vaknade upp på en öde restaurang i på cypern. långt bort från festområdena och civiliastionen. blev en 2½ timmars promenad i 40 graders stekande sol, utan skor, strumpor och tröja.... endast het asfalt och enorm bakfylla. jag fattade inte att jag var av med kläderna föränn jag kom tillbaka till hotellet. så rubbad var min hjärna, kunde knappt prata. och fötterna luktade bränt gummi fy fan alltså.
Ultravåld X3 jag vet att du har gjort pinsammare saker än det ;)
vegan power
Moderator
2008-03-29 14:28
Fan vissa här borde lägga ned spriten...
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Toastare
2008-03-29 14:42
Fan vad skönt att ni uppade tråden, för nu är jag inte alls lika bakis. Och varför blir man mer bakis med åldern? jag blir tokbakis hur lite jag än dricker. När jag var typ 20-22 kunde jag gå och lägga mig 05, upp vid 10 och spendera en hel dag i köpenhamn med mina föräldrar. Nu får jag fan panikångest av bara tanken.. och att festa två dagar i rad är jävligt sällsynt. Sen får jag bakisångest fastän jag inte gjort nått, men känslan av att vakna bakis ger mig ångest i tron om att något hänt. Fylle-Maria var iaf snäll mot bakis-Maria då jag hade lämnat en cheeseburgare i kylen igår och skrivit "varsågod bakis-maria" på den..blev lite sur att jag inte lämnat nån cola.
Jag skyller allt på Emma!
Jag har haft ungefär 4-6 bakfyllor som varit lika överjordiskt förhatliga. Hälften av gångerna har föranletts av blackouts med minst sagt besvärande minnesfragment och i efterhand oroväckande berättelser, eller avsaknaden av dom. Dom har alla slutat med att jag vaknat upp med väldigt ont i hela kroppen, på alla möjliga ställen. Den andra hälften har det möjligtvis varit frågan om alkoholförgiftning. Huvudvärken och illamåendet upphörde inte att sluta vilka medel jag än tog till. Och då har jag ändå ett batteri med knep för att slippa den värsta skiten. Har jag dragit lärdom av det? Ja man kan hoppas.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha jag spydde på ett utvecklingssamtal i skolan en gång.. det va sådär
älskar att va full, hatar att va bakis
BountyBoo F28 Och varför blir man mer bakis med åldern? jag blir tokbakis hur lite jag än dricker. När jag var typ 20-22 kunde jag gå och lägga mig 05, upp vid 10 och spendera en hel dag i köpenhamn med mina föräldrar. Nu får jag fan panikångest av bara tanken.. och att festa två dagar i rad är jävligt sällsynt. det där håller jag med om, fast för min del är skillnaden från när jag var 17-19 tills idag då jag är en bit över 21. tycker redan nu att jag blir avsevärt sämre dagen efter att jag har druckit. förut var det så lindrigt att jag inte ens brukade kalla det för bakfylla, numera kan jag t o m bli så dålig att jag spyr dagen efter även om jag dricker vatten innan jag går och lägger mig osv. räknar med att jag knappt kommer att kunna lukta på en 2,8 utan att bli bakfull när jag fyllt 30 :)
Toastare
2008-03-29 20:59
Demento, haha det där känns skönt att höra. Speciellt då jag missar en bra fest idag för att jag är för bakis. Då drack jag inte alls mycket..åt som ett svin och drack 100 liter vatten.
Toastare
2008-03-29 21:00
och jag hatar folk som inte blir bakfulla...
Då lär du hata mig, jag sover bort min bakfylla kan man säga*
du dricker för lite. Den här internetbikten borde man printa ut o lämna ut i skolorna som antialkoholpropaganda fan. vissa borde nog se över sina konsumtion av hälsoskäl. Jag tillhör dock den skaran oxå, pallar inte hyckla direkt.
Toastare
2008-03-29 23:07
Exakt, hemligheten i att bli bakfull ligger i att dricka från start och till att det tar slut. Att helt avsakna en känsla av "det är dags att gå hem" och hela tiden tro att efterfesten blir roligare ju ljusare det blir ute.
HereComesTheSun X11 Menar du att jag dricker för lite?, jag dricker så mycket att jag inte kan stå på benen,och inte kan resa mig upp igen för då ramlar jag bara
Ultravåld: Haha det där är jag bekant med, verkar vart en fruktansvärd upplevelse. Skönt att du är nykter nu iaf :).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
racken, det måste vara alkoholhaltiga drycker till att börja med. Och påstår du det nu skulle vara sprit, öl och vin du dricker kopiösa mängder av utan att någonsin bli bakfull så tror jag dej inte helt enkelt. eller så sover du 24 timmar i blöja, vad vet jag? bakfyllan är ett faktum om man dricker som man ska med andra ord.
Värsta minnet...Var när jag vaknade upp i ett ljusblått rum, ju längre ner i rummet jag tittade desto mörkar blev. När jag hade fått ögon helt uppåt riktade så ser jag en äcklig sörja som drar sig runt min skalle. Paniken sprider sig, drar bort huvudet ifrån spyan och ser att jag har legat med huvudet i en hink som jag har spytt i. Äcklad som fan med en huvudvärk som slår en vid minsta huvudrörelse kryper jag fram sakt mot badrummet och tappar upp ett halvt bad och vaknar upp några timmar senare. Vaknat upp 2 meter från min dörr med nyckeln i handen, ågren på hög nivå!
Har många hemska bakfylleminnen, men ett av mina värsta är från förra våren när vi åkte till sthlm med klassen innan studenten. Första dagen var vi runt på massa studiebesök och sånt, och sen på kvällen skulle vi sova på långholmen, vandrarhemmet där. Alla får halvt panik när vi inser att vi ska sova i pyttesmå färngelseceller som ger cellskräck på hög nivå. Det hjälper ju inte direkt att vi sover i museedelen heller, där de ställer ut dockor som blir halshuggna.. Alla blev ju lättade när vi insåg att det lilla vandrarhemmet i alla fall ha en bar, så alla gick dit. Jag och en kille från klassen drack rätt ordentligt, i tron om att alla drack lika mycket som vi. Vi hetsade varandra till å dricka mer, och när baren stängde klockan tolv var vi askalas bägge två, medans resten av klassen var lite lagom sådär.. ska väl även tilläggas att en av lärarna satt med och tog sig nån öl under tiden. Killen som var lika full som jag delade rum med denna läraren, och när vi hade efterfestat klart på vårt rum fick några halvt bära in honom dit och lägga honom.. När jag vaknar på morgonen inser jag att jag fortfarande är askalas, och det väntar en hel dag till med studiebesök, plus en femtimmars bussresa hem till byhålan igen, så jag bestämmer mej för att en kall dusch måste hjälpa. Det gör den självklart inte och läget förbättras inte av att det serveras stekfrukost där vi bor.. När vi sätter oss på bussen känner jag att det inte kommer att funka, men jag försöker hålla igen och tänker att vi inte ska åka så långt. Men självklart är det någon i klassen som aldrig varit i sthlm förut och vill se stan, så läraren be chaffisen ta nåt extra varv på alla små slingriga bakgator. Efter en stunds kränande kommer det, jag spyr rätt ut och spyr ner mig själv inför hela klassen och lärarna. eftersom jag fortfarande var packad hade jag inte vett att skämmas, utan börjar helt enkelt bara byta om till rena kläder mitt framför alla. Det var ångest när jag nyktrade till och insåg vad jag gjort..
ich kenne nichts das so schön ist wie du
Träffade en kompsi jag hade festat med dagen innan och säger "hej bajsmannen" på skoj, han frågar vad jag menar och när jag berättar att han sket ner hela sig och i hela badrummet, så skämdes han som fan. Kan inte varit så kul :D haha Några andra kompisar fick dusha av honom :S
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"