Knäppa råd ni fått av päronen
Kids say the darnest thing men god damnit det gör ta mig fan föräldrar också. Förutom diverse felsägningar som kunde komma ur farsans mun som "Fixa karagen, du ser ut som en lodis" ( Uttalas som en blandning av krage och garagen) och att ständigt blanda ihop kinden och hakan som jag tror var på grund av engelskans cheek och chin så fanns även de där replikerna som ALLA föräldrar använder. Exempelvis om man försökte argumentera för något och använde sig utav det klassiska "Men Emmeli gjorde det" "...Så om Emmeli hoppade ner för ett berg skulle du också göra det?" Tips från min galna pappa: Tips 1 :" Om du är ute och går och någon kommer emot dig och spottar precis framför dina fötter så måste du spotta tillbaka och se till att du harklar dig extra mycket. Personen gjorde det garanterat som en skymf och såg ner på dig för att du är svart .......eller kvinna......... eller båda....spelar ingen roll, spotta bara tillbaka" Öööh, mmmkay, vi säger så pappa ... :STips 2 : "Prata ALDRIG religion eller politik med främlingar, spelar ingen roll om du försöker vara tillmötesgående och respektfull, det kommer ändå misstolkas och sluta med tjafs" Tips 3 : "Om någon börjar bråka med dig och kalla dig neger säg bara att de är idioter, speciellt om de är vita, män och äldre än dig. Vita hatar att bli kallad för idiot av minoriteter som de anser dummare än de själva enbart pga hudfärg, och le samtidigt. Han kommer bli så arg och röd att inget kommer komma ur käften på honom då det blir för mycket för hans hjärna att hantera. "Tips 4 (när jag började sminka mig för att alla andra tjejer i klassen som hade mamma gjorde det): "Smink är till för gamla tanter som försöker se unga och vackra ut. Du är både ung och vacker och behöver inte det där tramset. Men pappa alla andra tjejer i min klass använder smink och deras mammor har lärt ut det (jag använde mamma-kortet flitigt när jag ville ha/göra saker) Jaha, så om alla flickors mammor kapade av benen på sina barn skulle du också göra det då, sluta vara så dum unge! (han skulle alltid överdriva sin liknelse också vilket bara gjorde mig arg) -------------------------------------- Tips 2 och 3 kom väl till hands men tips 1 skippade jag då jag tycker att det är grymt äckligt med folk som spottar och fick farsan att sluta upp med det genom att påpeka att han skadar sig själv mer genom att visa att han tar åt sig av främmande människors uppsåt än han skadar de genom att spotta tillbaka. Tips 4 behöver vi inte ens gå in på. Sen vill jag även tillägga att min pappa inte var rasist. Han hade bara blivit gravt paranoid av all diskriminering negern stötte på, eller iof, same shit. Tjejkompisars invandrarmammor verkade bara ge ut tips på hur man skulle haffa en kille. Typ en polares mamma från Brasilien gav oss ett galet tips om honung på örsnibben i samband med att man mumlar killens namn i en minut prick klockan 00:00 samtidigt som man tänkte på honom intensivt som skulle resultera i kärlek dagen efter. Gå inte i mörka gränder, prata inte med
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gå inte i mörka gränder, prata inte med främlingar och ta inte emot godis från främlingar och hoppa inte in i främmande bilar skulle också upprepas som om man vore helt efterbliven.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
enda tipset min farsa har get mig är sno inget å åk fast för det blir stryk men glider du hem med 4miljoner utan o torska kan vi gärna dela det........
eller tips o tips det va mer ett hot :D
Haha, föräldrar är härliga emellanåt. Jag kommer aldrig att glömma mammas sexsnack med mig. Jag satt i min gamla svarta sköna soffa - som sedan fick avlivas på grund av slitage - och hulkade eftersom jag blivit dumpad av en flicka för första gången. Mellan tårarna och fuck-the-system-musiken som sorlade ur mina av föräldrarna lånade högtalare så kom lilla mamma graciöst insmygande i mitt rum. Jag tittade misstroget på henne och spottade ur mig ett föraktfullt: "Vad vill du?". Hon gav mig ett paket kondomer med uppmaningen "Fundera på det!", varefter hon gav mig en konstig blick och smög ut lika snabbt igen. Inte konstigt att man blev som man blev.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
"Det är ok att du målar graffiti, bara du inte åker fast."
...och det är det som är så fint med whoa!
Man kan bli nerslagen på stan klockan elva en fredagkväll och man ska inte lita på brudar som säger att de käkar p-piller...
"Don't be afraid to hit back, you're jamaican, it's in your nature to fight back." - Pappa. Rätt soft att få använda det som en ursäkt. Jag gjorde det i skolan, det fungerade inte som jag trodde..
whoopzidoo
Att man ska ha det rent hemma, annars så kommer dammet att börja brinna som ett as och tända eld på hela huset på mindre än en sekund! Att jag inte ska klä mig annorlunda för då vill alla slå mig. typ.. min mamma e konstig
Jojon är återigen en statussymbol, Så börja Joja! Om jag var en pingvin skulle jag..
"bättre fly än illa fäkta"
felici-Jah : Haha. Typ alla mina vänner med svarta pappor har fått uppmaningar att slåss. Min pappa sa alltid till mig att ge högst 3 varningar innan jag tog till knytnävarna så jag var aldrig rädd för att få skit hemifrån om jag slogs i skolan för jag visste att farsan bara skulle vara på min sida vilket gjorde att jag kunde slåss med killar som var äldre och mycket större. Rädslan fanns liksom inte där trots att jag undrar nu hur jag kunde slåss med den största killen i lekparken som en liten 7 årig tjej bara för att han fick sina 3 varningar. Haha, som om han tog mig på allvar. Han gjorde det dock efter han fick skiten spöad ur sig.
Niobe Din far är en vis man, han har ju helt rätt :)
Tips fyra var väl ändå inte så värst korkat? Smink är ju både äckligt, fjantigt och fult. Min mor säger alltid åt mig att aldrig debattera med folk jag inte känner, särskilt inte om de är fulla - som om jag är så dum i huvudet att jag överhuvudtaget skulle gå i närheten av fulla människor jag inte känner.
Pappor och diskussioner om sexrelaterade ämnen. Min drygt då 55-åriga pappa hade fått för sig att bläddra i min Veckorevyn. Jag var 16. Vi sitter i bilen, och han börjar harkla sig lite, som han alltid gör när han vill diskutera något. Sen börjar han prata om analsex, som veckorevyn så fint tar upp, och lägger också till det på ett skämtsamt sätt (som det stod i tidningen) att om en kille frågar om det skall man allt be om att få stoppa upp en dildo i deras anal så får de känna hur det känns först. Sen så förstår ni förhoppningsvis att han tyckte det var pinsamt att ta upp detta och blev generad och skrattade rödkindad emellanåt, men fann det tydligt nödvändigt att ta upp med mig eftersom att han antagligen trodde att "analsex" var något som var trendigt bland dagens ungdomar. gah.
Min pappa rådde mig att inte skriva upp mitt namn i donationsrådet och gå med på att skänka mina organ efter jag dör eftersom det skulle resultera i att någon som är i desperat behov av organ skulle mörda mig för mina organ...
o min pappa brukar ofta säga att om det är bråk nånstans lr om det händer nåt hmskt på stan o polisen kommer ska ja låtsas som att ja inte såg nåt o ljuga om ja blir tillfrågad... så att inte the bad guys ska bli arga på mig typ
sewsis: Hahahahahahahhahahahaha. Våra pappor borde skriva böcker :)
Min farsa brukade säga " Ramla inte ner, för då slår jag ihjäl dej " när jag var uppe o klättra någonstans.. han är fan rätt knaas
Minnerna sitter på skorna ------------------------------- vi alla var toys någon gång..
jadu niobe,ja gillar inte din farsa så himmla mkt. ja menar han anser ju mig indirekt va dum å tror ja tycker illa om alla. fan.
"Kom inte hem och var gravid utan kondom" Jag fann det lustigt formulerat... ska jag tolka det som att jag får vara gravid sålänge jag har med mig kondomer hem?
"I varje virrig flicka bor en håmåsäxuäll muminpåjke" - Måns
erorone: Jadu, jag ogillar honom också så vi kan bilda klubb du och jag :)
Disskussion med morsan när jag var 16-17 : Mamma : Röker du ? Jag : mm Mamma : va väl det jag tänkte, vad röker du då? Jag : Prince typ Mamma : mhm, inget annat? Jag : Marlboro ... (?) Mamma : jaja, det låter ju OK . Men nu ska du lyssna här; rök inget starkare än marijuana och för guds skull blanda inte bärs å braj, OK ? Jag : öhm jag röker inte marijuana eller braj mamma Mamma : nejnej, men ta inget starkare än Marijuana bara! och ja, hon va nykter och ja hon var seriös.
Tüffü was here!
Haha. Typ alla mina vänner med svarta pappor har fått uppmaningar att slåss. Plötsligt faller vissa pusselbitar i mitt liv på plats.
Min mamma lurade mig att om man sväljer tuggummi så fastnar det i blindtarmen..Mamma : Har du någon ny kavaljer än då?Jag :Näe men det finns ju en kille i 3an som har tuppkam. Han är söt.Mamma :Neej inte tuppkam, dra hem en riktig hårdrockare med långt hår. Helst svart. Wtf mamma?! Det är sådana du ska varna mig för.
My heart lives in my vagina.
Niobe ja blev just lite förtjust i dig :)
ja hade en brud hemma och dagen efter hade morsan hittat kondomer i mina ( tömda byxfickor trodde jag..) hon kom in och ba " jaha , ja det var ju bra att du har skydd iaf. ) sen kom morsan och sa att hon hade bakat bullar och farsan stämmer in med " ja vi borde prata om det där med bullar i ugnen...
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.
morsan sa "pengar växer inte på träd" när hon hittade mina bäbis-plantor i mitt rum :( sen sa hon att man inte får tjejer om man inte kammar afrot, men hon ljög ;)
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
När jag var liten så varnade min mamma mig för människor som ringer på dörren och ger en gratis grejer. Om jag fick klistermärken så skulle jag absolut inte slicka på dom, för då kunde jag bli beroende. Man kunde oxå få färgglada piller med smily faces på, dom skulle man heller inte slicka på eller äta. Men egentligen är det min mormor som e den galna i min familj. Haha, hon e fan en art för sig.
Jag äger Bibeln.
Niobe haha men det är ju så.. Jag fick också såna uppmaningar, tre gånger sen vart de kört. oerhört bra idé. Jag hade bröder hemma, så jag lärde mig slåss hemma, o jag kunde alltid komma gråtandes till dom o säga att nån hade slått mig.. Då kom brossorna! Yey!! nu är det inte så längre.. nu är de bara jag o en vass tunga o ingen som kan skydda mig..
whoopzidoo
Jag har blivit tillsagd som liten att jag inte ska skämta med människor jag inte känner. Det tyckte jag först var väldigt konstigt, men sen har jag insett att det faktiskt ligger något i det. För vissa människor har verkligen ingen humor eller har svårt att förstå sig på ironi/sarkasm. Det har ett antal gånger lett till att jag har sårat, upprört eller förvirrat någon eller blivit missförstådd.Tiffany00 F20 Så låter det när man har föräldrar som var unga när hippiesarna ägde :)
Delam tange barat
Niobe hahaha min mamma har sagt exakt samma sak angående sminkRåd 1. "Du är ung och vacker, passa på att vara osminkad, smink är för äldre som försöker vara unga och vackra"Råd 2. "Shirin du får aldrig öppna dörren för främlingar. Det spelar ingen roll att du är stor nu. du får kika i hålet men du får inte öppna."Råd 3. Mamma om relationer- "Håll ögonen öppna! Män kommer och går, men välj den som är snyggast, snällast och rikast!"Råd 4. Pappa om mammas relationsråd "Du är vettigare än din mamma, lyssna på dig själv, inte på henne"Mamma om kurder från Irak "Du får inte bli tillsammans med en kurd från Irak. jag bryr mig inte om han är svart, svensk, kristen eller ateist. men han ska fan inte vara kurd från Irak. strunt samma om du också är kurd, det är en JÄVLA skillnad"
Femme fatale
Mamma om uppfostran : "Du har blivit en bra unge bara för att vi jävlades med digsom barn och var stränga mot dig. Mamma var inte dum utan anledning"Mamma om tamponger "Du blir av med oskulden så du vet. Lite onödigt vis att bli av dne på?"Pappa om österländaka storheter vi lär oss i skolan " Det kanske står i dina böcker och att den och den var grek eller arab men kom ihåg att Persiska riket var enormt och att det du läser kan vara helt fel. Jag har kikat i din mattebok, det står fel på många ställen om arabiska matematiker. de var IRANIER!"Mamma om slampiga kläder: Om du har bekväma kläder som inte är utmanande så har du större frihet att bete dig vilt"
Femme fatale
har nog aldrig fåt några visdoms ord från min far han är mäst tyst och skäler ut än en gång varanana månad för man är misslyckad på massa sätt. morfar dock hade sköna haranger om att man kan sänka folk bara man inte sparkar dem när det liger eller sticker dem med kniv. ofta sa han det på sin sköna söder slang med fina slang ord som plåster droska, knicke dick jocke och sneseglare. sen sa han alltid att amerikanska bilar var skit sammt att han klipte sin stenhårda naglar med tången i garaget och tugade med öppen mun. jo och att allt går att fixa med tejp och bläckfisk remar. vet inte om det stämer men han var rätt skum över lag och kom bara överens med bilar, motorcyklar, båtar sammt barn under 3år och hundar. tror det var lagom nivå på samtalen med just det tingen.
Amar Din mamma borde varnat dig om dubbeinlägg ;)
jo min far tjatade om att håla på bajen men efter som jag inte diggar något han säger så är jag aikare.
Bajen är det ända rätta, dumt val av dig.
whoopzidoo
När jag var 15 år, oskuld men hade pojkvän, så kom mamma en morgon in och satte sig på min sängkant och hade ett varnande samtal om hur jag skulle passa mig för att "bli en vandringspokal", simple as that. Inget snack om att inte röka eller dricka utan bara att jag inte skulle bli en vandringspokal. Jag hade ingen aning om vad det betydde men jag kollade upp det och jag och mina kompisar skrattade gott åt det.
Redaktionen
2006-11-29 11:52
Farsan: Sikta mot näsan..! Eller pungen, men då måste du vara i ett jävla underläge isåfall.
namaste
min farsa glider bara runt i sina mjukisar o softar typ, brukar aldrig ge några råd förutom "tare lugnt nu, och gör inget jag inte skulle ha gjort..HAHA!".. pff . han e knäpp
- men nog om dig nu.
Inför lumpen fick jag tipset av pappa att jag inte skulle märka ut mig eller göra allt för bra utav mig så skulle allt gå bra... ja du jag gjorde lumpen i Sverige inte Ryssland.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Pappa till min yngre bror; Bara så du vet, prata ALDRIG om politik, religon eller fotboll.
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
du tror du är från jamaica, men du är bara...
Farsan -Ah så du skall ut och resa i europa en månad?Jag - Ja det var väl tänkt så. Farsan - Hitta ingen utländsk brud där ute. Då kommer du få troll i trumpeten och fan vet alla överjävliga sjukdomar. Jag - Ah ok ?Farsan - Det är bra. Det finns många fina tjejer i sverige. Enda samtalet jag någonsin haft med någon av föräldrarna om brudar..
"Man behöver inte ha sex hela tiden. Man kan bli beroende av det. Istället finns något som heter petting" / My dear mother
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen
tips från pappa när jag var 15: bli inte tagen av polisen, får du chansen så spring fort. tar de dig, så förneka allt och ljug. och det var rätt skumt, han följer lagen ganska bra och var ganska mycket emot att jag rände runt om nätterna. men men, bra tips iaf :Pdet konstigaste, när jag var ungefär 12-13 eller så, ett tips från mamma (när jag hade ont i magen): do you ever try masturbating to ease the pain?
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
farsan har sagt otaligt mkt sjukt men ett exempel: Han tar tag i en stor souvenirkniv jag har å säger "Du borde gå med den här på jobbet. och till å från ifall ngt händer"
får alltid råd av min farmor. under hela min barndom fick jag höra " Om någon slår dig, slå tillbaks tre gånger så hårt." hon sa också det där om att spotta fast inte att jag ska harkla extra mkt utan att jag ska spotta närmre den personen än vad hon/ hon gjorde åt mig
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign
det konstigaste, när jag var ungefär 12-13 eller så, ett tips från mamma (när jag hade ont i magen): do you ever try masturbating to ease the pain? hhahahaahahha
thundercooperfuckinbird
Min mamma: Du kan få hjärnskador av rökelse! Min farmor: Jag hittade mitt gamla pessar härom dagen, du kanske vill ha det?
shake it!