra alternativ. Du ska se deras tår......
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
men vavava min morfar har en sån för att kunna pilla sig i öronen
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign
Alltså, förritiden hade många män långa naglar om de jobbade med något fint jobb, alltså där man inte använde kroppen på samma sätt. Typ bankman osv osv. I många länder utanför Sverige är det fortfarande många som har så. Varför dessa boys har det vet jag inte, antingen så vill de vara fina eller så kanske de spelar gitarr
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Säger som lillasyster mellon i den här diskussionen: i vissa länder visar det att man inte är "underklass" och arbetare :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
jh F17 vadå, har jag missat något här, går det inte att köpa nagelsax i sverige?? uhm.
förövrigt intressant frågeställning men vem bryr sig egentligen varför folk har långa naglar. antagligen tycker de själv att det är fint.
livet älskar mig, likt jag älskar livet. Eller för att uttrycka saken på ren skånska, fan va gytt!
mylayisgay F18 Man bryr sig om man hänger med såna personer och ständigt måste "duck for cover" för att inte få halspulsådern avsliten.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
Hangaround
2007-01-10 19:36
"men vem bryr sig egentligen varför folk har långa naglar"..
Jag "bryr" mig (jag mer undrar) för att detta är något gammalnytt fenomen för mig.
------
Är det som de flesta säger att det visar att man inte "underklass" så har jag ett svar på frågan. Men det känns som att det kan finnas fler svar.
jag är också lite emot långa naglar på män har jag upptäckt. bara tanken.. huvva. näeeee
Hade en utlänning i min klass som hade en lång vänsterfingernagel. Han berätta att det var status där han kom ifrån att ha det. Fult var det iaf och han skulle alltid pilla på mina öron med den äckliga jävla saken.
Hangaround
2007-01-10 20:27
mellanöl P21 fyfan vad sinnesjukt haha. Skulle kräkas direkt om det kom en koksnagel i mitt öra.
SpT P20 Hehe grejen var den att det var inte en koksnagel han hade utan han hade den för det var "status" sade han. Det värsta var ju att den blev ju bara längre och lägre. Till slut innan vi sluta skolan var den väl 2-3 cm utanför fingret.
Hangaround
2007-01-10 20:38
mellanöl P21 Fortfarande sjukt haha. Undrar om dem tycker vi är konstiga då vi får status när vi bär de snyggaste och dyraste kläderna?
Ett är säkert, det är fult som bara den, eller som SpT sa "Growse". hahaha growse.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
SpT P20 Men de har ju de också. Lägger alla pengar på bilen och den äldste sonen har jag fått förklarat för mig av utlänningarna som gick i min klass. Den äldste sonen fick nya, fina och dyra kläder för han representera familjen. Tjejerna fick inget alls om de inte betala själva och sen ärvde de andra brödrarna den äldstas kläder, men fick ingen stor guldkedja och ha runt halsen :/
Är det bara "utländska förortsungar" som har det då?
Hangaround
2007-01-10 21:18
Soso_ F19 Typ läs tråden och " jag har sett Svenskar som har samma sak".
jag har oxå hört att det är för att bevisa att man inte e underklass, och inte gör något hårt fysisk jobb..
http://soundcloud.com/rod_g
SpT P20 Ahh pass på dig
"Och för att göra endel glada, jag har sett Svenskar som har samma sak, också! OoooH!" Det handlar inte om att göra en del glada... Det handlar inte om utläningar eller svenskar det handlar om sättet du skriver det: "utländska förortsungar" blablabla...
Jag tycker oxå det är vidrigt med "Pimp nail" som folkt kallar det här nere i Malmö
Hangaround
2007-01-10 21:34
Soso_ F19 Och det var just detta inlägg jag väntade på. Men nu är det just utländska förortsungar jag undrar över. Kunde skrivit "Ungdomar i orter utanför innerstan med utländskt ursprung" men det betyder exakt samma sak. Så jag såg ingen vidare anledning till att försköna dessa ord. Och samtidigt gjorde jag det av anledningen att jag just ville se om det kom några klagomål.
Och jag vet att om t.ex. svennar har långa naglar så beror det nog på att dem är äckliga eller gamla. Dock så har jag ingen aning om varför utlänningarna har det. Men nu har jag fått en insyn i det och jag respekterar det. Nyfikenhet.
Hangaround
2007-01-10 21:35
Och jag gillar dig och förstår vad du menar.
Bra, då förstår vi varandra =)
Pimpnail är när man låter lillfinger naglen växa, det har väl Snoop? Den är till för att sniffa tunga droger med, har jag lärt mig. Även om nån skrev det så har jag inte läst det.
whoopzidoo
Hangaround
2007-01-10 21:43
Och att tillägga är att jag är en jävla förortare som glömt att rengöra mina öron med tops idag=)
Pimpears
ganska många rappare som har det också, bland annat snoop.
SKU - SKU - SKULASON!
Är inte det tecken på att man inte har ett hårt knegarjobb? Man är helt enkelt av en finare klass om man låter en nagel växa ut och kan behålla det så. Mig veterligen är det så i vissa delar av asien.
http://www.earforcefm.blogspot.com
hahaha ååh! Jag vet att det bland en del araber, så bringar en lång lillnagel tur. Jag tycker det är grymt fult, men min killes farbror t.ex. envisas med det. det blir som ett skydd mot onda ögat
Femme fatale
SpT. detta dock bara om lillfingernageln. alltså, som ett skydd mot Onda ögat. du vet mellanöstern-skrock.
Femme fatale
vilka ideer...
Word på trådskaparen. Jag klipper mina naglar konstant. Hatar att ha långa naglar, eller vet inte riktigt, men jag tycker att det ser vidrigt ut på pojkflickor. Vidriga pojkflickor. Klipp naglarna!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
tacka vettja pojkar som har vett att klippa.
Femme fatale
Tala om att generalisera... du kanske har en liten smygrasse i dig?
biffko to di world
Hangaround
2007-01-11 12:49
jag är fet smygrasse. Men skulle jag skriva att det var svenskar jag sett så hade jag varit en fet jävla löngnare. Jag är hellre smyrasse.
Torre1 P16 aah fan, han är fett med rasse för att han använder orden "utländska förortsungen", de han egentligen menar är nog att han vill slänga ut alla invandrare ur Sverige.. Jag lovar! Ignit..
Hangaround
2007-01-11 13:03