I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tre älgjägare mördade under pågående älgjaktsäsong?

Övrigt - Blandat

2006-10-12 11:34
Mmm, för Lejon & Tigrar är ju också patetiska? Eller i stort sett varenda rovdjur som smyger sig på sitt byte. Riktigt patetiskt utvecklat av naturen... En del måste fan vakna upp ur sin rosa fluffiga dröm och inse läget.

2006-10-12 12:40
Jägarna blev jagade. Hade det inte varit för att dom dog hade dom kanske lärt sig en läxa.
Troligen inte.

Man skulle ju kuna säga:

Är man med i leken får man leken tåla.

Kanske var det så den som utförde (människo)jakten också tänkte.

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2006-10-12 13:20
ja tror de är polska bärplockare på syra som mördat dom för att komma åt vapnen ,D

2006-10-12 13:29
So0 F17

Sen när blev det farligt att tugga i sig fläsk.
Du säger att du kommer att leva längre eftersom att älg inte äter konstgjord mat. Om du nu är så rädd om ditt eget skinn att du och din jägarfarsa sitter och tuggar i er älgfärs så tkr jag att du ska stänga av datorn, slänga mobiltelefonen, sluta dricka kaffe, sluta smaska godis och flytta från tätbebodd ort ut i skogen där du kan spela fia med knuff och äta älgkött du och din far utan strålningar och dyligt.
k1337oris

2006-10-12 13:36
Voz P0 Jag är ju då ingen "Miljöaktivist" och kan väll hålla med om att älgstammen blir för stor. Men jag tycker ändå inte det gör så mycket att dom här jägarna dör, eftersom människostammen faktiskt också börjar bli väldigt mycket för stor.

Snart är det dax att skjuta av några. Men det är ju inget som kommer hända i Europa på några år.

Bara Kina som tar problemet på allvar.

2006-10-12 13:55
Jag misstänker starkt ett terrorattentat!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-12 13:57
So0 - tack för att du backar upp mig. tycker inte om människor som hoppar på mig för att jag har en åsikt.

Dom hoppar nog inte på dig för att du har en åsikt, dom hoppar nog på dig för att du har ett skevt sätt att framföra den.

eller för att du låter så extremt smart
you suck

2006-10-12 15:35
soo, såhär är det, att jag inte äter kött så jag anser jakt = mord, å jag pallar inte med att disskutera om det. släkker man individers liv så är man mördare, punkt!
((MAAD))

2006-10-12 15:36
som någon skrev...det børjar bli dags att skjuta av mæænniskostammen. ngt sæger mig att folk inte ær lika mkt med på det som på att skjuta djur som vi anser att det finns før mkt av.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-12 16:14
Soo tycker att vi skall skjuta människor också, tydligen. Det händer ju trafikolyckor där människor är inblandade.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-10-12 17:48
Jo, jag vill att alla ska dö på hela planeten. Jag vill att vi ska döda alla djur som finns. Och jag vill dessutom verka väldigt smart här också. Tydligen..
Visst, jag kanske inte är så jäkla bra på att uttrycka det jag vill säga alltid. Vissa föds med det, andra inte. Endel är duktiga och kan träna upp det.
Tyck som ni vill, ta död på alla jägare om det får er att bli lyckligare, eller vad det nu är som gör er så hatiska.
Fast jag är uppfostrad att "tro" att man skjuter vilda djur för att de inte ska bli för många, och att de inte ska orsaka lika många trafikskador, och att de inte ska gå på andras gårdar och förstöra trädgårdarna.
Jag säger inte heller att jag kommer att leva längre bara för att man äter vilt, det är bara en teori jag hade. Och det skrev jag både klart och tydligt.
Fortsätt med er diskussion, den leder ju ingenstans ändå.

hej
Sariiiiiiiish

2006-10-12 18:33
Min gudmors man är jägare exakt  det där området där 2 har blivit "mördade"
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet
Poet

2006-10-12 19:22
"Soo tycker att vi skall skjuta människor också, tydligen. Det händer ju trafikolyckor där människor är inblandade."

Hahaha komedi
"life's a garden, dig it."

2006-10-12 19:52
Ger man sig in i leken får man leken tåla. Lite svinn får man räkna med. OSV OSV OSV
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-10-12 20:09
Älgarna vill ha frihet, här i sin egen skog!

(Ska anordna jakt med svärd och sköld, någon som är på?)
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2006-10-12 21:17
jag misstänkte direkt när jag hördet det att gubben skjuter ihjäl kompisen och tar livet av sig själv efter p.g.a skuldkänslorna. för först trodde dom ju att det var ett självmord, innan dom hitta den andra kroppen.
((MAAD))
Poet

2006-10-12 22:27
"life's a garden, dig it."

2006-10-13 01:12
Voz P0

Jag är väll sådär lagom allvarlig.

Sverige är inte överbefolkat ännu, men världen är det absolut. Och det är ju ingen hemlighet att vi förstör världen mer än vad vi hjälper den så av den anledningen skulle man ju kunna skjuta av några av oss. Problemet är att vi inte kommer göra det själva. Iallafall inte ännu på ett tag. Och vem ska då göra det?

Jag skulle såklart inte gilla om du dödade min mamma eller syster. Men det har inte med saken att göra. Det hindrar mig inte från att tycka att det finns för många mäniskor. Naturligtvis har jag sympati för även andra familjer till människor som dör. Det ändrar inte på min uppfattning om att det antagligen vore bäst att ta död på hela mänskligheten.

2006-10-13 13:31
Säjer som nån sa lite högre upp, ger man sig in i leken får man leken tåla.

2006-10-15 01:25
So0

du var jättesöt men har jättefel
du är kär i mig.

2006-10-15 01:31
håller med davve_d P20

Veggo 4 life...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2006-10-15 03:23
Fan man får hålla sig inne när dom har jaktsäsong dom skjuter ganska vildt

2006-10-15 04:16
"Fast jag är uppfostrad att "tro" att man skjuter vilda djur för att de inte ska bli för många, och att de inte ska orsaka lika många trafikskador, och att de inte ska gå på andras gårdar och förstöra trädgårdarna."

Ja fifan, trampar dem på ens trädgård är det klart dem ska skjutas...samma sak gäller grannarnas ungar, husdjur och brevbäraren.
Skjut alla trafikanter oxå så blir vi av me trafikolyckorna överhuvudtaget.
Revolutionen är nära
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2006-10-15 12:23
Bakis 

hitler tyckte att judarna stod under honom.

så då var hans sak rättfärdigad eller?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2006-10-15 12:44
Haha typiskt folk att,så fort de inte gillar något,jämföra det med Hitler.

Pinsamt.

2006-10-15 16:44
"människa och djur kan inte leva i harmoni"

Klart de går...Daniel i lejongropen lixom
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------

2006-10-15 17:04
allt kan jämföras med hitler. framförallt älgjakt.

2006-10-15 17:05
Bakis 

då undrar jag hur det står till hemma hos dig om du ens behöver fråga mig om djur är religiösa eller inte?

CaptainOi P16

haha pinsamt att man vid 16 års ålder inte lyckats lära sig sätta ut kommatecken rätt.

pinsamt.

2006-10-15 17:15
 Bakis 

vad bra, då kan du hemsk gärna förklara ingående vart och hur jag skrev att judar är djur. vilkert de iof är iom att de är människor som då också är djur? eller är jag helt ute och cyklar då?

2006-10-15 17:17
Bakis 

än en gång skulle jag vilja veta vart du får fram att jag är helt bakom flötet då jag gör en jämförelse? iof en ganska grov och oproportionell jämförelse men du har väl inte hört talas om peakar(pikar?)?

2006-10-15 17:23
Bakis 

vart har inte vågat erkänna det? du har inte direkt kommit med några konkreta motargument?

hur mycket värd en människa eller djur är för dig är din ensak, tro inte att just föratt du tycker det så är det så.
folk har och kommer alltid tycka olika, punkt slut!

2006-10-15 17:59
Alla kommer alltid tycka olika så vi kan lika gärna göra slut på lidandet genom att samtliga begår kollektivt självmord.
That's how you make the headlines, biatch!
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2006-10-15 18:50
CaptainOi

Haha typiskt folk att,så fort de inte gillar något,jämföra det med Hitler.

Disskuterar man djurrätt så varför inte, köttindustrin (inte jakt) är ju en modernt treblinka.

All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2006-10-15 21:25
jaquil:Har du inget bättre för dig än att klaga på stavning?
Pinsamt.

Förövrigt så använder man stor bokstav i början av en mening.
Pinsamt.

2006-10-15 21:36
CaptainOi P16

Jag gjorde dig en tjänst. Förhoppningsvis tar du åt dig och börjar lära dig i plugget istället för vad du nu gör där? Så ett tack borde vara på sin plats?
Jag tar och säger varsågod i förväg eftersom jag tror och hoppas att du sväljer den lilla stolthet du har och säger tack.
Du kan förövrigt lägga av med dina "Pinsamt." det funkar inte.

2006-10-15 22:54
att anse att man har rätt att döda älgar för att minska trafikskador osv och anser att det är älgarna som det finns för mycket av så är man ju ute och cyklar, det är vi människor som skapat problemet från första början och därför vi som ska ändra oss, inte skjuta av ett gäng älgar.

sen spelar det väll ingen roll vem som är mest värd, vi har skapat problemet och alltså vi som ska ändra oss, bara för att nått djur anses mer värt än nåt annat betyder det ju inte att man ska döda det mindre värda

2006-10-16 18:54
Xtra-s F19

vad? min teori? haha men snälla du