I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-11-15 00:57
zoo-man:

De kan däremot kasta ut dig och säga "straighten your fucking ass up, idiot"..men på svenska då...det handlar inte om vad du har lust och inte lust att göra, du är fullt kapabel till att ta ett donkenjobb för att få pengar, därför är det förväntat av dig att du ska göra det också innan du går till socialen.
•pave paradise•

2006-11-15 00:57
zoo-man

nej. vad jag menar är fristående kurser. Tex en kurs som pågår i en tremin. detta är inte en skola eller utbildning, utan endast en kurs. Hit krävs inga betyg eller speciella skills heller. Du betalar för kursen och lär dig vad du vill lära.
^sömn i tanken eller tanken i sömn<br> drömmens verklighet eller verklighetens dröm^<br>

2006-11-15 01:09
lhabia 

De kan däremot kasta ut dig och säga "straighten your fucking ass up, idiot"..men på svenska då...det handlar inte om vad du har lust och inte lust att göra, du är fullt kapabel till att ta ett donkenjobb för att få pengar, därför är det förväntat av dig att du ska göra det också innan du går till socialen.

lust o inte lust? för facking jävlar... en person med konstnärs begåvning ska bli konstnär.. ingen jävla donken arbetare för helvette.. och sålänge ja kommer in på en konstskola så kommer det att räcka för att min framtid ska vara säkrad.
ja accepterar inte ett donken jobb... i så fall ska ja se till att få ett rykte, o det går inte att misslyckas, och om de skulle ta mitt betéende som om ja va psykisk störd och behöveer hjälp ska ja glsadeligen spela med...

fängelse e en bra platts till exempel? gratis mat, gratis boende o där kan ajg ägna sig åt min konst, och samtidigt förklara för alla hur sjukt samhället är som sätter en konstnär i fängelse... eller psyket kanske? ja e inte sjuk, men det går att spela, där e me gratis husrum och mat o där kan jag me ägna mig åt min konst...

ja tänker hur som helst inte jobba på nån facking daonken.

tiitZz F19

det ska finnas konstskolor utan krav på gymnasieutbildning
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 01:09
ZoO-Man hur hade du tänkt ta studielån å betala tillbaka om du ska leva på soc?
å som ihabanånting så.. vad kommer anledningen till att få soc vara?
Det behövs helt enkelt allmänbildning vilket ju tydligt märks.
!! :)

2006-11-15 01:10
och det e bara samhället som får lida av det... inte jag

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 01:10
länka det du gjort då, du verkar sjukt självsäker.
•pave paradise•

2006-11-15 01:12
 Laurelisse 

allmänbildning? ja e tillräckligt almänbildad...

ja kommer kunna försörja mig om ja bara kommer in på en konsskola

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 01:13
lhabia 

ja vet inte hur man gör, ja har inte råd med en kamera, och ni kan endå inte bedömma mig, samt ja behöver inte bevisa något

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 01:13
Du börjar bli lite väl mycket..
•pave paradise•

2006-11-15 01:15
sen tvivlar jag på att det finns så många sunkiga studenter med storbilds tv i jättehus. 
Känns mer som att du bara är allmänt emot världen å alla som pluggar å "vill gå din egna väg" på ett knepigt sätt.
Du verkar vilja bli stor å rik å leva i jättehus med storbilds tv å allt som tillkommer samtidigt som du vill leva "fattigt" på andra människors bekostnad för att "dagens skola är fuckad och har inte gett dig rätt tillgångar till att utvecklas"

2006-11-15 01:15
lhabia 

va menar du?...

tycker det e facking förjävligt att man sak behöva ah jävla betyg i gympa o sånna piss ämnen för att få utveckla sina jävl abegåvningar...

e det inte förjävligt så säg..

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 01:18
zoo-man:

Det tycker jag inte att det är, tyvärr. I högstadiet och även innan det har man bildlektioner, det hade jag. Du får VÄLJA vilket gymnasium du vill gå på så där har du en gratischans och även på gymnasiet kan man alltid välja Bild som estetisk verksamhet, det kunde jag ha valt om jag ville. Vad är problemet? Man får gott om chanser att utveckla sina begåvningar. Jag har fått utveckla mina musikaliska, konstnärliga och skriftliga begåvningar, varför tror du att du är annorlunda?
•pave paradise•

2006-11-15 01:19
Laurelisse 

sen tvivlar jag på att det finns så många sunkiga studenter med storbilds tv i jättehus. 

det gör inte jag..

Känns mer som att du bara är allmänt emot världen å alla som pluggar å "vill gå din egna väg" på ett knepigt sätt.
Du verkar vilja bli stor å rik å leva i jättehus med storbilds tv å allt som tillkommer samtidigt som du vill leva "fattigt" på andra människors bekostnad för att "dagens skola är fuckad och har inte gett dig rätt tillgångar till att utvecklas"'

vem vill inte gå sin egen värld? skitsamma vad det verkar som, du verkar vara en jävla nolla, men gör det dig till en nolla? det kan inte jag bedömma, hade jag velat ha det där huset o den tvn, tror du inte ja hade tatt den enkla vägen då? pluggat som en jävla idiot o tatt till mig allt systemet pressat i mig. tror du ja blivit lycklig då? tror du det? ja skiter i det huset, ja skiter i den tvn, ja skiter i facking körkort, ja skiter i nya kläder, ja behöver inte skräpet, det e bara i vägen o blockerar mitt tänkande...

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 01:24
ZoO-Man  du kommer kunna försörja dig om du bara kommer in på konstskola??
Hur ska du komma in om du varken har råd, utbildning eller  lust att skaffa jobb? 
De finns ingen skola som betalar din utbildning, de e bara å inse!
isåfll om du söker nå sorts stipendie men de brukar va höga krav på stipendiesökare också.
Sen tycker ja att, att leta konsthögskola på whoa inte är nå större bevis på allmänbildning, men de e väl min personliga uppfattning.
Vad hade du tänkt att leva på TILLS du hittar nån skola som nu vill ta in dig gratis?
Hur hade du tänkt att betala, bostaden, maten, tavlorna, färgerna etc etc  när du väl är klar med denna utbildning?
Hur betalar du dom NU?

Sen om du inte har nån kamera är jag hundra på att dina polare, eller skolan har nån du kan låna.. upp me bilder jag vill SE.
Om du  nu är så jävla duktig som du utmålar dig själv att vara så kan du väl ta de tavlor du gjort och sälja?
eller har jag fel nu?
de e inte direkt så att dom kommer köpa din konst för att du gått en utbildning utan för att den e  BRA

2006-11-15 01:26
lhabia 

Det tycker jag inte att det är, tyvärr. I högstadiet och även innan det har man bildlektioner, det hade jag.

visst har man bildlektioner... men de bildlektionerna är rättare sagt försöktslektinoner... de går inte efter din talang utan de går efter hur mkt du FÖRSÖKER, ja är extrem o har talang, så varför har ja ett ig i bild o form? ja engagerade mig helt enkelt inte i de uppgifter jag fick utan ägnade mig åt egna uppgifter...

Du får VÄLJA vilket gymnasium du vill gå på så där har du en gratischans och även på gymnasiet kan man alltid välja Bild som estetisk verksamhet, det kunde jag ha valt om jag ville. Vad är problemet? Man får gott om chanser att utveckla sina begåvningar. Jag har fått utveckla mina musikaliska, konstnärliga och skriftliga begåvningar, varför tror du att du är annorlunda?

gissa hur många gymnasie skolor ja gått på? 5 facking stycken, tror du ja hoppat av för att ja e kass? ja har hoppat av för att ja har ändrat mig, ändrat mig, o ändrat mig, ja hatar gympa till exempel, sålänge ja inte går på gympan e det ingen idé att ja gå går gymnasiet för ja får inget fullständigt betyg. jag tänker inte gå på gympan.
jag utvecklar min begåvning 1000 gånger bättre igenom att spendera dagarna i ett 5 m2 rum än jag gör om jag går på gympa lektioner och andra ämnen i gymnasiet..

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 01:26
Alltså..finns ju ett antal här på whoa som sålt sina tavlor för att de behöver cash och för att de inser det du inte vill inse: cash is king om du inte har utbildning och VILL bli konstnär.
•pave paradise•

2006-11-15 01:29
ZoO-Man P19

JA, det är förjävligt MEN det är så det är. Så fixa en grundutbildning, skapa vid sidan om, fixa ett rykte och plugga sedan vidare. Du hade ju vg i matte och sådär så det är väl inga problem för dig?

Antingen fixar du så du kan plugga eller så försöker du förändra statens regler ang. studier.
pop full a beer

2006-11-15 01:29
zoo-man:

Då måste du ha gått på pinsamt dåliga skolor. Jag bedömdes efter min talang och ENBART DÄREFTER, och fick MVG. Jävla gnäll, vill du inte på gympa går det att TENTA AV eller få DISPENS ifrån. Om du nu har ändrat dig tre hela gånger tror jag knappast att du är en riktig konstnär för vet du vad? Sånt vet man redan från början, innan man testar dumdristiga grejer man inte är ämnad för.
•pave paradise•

2006-11-15 01:30
Zoo-man .. oh my, har du kört upp intelligensen i arslet eller va fan e de frågan om?
jag förstår inte hur du resonerar, den ENKLA vägen är väl knappast genom att PLUGGA?? DU däremot försöker gå en enklare väg, som inte existerar, men du har blivit så trångsynt i ditt tankesätt så du vägrar inse detta. kan du svara på frågorna ja ställde, ja vill veta hur din plan är?

2006-11-15 01:34
visst har man bildlektioner... men de bildlektionerna är rättare sagt försöktslektinoner... de går inte efter din talang utan de går efter hur mkt du FÖRSÖKER, ja är extrem o har talang, så varför har ja ett ig i bild o form? ja engagerade mig helt enkelt inte i de uppgifter jag fick utan ägnade mig åt egna uppgifter...

du hr et IG i bild  å for för att du suger antagligen???? en bildlärare sätter ju knappast IG utan anledning för i helvete...!!
jag ägnade mig åt egna uppgifter exakt hela tiden.. gjorde kanske tre av 20 obligatoriska å fick VG!!

2006-11-15 01:39
Å desutom går dom väl ut på att du ska utvecka din tallang, lära dig olika sätt att göra på etc etc

2006-11-15 01:40
Laurelisse 

ZoO-Man  du kommer kunna försörja dig om du bara kommer in på konstskola??
Hur ska du komma in om du varken har råd, utbildning eller  lust att skaffa jobb? 

som sagt...ja har begåvningen... det räcker, om inte annat ska det räcka. och studielån kan finansiera det hela... 

De finns ingen skola som betalar din utbildning, de e bara å inse!
isåfll om du söker nå sorts stipendie men de brukar va höga krav på stipendiesökare också.

studielån...

Sen tycker ja att, att leta konsthögskola på whoa inte är nå större bevis på allmänbildning, men de e väl min personliga uppfattning.

säg mig avar jag ska leta? ja har googlat.. och tänkte.. ja lägger ett inlägg på whoa o checkar om nån vet.. ja tänkte inte "WHOA VET WHOA VET, JA SVÄR!"
Vad hade du tänkt att leva på TILLS du hittar nån skola som nu vill ta in dig gratis?

tellefonförsäljning...där ja kan skapa samtidigt som ja tjänar pengar...

Hur hade du tänkt att betala, bostaden, maten, tavlorna, färgerna etc etc  när du väl är klar med denna utbildning?
Hur betalar du dom NU?

ja betalar mina färger med studiebidrag, och med logiskt tänkande..

Sen om du inte har nån kamera är jag hundra på att dina polare, eller skolan har nån du kan låna.. upp me bilder jag vill SE.

ja har en vän med kamera som bor i lund... men som sagt, ja har inget att bevisa. och även om du skulle få se, vad skulle det göra? skulle du till exempel säga " okej, jag förstår vad du menar" om ja hade visat en bild som e helt blå, vad skulle du säga då? eller en bild med en prick i mitten?

Om du  nu är så jävla duktig som du utmålar dig själv att vara så kan du väl ta de tavlor du gjort och sälja?
eller har jag fel nu?

du har rätt i det där, och det e just vad jag kommer göra.. men inte just nu, det e natt.
de e inte direkt så att dom kommer köpa din konst för att du gått en utbildning utan för att den e  BRA

du förstår inte... det handlar om att ja måste komma i kontakt med personer i konstnärskretsen för att få mina saker sålda, på en konsskola vimlar det av konstnärer och blivande sådanna, man kan hitta npn att slå ihop sig med och så vipps! är man två med samma passion, så hittar man två till och så vipps, är man en grupp som hyr en lokal tillsammans och arbetar tillsammans...

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 01:58
lhabia 

Då måste du ha gått på pinsamt dåliga skolor. Jag bedömdes efter min talang och ENBART DÄREFTER, och fick MVG. Jävla gnäll, vill du inte på gympa går det att TENTA AV eller få DISPENS ifrån.

ursäkta... men det går inte alls...dispens my ass..

Om du nu har ändrat dig tre hela gånger tror jag knappast att du är en riktig konstnär för vet du vad? Sånt vet man redan från början, innan man testar dumdristiga grejer man inte är ämnad för.

man vet sånt från början, men man har vatt ung o dum som alla vet...man gör misstag, alla vet att man gör misstag.. och så är det. ja har varit osäker, "kan man verkligen leva på konst? nej det går inte, det e ingen idé"... men, efter en del mognad och läsning och fördjupning har ja fattat att ja inte ska hålla på o dalta med en massa skit utan göra det jag vill och att man visst kan bli en framgångsrik konstnär om man bara går in för det och inte daltar med en massa skit...

Laurelisse 

Zoo-man .. oh my, har du kört upp intelligensen i arslet eller va fan e de frågan om?

ja betvivlar.. ja har snarare dragit ut mitt förnufft därifrån

jag förstår inte hur du resonerar, den ENKLA vägen är väl knappast genom att PLUGGA??

den enkla vägen är att plugga för den vägen e EXTREMT SÄKRAD om man bara gör som lärarna säger o suger kuk lite hit o dit. det e enkelt att bli framgångsrik genom plugg, det e bara att plugga o plugga o plugga, det e inte svårt (gämfört va det är att vinna framgång på annat håll)

DU däremot försöker gå en enklare väg, som inte existerar, men du har blivit så trångsynt i ditt tankesätt så du vägrar inse detta.

en enklare väg mot vad? mot vad? mot rikedom?? ja strävar inte efter rikedom för helvette, ja strävar efter välmående, o ja finner inte något välmående i att plugga som en jävla sunk idiot o sen börja jobba som nått skit, ja finner välmående i att göra det jag vill och leva på det, det e verkligen inte en enkel väg att gå. snarare tvärt om, nästan omöjligt.

kan du svara på frågorna ja ställde, ja vill veta hur din plan är?

min plan är att gå en konstubildning och bli legitimerad konstnär genom den. under den utbildningen kommer jag att bli uppmärksammad för min enorma begåvning och ja kommer lära känna en hel näve andra duktiga konstnärer som ja kan samarbeta med...

du hr et IG i bild  å for för att du suger antagligen???? en bildlärare sätter ju knappast IG utan anledning för i helvete...!!

snälla gud, tror du inte ja skulle märka själv om jag sög eller inte? grundskolan e så fackad. anledningen till att ja fick ig var att ja inte lämnade in de uppgifter som var obligatoriska utan snarare ägnade mig åt egna uppgifter och egna expriment, som till exempel inte fanns med i kursplanen som alla lärare måste följa... det betydde att ja inte fick ett betyg efterssom ja inte (enligt läraren) uppfyllde kraven...som ja sa innan är jag extrem

jag ägnade mig åt egna uppgifter exakt hela tiden.. gjorde kanske tre av 20 obligatoriska å fick VG!!

men endå suger du? eller? betygen i grunskolan suger enormt... ja har godkänt i franska o ja kan säga jemapelle erik... thats that, ska ja ha ett facking g i fransak då??

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 01:58

DU KAN INTE TA STUDIELÅN uTAN GYMNASIEUTBILDNING ELLER LIKNANDE!... ring csn å fråga! De ger endast ut studielån till studerande på utbildningar där det krävs vissa kvalifikationer för att komma in.. I de flesta fallen är det  olika gymnasieutbildningar men en del kan även gå på olika sorters av arbetslivserfarenheter, men de vägrar du också att skaffa dig så de erätt kört!!

ta reda på hur saker funkar innan du börjar flumma om att du kan ta studielån hur som helst!

Om du tänker visa mig en blå bild med en vit prick så kan ju jag rita en i paint åt dig gratis.. för du kommer knappast komma långt med den bilden! det krävs ett namn för att kunna göra sånna bilder å tjäna på de du som ska bli konstnär borde veta sånna saker!
Kallar du de tallan så kan jag inte tänka mig annat än att du suger.

Sen att du måste skaffa dig ett kontaktnät för att komma nånvart är ju helt självklart de vet vilken idiot som helst, tillåme du,
Sen kan man även gå tillväga på olika sätt.!

Kom INTE å säg till mig at jag inte förstår!
Ja förstår verkligen om du brinner för något men man kan inte BÖRJA på topp!
jag själv är arrangör å har hållt på  i två år, håller fortfarande på att utvecklar mig å får bara större å större kontaktnät, UTAN utbildning!
Jag har fått flera utmärkelser, stipendier och pengar för mitt arbete, men det är för att Jag själv valt att jobba arslet av mig för att skapa kontakter och utveckla och förverkliga mina ideer inom något jag själv brinner för!
Även fast jag VET att jag vill leva på dethär så vet jag även att det kanske kan bli svårt att försörja sig på det vilket gör att jag valt att plugga en utbildning jag gillar så jag har nått att falla tillbaka på, eftersom jag inte vill elva på soc resten av livet!
Det är 2006! De är inte direkt så att jag bara behöver gå ut å plöja åkern för att få mat!

2006-11-15 01:59
eyyroger 

ja e självkritiker, men ja vet vad jag går för och står för det...

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 02:01
zoo-man:

I min årskull tentade 12 elever av Idrott och hälsa A och 4 fick dispens för att inte träna på lektionerna med klassen. Så.
•pave paradise•

2006-11-15 02:01

snälla gud, tror du inte ja skulle märka själv om jag sög eller inte? grundskolan e så fackad. anledningen till att ja fick ig var att ja inte lämnade in de uppgifter som var obligatoriska utan snarare ägnade mig åt egna uppgifter och egna expriment, som till exempel inte fanns med i kursplanen som alla lärare måste följa... det betydde att ja inte fick ett betyg efterssom ja inte (enligt läraren) uppfyllde kraven...som ja sa innan är jag extrem

När de gäller konst så ,.. nee .. där är de inte du som bestämmer om du suger tyvärr, de e folket runt om som ser dina grejer.. DU BORDE VETA SÅNTHÄR du förvånar mig för varje inlägg du gör!!!
känns som att de bara e nån fix ide di fått för digför att du är trött på allt!
Du som konstnär borde kunna använda din knst och uppfylla kraven genom den.. ALL konst kan användas på olika sätt..Allt beror på ens egna tankesätt å inställning!

2006-11-15 02:04
Om du gjorde dina egna experiment och så under lektionerna och är så duktig som du hävdar borde du garanterat fått MVG OCH ett stipendium. De estetiska kurserna går fan helt och hållet ut på att visa in kreativitet.
•pave paradise•

2006-11-15 02:06
PRECIS

2006-11-15 02:15
DU KAN INTE TA STUDIELÅN uTAN GYMNASIEUTBILDNING ELLER LIKNANDE!... ring csn å fråga! De ger endast ut studielån till studerande på utbildningar där det krävs vissa kvalifikationer för att komma in.. I de flesta fallen är det  olika gymnasieutbildningar men en del kan även gå på olika sorters av arbetslivserfarenheter, men de vägrar du också att skaffa dig så de erätt kört!!

kan ja inte tastudielån, har jag en ganska stor summa pengar undanstoppad i värsta fall... och på ALLA konstskolor krävs det kvallikationer, man måste nämligen visa sin behörighet genom att visa några av sina verk...

ta reda på hur saker unkar innan du börjar flumma om att du kan ta studielån hur som helst!

som ja sa ovan..

Om du tänker visa mig en blå bild med en vit prick så kan ju jag rita en i paint åt dig gratis.. för du kommer knappast komma långt med den bilden! det krävs ett namn för att kunna göra sånna bilder å tjäna på de du som ska bli konstnär borde veta sånna saker!
Kallar du de tallan så kan jag inte tänka mig annat än att du suger.

det va ett exempel... om ja hade visat dig en bra skissad bild av en person, skulle du bli nöjd då? om ja skulle visa dig en bra skissad bild av en bil, skulle du bli nöjd då? eller om ja skulle visa dig en stileben av en facking blomma, skulle du bli nöjd då?
det hade inte visat ett skit, det finns för fan asmånga personer som kan göra sånt, men de e inte födda konstnärer för det... e du proffetionell konstkritiker? eller ens en amatör konst kritiker? ja vill visserligen inte säga för mkt, men ja betvivlar att du kan bedömma min storhet...

Sen att du måste skaffa dig ett kontaktnät för att komma nånvart är ju helt självklart de vet vilken idiot som helst, tillåme du,
Sen kan man även gå tillväga på olika sätt.!

min mor e konstnär... se där, ett kontaktnät bara det där... om jag får komma in på en konstskola, fixar ja utan problem ett kontaktnät av kunniga och förstående personer samt andra konstnärer med samma vissioner och värderingar som ajg själv har.

Kom INTE å säg till mig at jag inte förstår!
Ja förstår verkligen om du brinner för något men man kan inte BÖRJA på topp!

nej ja börjar inte pån toppen, som du ser, ja lever på knäckebröd... ja målar på kartonger, kallar du det att börja på toppen? knappast...

jag själv är arrangör å har hållt på  i två år, håller fortfarande på att utvecklar mig å får bara större å större kontaktnät, UTAN utbildning!
Jag har fått flera utmärkelser, stipendier och pengar för mitt arbete, men det är för att Jag själv valt att jobba arslet av mig för att skapa kontakter och utveckla och förverkliga mina ideer inom något jag själv brinner för!

utan utbildning säger du, ja har inte helelr nån konstnärsutbildning men jag vill UTVECKLA min konstnärsutbildning, du blir inte en framgångsrik konstnär utan konstnärsutbildning, ja har aldrig hört talas om en konstnär utan nån form av konstnärlig utbildning... du kan inte gämföra konstnärsyrket med nått annat yrke..

Även fast jag VET att jag vill leva på dethär så vet jag även att det kanske kan bli svårt att försörja sig på det vilket gör att jag valt att plugga en utbildning jag gillar så jag har nått att falla tillbaka på, eftersom jag inte vill elva på soc resten av livet!
Det är 2006! De är inte direkt så att jag bara behöver gå ut å plöja åkern för att få mat!

när du säger försörja sig, menar du då att äta hyffsat god mat varje dag, köpa nått klädesplagg då och då? ha en bil, bredband, en tvåa i stan o kunna fika om man känner för det samt ha en prenumeration på nån tidning osv?

i så fall har vi inte samma sätt o se på försörjningssaken... ja har inte köppt nya kläder på ett halvår, ja har inte bredband, ja har en pyttetv me 4an o 1an, ja lever på knappt nånting... det räcker för mig, sålänge ja får göra det jag vill...jag skiter i nya kläder och såpor på tv, ja skiter i om knäckebröd, vatten o päron e enformigt o ja skiter i om ja inte har råd att fika när ja känner för det...sålänge ja kan måla o rita o skapa min konst...

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 02:16
Och helt plötsligt har du en massa pengar sparade..mercy..
•pave paradise•

2006-11-15 02:20
Laurelisse 

När de gäller konst så ,.. nee .. där är de inte du som bestämmer om du suger tyvärr, de e folket runt om som ser dina grejer..

om du hoppar 12 meter i längdhopp när du e ensam... fattaqr inte du då att du e duktig på att hoppa längdhopp? om du sätter hole in one en efter en... fattar inte du att du e bra på golf då?..

DU BORDE VETA SÅNTHÄR du förvånar mig för varje inlägg du gör!!!

vad borde jag vet? att ja e bra på det ja gör?

känns som att de bara e nån fix ide di fått för digför att du är trött på allt!
Du som konstnär borde kunna använda din knst och uppfylla kraven genom den.. ALL konst kan användas på olika sätt..Allt beror på ens egna tankesätt å inställning!

jo, ja e ganska trött  ;)

lhabia 

mja, som ja sa, högstgadielärarna kan inte se skilnad på en kackelacka och ett mattegeni...

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 02:20
lhabia 

ska ja lägga fram hela mitt liv?

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 02:21
Mattegeni efter VG i Matte A?
•pave paradise•

2006-11-15 02:22
 lhabia 

mattegeni? snara en logisk tänkare...

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 02:24
Jag har inget mer att säga, läs igenom alla mina inlägg, finns nog med tips där för att skriva en jävla informationsbroschyr åt kommande generationer av självsäkra konstnärer. Du verkar gilla att make shit up as we go along, varje gång du fastnar i ett hörn så ljuger du dig ur känns det som, och därför önskar jag dig bara lycka till, det lär du behöva.
•pave paradise•

2006-11-15 02:26
lhabia 

ja okej, ja ljög om allt, känn er blåsta...

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 02:31
men herregud . pojke lilla ja SKITER TOTALT i om du så är uteliggare.. ja bryyyyr mig inte.. vart kom  de undansparade pengarna plötsligt från? nyss va de ju studielån för hela slanten som gällde?

Om du nu har en mamma som är konstnär.. be henne sätta dig med rätt kontakter..

Vägrar du jobba och/eller betala för dig är det bara att inse att du inte kommer komma in på nån jävla konstutbildning å eftersom "alla stora konstnärer har gått en utbildning" så kan du ju lika gärna lägga ner din ?dröm?..

nej ja börjar inte pån toppen, som du ser, ja lever på knäckebröd... ja målar på kartonger, kallar du det att börja på toppen? knappast...
jag skiter totalt i vilken ställning duhar i samhället du kan sluta nämna att du är en fattig icke framgångsrik konstnär. Så länge du inte har ett betydande namn och har visat din konst så BRYR ja mig inte

ne jahar itne sagt att ja e konstkritiker, men jaa ja gillar konst å jaa jahar en del koll på de så nån kommentar lär ja nog slänga upp om du ger mig en bild.
Sen att du skriver de som att tallangen inte spelar nån roll  utan att "du är född till konstnär" är ju bara bisarrt .. är du totalt borta. Att vara konstnär innebär inte att ud själv utmålar dig som bäst, det är nämligen folkets uppgift.. SÅN SOM DU BORDE VETA som sagt.!

när du säger försörja sig, menar du då att äta hyffsat god mat varje dag, köpa nått klädesplagg då och då? ha en bil, bredband, en tvåa i stan o kunna fika om man känner för det samt ha en prenumeration på nån tidning osv?

Det jag säger är att jag vill leva ett liv.. jag vill itne sitta å deppa ner mig å tycka synd om mig å beklaga mig på internet över att ja e så fattig å knappt har råd att leva för att jag ville bli arrangör men för att samhället inte gav mig möjligheten.

Fär att din mamma är konstnär betyder de itne att du rä född till att vara de! Sluta va så självsäker.
Hade du vart så bra som du säger hade du fan inte suttit på WHOA å ens diskuterat detta du hade haft mera vett i hjärnan.
 men eftersom du saknar allmänbildning som man får på gymnasiet antar jag att du itne vet bättre.

min mor e konstnär... se där, ett kontaktnät bara det där... om jag får komma in på en konstskola, fixar ja utan problem ett kontaktnät av kunniga och förstående personer samt andra konstnärer med samma vissioner och värderingar som ajg själv har.

som sagt .. ingen i min familj eller vänskapskrets är nått i närheten av arrangör men jag har endå lyckats bygga mitt ekna kontaktnät.. du BEHÖVER ingen skola för att få kontaktnät.. de eklart de e mkt lättare men du behöver inte!
(här kan ja ju då bara påpeka att du än en gång vill ta den enkla vägen men fortfarande påstår att vi som pluggar tar den enkla vägen)

VEM kan bedömma din storhet om itne folket som ska se å köpa tavlorna??? du ÄR inte stor de e bra att inse.. hade du vart stor hade vi vetat vem du var!

kan ja inte tastudielån, har jag en ganska stor summa pengar undanstoppad i värsta fall... och på ALLA konstskolor krävs det kvallikationer, man måste nämligen visa sin behörighet genom att visa några av sina verk...

asså.. hejå hå.. ja snacka om csn lån, du e helt  bortom flötet.. tror du csn kommer ge dig lån för att du har skickat in lite teckningar till en skola och kommit in??? knappast.. Csn vill ha utbildad befolkning med förmågan att resonera..

Hur länge har du hållt på  med konst?

2006-11-15 03:07

men herregud . pojke lilla ja SKITER TOTALT i om du så är uteliggare.. ja bryyyyr mig inte.. vart kom  de undansparade pengarna plötsligt från? nyss va de ju studielån för hela slanten som gällde?

ja e inte uteliggare ffs, ja e bara inte lika facking girig som alla ni andra jävla glupska fackers...välmående ligger inte i ägande, utan välmående handlar om andra saker...

Om du nu har en mamma som är konstnär.. be henne sätta dig med rätt kontakter..

VA? NEEEEEJ? tack för det tippset...

Vägrar du jobba och/eller betala för dig är det bara att inse att du inte kommer komma in på nån jävla konstutbildning å eftersom "alla stora konstnärer har gått en utbildning" så kan du ju lika gärna lägga ner din ?dröm?..

betala för vad? utbildningen? ja ska ha lån för den o i värsta fall får ja sätta sprätt på mina bestparingar... och ja, det e en dröm... vill inte du uppfylla din dröm? eller e du för facking feg? skulle inte förvåna mig...

jag skiter totalt i vilken ställning duhar i samhället du kan sluta nämna att du är en fattig icke framgångsrik konstnär. Så länge du inte har ett betydande namn och har visat din konst så BRYR ja mig inte

så du säger att om jag skulle visa till exempel en helt vanlig skissad bild, skulle du bry dig mer än du redan gör? det skulle inte förendra nånting efterssom du inte kan bedömma mig.

ja nämner mitt ekonomiska tillstånd efterssom du påstog att jag tror att det bara e att börja på toppen...

ne jahar itne sagt att ja e konstkritiker, men jaa ja gillar konst å jaa jahar en del koll på de så nån kommentar lär ja nog slänga upp om du ger mig en bild.

så du gillar konst... hur som helst så vet ja inte hur j alägger upp en bild...och i vilket fall vi antar, hur hade du komenterat en, låt oss säga, uppochnedvänd kängeru, föreställ dig det, komentera den. vit bakrunf, bara en uppochnedvänd känguru i stileben.

Sen att du skriver de som att tallangen inte spelar nån roll  utan att "du är född till konstnär" är ju bara bisarrt .. är du totalt borta.

vad e ja född till då? donkan arbetare? ja vet själv vad jag är menad till att göra, ja e extremt duktig på att skapa konst, vad e ja ämnad till då? om du hade varit en arbetsrådgivare eller vafan det heter o nån säger "JAG ÄÄÄLSKAR KONST, JAG LEVER FÖR KONST, JAG MÅLAR SOM EN GUD OCH JAG ÄR EXTREMT DUKDIG PÅ DET, JAG HAR ÄGNAT MITT LIV ÅT ATT FÖRBÄTTREA OCH UTVECKLA MIN KONSTNÄRLIGA FÖRMÅGA OCH MITT TÄNKANDE!" vilket arbete hade du rekomenderat? svara på den frågan nu... 

Att vara konstnär innebär inte att ud själv utmålar dig som bäst, det är nämligen folkets uppgift.. SÅN SOM DU BORDE VETA som sagt.!

ja utmålar mig inte som BÄST, ja vet vilken konstnär ja tycker e bäst och ja betvivlar att ja nånsin kommer bli lika slående som han, MEN ja vet att ja är en naturbegvning... ja vet även att det e upp till folk att fatta storheten, jag gör den, folk bedömmer den, men jag kan för facking jävlar bedömma mig själv med... som sagt, hoppar du 12 meter i längdhopp behöver du inte en gympalärare som säger att du e duktig, det fattar du själv...

Laurelisse 

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 03:09

helvette...ja fick inte lägga in 7454 tecken, så j aförsökte kopiera hälften... skickade andra hälften o nu e andra halvan borta....

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 03:11
oh my...
Ja skrev just att ja följer miin dröm? eller e du totalt blind?
Jag gör de bara på ett sätt som gör att jag kan unna mig andra saker i livet än att va en bitter kärring som tycker synd om sig själv redan i 19 års ålder.
ja tänker inte svara op mer.. palla ..jahar redan sagt mitt...

lycka till i livet grabben

2006-11-15 03:13
 det va nått i stil med att du inte kan bedömma mig o min storhet bara genom att läsa mina argument...och att ja inte strävar efter att gå den svåraste vägen för då hade ja kapat mina armar..

och, att alla som sett mina grejjer berömmer mig o säger att det lätt går att sälja samt att jag har tecknat sen skitlängesen o att jag börjat engagera mig djupare under det senaste halvåret...

o ja ska skicka dig ett meddelande när ja ställer ut nått så kan du åka o titta på det om du känner för det...

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 03:16
Ja skrev just att ja följer miin dröm? eller e du totalt blind?
Jag gör de bara på ett sätt som gör att jag kan unna mig andra saker i livet än att va en bitter kärring som tycker synd om sig själv redan i 19 års ålder.
ja tänker inte svara op mer.. palla ..jahar redan sagt mitt...

ja tycker för fan inte synd om mig själv... ja följer mina visioner o ja gör det ja vill, nått facking problem med det eller? ja försöker gå o lägga mig efter varje jävla inlägg men likt förbannat e du där me dina kassa komentarer... följ du din facking dröm så drar ja åt mitt håll...o ta ditt lycka till med dig i sängen..

YOU wont be disapointed.

2006-11-15 03:17
nej tack.. ja åker inte till skåne för att kolla på konst från en ointressant 19åring som gör inlägg om sin seriösa framtid på whoa!

2006-11-15 03:18
ja ska inte sova .. men eftersom du itne vill ha ett lycka till så visst... don´t take it ja antar väl att du itne behöver de så bra som du är!

gonatt då grabben, ingen som tvingar dig att svara

Toastare

2006-11-15 07:57
lhabia 

nej.. jag ska inte jobba mot webben.. jag jobbar mot trycksaker.
Jag skyller allt på Emma!

2006-11-15 10:39
BountyBoo:

Det funkar också. Vad gör du för något, och kan du inte göra webbgrejer eller vill du bara inte?
•pave paradise•