I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sluta snusa!

Övrigt - Blandat

2007-01-02 20:46
jag kör på nedtrappning, vet inte hur väl det kommer funka men för mig personligen känns det mer logiskt än att försöka slta cold turky.. har gått från en dosa om dagen ungefär till hittils 5 snus idag..

varianten 370HSSV P19 snackar om låter ju rätt bra annars, att köra varannan sådär.. kan nog funka bra..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-02 20:51
det jag tycker är jobbigast är när folk säger att de fortfarande är sugna efter 2 år, helt sjukt ju.. har fan snusat sen jag var 12 - 13 och aldrig ens försökt sluta så vette fan hur detta ska gå.. men man får göra sitt bästa..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-02 20:56
Slutade snusa 2 veckor före nyår, tog en snus på nyår. Det var fan det bästa som någonsin hänt. Första gången jag var lugn på 2 veckor.. Har inte tagit nån sen dess. Är sugen dock.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-01-04 21:02
41 kronor!!! FÖRTIO EN KRONOR!!!

Hell No nu får det vara nog!

</snus>
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-01-04 21:06
jävla ockerpriser

härlig ångest man får när jag läste ett inlägg för precis ett år sen om att jag slutat röka, och här sitter jag med en cigg i mun. shame on me!

2008-01-04 21:13
Jag har slutat med snuset nu iaf. Har varit utan snus i 48 timmar nu. Det är kämpigt men går ändå förvånandsvärt enkelt. När snussuget kommer är det som en våg som golvar en, men det är bara att hålla ut.

Hoppas det lugnar ned sig om ett par dagar!

2008-01-04 21:24
mattias_k

det sägs att efter 3 dagar slipper du i stort sätt abstinensen iallafall, så det är bara att hålla ut.

jag ska också ta tag i det nu. har klarat av att sluta röka, varit nikotinfri i ett år sedan börjat snusa för smakens skull. priserna får vara ett tecken på att det snart är dags. känner dock inte att jag har viljan att sluta... så får vänta in den genom att bli mer och mer förbannad över priserna.

2008-01-04 22:03
Idag när jag gick på ICA fick jag ytterligare motivation.... en dosa ettan porton gick loss på kalla 39 kronor och en dosa ettan bak gick på 45 jävla kronor, fy helvetet!  Höll på att svimma.

En sådan här höjning handlar inte om att få folk att sluta, det handlar om att tjäna pengar på folk som är beroende. Så pröjsar man för skiten så vinner de, vill man se till att vinna själv är det fan bara att sluta.

Jag har bara insett att det blir omöjligt att sluta helt cold turkey i nuläget. Har snusat mer än en dosa om dagen under en hyfsat lång tid nu och då snackar vi fan snus inne 23 timmar om dygnet, även under natten. Så för mig så får kuren bli samma som förra gången jag slutade snusa, dvs att ta en cigg när det blir verkligt överjävligt. Fördelen med detta är att man inte kan röka överallt på samma sätt som man kan snusa överallt. Jag är alldeles för slö för att orka gå ut och röka när det är sjukt kallt och jävligt som det är nu. Rökningen är alltså mest ett sätt att lura sig själv, att veta att man får ta en cigg hjälper jävligt mycket.

Just nu håller jag på och trappar ned, har lovat mig själv att de tre dosor jag har hemma ska räcka till den fjortonde. Oavsett när de tar slut dock så är det slut då, ingen mer snus.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2008-01-04 23:49
så snus kostar 40 kr nu?? fy fan! 
jag har alltid rätt.

2008-01-04 23:51
det är bara att sluta snusa, ät mjukost istället, det är godare, plus att ingen dissar nån med mjukost i munnen.

2008-01-09 08:55
När snuset ska bli så jävla dyrt kan man väl för fan börja knarka istället, kommer sluta med att de kosta lika mycket för fan..

2008-01-09 14:58
Tuskisk peppar! Fungerade skitbra för mig när jag inte hade nån snus och inte kunde köpa på några dagar.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2008-01-09 15:07
stoppa en pappersbit underläppen istället

2008-01-09 15:27
http://snus.handla-billigt.nu/

där kan man komma billigt undan om man köper en större mängd snus.

om man köper 30 stockar Kronan (ca en årsförbrukning kanske?)
kostar detta 19/st inkl frakt.

DVS ungefär samma pris som innan höjningen.. desamma gäller alla sorter köper man en större mängd blir kostnaden i princip den samma som innan höjningen

men då ska man ju ha möjligheten att frysa in 30 stockar också

2008-01-09 16:06
har testat lite tafatt ett par gånger utan överdrivent lyckat resultat...som ni säger man blir  tokig...käkar godis lr annat onyttingt för att kompensera..men de e ju inte så bra...de som är bra med snus  är jag inte e lika godissugen som förr..har inte snusat särskillt länge..kanske ett drygt år och kanske max en halv dosa per dag, så tror inte de skulle vara så jättesvårt om jag bara bestämde mig, vilket jag har tänkt göra snart..ska ev te norge o jobba o då får de bli slut för där köper man en dosa general för 100 spänn snart har jag hört ;)
det jobbiga är ju när man vet att man inte har en endaste liten snus hemma, då blir de panik, men har man ett par kan man hållas sig bättre

2008-01-09 16:15
det stämmer Slug.

Ett bra sätt att sluta snusa (eller röka) är att ha tillgång till snus eller cigg, men välja att inte ta någon. Om man inte har möjligheten att ta någon ökar risken att man inte kan motstå när tillfälle ges

2008-01-09 16:52
friktion - tror inte på den modellen, fan visst med cigg, men snus som finns hemma lägger man in utan att ens fundera på saken

är så mycket ryggradsreflex för mig att det vore omöjligt att inte göra det
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2008-01-09 18:14
jag köpte nytt gymkort igår , börjar på kickboxning , jobbar förfullt , tugummi och bra mat , inga fel här inte. kliar i munnen då och då men det är bara att koppla bort. sedan nyår , helt fri :)
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.

2008-01-09 18:17
Hur smart är det att använda nikotin tuggummin och skit egentligen, typ som att sluta skjuta horse och börja snorta det istället.. Ni är svaga människor allihop!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-01-09 18:20
Hur funkar det där med höjningen av priser?
Kronan Original Portion kostar här fortf. 25 kronor.
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2008-01-09 19:51
jag slutade i mars efter att jag köpte den stocken... så nu i mars är det 1 år sen jag slutade snusa.

jag tog mig precis en snus. direkt från kylen, oöppnad dosa, kall och go, ligger sådär perfekt under läppen. känns absolut perfekt.

Känns konstigt att jag har skrivit det där ^^
 i get more pussy then panty!

2008-01-09 21:35
ska inte ropa hej än, men 5 veckor sen idag som jag snusade senast!!

2008-01-09 21:38
jag började sluta idag och får mina utbrott i stort sett hela tiden så jag har isolerat mig!

2008-01-09 21:53
du har börjat med att sluta? du att du ska sluta med att börja istället. :)
 i get more pussy then panty!