Porraktör Vs. Prostituerad!
K om på en grejj när jag läste en annan tråd.. Porraktörer, både män och kvinnor, är lagligt arbetande, skattebetalande människor. Kanske inte här i Sverige men ändå; Hur kan detta vara lagligt medans prostitution är olagligt? Samma princip; Man har sex för att tjäna pengar!?D å menar jag självklart inte den smutsiga sidan av prostitution, den mörka sidan med 14-åringar som står i ett gatuhörn och blir misshandlade av sina pimp's. Men prostitution på en bordell med ordnade principer och fast lön/provision.Ja g tycker; Legalisera 'ordnad' prostitution i de länder där porraktörers arbete är legalt eller gör båda 'arbetena' illegala! Vad tycker du? (D u är den som du förväntas vara av alla moralkärringar på whoa.nu) //Amandus
http://Soldjah.blogg.se/
dedär e ganska intressant... om nån skulle köpa sex å filma med mobilkameran... skulle det då räknas som porrinspelning???... jag tycker inte prostitution ska vara lagligt... sunt sex måste bygga på en ömsesidighet... att båda uppskattar det för sexets skull... allting annat är dåligt för vår syn på sex...
What would macgyver do?
"om nån skulle köpa sex å filma med mobilkameran... skulle det då räknas som porrinspelning???..."
Pilsner P20 "sunt sex" dummaste jag hört, vem bestämmer vad sunt sex är?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Prostitution är faktiskt lagligt i Sverige, det är sexköparen och hallicken som är kriminella här. För övrigt tycker jag absolut inte att man ska ha någon "ordnad" form av prostitution heller; hårdare straff åt torskarna och hallickarna/människosmugglarna. Sen borde de som blivit hitsmugglade och utnyttjade (väldigt vanligt faktiskt) få flyktingstatus och få ansöka om uppehållstillstånd. Nolltolerans säger jag..
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny
Spelar du in en porrfilm riskerar du att åka dit för koppleribrott om aktörerna får någon form av ersättning. Skillnaden gentemot prostituerade är att prostituerade säljer sex medan porraktörer säljer rätten att dokumentera akter som sedan sprids vidare mot betalning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker att skillnaden är hårfin, faktiskt. Folk har sex för pengar.
shake it!
Kiddan. Precis. Nolltolerans är enligt mig det dummaste ordet som finns. Man ska inte förbjuda/ha nolltolerans mot någonting, vart är vår frihet om nolltolerans används !?
oavsett om dom har nolltolerans så löser de inte problemet... dom infördenolltolerans mot alkohol i blodet då man kör bil, betyder de att ingen nu mera kör alkoholpåverkad? löste nolltoleransen problemet? nolltolerans är inte en väg att gå!
Zakarat; Wörd !
ursäkta ihop skrivningen.. min space tangent kärvar :P
Du kärvar ^
"Hur kan detta vara lagligt medans prostitution är olagligt?" Prostitution är lagligt, det olagliga är att köpa sex men lagligt att sälja.
Jaa sure. Men genom detta kan man väll ändå säga att prostitution är illegalt.. Som sagt; "D u är den som du förväntas vara av alla moralkärringar på whoa.nu"
har tänkt på det innan, och sker det under "samma villkor" dvs att man har inflytande själv, så tycker jag att vara porrskådis och att vara prostituerad är samma sak. att porren är en form av prostitution, that's what I think
Femme fatale
varför jag är emot en legalisering av sexhandel? såhär är det, något som blir lagligt gör att fler som tidigare tvivlat kan söka sig till det. det är klart att folk ändå kommer köpa prositituerade oavsett lagen, men en legalisering "okejar" det mer. vuxna människor har ansvar för sina egna kroppar MEN jag vill inte ha lagliga bordeller runt om i landet där jag behöver se kvinnor dansa i skyltfönstrar som om de vore köttvaror. det handlar trots allt om våra egna åsikter och en legalisering gör det även lättare för fula fiksar att föra in icke ont anannde flickor till Sverige. det kommer bli lättare att bedriva sexhandeln på den oaccepabla fronten då liksom alla arbeten finns det en grupp som bedriver den svart. den svarta marknaden kommer se ut som den för "lilja 4-ever" för att ta ett exempel eller de mardrömsscenarion som vissa kvinnor som klarat sig berättat om i media och i rapporter vill jag riskera det? nej.
Femme fatale
Moderator
2006-11-15 10:16
Betalar man skatt som prostituerad? Det är ju trots allt ett lagligt jobb. I övrigt håller jag med Amars senaste inlägg.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Amar; "där jag behöver se kvinnor dansa i skyltfönstrar som om de vore köttvaror." Folk glömmer så lätt.. Vi pratar om både män och kvinnor nu. I övrigt; ett givande inlägg med grymt bra argument =)
sen vill jag tillägga att jag inte vill att mina söner ska behöva växa upp i ett samhälle som godkänner betalning mot en form av ömhet. även om sex inte behöver vara ömhet utan bara en avreaktion på ens frustrering så vill jag att mina barn ska vara tillräckligt säkra att det kan ha sexuella förbindelser utan att muta med pengar. klart att betala en sexpartner är praktiskt då man kanske slipper förförelsebiten eller att hinna skaffa sig en kk. men jag tycker fortfarande det ska finnas en charm med att finna sex för att man med sig själv förtjänat det, imnte med sina pengar, även om det handlar om ett simpelt knull. låt folk i hemlighet ta betalt av privatpersoner utan hallickar. det funkar, finns folk som gör och det sker i det tysta.
Femme fatale
Amandus. ja förlåt, jag menar män också, jag vill inte se utmanande män dansa i skyltfönstrar eller se män sälja sina kroppar. jag håller mitt ord här :)
Femme fatale
Haha de e bra de? Hur argumenterar du om handikappade/människor som verkligen ÄR för fula för att lyckas hitta sex/Människor som av andra skäl ALDRIG får sex, då? Alltså, finns det undantagsfall ??
Amandus. jag har sett en dokumentär om handikappade som köper sex lagligt. minns inte vilket eu-land det var. självklart känner man med dem, men allt som man ser på för personligt kommer man hålla emd tillslut. vet du vad jag menar? om jag granskar varje fall, t.ex. att den sexköpanade mannen/kvinnan har varit ensam och rädd hela tiden och kan bara stilla den med sex är det klart jag tycker synd om och kanske finner "förståelse" det är skillnad på att vilja ha det lagligt och inte. lagen ska reflektera landets normer, legalisering gör saker lätttillgängliga det finns alltid undantagsfall men vi har inga undantagslagar , eftersom lagen är lika för alla. jag förstår en funktionshindrads frustration men där tror jag också att de kan göra det svart faktiskt. och detta enbart för att inte okeja fula fiskar.
Femme fatale
klart att det inte är lätt. jag har inte lätt för att välja sida om jag ska behöva se til lenskildas fall. det är en svår fråga.
Femme fatale
Amandus. om jag kollar på svart arbetsmarknad överhuvudtaget så kan vi t.ex. förstå att det inte gynnar vårt samhälle ekonomisk. okej. men om jag kollar till enskilda familjer kan jag finna förståelse att de hittar svartjobb. det betyder dock inte att jag tycker svartjobb i helhet är något samhället ska uppmuntra eller tillåta. you get the picture>?
Femme fatale
Damn! Du skriver för mkt ^^ Men en dusskusion var vad jag ville ha =) Dock kan jag inte motargumentera det du jusst skrev.. Undantagslagar har vi, men inte många.. Det var Insider btw i Danmark ;D
VinceB vilket härligt språk du använder?Om något så betalar folk hellre en tusenlapp extra för krav-märkt svenskt fittkött än något aidsat importluder från öst. eller så finns det män som ser sin chans att göra saker med en kvinna som inte vet lika bra som en svenska vart hon ska vända sig om hon blivit felbehandlad i ett smahälle som inte är hennes eget..
Femme fatale
VinceB och aids förekommer bara på den mörka kontinenten..?Amandus . japp det var den dokumentären! ja, men jag tror jag fick fram vad jag ville säga. ska vi spela på mina känslor så måste vi avskaffa varje lag i landet :) förstår du vad jag menar? tyvärr fugerar det så att en lag inte tillfredställer allas behov, det går inte eftersom det finns för många viljor och synpunkter. jag väljer det som jag tror gynnar samhället bäst i sin helhet. man kan bara beklaga om det drabbar någon som i den dokumentären från Danmark.
Femme fatale
Moderator
2006-11-15 10:42
VinceB På vilket sätt menar du att prostitution har funnits lika länge som människan? Det där hör man så jävla ofta men jag håller inte med. Möjligtvis att det har funnits lika länge som pengar, men inte lika länge som människan.Amandus Hur argumenterar du om handikappade/människor som verkligen ÄR för fula för att lyckas hitta sex/Människor som av andra skäl ALDRIG får sex, då? Alltså, finns det undantagsfall ?? Jag tycker inte att bara för att de har råd med det (eller om staten finansierar) så ska man tvinga någon att ha sex med dem. Visst om en kvinna förbarmar sig över en handikappad/efterbliven/sjukt jävla ful man och har sex med honom. Men att slänga åt henne två tusen och säga "Knulla med honom" känns ju inte så jävla rätt. Och visst det kan ju vara hennes val på sätt och vis, men är hon drogmissbrukare/hemlös/allmänt skitfattig med 20 barn så kanske det inte blir så mycket av ett val längre. Alltså ett tvång.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Moderator
2006-11-15 10:45
VinceB: Så prostitution handlar om förökning eller? Get real... Och förresten...."Men att legalisera det skulle vara det enda schyssta mot de prostituerade." varför skulle det vara schysst mot de prostituerade att göra verksamheten laglig för torskarna och hallickarna?
VinceB. du tror inte en legalisering gör det lättare för fula fiksar att bedriva icke-okej sexhandel? dvs en tillvaro fylld av våld, utnyttjande och framförallt våldtäkter av kvinnor som lockas till landet av andra orsaker? nu pratar jag inte om den typen sexhandel som skule bli laglig. utan den som fortfarande hade varit olaglig med en legalsiering. det hade ju varit lättare för dem att dölja, färre kvinnor skulle få hjälp och alltfler skulle importeras hit. varför skulle legalisering vara det enda schyssta mot prostituerade? en prostituerad kan idag egentligen själv bestämma hur hon vill ha det, varför iten välja att jobba utan hallick tillexempel? tror bara många prostituerade i brist mot bättre kunnande går och signar sig hos en torsk. helt onödigt, varför ha ett mellanled som hallick? det är inte svårt att hitta frivilliga män själv, det finns kvinnor som säljer sig på nätet utan inbaldning av en pengalysten pimp
Femme fatale
VinceB hela jävla livet är en enda lång prostitution om man ska tänka som du. man håller sig till de män överlag som kan ge en trygghet. såväl på kärleksfront som ekonomisk varje hemmafru är en prostituerad i såfall. come on, då är all sex egentligen en prostituion och det stämmer iof.
Femme fatale
Moderator
2006-11-15 10:54
Amar man håller sig till de män överlag som kan ge en trygghet. såväl på kärleksfront som ekonomisk Precis. Man håller sig till de människorna. När handlade prostitution senast om att hålla sig till en människa? Att prostituera sig handlar om att ha sex med någon, en gång, för att få pengar för det. Och då räknas inte ha sex med sin chef för att få mer betalt (såvida inte chefen säger "knulla mig så får du högre lön") eller att ha sex med sin respektive som kanske för tillfället är huvudsaklig försörjare av familjen.
Moderator
2006-11-15 10:55
VinceB Ouch! Ja de där argumenten kan man ju inte säga emot. Du råkar inte känna för att förklara lite? För jag fattade fan inte hur du med de där fyra meningarna kunde besvara det jag hade sagt till dig tidigare.
VinceB. du verkar veta rätt lite om samhällets baksida. varför är en Svetlana mindre attraktiv än en svenska automatiskt? du verkar bara trångsynt när du pratar sådär. finns vackra kvinnor från överallt, alla vill kanske ine ha sex med en svenska, de kanske vill ha en oerfaren utländsk kvinna vad vet du? alla tänder på olika saker. och vad vill du säga med att prostitution har funnits så länge människan funnits? om det nu var så, så vad vill det säga? att det är ett mänskligt bashbehov att köpa sexpartners? skumt att de flesta då klarar sig ganska bra utan köpta kroppar.
Femme fatale
VinceB . en jävla hora säger du men är FÖR en legalisering? :D det säger sigf själv varför man borde vara mot i mina ögon :) jag sa inte enbart för hans ekonomiska stabilitet men det som en faktor blandat med kärlek. jag var smått ironisk smpått allvarlig när jag säger att livet i sig själv är en indirekt komplicerad prostitution. så vi slutar flumma nu och går rakt på sak
Femme fatale
Podeli. fast med en laglig prostituion skq det naturligtvist inte ingå våldtäkter eller våld. vid en laglig prostitution sätter den säljande villkor. hur det funkar i realiteten, well, jag tror inte på denna idé
Femme fatale
btw sex ska göras endast med kärlek och kanske lite fylle kåta för vissa då men fan inte köpas ! exakt. att okeja prositution är att säga till våra framtida barn att man med pengar gör sig förtjänt av allt med heder och lagen som stöd- och det är sjukt i mina ögon. i dagens materiella samhälle borde vi tvärtom inte spä på sanningen mer genom at även göra sexköp till var man rättighet
Femme fatale
Moderator
2006-11-15 11:07
VinceB Ja det handlade om att få barn. Kvinnor hade inte sex med män på stenåldern för att få jagade byten av dem. Lika lite som män hade sex med kvinnor på den tiden för att få sin mat lagad. Typ. Angående det andra. Jävla idiot. Du kan ju fan inte bara säga att allt i hela världen helt enkelt är prostitution. Är jag prostituerad för att jag utför tjänster åt ett företag och får betalt för det? VinceB, du är fan sämst.
Moderator
2006-11-15 11:17
VinceB Så det är bara prostitution om man inte känner att ens tjänster är ok att sälja? Staten är en reflektion av folket, så det är inte staten som agerar uppfostringsorgan, utan folket
Moderator
2006-11-15 11:27
VinceB Jag har väl ändå inte sagt emot din åsikt kring huruvida man ska få sälja/köpa prostitution? Jag säger bara att det har inte existerat lika länge som människan. Sen att jag inte håller med dig om den där dialogen är en annan sak.
tror ni själva att tjejer vill bli påsatta av flera olika killar varje kväll slagna osv, tänk bara så här att era mammor skulle vara prostituerade hur skulle det kännas det e fan synd om folk som behöver prostituera sig för att kunna få råd med ja knark troligen också sorgligt ;(," Du sa att du inte läst hela tråden, du har tydligen inte ens läst hela mitt första inlägg. Nu pratar vi om ordnade bordeller och inte hallick-som-slåss-knullad--iröven-grejjen.. Tror du helt seriöst att alla prostituerade knarkar?.. "att ta hit unga tjejer/barn ifrån andra länder genom att lura dom jobb e också helt jävla sjukt skulle jag få tag på en sån där människosmugglare skulle jag fan stampa in hans lillakuk" Samma sak här; Vi pratar om ordnade bordeller inte traficking.! "btw sex ska göras endast med kärlek och kanske lite fylle kåta för vissa då men fan inte köpas !" Och för de som inte kan få ngn kärlek? "Men vill den göra det så är det vell upp till den och ingen annan." Precis.! "och personligen tycker jag inte att staten ska agera uppfostringsorgan som bestämmer vad som är moraliskt korrekt eller ej." Det tycker inte jag heller, men wtf har det med saken att göra? Vi pratar om vad DU tycker om prostitution Vs. Prraktörer... LÄS innan du skriver, snälla? -Amar , du har fortfarande goda argument =) Men Du har inte övertygat mig än. -.-
"Det jag tycker är att varenda person ska få yttra den första frasen. Sen är det upp till alla andra att avgöra ifall dom vill använda den andra eller tredje frasen som svar."-JA !
Moderator
2006-11-15 11:29
Amandus Jag ville ju att du skulle svara på det jag skrev till dig tidigare.
KaptenKrok; Sry, kan du skriva det igen? Orkar fan inte läsa hela tråden en gång till ^^
Moderator
2006-11-15 11:34
Amandus Hur argumenterar du om handikappade/människor som verkligen ÄR för fula för att lyckas hitta sex/Människor som av andra skäl ALDRIG får sex, då? Alltså, finns det undantagsfall ?? Jag tycker inte att bara för att de har råd med det (eller om staten finansierar) så ska man tvinga någon att ha sex med dem. Visst om en kvinna förbarmar sig över en handikappad/efterbliven/sjukt jävla ful man och har sex med honom. Men att slänga åt henne två tusen och säga "Knulla med honom" känns ju inte så jävla rätt. Och visst det kan ju vara hennes val på sätt och vis, men är hon drogmissbrukare/hemlös/allmänt skitfattig med 20 barn så kanske det inte blir så mycket av ett val längre. Alltså ett tvång.
Moderator
2006-11-15 11:35
Iofs pratar du bara om fina bordeller med bra arbetsvillkor och liknande. Men man kan fortfarande inte styra vilka som kommer jobba på bordellerna, och troligtvis kommer det inte vara personer med stadiga liv som bara behöver lite extrapengar för att köpa nya kläder/spara till en resa.
Som sagt; Ordnade bordeller, lagar för vad som fås och inte får göras, Ett eget val.. Sverige har så pass sjysst välfärd (förhoppningsvis hinner inte (M) förstöra detta) att det inte GÅR att vara så pass fattig i Sverige att man tvingas till prostitution. Bra svar? ;D
Klart att man kan styra vilka som jobbar där. Men självklart så blir det inte borgarna med BMW'n lixom ^^
Legalisera prostitution, så som det är i amsterdam. Tror på att våldtäkter kommer minska, samt spridning av sjukdomar...Då skydd alltid ska på :)
Moderator
2006-11-15 11:38
Fast jo det går att vara så fattig om man råkar i en dålig sits (narkoman eller så) och det är nog såna människor som kommer söka de jobben. Så nej jag tycker ändå inte att det är en bra idé.
"Tror på att våldtäkter kommer minska, samt spridning av sjukdomar...Då skydd alltid ska på :)" Jag tror precis likadant ;D